abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196727897
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 16:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Newsflash; we zijn al halverwege dat moment, en dan moeten de feestdagen en het echte griepseizoen met zware besmettingsgevaren nog komen.

Ik durf wel te zeggen dat we Maart terug gaan zien, en nog meer. Code zwart gaat met een beetje pech wel een paar keer genomen worden. Ben benieuwd of je er dan nog hetzelfde over denkt.
De vraag is waar je dat op baseert.
pi_196727903
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hoe hebben ze dat gedaan? Via sms amber alert niks ontvangen
ALS ;)
  maandag 14 december 2020 @ 16:07:48 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196727904
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je kan je zo ook niet voorbereiden.
Ik denk dat dat ook de bedoeling is. Je kunt wel raden wat er zou gebeuren als ze dit een paar dagen van te voren zouden aankondigen.

Overigens waren er ook gisteren al genoeg mensen die dit verwacht hadden: COR / Top drukte morgen bij de bouwmarkt en kapper?
  maandag 14 december 2020 @ 16:07:54 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196727907
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:55 schreef Blik het volgende:
Maar omdat een te groot gedeelte zich niet aan de maatregelen houdt is dit wel gewoon nodig. En dan kunnen we Rutte we de schuld geven, maar al die mensen die zo nodig rondom Sinterklaas moesten gaan shoppen mogen ook wel even in de spiegel kijken
Is dat echt zo, vind je dat (dan houdt wmb de discussie op) of is dit vooral een te gemakkelijk aanname die voor zoete koek moet dienen als argument ?

Ondanks alle grappen en grollen zal hooguit een paar procent om wat voor reden dan ook zich niet (altijd) aan de regels/adviezen houden. Mensen dan schuldig maken omdat zij hun ding (moeten) doen, is er laag bij de grond.
Een beetje als een kind lens slaan omdat die in zijn bed pist of omdat die iets niet doet wat die niet kan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196727908
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Steeds meer mensen gingen lakser om met de regels. Wij ook. We gingen bij de ouders op bezoek en hielden ons niet echt meer aan de 1,5 m maatregel. Ik heb de hele avond naast mijn hoestende vader gezeten. Mijn vrouw niet. De volgende dag begon ik ook te hoesten. Ik testte positief, mijn vrouw testte negatief. Een paar dagen later testte mijn vrouw ook positief. Ouders ook positief getest. Gelukkig is iedereen weer beter.
Is ook zo, ik ben ook niet heiliger dan de paus. Heb ook soms in situaties gezeten dat we het aantal bezoekers overstegen achter de deur, maar die zijn wel op één hand te tellen geweest. Sowieso wel eigenlijk altijd de 1,5 meter aangehouden met iedereen: ouders, familie en vrienden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 14 december 2020 @ 16:09:25 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196727953
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:
Zo, terug van de kapper. Was echt af-ge-laden vol overal.
Chrono... 5 minuten, 10 minuten of de normale 20minuten ?
Mijn kapper, ken de man al lang, doet nu alles met de tondeuze en biedt geen koffie meer aan.
pi_196727955
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Netjes zeg! Je kunt veel van hem zeggen en het zal best een hautain mannetje zijn maar dat doet hij toch wel even goed!
Je bent toch niet echt zo goedgelovig, hoop ik? :D
pi_196727957
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee hoor, die piek was veel hoger in de eerste instantie, als het erger was geweest dan was dat nu al geweest.
Plus toen hadden we geen beperkende maatregelen en nu wel.
En ondanks al die beperkende maatregelen lopen de gevallen nu heel hard en rap op. Dus als alle maatregelen die je tijdens maart genoment hebt, nu nog van toepassing zijn EN nu weinig tot geen effect heeft, wat denk je dat er gaat gebeuren als je over 3 weken kerst en oud&nieuw gevallen gaat krijgen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 16:10:05 ]
pi_196727980
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En ondanks al die beperkende maatregelen lopen de gevallen nu heel hard en rap op. Dus als alle maatregelen die je tijdens maart genoment hebt, nu nog van toepassing zijn EN nu weinig tot geen effect heeft
Geen van beide dingen zijn waar.
  maandag 14 december 2020 @ 16:11:16 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196727995
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bent toch niet echt zo goedgelovig, hoop ik? :D
Wat denk je zelf ;) ?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196728004
quote:

[..]

En ondanks al die beperkende maatregelen lopen de gevallen nu heel hard en rap op. Dus als alle maatregelen die je tijdens maart neemt nu weinig tot geen effect heeft, wat denk je dat er gaat gebeuren als je over 3 weken kerst en oud&nieuw gevallen gaat krijgen?
"heel hard op"

Ze hebben bij de overheid een beetje last van acute dementie dat ze het testbeleid op 1 december verruimd hebben, want testen, traceren en isoleren was volgens hun heel belangrijk.

Doen ze dat eindelijk, is het weer niet goed.

Ik kan er gewoon niet meer bij. -O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196728019
Vanavond allemaal weer even klappen voor het zorgpersoneel he.
  maandag 14 december 2020 @ 16:12:26 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196728021
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:28 schreef _serial_ het volgende:
Update van 14 December (maandag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 5456 (-1655 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 2276(-128 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 323(+104 tov gisteren) nog ouder.

Opvallend is dat er vandaag relatief erg veel besmettingen tot 10 dagen en minder besmettingen tot 5 dagen geleden.
Wellicht dat er gister nog een vrij grote batch net wél werd meegeteld (toen lag het totaal heel erg hoog volgens mij) en dat die daarom vandaag 'ontbreken', waardoor er vrij 'weinig' nieuwe datuminvoeringen zijn?

Als we vandaag + gister middelen zit het 'gewoon' op 9000 per dag, zoals de 3 dagen ervoor ook.
Antifa
pi_196728023
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Geen van beide dingen zijn waar.
Oh nee? Thuiswerken het devies, 1.5 meter afstand, ga niet onnodig naar winkels, ga niet onnodig bij elkaar op bezoek, max 3 personen, etc etc.

Allemaal sinds Maart al van kracht en helpt allemaal nu niet meer. Dat kan je teruglezen op de overheidssite.
  maandag 14 december 2020 @ 16:12:54 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196728025
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:56 schreef Blik het volgende:

[..]

En in maart was je zeker nog aan het klappen voor de mensen in de zorg. En nu mogen ze een middelvinger krijgen?
Was de vraag niet.
En nee, nooit geklapt noch vond ik het nodig dat ze voor hun werk ene bonus kregen en ook niet dat mijn bekende zorgverleners, geen vrij krijgen van hun planner en zich dus maar (terecht) ziek melden.
#KlaarMee
pi_196728027
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Chrono... 5 minuten, 10 minuten of de normale 20minuten ?
Mijn kapper, ken de man al lang, doet nu alles met de tondeuze en biedt geen koffie meer aan.
Gewoon normaal. Inclusief drinken.
pi_196728042
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik kan er gewoon niet meer bij. -O-
Dan is het toch simpel en kijk je alleen naar de aantallen ziekenhuisopnames die oplopen en de totale oversterfte? Daar is niks aan veranderd.
  maandag 14 december 2020 @ 16:14:05 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196728048
quote:

[..]

En ondanks al die beperkende maatregelen lopen de gevallen nu heel hard en rap op.
Dat valt dus behoorlijk mee.
quote:
Dus als alle maatregelen die je tijdens maart genoment hebt, nu nog van toepassing zijn EN
Nee, we zitten nu in een lichter pakket.
quote:
nu weinig tot geen effect heeft,
ze hebben best veel effect, voor de maatregelen liep het veel sneller op en tot voor kort daalde alles zelfs nog.
quote:
wat denk je dat er gaat gebeuren als je over 3 weken kerst en oud&nieuw gevallen gaat krijgen?
Dan heb je een paar dagen waarin iets meer dan normaal aan besmettingen zijn, waarna het weer doorgaat op de oude voet.
Antifa
pi_196728050
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 16:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh nee? Thuiswerken het devies, 1.5 meter afstand, ga niet onnodig naar winkels, ga niet onnodig bij elkaar op bezoek, max 3 personen, etc etc.

Allemaal sinds Maart al van kracht en helpt allemaal nu niet meer. Dat kan je teruglezen op de overheidssite.
Niet allemaal. Eind maart gingen de scholen ook dicht, evenals kapperszaken en andere contactberoepen. Ook allemaal terug te lezen.
  maandag 14 december 2020 @ 16:15:43 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_196728083
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:58 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die zich wel aan maatregelen houden, maar toch corona oplopen. Bijvoorbeeld door hun kinderen. Alsof je 'schuldig' bent zodra je corona oploopt. Stond gisteren mooi artikel in NRC over hoe mensen corona kregen. Stuk voor stuk mensen die niet massaal gingen winkelen.
Dat zeg ik niet. Maar het is wel zo dat als we met zijn allen niet ons houden aan maatregelen de getallen omhoog gaan en dat is precies wat we zien gebeuren.
pi_196728090
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wellicht dat er gister nog een vrij grote batch net wél werd meegeteld (toen lag het totaal heel erg hoog volgens mij) en dat die daarom vandaag 'ontbreken', waardoor er vrij 'weinig' nieuwe datuminvoeringen zijn?

Als we vandaag + gister middelen zit het 'gewoon' op 9000 per dag, zoals de 3 dagen ervoor ook.
We moeten blijven kijken naar die 5 dagen 75% van de gevallen bekend.

Piekdag van december is nu 8 december. Aangezien dat alweer 6 dagen geleden is komen daar geen enorme aantallen meer bij.

Ben benieuwd hoe de komende 3-4 dagen gaan lopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 14 december 2020 @ 16:16:00 #147
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196728092
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik wijs wel degelijk naar ze.

Deze lockdown is veel zwaarder dan in maart en al helemaal in de tijd waar hij zich afspeelt.
In maart konden we nog een beetje fatsoenlijk naar buiten.

Er waren tal van tussenvarianten mogelijk maar we hebben nu naar de aller aller zwaarste variant gegrepen, en dat kan ik gewoon niet begrijpen.

Er worden heel veel mensen geraakt (gezinnen, kinderen, werknemers, toeleveranciers) terwijl de impact een stuk minder was geweest als je de basisscholen open gehouden had net als de kinderopvang. Ouders wordt geacht om thuis te werken met de kleine kinderen thuis, ga er maar aanstaan. Verlofsaldo van 2020 was al weg, en 2021 gaat er ook aan op die manier.

Ook voor de geestelijke gezondheid had je wat mij betreft de sport gewoon doorgang moeten laten vinden.

Wat betreft de steden, had de parkeerterreinen gesloten, en de parkeergarages, hou je de dagjes mensen weg, en veroordeel je de mensen op de fiets of OV, een extra drempel is opgeworpen, plus je houdt de buitenlanders uit de binnensteden. Had je ook een hoop compensatie voor de winkeliers en middenstand gescheeld.

Een museum en bv dierentuin hadden al strenge limitatie op het bezoek, en deze hebben het al zwaar met, plus dat daar voornamelijk stelletjes of gezinnetjes komen met kinderen.

Nee dit is wat mij betreft een pakket maatregelen waar nog veel betere tussenwegen mogelijk waren, die ook effect sorteren, maar niet zo ingrijpend en kostbaar zijn als nu.
Het was inderdaad niet per se nodig geweest als mensen zich netjes aan de maatregelen hielden.
  maandag 14 december 2020 @ 16:16:51 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_196728109
quote:
18s.gif Op maandag 14 december 2020 16:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Was de vraag niet.
En nee, nooit geklapt noch vond ik het nodig dat ze voor hun werk ene bonus kregen en ook niet dat mijn bekende zorgverleners, geen vrij krijgen van hun planner en zich dus maar (terecht) ziek melden.
#KlaarMee
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Tekenend voor de tijdsgeest.
pi_196728116
quote:
De Jonge: virus geeft plankgas, daarom stevig ingrijpen
Krijgt Hugo betaald per beeldspraak? :')
  maandag 14 december 2020 @ 16:17:12 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196728118
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet per se nodig geweest als mensen zich netjes aan de maatregelen hielden.
Het is nog steeds maar de vraag of dit wel zo nodig is als het nu gaat. Ze doen het, ja, maar of het nodig is?
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')