Ben ook wel benieuwd wat er over de einddatum gezegd wordt.quote:Op maandag 14 december 2020 12:57 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niemand geeft mij de garantie dat het feest na 19 januari open is.
Was de vorige keer ook niet.
Natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 12:57 schreef Unmountable het volgende:
Wat denken jullie van groothandels zoals de Makro en Sligro? Blijven die open?
Als ik minister was dan had ik zelf een noodmaatregel genomen. Je gaat toch geen weken wachten als andere ontwikkelde landen het gewoon goedkeuren. Wat is dat voor iets raars?quote:Op maandag 14 december 2020 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze dat vaccin ook ff wat sneller goed keuren trouwens in Europa, waarom moet tot dat de 29ste duren?
Mijn kinderen hebben 1x gegild zonder reden en daarna nooit meer.quote:Op maandag 14 december 2020 12:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou er iets op kunnen zeggen, maar dat is een discussie die hier niet thuis hoort!
Ik hoop dat het net als die kortere strengere lockdown van 2 weken vast staat. 19 januari open en dat we weer door kunnen gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 12:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wat er over de einddatum gezegd wordt.
Wanneer heb jij je terugreis gepland? Ik zal daar nog maar even blijven.quote:Op maandag 14 december 2020 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hoezo, wil je naar de Duty Free?
Leuke grap.quote:Op maandag 14 december 2020 13:00 schreef Scorpie het volgende:
En zie hier de consequentie van alle Black Friday wappies die de straten lekker vol lieten stromen. Top gedaan.
7 januari en het verschil tussen Nederland en het VK is niet erg groot qua maatregelen dus zo veel maakt dat voor ons niet uit. No Deal is een grotere zorg, eigenlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer heb jij je terugreis gepland? Ik zal daar nog maar even blijven.
Scheelt dik 30 cent de liter neef.quote:Op maandag 14 december 2020 12:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je roept al 9 maanden dat er een lockdown moet komen en dan ga je je nu druk maken of je nog wel goedkoop kan tanken
Wat een grap
Dat is anders wel wat de ziekenhuizen verwachten ivm Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw, omdat ze ook wel weten dat bijna niemand zich eraan gaat houden. De crisisdraaiboeken worden nu alweer afgestoft hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 12:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is totaal geen reden om aan te nemen dat de curve opeens steiler gaat wordenzeker niet als je het beleid nog weer wat aanscherpt op sommige vlakken. Dat kan totaal niet een reden zijn om het land 1 maand lang dicht te doen met jaren aan gevolgen voor de economie en maatschappij.
Nu kunnen ze toch niet anders? Hoe eerder je in had gegrepen hoe beperkter de schade was geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 12:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een totale lockdown van minimaal 5 weken vind jij iets leuks?
Oh ja. Ook dat nog.quote:Op maandag 14 december 2020 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
7 januari en het verschil tussen Nederland en het VK is niet erg groot qua maatregelen dus zo veel maakt dat voor ons niet uit. No Deal is een grotere zorg, eigenlijk.
En dat baseer je waar op? Je vergeet volgens mij dat 'ingrijpen' ook enorme schade aanricht.quote:Op maandag 14 december 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu kunnen ze toch niet anders? Hoe eerder je in had gegrepen hoe beperkter de schade was geweest.
En waren we vroeg of laat weer op dit punt beland.quote:Op maandag 14 december 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu kunnen ze toch niet anders? Hoe eerder je in had gegrepen hoe beperkter de schade was geweest.
Natuurlijk niet. Je denkt toch niet dat als ze een maand geleden een lockdown hadden ingevoerd het nu weer voorbij was.quote:Op maandag 14 december 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Yep.quote:Op maandag 14 december 2020 13:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Als niemand zich meer laat testen dalen die cijfers vanzelf weer....
Nee. Kijk even naar Wales, 2 weken volledige lockdown gehad, cijfers gedaald, lockdown opgeheven en binnen een week moesten ze alweer nieuwe maatregelen afkondigen omdat het weer keihard omhoog ging.quote:Op maandag 14 december 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier sowieso ookquote:Op maandag 14 december 2020 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Nu wordt Kerst met de (hele) familie juist dat lichtpuntje is mijn gevoel.
Twee maar die zijn voorzien van paspoorten, inentingen etc en Nederlandersquote:Op maandag 14 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Ook dat nog.
Heb je een hond mee?
Maar de ziekenhuisopnamen en het percentage positief getest niet.quote:Op maandag 14 december 2020 13:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Als niemand zich meer laat testen dalen die cijfers vanzelf weer....
Als je eerder ingrijpt, loopt het ook eerder weer op idd.quote:Op maandag 14 december 2020 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Kijk even naar Wales, 2 weken volledige lockdown gehad, cijfers gedaald, lockdown opgeheven en binnen een week moesten ze alweer nieuwe maatregelen afkondigen omdat het weer keihard omhoog ging.
Ja.quote:Op maandag 14 december 2020 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Nu wordt Kerst met de (hele) familie juist dat lichtpuntje is mijn gevoel.
quote:Op maandag 14 december 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je eerder ingrijpt, loopt het ook eerder weer op idd.
Het is ook helemaal geen oplossing voor het probleem. Het enige wat we hiermee kopen is wat tijd.quote:Op maandag 14 december 2020 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Kijk even naar Wales, 2 weken volledige lockdown gehad, cijfers gedaald, lockdown opgeheven en binnen een week moesten ze alweer nieuwe maatregelen afkondigen omdat het weer keihard omhoog ging.
helemaal mee eens, de basisscholen moeten openblijven.quote:Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
Ik heb echt medelijden met die kinderen, afgelopen zomer zoveel schrijnende gevallen van mishandelingen en misbruik, geraamde percentages liggen op een toename ergens tussen de 120 en de 150% .
Omdat iedereen ook thuis moet werken had je beter de basisscholen open kunnen houden....
Inderdaad. Als zelfs Canada het al goedkeurt.quote:Op maandag 14 december 2020 12:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik minister was dan had ik zelf een noodmaatregel genomen. Je gaat toch geen weken wachten als andere ontwikkelde landen het gewoon goedkeuren. Wat is dat voor iets raars?
Nee maar die stijgen nu veel minder hard en dat helpt niks bij de beeldvorming.quote:Op maandag 14 december 2020 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuisopnamen en het percentage positief getest niet.
Waarvoor je voor het omgekeerde ook voorbeelden kan geven.quote:Op maandag 14 december 2020 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar gaat een lockdown ook niets aan veranderen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:06 schreef Benny het volgende:
Extra journaal: Er zijn grote zorgen omtrent oud & nieuw
Is al gecorrigeerdquote:Op maandag 14 december 2020 13:06 schreef Fretwork het volgende:
Ik vind het echt zuur voor fysiotherapeuten, en zij die daarheen gaan, dat ze steeds gelijk getrokken worden met cosmetische contactberoepen. Daar zit je dan met je hbo-opleiding en de steeds noodzakelijkere master.
Minder besmettingen dus minder exponentiële groei, je uitgangspunt is dan veel gunstiger. Plus minder drukte in de ziekenhuizen, want daar gaat dit over.quote:
Nee, eigenlijk niet.quote:Op maandag 14 december 2020 13:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarvoor je voor het omgekeerde ook voorbeelden kan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |