Dat mag je denken.quote:Op zondag 13 december 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Vrij veel zelfs. Sterker nog, je zou zelfs kunnen zeggen dat bevolkingsdichtheid er eigenlijk weinig mee te maken heeft hoe de pandemie zich in een land ontwikkelt.
Je ziet het onder ieder bericht op social media veelvuldig voorbijkomen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die dit soort waanideen erop nahouden.
We hebben niet eens kogels.quote:Op zondag 13 december 2020 19:14 schreef THEFXR het volgende:
hebben wij nog een leger in NL om al die maatregelen te gaan controleren
Wanneer denk je dan dat we weer teruggaan naar normaal?quote:Op zondag 13 december 2020 19:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je ziet het onder ieder bericht op social media veelvuldig voorbijkomen.
Ook ik denk dat de teruggang naar normaal er nog niet gaat komen nadat iedereen gevaccineerd is.
Ze moeten pang pang roepen bij oefeningen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben niet eens kogels.
Klopt, de overheid houdt ons graag onderdrukt. Mogelijk zijn ze al in het geheim snode virusdeeltjes aan het smeden. Dan is Covid19 voorbij en maken we internationaal naam met een nieuw virus. Bedacht en gemaakt door onze eigen roverheid zodat we allemaal wr in quarantaine moeten.quote:Op zondag 13 december 2020 19:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je ziet het onder ieder bericht op social media veelvuldig voorbijkomen.
Ook ik denk dat de teruggang naar normaal er nog niet gaat komen nadat iedereen gevaccineerd is.
Mij doen ze altijd aan die televisiereclame van een paar jaar geleden denken: "rijmelarij van het niveau lik-me-vessie".quote:Op zondag 13 december 2020 19:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De teksten van Blf zijn anders van een hoger taalniveau dan de speeches van Mark en Hugo
Ik denk dat de acceptatie van risico's door de overheden en burgers een behoorlijke knauw heeft opgelopen. Er wordt veel geredeneerd op "de angst tot" of "dreiging tot"quote:Op zondag 13 december 2020 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wanneer denk je dan dat we weer teruggaan naar normaal?
ik heb gehoord dat er een nieuw darmvirus bijna klaar is. De overheid dwingt ons dan allemaal pampers te dragen onder druk van de luierindustrie.quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Klopt, de overheid houdt ons graag onderdrukt. Mogelijk zijn ze al in het geheim snode virusdeeltjes aan het smeden. Dan is Covid19 voorbij en maken we internationaal naam met een nieuw virus. Bedacht en gemaakt door onze eigen roverheid.
Potverdikkeme wat een wereld ook h.
Ik keek alleen vanwege de "kritische vragen" die ook zijn afgedaald tot een niveau van Woezel en Pip waar de vragensteller vooral zijn best doet een zo eenvoudige mogelijk Jip en Janneke vraag te stellen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er kijken allerlei mensen naar zo'n persconferentie, zeker als er zo'n 7 miljoen kijkers zijn kun je dat - omwille van een zo groot mogelijk bereik - ook maar beter zo basaal mogelijk doen.
Het is jammer dat Dick Bruna niet meer leeft, hij zou een prima boekje kunnen schrijven/tekenen voor al die Marco Borsato luisteraars.quote:Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal gemakkelijk om te stellen dat je helemaal geen kritiek mag hebben op de toon, het vocabulaire en de zinsopbouw van de persconferenties. In de media is er de afgelopen maanden wel meer kritiek geweest op de manier waarop het kabinet communiceert. Ik zeg helemaal niet dat ze C1 of C2 moeten gaan praten, maar het taalniveau zou wat mij betreft wel wat meer richting B2 mogen. Om te voorkomen dat Nederlanders de boodschap van de persconferenties minder serieus gaan nemen omdat ze voor hun gevoel op zo'n kinderlijke wijze worden toegesproken.
Nederlanders die echt moeite hebben met taal zou je beter op een andere manier kunnen bereiken dan tv-uitzendingen.
Mooi, kan ik de toiletruimte hier alvast als voorraadhok in gaan richten.quote:Op zondag 13 december 2020 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat er een nieuw darmvirus bijna klaar is. De overheid dwingt ons dan allemaal pampers te dragen onder druk van de luierindustrie.
Wat rook jij? Ik vraag dit voor een vriend.quote:Op zondag 13 december 2020 19:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik keek alleen vanwege de "kritische vragen" die ook zijn afgedaald tot een niveau van Woezel en Pip waar de vragensteller vooral zijn best doet een zo eenvoudige mogelijk Jip en Janneke vraag te stellen.
Rutte en en Hugo zullen zich daarbij geen moment zorgen maken: alles staat en is in het bakkie met de Irma die de boel kan verbeelden. In de Tweede kamer zweten de heren wat meer maar weten zich verzekerd van meerderheden zodat hen niets in de weg staat om anders te vinden dan wat zij zelf vinden dat het OMT moet vinden wat het RIVM van pas komend heeft uitgevonden.
Er is geen nergens een kritische mogelijkheid voor enige nuancering noch is dat kennelijk gewenst, ook omdat je dan gelijk wordt beschuldigd van genocide en bedreigd voelt door de ongemeen harde (rea)cties, waar ik ondertussen een apart dossier voor heb aangelegd.
Van meet af aan was het al discutabel dat Covid19 uit uitgeroepen tot A-ziekte die volgens bevlogen en betrokken "experts" alleen schijnt te kunnen worden opgelost met een "wij van WC-eend" vaccin. Vervolgens is en wordt alles uit de kast te trekken om dat pad dat moet leiden tot megalomane groepsimmuniteit (wat dit dan ook moge voorstellen).
De gedachte dat het nog gaat om volksgezondheid of nationaal belang, werp ik verre van mij.
Het is een Regering die zich aan de leiband heeft gebracht van goed(be)doelende BigPharma die in onze constellatie alleen vaccinatie (met grensverleggende technologie) als oplossing heeft waar onze zelfbeschikking niet (meer) aan de orde is.
Is dat onder of boven het niveau van Bassie en Adriaan of Ernst en Bobbie?quote:Op zondag 13 december 2020 19:26 schreef Vallon het volgende:
Ik keek alleen vanwege de "kritische vragen" die ook zijn afgedaald tot een niveau van Woezel en Pip waar de vragensteller vooral zijn best doet een zo eenvoudige mogelijk Jip en Janneke vraag te stellen.
Post van de dag. Zoveel waarheid. Goed bezig!quote:Op zondag 13 december 2020 19:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Rutte en en Hugo zullen zich daarbij geen moment zorgen maken: alles staat en is in het bakkie met de Irma die de boel kan verbeelden. In de Tweede kamer zweten de heren wat meer maar weten zich verzekerd van meerderheden zodat hen niets in de weg staat om anders te vinden dan wat zij zelf vinden dat het OMT moet vinden wat het RIVM van pas komend heeft uitgevonden.
Er is geen nergens een kritische mogelijkheid voor enige nuancering noch is dat kennelijk gewenst, ook omdat je dan gelijk wordt beschuldigd van genocide en bedreigd voelt door de ongemeen harde (rea)cties, waar ik ondertussen een apart dossier voor heb aangelegd.
Van meet af aan was het al discutabel dat Covid19 uit uitgeroepen tot A-ziekte die volgens bevlogen en betrokken "experts" alleen schijnt te kunnen worden opgelost met een "wij van WC-eend" vaccin. Vervolgens is en wordt alles uit de kast te trekken om dat pad dat moet leiden tot megalomane groepsimmuniteit (wat dit dan ook moge voorstellen).
De gedachte dat het nog gaat om volksgezondheid of nationaal belang, werp ik verre van mij.
Het is een Regering die zich aan de leiband heeft gebracht van goed(be)doelende BigPharma die in onze constellatie alleen vaccinatie (met grensverleggende technologie) als oplossing heeft waar onze zelfbeschikking niet (meer) aan de orde is.
Heldenpost!quote:Op zondag 13 december 2020 19:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die heeft-ie jaren geleden al gemaakt:quote:Op zondag 13 december 2020 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is jammer dat Dick Bruna niet meer leeft, hij zou een prima boekje kunnen schrijven/tekenen voor al die Marco Borsato luisteraars.
Niet, misschien is dat een reden voor die vriend om vooral door te gaan.quote:Op zondag 13 december 2020 19:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat rook jij? Ik vraag dit voor een vriend.
Nee, Kerst moet hoe dan ook gevierd kunnen worden.quote:
Inderdaad, het zou voor menig een Nederlander een ramp zijn als hij niet een dag schaamteloos zichzelf mag overvoeren in het bijzijn van mensen waar hij de rest van jaar niet naar omkijkt.quote:Op zondag 13 december 2020 19:37 schreef Arcee het volgende:
Nee, Kerst moet hoe dan ook gevierd kunnen worden.
Roepen de scholen ook al?quote:Op zondag 13 december 2020 19:38 schreef TheVulture het volgende:
Wat ik ondertussen wel een grote grap vind worden is dat elke branche roept dat de besmettingen niet bij hen plaatsvinden... nu staan de retailwinkels weer vooraan te roepen.
Ik denk dat de mate van naleving van de maatregelen overschat is in de afgelopen weken.quote:Op zondag 13 december 2020 19:39 schreef Tijn het volgende:
Het blijft bizar dat ze vorige week nog expliciet zeiden dat de scholen juist niet dicht hoefden en dat zelfs de vakantie met een weekje of wat verlengen niet nodig was. En nu is het opeens alarmfase drie.
Een vooruitziende blik blijkt nog steeds erg lastig.
Ze zijn als de dood dat ze te hard ingrijpen...economisch snap ik dat maar het is wel een beetje als kippen zonder kop zo ja...quote:Op zondag 13 december 2020 19:39 schreef Tijn het volgende:
Het blijft bizar dat ze vorige week nog expliciet zeiden dat de scholen juist niet dicht hoefden en dat zelfs de vakantie met een weekje of wat verlengen niet nodig was. En nu is het opeens alarmfase drie.
Een vooruitziende blik blijkt nog steeds erg lastig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |