Dat je buiten niet besmet kan raken, lijkt me onzin. Dat de kans kleiner is geloof ik wel. Maar wanneer je in een drukke winkelstraat loopt, buiten, zonder mondkapje (want ja, buiten) en iemand met corona (bewust of onbewust) hoest in je gezicht of je loopt net door die wolk heen, dan raak je toch echt wel besmet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat dat niet de realiteit is, alle winkels voeren zonder uitzonderingen een mandjesbeleid of er mogen maximaal 2 of 3 klanten tegelijk naar binnen. In het ergste geval staat er buiten dus een rij. Buiten raak je niet besmet.
Dat gesteggel over drukte in binnensteden is gewoon een politiek spelletje tussen burgermeesters enerzijds en kabinet anderzijds welke elkaar al sinds de zomer verwijten maken dat de een de ander in de steek laat aangaande de corona-aanpak op regionaal en lokaal niveau. https://www.ad.nl/politie(...)s-de-zomer~ac3a09c3/
Als ik het kabinet was zou ik me vooral lekker druk maken over de besmettingen binnenhuis, want het is natuurlijk geen toeval dat we 10 dagen na sinterklaas zitten en de besmettingen de pan uit rijzen.
Dan kun je vervolgens als 'straf' wel doodleuk alle winkels wel sluiten, maar vervolgens gaan mensen zich vervelen en alleen nog maar meer de gezelligheid bij vrienden en familie zoeken.
Nog buiten de gigantische kosten die dat met zich meebrengt om de detailhandel te compenseren en de miljoenen aan misgelopen BTW.
Is absoluut geen onzin.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat je buiten niet besmet kan raken, lijkt me onzin. Dat de kans kleiner is geloof ik wel. Maar wanneer je in een drukke winkelstraat loopt, buiten, zonder mondkapje (want ja, buiten) en iemand met corona (bewust of onbewust) hoest in je gezicht of je loopt net door die wolk heen, dan raak je toch echt wel besmet.
Als je te goed kijkt vrees ik van wel.....quote:Op zondag 13 december 2020 18:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De muisjes voor de slang liggen niet in de AH nee.
Hmm, ja, dat is het een beetje met de vele onderzoeken op het moment. Dat de kans kleiner is buiten, daar is iedereen het wel over eens. Evenals dat afstand een heel belangrijke factor is, zoals je [url=https://www.lc.nl/friesland/noardeast-fryslan/Coronabrandhaard-Dokkum-ben-je-in-de-buitenlucht-toch-niet-veilig-voor-het-coronavirus-25918747.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F]hier[/url] weer kunt lezen. In een drukke volle winkelstraat kan je die afstand niet houden, dus neemt de kans op besmetting ook buiten weer toe.quote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Is absoluut geen onzin.
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/
Wat natuurlijk wel problematisch is zijn de volle bussen en trams richting het centrum, maar het echte gevaar schuilt gewoon in het gedrag achter de voordeur.
Als je bed doorzakt of je dak lekt, moet je toch naar de bouwmarkt om het te repareren? CV ketel gaat stuk? Lijkt me vrij essentieel. Natuurlijk kan je dat gewoon online bestellen, maar dat kan met kattenvoer ook.quote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Voor mij essentiële winkels:
- Supermarkten
- Drogisterijen
- Apotheken
- Tankstations
- Dierenwinkels
Buiten dierenwinkels zijn dit ook de enige winkels waar ik wekelijks/maandelijks kom. Dingen als Media Markt, tuincentra, kledingwinkels, Ikea etc. vallen imo niet onder essentieel en zullen wel dicht gaan verwacht ik, of ze mogen maar een maximaal aantal mensen binnen laten. Of het nou meer goed of kwaad doet laat ik maar ff in het midden. Maja, als je iets wil hebben: tegenwoordig heeft elk bedrijf een webshop.Ja oke, een nieuwe broek of een paar nieuwe schoenen is misschien onhandig, dat wil je liever ter plekke passen, maar voor de meeste producten in niet-essentiële winkels is de webshop de komende weken wellicht het enige alternatief.
Oliebollenkraam...quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
Merk rondom mij heen en ook online dat er nogal verschillende meningen zijn betreft wat nu wel en geen essentiële winkels zijn. Zeker omdat in België het begrip essentiële winkel behoorlijk uitgebreid is.
Voor mij weten zijn essentiële winkels in Nederland:
- Supermarkten (en andere winkels waar ze eten en drinken verkopen)
- Drogisterijen
- Apotheken
- Dierenwinkels
- En als uitzondering de Oliebollenkraam.
En de winkels op een station, waar je een kop koffie kunt halen blijven toch ook open?
De rest is toch geen essentiële winkel?
Maar hoe acuut is dat? Ik vind persoonlijk dierenwinkels ook een twijfelgeval, maar bouwmarkten is voor mij duidelijk en niet essentieel.quote:Op maandag 14 december 2020 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je bed doorzakt of je dak lekt, moet je toch naar de bouwmarkt om het te repareren? CV ketel gaat stuk? Lijkt me vrij essentieel. Natuurlijk kan je dat gewoon online bestellen, maar dat kan met kattenvoer ook.
In 99 van de 100 gevallen kan dat prima wachten en zo niet, dan kan je, meestal zelfs op kosten van de verzekering, een vakman laten komen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind een bouwmarkt ook wel essentieel, wat als er wat aan je huis mankeert.
Je en als dat niet kan?quote:Op maandag 14 december 2020 12:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
In 99 van de 100 gevallen kan dat prima wachten en zo niet, dan kan je, meestal zelfs op kosten van de verzekering, een vakman laten komen.
In België zijn alle cafes een afhaaldienst begonnen als loophole.quote:
Als er eoa koppelstuk gaat lekken van een leiding wat simpel te verhelpen is door een nieuwe te kopen.quote:
Tsja, als de lekkage echt niet kan wachten en de boel dicht is, zal je toch een loodgieter moeten laten komen of het onderdeel online bestellen en een paar dagen moeten wachten. T is niet anders. Trouwens, bij de Hornbach zag ik nu ook een Drive-thru (zoals zij dat noemen), zou best kunnen dat die wél open mogen blijven omdat je dan je auto niet uit hoeft. Dat is dan goed nieuws voor jou en je koppelstukje.quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als er eoa koppelstuk gaat lekken van een leiding wat simpel te verhelpen is door een nieuwe te kopen.
Als er één artikel goed online te kopen is...is dat het wel. Daarvoor zullen mensen niet massaal naar de supermarkt gaan, denk ik zo.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef alopio het volgende:
Je moet natuurlijk ook voorkomen dat iedereen naar de supermarkt gaat en je daar extra drukte krijgt omdat je daar zaken moet kopen omdat andere winkels dicht zijn. Denk hierbij aan dierenvoeding, verzorgingsproducten, sigaretten, Staatsloterij en alcohol.
ik denk dat die dingen ook uit de schrappen moeten. Alcohol kan je na 20u ook niet kopen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef alopio het volgende:
Je moet natuurlijk ook voorkomen dat iedereen naar de supermarkt gaat en je daar extra drukte krijgt omdat je daar zaken moet kopen omdat andere winkels dicht zijn. Denk hierbij aan dierenvoeding, verzorgingsproducten, sigaretten, Staatsloterij en alcohol.
Het is wel anders als de bouwmarkt gewoon open blijft.quote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, als de lekkage echt niet kan wachten en de boel dicht is, zal je toch een loodgieter moeten laten komen of het onderdeel online bestellen en een paar dagen moeten wachten. T is niet anders. Trouwens, bij de Hornbach zag ik nu ook een Drive-thru (zoals zij dat noemen), zou best kunnen dat die wél open mogen blijven omdat je dan je auto niet uit hoeft. Dat is dan goed nieuws voor jou en je koppelstukje.
Wat is je punt? Want ik zie hier geen noodzaak in. "Het is anders" klinkt niet als een steekhoudend argument.quote:Op maandag 14 december 2020 12:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wel anders als de bouwmarkt gewoon open blijft.
Jawel dat zeg ik net en dan reageer jij met het is niet anders, lol.quote:Op maandag 14 december 2020 12:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Want ik zie hier geen noodzaak in. "Het is anders" klinkt niet als een steekhoudend argument.
Maar wat bedoel je dan? Het is anders, dat zegt me niet zoveel. Waaruit blijkt de noodzaak? Je kan immers gewoon het gewenste artikel krijgen, dus je wordt wel voorzien in je behoefte, je kan alleen de winkel niet meer in.quote:Op maandag 14 december 2020 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jawel dat zeg ik net en dan reageer jij met het is niet anders, lol.![]()
Zo kan ik het ook.
Maar dan ga je bv aan drooglegging doen, dat gaat niet geaccepteerd worden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik denk dat die dingen ook uit de schrappen moeten. Alcohol kan je na 20u ook niet kopen.
Op volle toerenquote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en hoe zit het dan met hun toeleveranciers en de fabrieken van die toeleveranciers?
op nos staat van welquote:Op maandag 14 december 2020 12:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daar lijkt het nu wel op. Ik denk dat we hier pas vanavond een sluitend antwoord op hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |