Al dit soort grove maatregelen werken ook vooral nadelig voor de starters, degenen die klein wonen, die afhankelijk zijn van tijdelijke banen, die onderaan de sociale ladder staan, etcetera. Maatschappijontwrichtend, verschillen vergrotend, kloof tussen arm en rijk, die al groot was, wordt nog een heel klap groter zo.quote:Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben 'ervaring' met de eerste lockdown in maart, waar de afgelopen maanden veel berichten over naar buiten kwamen. In een paar weken waren leerlingen bijna een vol jaar aan opleiding kwijt. Dit is een nieuw schooljaar, dus je kan er donder op tegen zeggen dat dat nu weer zo is. die leerlingen zijn dan straks dus 2 jaar kwijt, omdat het kabinet niet capabel genoeg is om ervoor te zorgen dat de maatregelen die er al zijn daadwerkelijk opgevolgd worden.
Ja we kunnen meer aan dan we denken, maar het gaat negatieve gevolgen hebben. En juist voor de mensen die het al zwaar hebben.
Dat is toch wel een essentiële winkel neem ik aan...?quote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef PzKpfw het volgende:
Vanmiddag nog maar even snel naar de slijterij.
Wordt dit letterlijk beweerd? Het zal er ongetwijfeld deels mee te maken hebben. Er blijven er minder onder de radar lijkt me. Of de stijging er volledig aan te wijten valt is een andere vraag.quote:Op maandag 14 december 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komt allemaal door het nieuwe testbeleid volgens sommigen.....
Maar er is helemaal niet zo heel veel aan de hand.quote:Op maandag 14 december 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus. Denk dat veel mensen het wel zagen aankomen. In mijn omgeving in ieder geval wel. Het had zelfs al eerder moeten gebeuren.
Serieus?quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
Sportscholen ook dicht, fijn dat al die opgekropte spanning en stress kan worden botgevierd op de kinderen die de hele dag thuis zijn.
Daarmee creëer je onvoldoende (vul zelf maar in) omdat de urgentie dan voor teveel mensen nog niet duidelijk is.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep, vorige week bijvoorbeeld, toen er he-le-maal niets is gedaan.
Of begin December, toen we het plateau qua besmettingen aantikten en het op/rond 4k/5k bleef hangen. Zoveel momenten geweest waar je redenen had iets zwaarder in te grijpen dan gedaan is.
Heb gisteren al "online geshopt" en komt vanmiddag aanquote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
Alle PostNL medewerkers zweten nu peentjes van dit nieuws
Dan hadden mensen in feite zichzelf al een lockdown opgelegd. Of je mág nergens heen, of je gaat op eigen initiatief nergens heen. Eindresultaat is hetzelfde.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Je snapt zelf hopelijk ook nog wel dat de cijfers een stuk lager zouden liggen wanneer iedereen zich ook maar enigszins aan de regels zou hebben gehouden?
volgens sommigen wel ja....klopt natuurlijk geen hol van maar dit terzijdequote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Wordt dit letterlijk beweerd? Het zal er ongetwijfeld deels mee te maken hebben. Er blijven er minder onder de radar lijkt me. Of de stijging er volledig aan te wijten valt is een andere vraag.
Oneens, er is ook nu geen reden om zo zwaar in te grijpen. De enige reden is om Duitsland na te apen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of begin December, toen we het plateau qua besmettingen aantikten en het op/rond 4k/5k bleef hangen. Zoveel momenten geweest waar je redenen had iets zwaarder in te grijpen dan gedaan is.
Dit dus.quote:Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens mij is dit niets anders dan 'Duitsland doet het dus moeten wij ook'.
En Nederlanders luisteren zo goed naar verzoekenquote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet, want het is een verzoek/smeekbede.
RTL op Twitterquote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus?
Woedend ben ik. Bron?
Dat lijkt me geen onoplosbaar probleem en lijkt me af te dwingen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee creëer je onvoldoende (vul zelf maar in) omdat de urgentie dan voor teveel mensen nog niet duidelijk is.
quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er is helemaal niet zo heel veel aan de hand.
Ja, ik neem jou niet echt serieus in deze maar ook jij hebt recht op je meningquote:Op maandag 14 december 2020 12:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oneens, er is ook nu geen reden om zo zwaar in te grijpen. De enige reden is om Duitsland na te apen.
Of 14 oktober, met de horeca-sluiting. Dan was er nu niet zoveel aan de hand geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Post #227quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus?
Woedend ben ik. Bron?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |