Ik vraag me echt af hoe jij dit zo anders kan interpreteren.quote:
"Ze hadden tot vorige week effect", ja, en nu niet meer. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:ze hebben best veel effect, voor de maatregelen liep het veel sneller op en tot voor kort daalde alles zelfs nog.
Nee, want de klassieke denkfout die je hierbij maakt is dat de R-factor hetzelfde blijft. Maar in Januari en Februari zijn de R-factoren van alle griep-gerelateerde virussen hoger omdat mensen vatbaarder zijn (het zogenaamde griepseizoen) En dan maakt het dus heel veel uit of je een populatie van 9000 of 13000 hebt ook nog eens met een hogere R-factorquote:Dan heb je een paar dagen waarin iets meer dan normaal aan besmettingen zijn, waarna het weer doorgaat op de oude voet.
Ja aan alle maatregelen/adviezen die met deze lockdown worden bekrachtigd.quote:Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet per se nodig geweest als mensen zich netjes aan de maatregelen hielden.
@Lenny_Leonardquote:Op maandag 14 december 2020 16:12 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond allemaal weer even klappen voor het zorgpersoneel he.
Dit volg ik even niet. Wie doen wat en of wat nodig is?quote:Op maandag 14 december 2020 16:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is nog steeds maar de vraag of dit wel zo nodig is als het nu gaat. Ze doen het, ja, maar of het nodig is?
Tja, het is netjes gevraagd, blijkbaar kan Nederland het niet, dus dan gaat men het proberen af te dwingen. Net zoals Duitsland (en straks Belgie)quote:Op maandag 14 december 2020 16:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja aan alle maatregelen/adviezen die met deze lockdown worden bekrachtigd.
Wat je nu middels regels probeert op te dringen was weken of maanden terug al van de mensen verlangd.
Of in 'lockdown' op eigen initiatief, of geforceerd met sluitingen etc, het komt beide keren op hetzelfde neer.
Tssss. gut, guttegut... ik weet niet wat het virus is en de impact die het overal geeft..... vertel... maak mij wijs met jij wat allemaal weet.quote:Op maandag 14 december 2020 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt wat voor impact dit virus heeft op de zorg over de gehele breedte dan is het moeilijk discusseren.
Natuurlijk, als iedereen dat had gedaan, dan hadden we nu geen virus meer. Was het maar zo'n feest. Maar hoe langer het duurt, hoe minder mensen zich hier aan gaan houden. Ze willen ook een leuk leven. Daarom ben ik teleurgesteld in de regering dat ze nooit over een alternatief hebben nagedacht. Of serieus hebben gekeken naar een balans tussen gezondheid, levensgeluk en economie. Wat mij betreft is die balans scheef.quote:Op maandag 14 december 2020 16:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het is wel zo dat als we met zijn allen niet ons houden aan maatregelen de getallen omhoog gaan en dat is precies wat we zien gebeuren.
Hebben geen eiersnijders.quote:Op maandag 14 december 2020 16:02 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zo zielig man dat veel mensen alweer aan het hamsteren zijn. Kom op man de supermarkten blijven toch gewoon open.
Maar dan maakt het netto niet zoveel uit. Dus dan raakt de retoriek 'had je maar aan de maatregelen gehouden want dan had je dit niet gehad' kant noch wal. Want dan had je dus de lockdownmaatregelen al aan jezelf opgelegd.quote:Op maandag 14 december 2020 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, het is netjes gevraagd, blijkbaar kan Nederland het niet, dus dan gaat men het proberen af te dwingen. Net zoals Duitsland (en straks Belgie)
Die balans was er wel degelijk in de zomerperiode, maar alsnog ging het fout.quote:Op maandag 14 december 2020 16:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Natuurlijk, als iedereen dat had gedaan, dan hadden we nu geen virus meer. Was het maar zo'n feest. Maar hoe langer het duurt, hoe minder mensen zich hier aan gaan houden. Ze willen ook een leuk leven. Daarom ben ik teleurgesteld in de regering dat ze nooit over een alternatief hebben nagedacht. Of serieus hebben gekeken naar een balans tussen gezondheid, levensgeluk en economie. Wat mij betreft is die balans scheef.
Mensen houden dit gewoon niet nog veel langer vol. Op die paar mensen na die toch al geen sociaal leven hadden misschien.
Sommige mensen lijken de knop maar niet om te willen zetten. Nee, er kan gewoon even niks. Dus blijf binnen. Kijk een film. Lees een boek. Maar stop vooral met hopen dat het misschien straks wel kan, want je maakt jezelf alleen maar gek.quote:Op maandag 14 december 2020 16:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mensen houden dit gewoon niet nog veel langer vol.
Hang er vanaf wat die voor mij verdiend & regelt.quote:Op maandag 14 december 2020 16:02 schreef Dven het volgende:
Boekhouder van een maat van me stond vandaag bij hem aan de deur.
"Maar jij hebt toch corona?"
- Ja maar je hoeft me de papieren alleen maar te geven en ik draag een mondkapje.
"Ga naar huis"
Had persoonlijk direct een andere boekhouder gezocht.
Dat hebben ze juist wel gedaan!quote:Op maandag 14 december 2020 16:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Natuurlijk, als iedereen dat had gedaan, dan hadden we nu geen virus meer. Was het maar zo'n feest. Maar hoe langer het duurt, hoe minder mensen zich hier aan gaan houden. Ze willen ook een leuk leven. Daarom ben ik teleurgesteld in de regering dat ze nooit over een alternatief hebben nagedacht. Of serieus hebben gekeken naar een balans tussen gezondheid, levensgeluk en economie. Wat mij betreft is die balans scheef.
Mensen houden dit gewoon niet nog veel langer vol. Op die paar mensen na die toch al geen sociaal leven hadden misschien.
Jij woont zeker niet alleen?quote:Op maandag 14 december 2020 16:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken de knop maar niet om te willen zetten. Nee, er kan gewoon even niks. Dus blijf binnen. Kijk een film. Lees een boek. Maar stop vooral met hopen dat het misschien straks wel kan, want je maakt jezelf alleen maar gek.
Nee, dat is waar. Het is voor sommige anderen ook zeker moeilijker dan voor mij. Maar ik ken ook mensen die continu maar feestjes blijven plannen voor over een paar weken, want misschien mag het dan weer. Om moedeloos van te worden.quote:
Makkelijker gezegd dan gedaan. En bovendien zijn wij het niet eens over het feit dat er niks kan. Jij vind dat blijkbaar wel goed zo, ik niet.quote:Op maandag 14 december 2020 16:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken de knop maar niet om te willen zetten. Nee, er kan gewoon even niks. Dus blijf binnen. Kijk een film. Lees een boek. Maar stop vooral met hopen dat het misschien straks wel kan, want je maakt jezelf alleen maar gek.
Nee het gaat om een stuk mentale hardheid die je moet opbrengen, het lijkt net of mensen zich zelf niet meer kunnen vermaken, juist nu een mooie periode om eens sober te leven, ga aan je conditie werken, leer een taal, ga een cursus doen, lees het complete werk van een schrijver, etc.quote:Op maandag 14 december 2020 16:20 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou je dan willen doen?quote:Op maandag 14 december 2020 16:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. En bovendien zijn wij het niet eens over het feit dat er niks kan. Jij vind dat blijkbaar wel goed zo, ik niet.
Natuurlijk vind ik dat niet goed. Maar het is gewoon niet anders, dus ik begrijp niet wat je ermee opschiet om je er niet bij neer te leggen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij vind dat blijkbaar wel goed zo, ik niet.
Gemiste kans van ome Appie en ome Fritsquote:
En hoe zal het zijn voor de mensen die hun baan kwijt raken, hun inkomen naar beneden zien kelderen, die niet kunnen of mogen werken omdat alles dicht is? Naast het sober leven moet je ook geld blijven verdienen om te kunnen leven.quote:Op maandag 14 december 2020 16:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het gaat om een stuk mentale hardheid die je moet opbrengen, het lijkt net of mensen zich zelf niet meer kunnen vermaken, juist nu een mooie periode om eens sober te leven, ga aan je conditie werken, leer een taal, ga een cursus doen, lees het complete werk van een schrijver, etc.
Voor die mensen valt het inderdaad niet mee en hoop ik ook dat er ruimhartige steun is. Maar ook die mensen zijn niet geholpen door continu uitjes te plannen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
En hoe zal het zijn voor de mensen die hun baan kwijt raken, hun inkomen naar beneden zien kelderen, die niet kunnen of mogen werken omdat alles dicht is? Naast het sober leven moet je ook geld blijven verdienen om te kunnen leven.
Ideale tijd om naar de sportschool te gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 16:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het gaat om een stuk mentale hardheid die je moet opbrengen, het lijkt net of mensen zich zelf niet meer kunnen vermaken, juist nu een mooie periode om eens sober te leven, ga aan je conditie werken, leer een taal, ga een cursus doen, lees het complete werk van een schrijver, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |