Toch al een belangwekkend deel van de toespraak op straat.quote:Premier Rutte: "Ik reken op u."
En hoe dient de verzender het dan te versturen?quote:Op maandag 14 december 2020 18:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan nog: je bent thuis, dus kan je je pakket zelf in ontvangst nemen.
Dat is inderdaad een vreemde uitzondering maar die zullen er nog wel meer volgen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:21 schreef junkiexp het volgende:
Daarom kan wat mij betreft de slijterij prima dicht
Laten ophalen door Post NLquote:Op maandag 14 december 2020 18:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En hoe dient de verzender het dan te versturen?
Mensen die laveloos thuis op de bank liggen zorgen niet voor overlast op straatquote:Op maandag 14 december 2020 18:23 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat is inderdaad een vreemde uitzondering maar die zullen er nog wel meer volgen.
Ik hoor al de hele dag berichten van tientallen beroepen groepen die vanaf morgen niks te doen hebben. Die kunnen prima aan de slag bij Post NL, DHL, etc.quote:Op maandag 14 december 2020 18:25 schreef Steven_Stil het volgende:
Wil je al die bezorgers ook nog overspannen hebben?
Raakt er nog meer zoek.quote:Op maandag 14 december 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik hoor al de hele dag berichten van tientallen beroepen groepen die vanaf morgen niks te doen hebben. Die kunnen prima aan de slag bij Post NL, DHL, etc.
Jawel, daarna nog een vragenrondje met Hugo.quote:Op maandag 14 december 2020 18:27 schreef Nober het volgende:
Vanuit het torentje dus geen vragen na afloop?
Hugo mag zoals gewoonlijk het vuile werk opknappen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:27 schreef Nober het volgende:
Vanuit het torentje dus geen vragen na afloop?
Drie miljoen vind ik dan weer wat veel, maar 20.000 of 30.000 vind ik ook acceptabel.quote:Op maandag 14 december 2020 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
10000 valt natuurlijk ontzettend mee. Ik zou drie miljoen doden nog wel een acceptabele prijs vinden voor onze vrijheid
Rutte speelt het zo slim. Hij blijft altijd buiten schot.quote:Op maandag 14 december 2020 18:28 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hugo mag zoals gewoonlijk het vuile werk opknappen.
Daar is hij dan ook minister president voorquote:Op maandag 14 december 2020 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte speelt het zo slim. Hij blijft altijd buiten schot.
Volgens mij is hij al volop met de verkiezing bezig. De burger herinnert zich straks enkel de gelikte speeches en al het faalbeleid komt uit de CDA hoek.quote:Op maandag 14 december 2020 18:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar is hij dan ook minister president voor
quote:Bijna zeven op de tien Nederlanders voor strenger coronabeleid
68 procent van de Nederlanders is voor strengere kabinetsmaatregelen tegen het coronavirus. De helft (49 procent) wil een 'totale lockdown', tegenover een derde (34 procent) die daartegen is. 44 procent zou de instelling van een avondklok steunen, zoals onder meer België die kent.
Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research, het bureau dat maandelijks in opdracht van de NOS de steun voor het coronabeleid peilt. De peiling werd afgelopen weekend afgenomen, dus voor het nieuws van vandaag dat het kabinet verregaande maatregelen gaat afkondigen.
Bijna alles lijkt tot en met 19 januari dicht te gaan: van scholen tot niet-essentiële winkels en musea en theaters. Een avondklok maakt hoogstwaarschijnlijk geen deel van uit van die nieuwe, harde lockdown. 2353 mensen werkten mee aan het onderzoek van I&O Research.
'Mensen begrijpen dit goed'
Het onderzoeksbureau doet al sinds de start van de crisis onderzoek naar het draagvlak voor de coronamaatregelen. Daaruit blijkt al langer dat er meer Nederlanders voor een strenger beleid zijn dan voor versoepelingen. De voorbije maand is dat percentage verder opgelopen: van 60 in november naar 68 nu. "Dat het strenger moet, dat begrijpen mensen heel goed", maakt onderzoeker Peter Kanne op uit de resultaten.
De ruime steun voor een steviger beleid is vergelijkbaar met de 66 procent van half oktober, ten tijde van de afkondiging van de huidige 'gedeeltelijke lockdown'. Ook toen liepen de besmettingscijfers snel op. Daarna volgde een snelle daling van het aantal positieve testen, maar die is al een aantal weken omgeslagen in een al even snelle stijging.
Forum voor Democratie
Volgens Kanne zijn kiezers van vrijwel alle partijen het erover eens dat een steviger beleid de voorkeur verdient. De achterban van Forum voor Democratie is de enige die daar anders over denkt: zo'n driekwart vindt dat het soepeler kan.
In de bevolking als geheel is dat nog altijd zo'n 16 procent. 4 procent meent dat alle maatregelen kunnen worden losgelaten.
'Achter de feiten aan'
De steun voor het coronabeleid als geheel is de voorbije maand afgenomen van 73 naar 66 procent. Volgens Kanne was ook dat te zien in oktober: "Als de bevolking het gevoel heeft dat het kabinet een beetje achter de feiten aanloopt, dan neemt de steun af."
Irma mag wel op mijn torenquote:Op maandag 14 december 2020 18:33 schreef Zipportal het volgende:
Announce Irma Sluis in het Torentje.
Prioriteiten stellen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik weer prima waar ik over praat, het valt me alleen op dat je niet zonder goede wijn zou kunnen.
Alternatief is dan wijn van de supermarkt, daar ga je niet dood van.
Deze peilingen komen altijd precies op het goede moment om de maatregelen nog eens kracht bij te zetten.quote:
Ik ga me er niet beter of slechter door voelen. Zie er ok die reden de meerwaarde niet van. Ik ben sowieso voor een beleid waarin ieder voor zich de verantwoordelijkheid neemt die hij/zij nodig acht (ergens toch nog ooit VVD-invloed.. snap.echt niet waarom die helemaal van hun eigen lijn zijn afgeweken). Als je ziek bent of ziek voelt, hoor je thuis in bed te liggen met sinaasappelsap en bouillon. Echt niet dat ik me dan met mijn lamlendige hoofd onder de mensen ga begeven.quote:
Hoezo? Het is een onderzoek door I&O Research, die bewust een doorsnede van de samenleving proberen te pakken van de samenleving, en zo te zien zijn er zelfs genoeg FvD kiezers die mee deden.quote:Op maandag 14 december 2020 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Deze peilingen komen altijd precies op het goede moment om de maatregelen nog eens kracht bij te zetten.
Ik denk niet dat er mensen meedoen aan zo'n peiling die echt geraakt worden door de maatregels.
Hangt ook af van de vraagstelling.quote:Op maandag 14 december 2020 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Deze peilingen komen altijd precies op het goede moment om de maatregelen nog eens kracht bij te zetten.
Ik denk niet dat er mensen meedoen aan zo'n peiling die echt geraakt worden door de maatregels.
live opgenomenquote:Op maandag 14 december 2020 18:34 schreef Scrummie het volgende:
Is dit het live topic voor het torentje?
Is heel makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ga me er niet beter of slechter door voelen. Zie er ok die reden de meerwaarde niet van. Ik ben sowieso voor een beleid waarin ieder voor zich de verantwoordelijkheid neemt die hij/zij nodig acht (ergens toch nog ooit VVD-invloed.. snap.echt niet waarom die helemaal van hun eigen lijn zijn afgeweken). Als je ziek bent of ziek voelt, hoor je thuis in bed te liggen met sinaasappelsap en bouillon. Echt niet dat ik me dan met mijn lamlendige hoofd onder de mensen ga begeven.
Verder kom ik nauwelijks met andere mensen in contact of op zodanige wijze dat er altijd afstand is. Morgen moet ik (vooralsnog) naar school. Is vanuit NCOI geregeld, alles dik in orde qua anti corona maatstaven, ik blijf ver genoeg bij iedereen vandaan.
Supermarkt, idem dito.
En verder kom ik nergens. Collega's kantoor heeeeel sporadisch en ook daar altijd met de maatregelen in acht.
Collega's horeca ook niet meer dus.
Kindjes zitten vanaf woensdag thuis, komen ook nergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |