Oh nee het is niks persoonlijks, maar als je niet snapt dat de reguliere zorg nu afgeschaald wordt omdat men COVID bedden, materiaal, en verpleegkundigen nodig heeft, en dat men dus afwegingen maakt welke zorg er afgeschaald wordt, dan is het gewoon lastig om het je uit te leggen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tssss. gut, guttegut... ik weet niet wat het virus is en de impact die het overal geeft..... vertel... maak mij wijs met jij wat allemaal weet.
Beter maar niet die persoonlijk kaart spelen.
Geef dan gewoon je mening ipv op kennis & inizichten uit te dagen: "ik vind de zorg heel belangrijk dat er alles voor gedaan moet worden". Prima en mij zul je niet horen omdat ik ook vind dat je "dat" mag vinden in dit land.
Dat is de schuld van @leolinedance , die kan 't goed uitleggenquote:Op maandag 14 december 2020 16:26 schreef Fretwork het volgende:
Wat is de eiersnijder referentie die ik steeds mis
Nee, zo werkt het nietquote:Op maandag 14 december 2020 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe jij dit zo anders kan interpreteren.
[..]
"Ze hadden tot vorige week effect", ja, en nu niet meer. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Maar corona is niet griepgerelateerd.quote:Nee, want de klassieke denkfout die je hierbij maakt is dat de R-factor hetzelfde blijft. Maar in Januari en Februari zijn de R-factoren van alle griep-gerelateerde virussen hoger omdat mensen vatbaarder zijn (het zogenaamde griepseizoen) En dan maakt het dus heel veel uit of je een populatie van 9000 of 13000 hebt ook nog eens met een hogere R-factor
Als de wiedeweerga zorgen dat je kennis op peil komt, daarnaast zorgen dat je financieel buffer op order is.quote:Op maandag 14 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
En hoe zal het zijn voor de mensen die hun baan kwijt raken, hun inkomen naar beneden zien kelderen, die niet kunnen of mogen werken omdat alles dicht is? Naast het sober leven moet je ook geld blijven verdienen om te kunnen leven.
Laat me raden, je bent een millenial?quote:Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef bascross het volgende:
[..]
Ideale tijd om naar de sportschool te gaan.![]()
Oh nee.
Ik zoek nog even video's van de IC in Italie voor je, of van het ziekenhuis in NY.quote:Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef Owen-Kravecki het volgende:
De balans is compleet zoek. Het middel is erger dan de kwaal.
Nou alleen is het echt loodzwaar hoor, zeker als je thuiswerkt en je vrienden op afstand wonen, en ook je sport nog eens "afgepakt" wordt.quote:Op maandag 14 december 2020 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Het is voor sommige anderen ook zeker moeilijker dan voor mij. Maar ik ken ook mensen die continu maar feestjes blijven plannen voor over een paar weken, want misschien mag het dan weer. Om moedeloos van te worden.
Omdat ik niet zomaar alles wat de regering ons wijksmaakt voor zoete koek slik. Het was inmiddels als duidelijk dat ik de lockdown een buitenproportionele maatregel vind voor de situatie waarin we ons thans bevinden. Je maakt zoveel stuk. En ja, ik heb geen fijne dag vandaag. Kon ik me er maar bij neerleggen, maar dat zit niet in het aard van het beestje.quote:Op maandag 14 december 2020 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik dat niet goed. Maar het is gewoon niet anders, dus ik begrijp niet wat je ermee opschiet om je er niet bij neer te leggen.
Je kan nog vanavond.quote:Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef bascross het volgende:
[..]
Ideale tijd om naar de sportschool te gaan.![]()
Oh nee.
Oh zeker, dat moeten ze ook niet doen. Maar we (en daar schaar ik mezelf ook onder) dat er een grote groep mensen is die het met de vorige maatregelen al heel zwaar hadden, en het nu nog zwaarder krijgen. Dan kunnen we zeggen dat ze niet voldoende weerbaar zijn, daar doe je nu niets aan, net als we nu jammer genoeg niet 10.000 bedden extra kunnen bijschuiven.quote:Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor die mensen valt het inderdaad niet mee en hoop ik ook dat er ruimhartige steun is. Maar ook die mensen zijn niet geholpen door continu uitjes te plannen.
Volgens mij gingen we in de eerste golf van een paar 100 naar de toppen van de maximale capaciteit in 10 dagen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zoek nog even video's van de IC in Italie voor je, of van het ziekenhuis in NY.
De ziekte an sich is ernstig, maar wellicht niet genoeg dit alles te verantwoorden, de snelheid waarmee het virus zich ontwikkelt zodat we het niet aankunnen is dramatisch.
Er is wel degelijk een seizoenseffect, je ziet het over de hele wereld opkomen in de winter en afnemen in de zomer.quote:Op maandag 14 december 2020 16:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar corona is niet griepgerelateerd.
Nee, maar ze gedragen zich voor een groot gedeelte hetzelfde;quote:
De werkdag van een Noord-Koreaanse handhaver:quote:
Hoe ga je je financiële buffer op orde krijgen als je geen werk meer hebt? Ik snap wel wat je zegt, maar dat is iets wat niet tijdens de pandemie kan beginnen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als de wiedeweerga zorgen dat je kennis op peil komt, daarnaast zorgen dat je financieel buffer op order is.
Dat maakt het nog geen griep-gerelateerd virus. En seizoenseffect moet niet overschat worden, in de zomer lag de R hoger dan nu. Dat is met griep wel anders.quote:Op maandag 14 december 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een seizoenseffect, je ziet het over de hele wereld opkomen in de winter en afnemen in de zomer.
Ik vermaak me wel hoor. Hoop alleen dat snel het besef komt bij iedereen dat niet elke coronapatiënt even belangrijk is.quote:Op maandag 14 december 2020 16:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent een millenial?
Correct. En daarom zijn de hardere maatregelen nu ook nodig; men is als de dood dat die R-factor omhoog schiet in het griepseizoen. Stel je voor, een R van 1.5 op 13K besmettingen per dagquote:Op maandag 14 december 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een seizoenseffect, je ziet het over de hele wereld opkomen in de winter en afnemen in de zomer.
Het hele concept van een buffer is dat je dat spaart voordat er iets gebeurt, daar word nog maar 70 jaar voor gewaarschuwd door het Nibud.quote:Op maandag 14 december 2020 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe ga je je financiële buffer op orde krijgen als je geen werk meer hebt? Ik snap wel wat je zegt, maar dat is iets wat niet tijdens de pandemie kan beginnen.
Dan wordt het druk in de ziekenhuizenquote:Op maandag 14 december 2020 16:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. En daarom zijn de hardere maatregelen nu ook nodig; men is als de dood dat die R-factor omhoog schiet in het griepseizoen. Stel je voor, een R van 1.5 op 13K besmettingen per dag
*jaloers*quote:
Meer dan een miljoen Nederlanders leefden vorig jaar onder de armoedegrens. Hoe denk je dat ze die buffer kunnen maken?quote:Op maandag 14 december 2020 16:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het hele concept van een buffer is dat je dat spaart voordat er iets gebeurt, daar word nog maar 70 jaar voor gewaarschuwd door het Nibud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |