abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196718450
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gezien het feit dat er dagelijks ongeveer 25000 verkeersboetes uitgeschreven worden, zou ik niet willen zeggen dat het "gros" zich aan de regels houdt en dat controles wel degelijk nodig zijn.
Ja, en hoe is die verdeling en het percentage t.o.v. alle verkeersbewegingen?
Ik stel dat het gros niet door rood rijdt.
pi_196718465
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja joh laat jij je maar bespoken met dat soort verhalen, super verspreiders, totale lockdown ontkomen we niet aan allemaal de schuld van Intratuin en dat klootjesvolk. Je krijgt een schouderklopje van Hugo.
Waarom kom je nooit met feiten/bronnen als daar om gevraagd wordt? en nee je eigen anekdotes zijn geen bronnen
pi_196718477
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, en hoe is die verdeling en het percentage t.o.v. alle verkeersbewegingen?
Ik stel dat het gros niet door rood rijdt.
~280.000 rood licht boetes in 2018

https://www.rtlnieuws.nl/(...)l%20Incassobureau%20(CJIB,gaat%20vooral%20om%20kleine%20snelheidsovertredingen.
pi_196718512
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

~280.000 rood licht boetes in 2018

https://www.rtlnieuws.nl/(...)l%20Incassobureau%20(CJIB,gaat%20vooral%20om%20kleine%20snelheidsovertredingen.
Van de 11.000.000 mensen met een rijbewijs (2017) die gemiddeld 97 mld kilometer rijden (2017). Dat is dus peanuts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 09:06:43 ]
pi_196718526
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:01 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Van de 11.000.000 mensen met een rijbewijs (2017) die in gemiddeld 97 kilometer rijden (2017). Dat is dus peanuts.
2.5%
Vind ik niet peanuts.
  maandag 14 december 2020 @ 09:03:37 #181
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196718530
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom kom je nooit met feiten/bronnen als daar om gevraagd wordt? en nee je eigen anekdotes zijn geen bronnen
Whatever dude, blijf jij maar als een dijk achter Pinokkio en zijn maatregelen staan. Dat is inmiddels wel bekend.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196718534
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2.5%
Vind ik niet peanuts.
Dat mag. Maar het gros rijdt dus niet door rood (mensen kunnen door rood rijden en niet gepakt worden, en in die 2.5% kunnen dezelfde mensen zitten ja).

Los daarvan is het punt dat het algemeen niet geaccepteerd is om door rood te rijden, of te stelen. Of zie jij dat anders?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 09:07:40 ]
pi_196718543
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Whatever dude, blijf jij maar als een dijk achter Pinokkio en zijn maatregelen staan. Dat is inmiddels wel bekend.
Ja en?
Kom je nu nog met bewijzen of alleen maar ad hominems?
  maandag 14 december 2020 @ 09:08:35 #184
189978 controlaltdelete
pi_196718582
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja en?
Kom je nu nog met bewijzen of alleen maar ad hominems?
Wake up. Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je staatspropaganda. Veel plezier straks met de persconferentie.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196718586
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat mag. Maar het gros rijdt dus niet door rood.

Los daarvan is het punt dat het algemeen niet geaccepteerd is om door rood te rijden, of te stelen. Of zie jij dat anders?
Nee het merendeel doet dat inderdaad niet, maar het is een significant deel dat het doet.

Ik denk dat in een utopie je geen controle nodig hebt. Stellen dat een regel alleen goed is als je niet hoeft te controleren is naief.

Gelukkig is het inderdaad niet algemeen geaccepteerd om door rood te rijden of te stelen. Maar als je het over te hard rijden op de snelweg hebt dan wordt die grens al een stuk vager
pi_196718604
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee het merendeel doet dat inderdaad niet, maar het is een significant deel dat het doet.

Ik denk dat in een utopie je geen controle nodig hebt. Stellen dat een regel alleen goed is als je niet hoeft te controleren is naief.

Gelukkig is het inderdaad niet algemeen geaccepteerd om door rood te rijden of te stelen. Maar als je het over te hard rijden op de snelweg hebt dan wordt die grens al een stuk vager
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een regel waarvan het gros (dit is niet wat ik stel, maar zojuist hierboven ergens wordt gezegd) die regel niet volgt wellicht niet de juiste regel is.

Dat is een behoorlijk andere nuance ;)
pi_196718612
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wake up. Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je staatspropaganda. Veel plezier straks met de persconferentie.
Ik ben wakker, ik heb van dichtbij meegemaakt wat corona kan doen. En ik zie wat voor schade mensen die blijven ontkennen het land berokkenen.
Stop met zo bang te zijn voor complotten en zogenaamde machtsspelletjes vanuit de regering.
pi_196718656
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een regel waarvan het gros (dit is niet wat ik stel, maar zojuist hierboven ergens wordt gezegd) die regel niet volgt wellicht niet de juiste regel is.

Dat is een behoorlijk andere nuance ;)
Ah, ok, daar kan ik wel inkomen. Is ook wel vaker voorgekomen dat regels die niet te handhaven waren zijn komen te vervallen of veranderd zijn.

Echter zul je in dit geval volgens mij toch echt ook naar de consequenties moeten kijken voor het niet naleven. Toen de helmplicht voor brommers net werd ingevoerd waren er ook zat protesten "want mijn vrijheid"
Autogordel idem

Mensen moeten doordrongen zijn van de gevolgen van hun acties, en momenteel zijn er teveel ontkenners die niet willen inzien dat hun acties averechts werken
  maandag 14 december 2020 @ 09:14:09 #189
189978 controlaltdelete
pi_196718659
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik ben wakker, ik heb van dichtbij meegemaakt wat corona kan doen. En ik zie wat voor schade mensen die blijven ontkennen het land berokkenen.
Stop met zo bang te zijn voor complotten en zogenaamde machtsspelletjes vanuit de regering.
Stop jij maar met zo bang zijn voor de onzichtbare vijand.. cojona! Je bent een typisch gevalletje van PRS! Slaat goed aan bij jou. Sterkte ermee.
pi_196718710
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Stop jij maar met zo bang zijn voor de onzichtbare vijand.. cojona! Je bent een typisch gevalletje van PRS! Slaat goed aan bij jou. Sterkte ermee.
Vitamines zijn ook onzichtbaar, toch ga je dood als je ze niet eet.
Het virus is wellicht onzichtbaar, de gevolgen zijn dat zeker niet.

Wat een gitaar winkel er nu weer mee te maken heeft mag joost weten

Anyway, waarom reageer je zo op de man, het enige wat er van je gevraagd wordt is bewijs te leveren van je statements. Waarom die agressie?
  maandag 14 december 2020 @ 09:19:02 #191
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196718723
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Je kunt je wel afvragen in hoeverre maatregelen goed zijn als ze 'alleen' worden opgevolgd wanneer er controles plaatsvinden.

De beste regels zijn regels die voor het gros werken zonder dat er controle nodig is.
Het gros rijdt niet door rood, steelt niet, etc. Omdat het algemeen niet geaccepteerd wordt.
Goed put.
Nederland heeft een gedoog maatschappij, gebeurd geregeld dat we ons uit een boete kunnen lullen.
Dat zal nu ook veelal zo zijn, niet alleen monkapjes plicht maar ook met vuurwerk verbod.
Plus er zijn daarvoor veel te weinig agenten op straat om dit te handhaven, dacht ik zo..
what a year!, and its only Januari!
pi_196718751
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah, ok, daar kan ik wel inkomen. Is ook wel vaker voorgekomen dat regels die niet te handhaven waren zijn komen te vervallen of veranderd zijn.

Echter zul je in dit geval volgens mij toch echt ook naar de consequenties moeten kijken voor het niet naleven. Toen de helmplicht voor brommers net werd ingevoerd waren er ook zat protesten "want mijn vrijheid"
Autogordel idem

Mensen moeten doordrongen zijn van de gevolgen van hun acties, en momenteel zijn er teveel ontkenners die niet willen inzien dat hun acties averechts werken
Ben ik met je eens hoor, maar dat is voor de lange adem. Maar in dit geval kun je wel strengere maatregelen opleggen, maar als je weet (als politicus) dat die regel door het gros niet opgevolgt gaat worden, en je niet kunt handhaven, wat is dan het nut in dit geval?

Dan gaan de cijfers niet omlaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 09:21:29 ]
pi_196718796
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

Goed put.
Nederland heeft een gedoog maatschappij, gebeurd geregeld dat we ons uit een boete kunnen lullen.
Dat zal nu ook veelal zo zijn, niet alleen monkapjes plicht maar ook met vuurwerk verbod.
Plus er zijn daarvoor veel te weinig agenten op straat om dit te handhaven, dacht ik zo..
Ja handhaving kan dit niet aan. Netzomin als een eventuele avondklok.
En dan lees ik berichten over het inzetten van het leger (wat mensen dus voorstellen).

Maar wanneer een land een leger inzet tegen zijn eigen burgers ben je behoorlijk de weg kwijt imo.
pi_196718809
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ben ik met je eens hoor. Maar in dit geval kun je wel strengere maatregelen opleggen, maar als je weet (als politicus) dat die regel door het gros niet opgevolgt gaat worden, en je niet kunt handhaven, wat is dan het niet in dit geval?

Dan gaan de cijfers niet omlaag.
tja, dan heb je volgens mij ook nog de hoop dat het gros de regels wel gaat opvolgen, en zoniet en de shit loopt gierend uit de hand, dan zou ik persoonlijk zeggen "toedeledokie en zak er allemaal maar in"
Heb dan ook erg veel respect voor de Jonge en Rutte die ondanks de redelijk grote groep die het blijkbaar niets interesseert toch blijven proberen het in goede banen te leiden.
pi_196718840
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

tja, dan heb je volgens mij ook nog de hoop dat het gros de regels wel gaat opvolgen, en zoniet en de shit loopt gierend uit de hand, dan zou ik persoonlijk zeggen "toedeledokie en zak er allemaal maar in"
Heb dan ook erg veel respect voor de Jonge en Rutte die ondanks de redelijk grote groep die het blijkbaar niets interesseert toch blijven proberen het in goede banen te leiden.
Ik denk dat die groep die willens en wetens Corona regels overtreden wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat de groep die de regels niet strikt opvolgt omdat ze het vergeten/niet weten wel veel groter is. En is dat dan omdat die mensen zo stom zijn, of de regels onlogisch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 09:26:28 ]
pi_196718854
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja handhaving kan dit niet aan. Netzomin als een eventuele avondklok.
En dan lees ik berichten over het inzetten van het leger (wat mensen dus voorstellen).

Maar wanneer een land een leger inzet tegen zijn eigen burgers ben je behoorlijk de weg kwijt imo.
Eens, dat zou echt het laatste moeten zijn wat je moet willen.
Ik heb dan nog liever dat ze de boel dan maar laten klappen, misschien is dat een grotere eyeopener voor de ontkenners als geliefden niet in het ziekenhuis terecht kunnen voor een simpele blindedarmontsteking of andere zeer goed behandelbare aandoeningen.
pi_196718892
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eens, dat zou echt het laatste moeten zijn wat je moet willen.
Ik heb dan nog liever dat ze de boel dan maar laten klappen, misschien is dat een grotere eyeopener voor de ontkenners als geliefden niet in het ziekenhuis terecht kunnen voor een simpele blindedarmontsteking of andere zeer goed behandelbare aandoeningen.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, en ben blij die wijsheid ook niet te hoeven hebben in deze.
Maar ik zet wel vraagtekens bij (sommige) regels die er nu zijn en het gemak waarmee alles op Corona wordt gegooid.

Ik zie daar niet zozeer een 'great reset' complot in ofzo, dat niet.
pi_196718917
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik denk dat die groep die willens en wetens Corona regels overtreden wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat de groep die de regels niet strikt opvolgt omdat ze het vergeten/niet weten wel veel groter is. En is dat dan omdat die mensen zo stom zijn, of de regels onlogisch?
Die groep hoeft dan ook niet zo groot te zijn. Net als dat argument van nauwelijks besmettingen in de horeca.
als 1 iemand het in de kroeg oppikt, besmet ie thuis zijn/haar hele gezin met als gevolg dat de meeste besmettingen in huiselijke kring plaatsvinden.

Maar goed, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de regels 100% opvolg, en ook ik ben de afgelopen maanden naar IKEA en het tuincentrum geweest. Ben in september zelfs nog in Europa op vakantie geweest.
Het afstand houden is er wel 1 waar ik me eigenlijk het hele jaar aan gehouden heb.
pi_196718919
Er komt dus een persco/toespraak vanuit het torentje om 19u.
We zullen het zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 09:33:32 ]
pi_196719293
Op BNR radio werd het nieuws gebracht op een toon alsof het ging over de intocht van sinterklaas.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')