Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, wanneer je het dashboard zo lang na introductie nog niet snapt dan heb je ook helemaal geen interesse om het te snappen en zijn het meer retorische vragen van een tweetal figuren die al sinds de begindagen alles continu aan het bagatelliseren zijn.
Die houdt zich gedeisd nu duidelijk is dat inlichtingendiensten deze opruier scherp in de gaten houden.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hem
Hij leeft nog, hij heeft opgeroepen alle ziekenhuizen te bellen en te vragen of ze een volgens hem werkend medicijn al gebruiken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hem
Ook ten koste van jezelf op de IC met een slechte afloop? Dapper welquote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop nu ook gewoon dat de besmettingen door het dak heenschieten, no matter what...
Alles moet nu gericht zijn op snelle immuniteit, mag wat mij betreft ten koste van alles gaan nu. Helemaal klaar mee.
Dat is het inderdaad. Ik dacht dat de meeste mensen dat toch wel zouden snappen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oid en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.
Ohja, en alle rechtszaken die hij verloren heeftquote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die houdt zich gedeisd nu duidelijk is dat inlichtingendiensten deze opruier scherp in de gaten houden.
ja maar ja maar onmenselijk!!@quote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?
Als je verwacht dat de sociale mobiliteit aankomende weken tot extra besmettingen en/of opnames gaat leiden, dan moeten ze de kwetsbare groepen maar isoleren met de kerst. Over het algemeen is het winkelend publiek jong en weinig kwetsbaar / zal niet leiden tot opnames.
Het besluit om niet de kwetsbaren te isoleren met de kerst, maar om de hele samenleving nog wat verder op slot te gooien vind ik een laf besluit. Zeg nu gewoon dat de oudjes alleen thuis moeten blijven met de kerst. Maar ja, dat kost stemmen.
Hoe wil je dat handhaven? Een agent voor de deur van elke kwetsbare? Een verplichte enkelband om?quote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?
Als je verwacht dat de sociale mobiliteit aankomende weken tot extra besmettingen en/of opnames gaat leiden, dan moeten ze de kwetsbare groepen maar isoleren met de kerst. Over het algemeen is het winkelend publiek jong en weinig kwetsbaar / zal niet leiden tot opnames.
Het besluit om niet de kwetsbaren te isoleren met de kerst, maar om de hele samenleving nog wat verder op slot te gooien vind ik een laf besluit. Zeg nu gewoon dat de oudjes alleen thuis moeten blijven met de kerst. Maar ja, dat kost stemmen.
Zoals in Belgiequote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef Benny het volgende:
Waarom doen Rutte en de Jonge trouwens geen powerpoint presentatie? Volgens mij kan dat ook wel verduidelijkender werken
Was net nog even in de Action, was niet druk.quote:Op maandag 14 december 2020 11:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In de huidige set-up kan je elkaar goed ontlopen, maar als er iemand in mn nek staat te blaffen kan je prima in de rij iets oplopen natuurlijk.
De reden dat je er weinig oploopt is ook omdat ze een strenger beleid voeren. Ben benieuwd hoe "gezellig" dat weer gaat worden 2e Kerstdag
Maar het aantal besmettingen staat los van het aantal positieve testen. Er zijn al meer dan 12.000 besmettingen per dag, ongeacht of je die nou uit de testresultaten haalt of niet. Het is helemaal niet relevant hoeveel positieve tests we dagelijks hebben rond Kerst, wat wel uitmaakt is hoeveel besmette personen er zijn rond Kerst.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oid en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.
Maar dat is ook de vraag. De vraag is: Hadden de cijfers ook gestegen als het testbeleid niet veranderd was. Indien ja, waardoor? wat moet er dan veranderd worden?quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat je het gaat overleven.quote:Op maandag 14 december 2020 11:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was net nog even in de Action, was niet druk.
Maar de helft was flink aan het hoesten, ben maar snel weggegaan.
Mooi deurbeleid.
Bedankt voor deze zeer nuttige informatiequote:Op maandag 14 december 2020 11:47 schreef hjansen82 het volgende:
Voor iedereen bestaat er een kans dat hij of zij vandaag niet meer overleefd. De kans is natuurlijk klein maar het is wel waar. Tevens kunnen mensen niet meer rationeel nadenken als er paniek ontstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |