abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196712107
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hebben niet eens kogels.
Ze moeten pang pang roepen bij oefeningen.
  zondag 13 december 2020 @ 19:23:32 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196712117
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je ziet het onder ieder bericht op social media veelvuldig voorbijkomen.

Ook ik denk dat de teruggang naar normaal er nog niet gaat komen nadat iedereen gevaccineerd is.
Klopt, de overheid houdt ons graag onderdrukt. Mogelijk zijn ze al in het geheim snode virusdeeltjes aan het smeden. Dan is Covid19 voorbij en maken we internationaal naam met een nieuw virus. Bedacht en gemaakt door onze eigen roverheid zodat we allemaal wéér in quarantaine moeten.

Potverdikkeme wat een wereld ook hè.
pi_196712129
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De teksten van Bløf zijn anders van een hoger taalniveau dan de speeches van Mark en Hugo :D
Mij doen ze altijd aan die televisiereclame van een paar jaar geleden denken: "rijmelarij van het niveau lik-me-vessie".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196712133
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wanneer denk je dan dat we weer teruggaan naar normaal?
Ik denk dat de acceptatie van risico's door de overheden en burgers een behoorlijke knauw heeft opgelopen. Er wordt veel geredeneerd op "de angst tot" of "dreiging tot"

Ik kan het niet met zekerheid zeggen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196712136
quote:
8s.gif Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Klopt, de overheid houdt ons graag onderdrukt. Mogelijk zijn ze al in het geheim snode virusdeeltjes aan het smeden. Dan is Covid19 voorbij en maken we internationaal naam met een nieuw virus. Bedacht en gemaakt door onze eigen roverheid.

Potverdikkeme wat een wereld ook hè.
ik heb gehoord dat er een nieuw darmvirus bijna klaar is. De overheid dwingt ons dan allemaal pampers te dragen onder druk van de luierindustrie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 13 december 2020 @ 19:26:43 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196712165
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er kijken allerlei mensen naar zo'n persconferentie, zeker als er zo'n 7 miljoen kijkers zijn kun je dat - omwille van een zo groot mogelijk bereik - ook maar beter zo basaal mogelijk doen.
Ik keek alleen vanwege de "kritische vragen" die ook zijn afgedaald tot een niveau van Woezel en Pip waar de vragensteller vooral zijn best doet een zo eenvoudige mogelijk Jip en Janneke vraag te stellen.

Rutte en en Hugo zullen zich daarbij geen moment zorgen maken: alles staat en is in het bakkie met de Irma die de boel kan verbeelden. In de Tweede kamer zweten de heren wat meer maar weten zich verzekerd van meerderheden zodat hen niets in de weg staat om anders te vinden dan wat zij zelf vinden dat het OMT moet vinden wat het RIVM van pas komend heeft uitgevonden.

Er is geen nergens een kritische mogelijkheid voor enige nuancering noch is dat kennelijk gewenst, ook omdat je dan gelijk wordt beschuldigd van genocide en bedreigd voelt door de ongemeen harde (rea)cties, waar ik ondertussen een apart dossier voor heb aangelegd.

Van meet af aan was het al discutabel dat Covid19 uit uitgeroepen tot A-ziekte die volgens bevlogen en betrokken "experts" alleen schijnt te kunnen worden opgelost met een "wij van WC-eend" vaccin. Vervolgens is en wordt alles uit de kast te trekken om dat pad dat moet leiden tot megalomane groepsimmuniteit (wat dit dan ook moge voorstellen).

De gedachte dat het nog gaat om volksgezondheid of nationaal belang, werp ik verre van mij.
Het is een Regering die zich aan de leiband heeft gebracht van goed(be)doelende BigPharma die in onze constellatie alleen vaccinatie (met grensverleggende technologie) als oplossing heeft waar onze zelfbeschikking niet (meer) aan de orde is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196712185
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nogal gemakkelijk om te stellen dat je helemaal geen kritiek mag hebben op de toon, het vocabulaire en de zinsopbouw van de persconferenties. In de media is er de afgelopen maanden wel meer kritiek geweest op de manier waarop het kabinet communiceert. Ik zeg helemaal niet dat ze C1 of C2 moeten gaan praten, maar het taalniveau zou wat mij betreft wel wat meer richting B2 mogen. Om te voorkomen dat Nederlanders de boodschap van de persconferenties minder serieus gaan nemen omdat ze voor hun gevoel op zo'n kinderlijke wijze worden toegesproken.

Nederlanders die echt moeite hebben met taal zou je beter op een andere manier kunnen bereiken dan tv-uitzendingen.
Het is jammer dat Dick Bruna niet meer leeft, hij zou een prima boekje kunnen schrijven/tekenen voor al die Marco Borsato luisteraars.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 13 december 2020 @ 19:28:11 #133
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196712186
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb gehoord dat er een nieuw darmvirus bijna klaar is. De overheid dwingt ons dan allemaal pampers te dragen onder druk van de luierindustrie.
Mooi, kan ik de toiletruimte hier alvast als voorraadhok in gaan richten.
  zondag 13 december 2020 @ 19:29:03 #134
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196712197
quote:
15s.gif Op zondag 13 december 2020 19:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik keek alleen vanwege de "kritische vragen" die ook zijn afgedaald tot een niveau van Woezel en Pip waar de vragensteller vooral zijn best doet een zo eenvoudige mogelijk Jip en Janneke vraag te stellen.

Rutte en en Hugo zullen zich daarbij geen moment zorgen maken: alles staat en is in het bakkie met de Irma die de boel kan verbeelden. In de Tweede kamer zweten de heren wat meer maar weten zich verzekerd van meerderheden zodat hen niets in de weg staat om anders te vinden dan wat zij zelf vinden dat het OMT moet vinden wat het RIVM van pas komend heeft uitgevonden.

Er is geen nergens een kritische mogelijkheid voor enige nuancering noch is dat kennelijk gewenst, ook omdat je dan gelijk wordt beschuldigd van genocide en bedreigd voelt door de ongemeen harde (rea)cties, waar ik ondertussen een apart dossier voor heb aangelegd.

Van meet af aan was het al discutabel dat Covid19 uit uitgeroepen tot A-ziekte die volgens bevlogen en betrokken "experts" alleen schijnt te kunnen worden opgelost met een "wij van WC-eend" vaccin. Vervolgens is en wordt alles uit de kast te trekken om dat pad dat moet leiden tot megalomane groepsimmuniteit (wat dit dan ook moge voorstellen).

De gedachte dat het nog gaat om volksgezondheid of nationaal belang, werp ik verre van mij.
Het is een Regering die zich aan de leiband heeft gebracht van goed(be)doelende BigPharma die in onze constellatie alleen vaccinatie (met grensverleggende technologie) als oplossing heeft waar onze zelfbeschikking niet (meer) aan de orde is.
Wat rook jij? Ik vraag dit voor een vriend.
  zondag 13 december 2020 @ 19:29:35 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196712202
quote:
Is dat onder of boven het niveau van Bassie en Adriaan of Ernst en Bobbie?
So we just called him Fred
pi_196712207
quote:

[..]

Post van de dag. Zoveel waarheid. Goed bezig!
pi_196712218
Gaan we in lockdown?
pi_196712221
quote:

[..]

Heldenpost!
  zondag 13 december 2020 @ 19:30:50 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196712229
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is jammer dat Dick Bruna niet meer leeft, hij zou een prima boekje kunnen schrijven/tekenen voor al die Marco Borsato luisteraars.
Die heeft-ie jaren geleden al gemaakt:

[ Bericht 15% gewijzigd door Fred op 13-12-2020 19:35:51 ]
  zondag 13 december 2020 @ 19:32:24 #140
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196712250
Voor wie meer wil weten over de Duitse situatie:
twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 13 december 2020 @ 19:34:59 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196712298
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat rook jij? Ik vraag dit voor een vriend.
Niet, misschien is dat een reden voor die vriend om vooral door te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196712311
Morgen is eerst een ministeriële commissie en vervolgens een extra ministerraad. 's Avonds wordt een persconferentie verwacht.

Ook voor het onderwijs wordt sluiting overwogen. Het is nog onzeker of ook het basisonderwijs op slot gaat. Zo kan het onderwijs op middelbare scholen volledig online gebeuren, behalve de examenklassen. Voor basisscholen is dat lastiger.

Scholen dus na vakantie ook dicht.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 december 2020 @ 19:37:24 #143
862 Arcee
Look closer
pi_196712334
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Gaan we in lockdown?
Nee, Kerst moet hoe dan ook gevierd kunnen worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_196712359
Wat ik ondertussen wel een grote grap vind worden is dat elke branche roept dat de besmettingen niet bij hen plaatsvinden... nu staan de retailwinkels weer vooraan te roepen. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 13 december 2020 @ 19:38:49 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196712364
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:37 schreef Arcee het volgende:
Nee, Kerst moet hoe dan ook gevierd kunnen worden.
Inderdaad, het zou voor menig een Nederlander een ramp zijn als hij niet een dag schaamteloos zichzelf mag overvoeren in het bijzijn van mensen waar hij de rest van jaar niet naar omkijkt.
  zondag 13 december 2020 @ 19:39:25 #146
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196712375
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zondag 13 december 2020 @ 19:39:31 #147
12221 Tijn