abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196757437
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:53 schreef BlackLining het volgende:
En dan is er ook nog het probleem van hoe je gaat bepalen wat echte religies zijn zonder tegen die vrijheid in te gaan. Want lang leve het Vliegend Spaghettimonster.
Het spaghetti monster is een parodie en geen religie. Dat heeft de Raad van State al eens uitgemaakt .
zie email 27 oktober
pi_196758625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 02:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het spaghetti monster is een parodie en geen religie. Dat heeft de Raad van State al eens uitgemaakt .
Nee, het Vliegend Spaghettimonster is een prachtige tool om aan te geven hoe belachelijk de situatie is dat de wet onderscheid maakt op grond van onbewezen theorie.

Tuurlijk weet ik dat voor veel mensen religie belangrijk is. Maar het is niks. Er is exact evenveel bewijs voor het bestaan van God als voor het bestaan van het Vliegend Spaghettimonster.

Dat de Raad van State die grap (want natuurlijk, dat is het) niet erkend, is heel bijzonder. Het zou mensen immers vrij moeten zijn hun religie zo in te vullen als men wenst. Religie hoort immers niet door de Staat ingeperkt te worden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196758688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:42 schreef skrn het volgende:

[..]

Zeker maar blijkt toch wel een patroon te zitten, Katwijk was eerder slecht, Urk is bekend, en Bunschoten/Spakenburg doet het al 2 maanden slecht.
Inmiddels slaan ook Scherpenzeel en Woudenberg negatief uit. Scherpenzeel telde 94 besmettingen in twee weken tijd, in Woudenberg testten 127 mensen positief. Omgerekend komt dat neer op 951 besmettingen per 100.000 inwoners in beide gemeenten. Daarmee nemen ze landelijk gezien plek 4 en 5 in op de lijst van coronabrandhaarden. Het Brabantse Vught (990 besmettingen op 100.000 inwoners) staat op plek 3.
https://www.ad.nl/amersfo(...)andhaarden~a8bbe96e/

Scherpenzeel, Woudenberg? Ook kerkelijk?
pi_196758819
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:56 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Tijdens de piek in november had Zeeland onwijs weinig besmettingen, zeker bijvoorbeeld een gemeente als Veere, wat volgens mij bijzonder kerkelijk is. Het gaat in golven, maar men lijkt zich alleen op de pieken te concentreren en die te linken aan bevolkingsgroepen. Een kwalijke zaak imho.
Kan best, valt me alleen op. :+

Ik heb niks gezegd over de mensen die wonen in de corona-brandhaarden.
pi_196759267
Maar het rellen van Urk vind ik ook wel onderbelicht. Waar zijn de Kamervragen? Waar is de ophef? Een wereld van verschil met het constatering dat de meerderheid van de IC's bezet was door mensen met een migratie-achtergrond.

_O-
pi_196760058
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, dat staat in de grondwet zodat een regering geen religie als illegaal kan aanmerken en het aanhangen van een religie niet kan vervolgen.

Dat dat erin staat, is heel erg goed, belangrijk en moet zo blijven.

Grondrechten zijn echter voortdurend met elkaar in strijd. Het recht op vrijheid van religie is daar echt niet uniek in. Dat botst regelmatig met vrijheid van meningsuiting, artikel 7. In dit geval botst het met artikel 22 van de grondwet:
[..]

Die laatste wijst er al op dat het recht op vrijheid van religie niet zo heilig ( B-) ) is als jij schetst. Dat mag echter gerust nog wat specifieker.
Nee hoor, dit zijn helemaal geen botsende grondrechten. Het fenomeen botsende grondrechten komt weleens voor maar dat is bij hoge uitzondering. Veel vaker wordt erover gerept door mensen die de grondwet niet begrijpen of niet willen begrijpen en die naar eigen inzicht met wegen willen beginnen terwijl de grondwetgever dat al voor ze heeft gedaan.

quote:
Overigens ja, artikel 6 wat gaat over religie noemt inderdaad dat de overheid buiten het gebouw maatregelen mag opleggen als dat voor de gezondheid nodig is. Als bezoekers van gebedshuizen dingen doen die slecht voor je zijn (zoals uren op een kouwe harde plank zitten) dan moet dat kunnen.

Nu is echter de volksgezondheid in gevaar. Andermans gezondheid. Het is maar de vraag in hoeverre dat er ook onder valt. De individuele gezondheid voor de kerkbezoeker interesseert niemand. Het ineenstorten van de zorg als gevolg van verspreiding wel.
De grondwetgever heeft geoordeeld dat de gebedshuizen hoe dan ook tegen de overheid beschermd zijn dus dat is helemaal niet de vraag. Daar kun je wat van vinden maar dat doet niet af aan de feitelijke juridische situatie. Je hebt als bestuurder of rechter soms, ook weer bij uitzondering, een afweging te maken maar heel vaak komt je helemaal geen afweging toe omdat de wetgever of de grondwetgever die al heeft gemaakt.

quote:
En dan is er ook nog het probleem van hoe je gaat bepalen wat echte religies zijn zonder tegen die vrijheid in te gaan. Want lang leve het Vliegend Spaghettimonster.
Dat is niet zo moeilijk hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196760798
De hypocrisie van gelovigen is ongekend. Kan niet wachten op de dag dat geloof verboden wordt :)
pi_196760849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:19 schreef HansCojona het volgende:
De hypocrisie van gelovigen is ongekend. Kan niet wachten op de dag dat geloof verboden wordt :)
Inderdaad wég ermee.

Religie is voor mij een instant IQ test. Iemand die gelooft in god is voor mij gewoon niet intelligent. Ik zal hem/haar nog steeds met respect behandelen, net als mensen met het Down syndroom of kleine kinderen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196760931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Inderdaad wég ermee.

Religie is voor mij een instant IQ test. Iemand die gelooft in god is voor mij gewoon niet intelligent. Ik zal hem/haar nog steeds met respect behandelen, net als mensen met het Down syndroom of kleine kinderen.
Idd hetzelfde hier. Ik hou de gesprekken altijd heel oppervlakkig met dat soort lui. Of ik ga ze juist gek maken, want ze geloven werkelijk alles als je er een mooi verhaal van maakt _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 11:26:53 #85
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196760953
quote:

[..]

Inderdaad wég ermee.

Mensen hebben simpelweg een houvast nodig. Dat maakt ze niet meteen dom.

Maar ja, ik zie de bijbel ook vooral als een mooi sprookjesboek.
pi_196762373
De Nederlandse bisschoppen nemen hun verantwoordelijkheid tijdens kerst en laten weten dat er dit jaar geen publieke vieringen gehouden zullen worden. ,,Juist de vieringen op kerstavond en in de kerstnacht worden doorgaans door veel mensen bezocht. Het besluit om op kerstavond en in de kerstnacht geen publieke vieringen te laten plaatsvinden, nemen de bisschoppen met pijn in het hart", zo luidt de verklaring.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lijkzakken~a3b33a0d/
pi_196764838
Is blijkbaar een grondrecht. Maar het recht op onderwijs dan weer niet, omdat dat online kan. Lijkt me dat de imam ook wel voor een webcam kan staan te blaffen dan.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:12:59 #88
224960 highender
Travellin' Light
pi_196770784
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:45 schreef BlackLining het volgende:
Nee, het Vliegend Spaghettimonster is een prachtige tool om aan te geven hoe belachelijk de situatie is dat de wet onderscheid maakt op grond van onbewezen theorie.

Tuurlijk weet ik dat voor veel mensen religie belangrijk is. Maar het is niks. Er is exact evenveel bewijs voor het bestaan van God als voor het bestaan van het Vliegend Spaghettimonster.

Dat de Raad van State die grap (want natuurlijk, dat is het) niet erkend, is heel bijzonder. Het zou mensen immers vrij moeten zijn hun religie zo in te vullen als men wenst. Religie hoort immers niet door de Staat ingeperkt te worden.
QFT
pi_196771186
quote:

[..]

Inderdaad wég ermee.

ha eindelijk iemand die er ook zo overdenkt

saluut meneer/mevrouw
pi_196771424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:19 schreef HansCojona het volgende:
Nou, ik wel, want dat is in de geschiedenis nooit ergens goed afgelopen.

Geloof op zich is ook niet zo erg. Tuurlijk, een beetje stopmzinnig en makkelijk, maar het schaadt op zich niemand. Je moet het alleen niet anderen op gaan dringen of gaan gebruiken om onder algemeen geldende wetten uit te komen.

Een verbod van religie en een uitzonderingspositie van religie is allebei zeer onwenselijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196780192
Ik geloof wel in God, kijk om je heen en je hebt het bewijs. Ik geloof ook in de duivel, idem.
Maar ik geloof niet in kerkelijke instituties.

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen landelijk met de kerstdiensten.
pi_196782035
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:32 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof wel in God, kijk om je heen en je hebt het bewijs. Ik geloof ook in de duivel, idem.
Maar ik geloof niet in kerkelijke instituties.

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen landelijk met de kerstdiensten.

Ik zag ergens in één van de topics dit plaatje... daar moest ik wel om lachten :D
pi_196906304
9 van de 10 coronabrandhaarden in christelijke gemeenten

BILTHOVEN - Negen van de tien coronabrandhaarden in Nederland is een christelijke gemeente, bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk. Binnen de top tien waren het er zelfs negen, berekende het RIVM.

Epidemioloog Susan van den Hof van het RIVM bekeek met collega's alle gemeenten waar de SGP of de Christenunie bij de laatste verkiezingen meer dan 20 procent van de stemmen haalde. Dat zijn in totaal 42 christelijke gemeenten. Veertien van hen bleken in de top 20 van de gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners te staan en negen in de top eerste tien gemeenten met de meeste gemelde besmettingen.

,,We signaleren inderdaad dat het aantal besmettingen in sommige regio's hoger is", aldus een woordvoerder van het RIVM. ,,En dat dat voornamelijk christelijke gemeenten zijn."
https://www.telegraaf.nl/(...)ristelijke-gemeenten

Daar waren we hier al achter. Hopelijk niet al te veel Zuidafriaanse kerkgangers.
pi_196906353
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het is en blijft verbazingwekkend dat één van de meest atheïstische landen in Europa zich nog altijd zo laat gijzelen door een handjevol religieuzen, zelfs wanneer niet-religieuzen daarmee als tweederangs burgers behandeld worden.
Zijn wij één van de meest atheïstische landen in Europa? Toch nog een reden te zijn om trots op ons landje, zo op de valreep van 2020.
  woensdag 23 december 2020 @ 17:34:14 #95
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_196906584
Logisch toch, grote gezinnen betekent veel besmettingen als er iemand van zo'n gezin besmet raakt. Vaak ben je dan allemaal aan de beurt.
pi_197098834
Burgemeester Asje van Dijk roept Barnevelders op zich aan de coronaregels te houden. Barneveld is de op een na grootste coronabrandhaard van Nederland.

‘Beste Barnevelders, de nieuwe besmettingen in onze dorpen rijzen nog steeds ver boven landelijke en regionale cijfers uit. Wees toch aub voorzichtig en zoek elkaar niet op. Onze ziekenhuizen en zorgpersoneel kunnen het niet meer aan!’, twitterde Van Dijk woensdag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)039011718.1592585352

Ze laten Gods virussen rijkelijk over Gods akker stromen. :N
pi_197100009
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:59 schreef maghreb het volgende:
Zijn van essentieel belang voor veel mensen.
Waarom? Er gebeurt vrij weinig daar behalve iemand die af en toe een toespraakje houdt en mensen wat samen komen. Dit is praktisch dezelfde reden als waarom mensen naar een kroeg cafe of restaurant gaan. Maar deze moeten dicht. Ik zie geen objectieve argumenten waarom deze van essentieel belang zijn voor veel mensen. Om het in perspectief te plaatsen: supermarkten zijn voor sommige mensen essentieel omdat het een van de weinige plekken is waar men eten en verzorgingsproducten kan kopen. Daarom blijven deze open.

[ Bericht 17% gewijzigd door mark16 op 30-12-2020 17:33:21 ]
pi_197104471
Echt, heb je nu zóveel op je kerfstok dat je per se naar de kerk moet?
pi_197135494
Hier een redelijk duidelijke uitleg van wat deze mensen bezielt.

Let op! Gemeente betekend voor hem de kerkelijke gemeente, niet de burgergemeente. Ze gaan pas wat doen als de besmettingen in de, eigen, gemeente oplopen. Niet dat dat nog uitmaakt, want als dat gebeurd is er toch geen plek meer in ons lokale ziekenhuis(st. Jansdal).

quote:
De Gereformeerde Gemeente Nunspeet is één van de kerken die wel open is tijdens de lockdown en mensen toelaat bij de diensten in het kerkgebouw aan de Aarweg. Deze kerk in Nunspeet is één van de grootste kerken van Nederland en staat in de top 10.
De heer Wobben zegt op camera tegen RTV Nunspeet dat het allerbelangrijkste is dat de kerk 85% heeft afgeschaald. Op dit moment komt nog 15% van de 2000 leden naar de kerk. De kerk hanteert de regels van het RIVM heel strikt. Ze heeft een werkplan gemaakt en de gemeente gesplitst in wijken die om de zoveel tijd naar de kerk aan de Aarweg mogen komen. Via vier ingangen is er toegang tot de kerk.
De heer Wobben zegt tegen RTV Nunspeet “een zondag zonder dat we naar de kerk kunnen gaan, is voor ons geen zondag. Een kerkdienst zonder mensen is geen kerkdienst”.
Het hele gesprek met de heer Wobben is te zien in de video.
https://rtvnunspeet.nl/lo(...)erantwoording-video/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')