Ja, en hoe is die verdeling en het percentage t.o.v. alle verkeersbewegingen?quote:Op maandag 14 december 2020 08:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gezien het feit dat er dagelijks ongeveer 25000 verkeersboetes uitgeschreven worden, zou ik niet willen zeggen dat het "gros" zich aan de regels houdt en dat controles wel degelijk nodig zijn.
Waarom kom je nooit met feiten/bronnen als daar om gevraagd wordt? en nee je eigen anekdotes zijn geen bronnenquote:Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja joh laat jij je maar bespoken met dat soort verhalen, super verspreiders, totale lockdown ontkomen we niet aan allemaal de schuld van Intratuin en dat klootjesvolk. Je krijgt een schouderklopje van Hugo.
~280.000 rood licht boetes in 2018quote:Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, en hoe is die verdeling en het percentage t.o.v. alle verkeersbewegingen?
Ik stel dat het gros niet door rood rijdt.
Van de 11.000.000 mensen met een rijbewijs (2017) die gemiddeld 97 mld kilometer rijden (2017). Dat is dus peanuts.quote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
~280.000 rood licht boetes in 2018
https://www.rtlnieuws.nl/(...)l%20Incassobureau%20(CJIB,gaat%20vooral%20om%20kleine%20snelheidsovertredingen.
2.5%quote:Op maandag 14 december 2020 09:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Van de 11.000.000 mensen met een rijbewijs (2017) die in gemiddeld 97 kilometer rijden (2017). Dat is dus peanuts.
Whatever dude, blijf jij maar als een dijk achter Pinokkio en zijn maatregelen staan. Dat is inmiddels wel bekend.quote:Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom kom je nooit met feiten/bronnen als daar om gevraagd wordt? en nee je eigen anekdotes zijn geen bronnen
Dat mag. Maar het gros rijdt dus niet door rood (mensen kunnen door rood rijden en niet gepakt worden, en in die 2.5% kunnen dezelfde mensen zitten ja).quote:
Ja en?quote:Op maandag 14 december 2020 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Whatever dude, blijf jij maar als een dijk achter Pinokkio en zijn maatregelen staan. Dat is inmiddels wel bekend.
Wake up. Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je staatspropaganda. Veel plezier straks met de persconferentie.quote:Op maandag 14 december 2020 09:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja en?
Kom je nu nog met bewijzen of alleen maar ad hominems?
Nee het merendeel doet dat inderdaad niet, maar het is een significant deel dat het doet.quote:Op maandag 14 december 2020 09:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat mag. Maar het gros rijdt dus niet door rood.
Los daarvan is het punt dat het algemeen niet geaccepteerd is om door rood te rijden, of te stelen. Of zie jij dat anders?
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een regel waarvan het gros (dit is niet wat ik stel, maar zojuist hierboven ergens wordt gezegd) die regel niet volgt wellicht niet de juiste regel is.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee het merendeel doet dat inderdaad niet, maar het is een significant deel dat het doet.
Ik denk dat in een utopie je geen controle nodig hebt. Stellen dat een regel alleen goed is als je niet hoeft te controleren is naief.
Gelukkig is het inderdaad niet algemeen geaccepteerd om door rood te rijden of te stelen. Maar als je het over te hard rijden op de snelweg hebt dan wordt die grens al een stuk vager
Ik ben wakker, ik heb van dichtbij meegemaakt wat corona kan doen. En ik zie wat voor schade mensen die blijven ontkennen het land berokkenen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wake up. Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je staatspropaganda. Veel plezier straks met de persconferentie.
Ah, ok, daar kan ik wel inkomen. Is ook wel vaker voorgekomen dat regels die niet te handhaven waren zijn komen te vervallen of veranderd zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een regel waarvan het gros (dit is niet wat ik stel, maar zojuist hierboven ergens wordt gezegd) die regel niet volgt wellicht niet de juiste regel is.
Dat is een behoorlijk andere nuance
Stop jij maar met zo bang zijn voor de onzichtbare vijand.. cojona! Je bent een typisch gevalletje van PRS! Slaat goed aan bij jou. Sterkte ermee.quote:Op maandag 14 december 2020 09:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik ben wakker, ik heb van dichtbij meegemaakt wat corona kan doen. En ik zie wat voor schade mensen die blijven ontkennen het land berokkenen.
Stop met zo bang te zijn voor complotten en zogenaamde machtsspelletjes vanuit de regering.
Vitamines zijn ook onzichtbaar, toch ga je dood als je ze niet eet.quote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Stop jij maar met zo bang zijn voor de onzichtbare vijand.. cojona! Je bent een typisch gevalletje van PRS! Slaat goed aan bij jou. Sterkte ermee.
Goed put.quote:Op maandag 14 december 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Je kunt je wel afvragen in hoeverre maatregelen goed zijn als ze 'alleen' worden opgevolgd wanneer er controles plaatsvinden.
De beste regels zijn regels die voor het gros werken zonder dat er controle nodig is.
Het gros rijdt niet door rood, steelt niet, etc. Omdat het algemeen niet geaccepteerd wordt.
Ben ik met je eens hoor, maar dat is voor de lange adem. Maar in dit geval kun je wel strengere maatregelen opleggen, maar als je weet (als politicus) dat die regel door het gros niet opgevolgt gaat worden, en je niet kunt handhaven, wat is dan het nut in dit geval?quote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah, ok, daar kan ik wel inkomen. Is ook wel vaker voorgekomen dat regels die niet te handhaven waren zijn komen te vervallen of veranderd zijn.
Echter zul je in dit geval volgens mij toch echt ook naar de consequenties moeten kijken voor het niet naleven. Toen de helmplicht voor brommers net werd ingevoerd waren er ook zat protesten "want mijn vrijheid"
Autogordel idem
Mensen moeten doordrongen zijn van de gevolgen van hun acties, en momenteel zijn er teveel ontkenners die niet willen inzien dat hun acties averechts werken
Ja handhaving kan dit niet aan. Netzomin als een eventuele avondklok.quote:Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Goed put.
Nederland heeft een gedoog maatschappij, gebeurd geregeld dat we ons uit een boete kunnen lullen.
Dat zal nu ook veelal zo zijn, niet alleen monkapjes plicht maar ook met vuurwerk verbod.
Plus er zijn daarvoor veel te weinig agenten op straat om dit te handhaven, dacht ik zo..
tja, dan heb je volgens mij ook nog de hoop dat het gros de regels wel gaat opvolgen, en zoniet en de shit loopt gierend uit de hand, dan zou ik persoonlijk zeggen "toedeledokie en zak er allemaal maar in"quote:Op maandag 14 december 2020 09:20 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor. Maar in dit geval kun je wel strengere maatregelen opleggen, maar als je weet (als politicus) dat die regel door het gros niet opgevolgt gaat worden, en je niet kunt handhaven, wat is dan het niet in dit geval?
Dan gaan de cijfers niet omlaag.
Ik denk dat die groep die willens en wetens Corona regels overtreden wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat de groep die de regels niet strikt opvolgt omdat ze het vergeten/niet weten wel veel groter is. En is dat dan omdat die mensen zo stom zijn, of de regels onlogisch?quote:Op maandag 14 december 2020 09:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
tja, dan heb je volgens mij ook nog de hoop dat het gros de regels wel gaat opvolgen, en zoniet en de shit loopt gierend uit de hand, dan zou ik persoonlijk zeggen "toedeledokie en zak er allemaal maar in"
Heb dan ook erg veel respect voor de Jonge en Rutte die ondanks de redelijk grote groep die het blijkbaar niets interesseert toch blijven proberen het in goede banen te leiden.
Eens, dat zou echt het laatste moeten zijn wat je moet willen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja handhaving kan dit niet aan. Netzomin als een eventuele avondklok.
En dan lees ik berichten over het inzetten van het leger (wat mensen dus voorstellen).
Maar wanneer een land een leger inzet tegen zijn eigen burgers ben je behoorlijk de weg kwijt imo.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, en ben blij die wijsheid ook niet te hoeven hebben in deze.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Eens, dat zou echt het laatste moeten zijn wat je moet willen.
Ik heb dan nog liever dat ze de boel dan maar laten klappen, misschien is dat een grotere eyeopener voor de ontkenners als geliefden niet in het ziekenhuis terecht kunnen voor een simpele blindedarmontsteking of andere zeer goed behandelbare aandoeningen.
Die groep hoeft dan ook niet zo groot te zijn. Net als dat argument van nauwelijks besmettingen in de horeca.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat die groep die willens en wetens Corona regels overtreden wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat de groep die de regels niet strikt opvolgt omdat ze het vergeten/niet weten wel veel groter is. En is dat dan omdat die mensen zo stom zijn, of de regels onlogisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |