Wacht nu volg ik je niet helemaal? het wel/niet hebben van kinderen is een argument volgens jou, maar wat heeft dat te maken met dat het eerder dit jaar niet problematisch was? Quote je de verkeerde post?quote:Op zondag 13 december 2020 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een argument, dat het eerder dit jaar minder problematisch was betekent niet dat het nu weer zonder problemen kan. Met name omdat er eerder in het jaar toch echt wel de gedachte heerste dat kinderen het niet kregen en het niet verspreiden. Dat is nu anders.
Dus alweer, het is niet zo simpel, de complexiteit is gewoon toegenomen naarmate we meer kennis hebben opgebouwd.
En de sluiting van middelbare scholen lijkt me dan wel een goed idee. Kinderen van die leeftijd kunnen wl goed online onderwijs volgen. Dat is met basisschoolleerlingen veel moeilijker en daardoor is de maatregel ook veel schadelijker. En ja, de extra belasting voor de ouders speelt hier ook zeker een belangrijke rol.quote:Op zondag 13 december 2020 13:59 schreef Chia het volgende:
Ik heb overigens nooit gesteld dat opvang niet gecompliceerd kan worden. Ik spreek alleen tegen dat het per definitie problematischer wordt dan voorheen. Maar is ook niet zo relevant, want het hangt allemaal samen met wat dan het doel is van de sluiting van de basisscholen en hoe we dat dan verder vormgeven in Nederland. Maar hier in Nederland ligt sluiting van de basisscholen bij mijn weten sowieso niet op de tafel als potentile maatregel.
Itt sluiting van de middelbare scholen.
Alleen de scholen sluiten zal niet helpen, die kinderen blijven elkaar in grote groepen nog steeds opzoeken, ook daar zal naar gekeken moeten worden.quote:Op zondag 13 december 2020 12:31 schreef GemMagic het volgende:
De scholen dicht ben ik het wel mee eens, maar vooral om aan te tonen wat het effect daar van is en we niet steeds de vinger gewezen krijgen van Rutte & de Jonge dat 'we' het niet goed genoeg doen.
Hetzelfde geldt voor studenten.quote:Op zondag 13 december 2020 14:27 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Alleen de scholen sluiten zal niet helpen, die kinderen blijven elkaar in grote groepen nog steeds opzoeken, ook daar zal naar gekeken moeten worden.
gast, serieus, denk na en sluit je ogen niet voor iets wat je persoonlijk slecht uit komt. In deze pandemie draagt iedere maatregel bij, zelfs de gene die maar marginale effecten hebben. Het oplossen van lekkages heeft geen enkele zin als je ergens anders de waterkranen vol open laat staan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zegt iemand zonder schoolgaande kinderen...
Ook dat, ook daar zal strakker op gehandhaafd moeten worden, het kabinet zit in de penarie dat ze niet harder kunnen optreden door dat gekut van Ferd op zijn bruiloft, de enige manier is nog strenger handhaven en nog meer boetes uitdelen. Als 1 boete van 100 euro niet helpt en ze dat bedrag dankzij Ferd niet meer kunnen verhogen zullen 10 boetes van 100 euro het werk moeten doen.quote:
Maar zoals Chia ook al aangaf: het moet wel proportioneel zijn en blijven, met dit in het achterhoofd:quote:Op zondag 13 december 2020 14:30 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
gast, serieus, denk na en sluit je ogen niet voor iets wat je persoonlijk slecht uit komt. In deze pandemie draagt iedere maatregel bij, zelfs de gene die maar marginale effecten hebben. Het oplossen van lekkages heeft geen enkele zin als je ergens anders de waterkranen vol open laat staan.
Ja het is een zware maatregel, en als dat nodig is om de controle te herpakken is dat wat er nodig is.
quote:Op zondag 13 december 2020 14:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
En de sluiting van middelbare scholen lijkt me dan wel een goed idee. Kinderen van die leeftijd kunnen wl goed online onderwijs volgen. Dat is met basisschoolleerlingen veel moeilijker en daardoor is de maatregel ook veel schadelijker. En ja, de extra belasting voor de ouders speelt hier ook zeker een belangrijke rol.
IK heb het niet over basisschool leerlingen, cijfers laten forse stijgingen zien in de categorie 13~22.quote:Op zondag 13 december 2020 14:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar zoals Chia ook al aangaf: het moet wel proportioneel zijn en blijven, met dit in het achterhoofd:
[..]
Dan zijn we het eens.quote:Op zondag 13 december 2020 14:34 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
IK heb het niet over basisschool leerlingen, cijfers laten forse stijgingen zien in de categorie 13~22
Thuis mag je nog wel een pannetje opwarmen. Gisteren mijn eerste glaasje van het seizoen weer opquote:Op zondag 13 december 2020 14:36 schreef spinazieruiker het volgende:
Het virus brengt in Duitsland ook goede dingen:
Ook de verkoop van glhwein wordt verboden.
https://nos.nl/l/2360439
De waarheid doet vaak pijn. School is een luxe.quote:Op zondag 13 december 2020 13:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Godskolere wat word ik moe van het argument: dan had je er maar niet aan moeten beginnen. Extreem kortzichtig, dom en achterlijk. En deze mensen hebben Covid niet als excuus voor hun achtergestelde intelligentie en inzicht. Te triest voor woorden, echt.
Hahhahahahahahah. Ze komen aanvliegenquote:Op zondag 13 december 2020 13:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daar gaat het mij uiteindelijk niet om. Waar het mij om gaat is t argument 'dat je dan maar geen kinderen had moeten nemen'. Dat vind ik echt een debiel argument, alsof iedereen die kinderen heeft daarvoor bewust heeft gekozen.
Nope, een mensenrecht volgens de VN enzo.quote:Op maandag 14 december 2020 10:33 schreef HansCojona het volgende:
[..]
De waarheid doet vaak pijn. School is een luxe.
Je zou eens moeten weten. Maar goed, dank je wel voor je inhoudelijk sterke reactie en toevoeging aan dit topic.quote:Op maandag 14 december 2020 10:34 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Hahhahahahahahah. Ze komen aanvliegen
Je reactie spreekt boekdelen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:40 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nope, een mensenrecht volgens de VN enzo.
[..]
Je zou eens moeten weten. Maar goed, dank je wel voor je inhoudelijk sterke reactie en toevoeging aan dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |