Die kans gaat dan van 0,0000001% naar 0,00000015% oid. Ja, iets groter, maar nog steeds nihil.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grotere kans op regeringsdeelname natuurlijk. Zeker nu de rechtse partijen beschikken over een (ruime) meerderheid. Met rechts (centrum) bedoel ik VVD, CDA, PVV, SGP, FVD.
Hopelijk geeft Hoekstra dat op tijd aan. Dan weet ik namelijk zeker dat ik toch niet op het CDA zal stemmen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die kans gaat dan van 0,0000001% naar 0,00000015% oid. Ja, iets groter, maar nog steeds nihil.
Het CDA congres heeft samenwerken met PVV allang uitgesloten. Maar nog belangrijker: Rutte gaat liever met een kabinet steunend op 50 zetels werken, dan samenwerken met Wilders. Zijn ogen spuiten nog vuur als je alleen Rutte 1 noemt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk geeft Hoekstra dat op tijd aan. Dan weet ik namelijk zeker dat ik toch niet op het CDA zal stemmen.
Volgens mij had ik jou al eens eerder uitgelegd dat het CDA stemvee bestaat uit meer dan alleen Protestantse progressievelingen.
CDA gaat na het debacle in 2010 nooit meer met PVV regeren. FvD is misschien wel mogelijk, maar dan moet Baudet eerst vertrekken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grotere kans op regeringsdeelname natuurlijk. Zeker nu de rechtse partijen beschikken over een (ruime) meerderheid. Met rechts (centrum) bedoel ik VVD, CDA, PVV, SGP, FVD.
Dan ben jij niet bekend met de grote politieke wendbaarheid van dhr Rutte. Overigens ben ik het wel met je eens hoor; regeren met Wilders geeft risico op instabiliteit. Anderzijds zou je ook kunnen redeneren dat Wilders wel moet inschikken om enige invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het CDA congres heeft samenwerken met PVV allang uitgesloten. Maar nog belangrijker: Rutte gaat liever met een kabinet steunend op 50 zetels werken, dan samenwerken met Wilders. Zijn ogen spuiten nog vuur als je alleen Rutte 1 noemt.
Ligt helemaal aan wat voor alternatieven er allemaal zijn. Ik vraag mij af of Hoekstra in een kabinet wil gaan zitten met GL, PvdA, SP, D66 combinaties.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
CDA gaat na het debacle in 2010 nooit meer met PVV regeren. FvD is misschien wel mogelijk, maar dan moet Baudet eerst vertrekken.
Elk regeerakkoord met het CDA moet door het congres. Elk regeerakkoord met PVV of gedoogsteun van PVV zal worden weggestemd. Het CDA congres heeft hierin meer macht dan Hoekstra.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan ben jij niet bekend met de grote politieke wendbaarheid van dhr Rutte. Overigens ben ik het wel met je eens hoor; regeren met Wilders geeft risico op instabiliteit. Anderzijds zou je ook kunnen redeneren dat Wilders wel moet inschikken om enige invloed uit te oefenen.
Leuk dat CDA congres natuurlijk, maar de CDA kiezers zijn ongeveer 10 jaar geleden massaal weggelopen naar Wilders en Rutte, en zijn nu in zekere mate naar de FvD overgestapt.
Als het CDA ooit weer de premier wil leveren -en ik gok dat Hoekstra een streber is- dan zal het CDA weer verbinding moeten zoeken met die groep kiezers die massaal zijn weggelopen. En zoals gezegd, dat lukt niet met een Ruth Peetoom look-a-like en allerlei zweverige progressieve taal. Maar dat weet Hoekstra ongetwijfeld ook.
Hoekstra regeert nu al met D66. Dat gaat geen probleem opleveren. Als PvdA alleen wil regeren als GL meedoet, dat gaat dat inderdaad problematisch worden. Desondanks blijft regeren met PVV 100% uitgesloten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat voor alternatieven er allemaal zijn. Ik vraag mij af of Hoekstra in een kabinet wil gaan zitten met GL, PvdA, SP, D66 combinaties.
Dat kan het congres inderdaad. Helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elk regeerakkoord met het CDA moet door het congres. Elk regeerakkoord met PVV of gedoogsteun van PVV zal worden weggestemd. Het CDA congres heeft hierin meer macht dan Hoekstra.
Maar Hoekstra gaat daar helemaal niet in zijn eentje over. De rest van zijn fractie, het CDA congres en de andere partijen (Rutte gaat echt niet met Wilders) hebben ook wat in te brengen. Een lijsttrekker heeft wat invloed, maar zeker geen onbeperkte macht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Hoekstra de voorkeur geeft aan een kabinet CDA-VVD en dan eventueel aangevuld met D66 en SGP. Maar of dat in zetelaantallen mogelijk is zal moeten blijken.
Ik ben lid van CU en heb nooit wat anders gestemd, volgens mij zie je me voor een ander aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan het congres inderdaad. Helemaal gelijk in.
Wel mooi dat je compleet voorbij gaat aan de inhoud van mijn post. Maar het CDA is geen getuigenissen partij natuurlijk, regeren met de PVV is natuurlijk niet ideaal, maar als de alternatieven nog minder zijn dan is de gemiddelde CDA-lid best bereid om daar hun goedkeuring aan te geven.
Weet je zeker dat lidmaatschap bij de CU niet beter bij je past?
Helemaal mee eens. Behalve dan dat Rutte ''echt'' niet met Wilders gaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra gaat daar helemaal niet in zijn eentje over. De rest van zijn fractie, het CDA congres en de andere partijen (Rutte gaat echt niet met Wilders) hebben ook wat in te brengen. Een lijsttrekker heeft wat invloed, maar zeker geen onbeperkte macht.
Excuus, ik dacht werkelijk dat je CDA-lid en stemmer was.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben lid van CU en heb nooit wat anders gestemd, volgens mij zie je me voor een ander aan.
Met Klaver wel (doet hij ook al meer dan een jaar). Ik zou aanraden: kijk eens wat APB's terug. Rutte is echt nog steeds woest op Wilders persoonlijk. Dat gaat niet over principes, dit is persoonlijke woede.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Behalve dan dat Rutte ''echt'' niet met Wilders gaat.
Rutte is ontzettend wendbaar, en wordt niet gehinderd door principes of wat dan ook. Rutte kan evengoed met Klaver zaken doen als dat politiek beter uitkomt.
Rutte heeft geen principes.
Je hebt weinig gevoel voor politiek meid.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met Klaver wel (doet hij ook al meer dan een jaar). Ik zou aanraden: kijk eens wat APB's terug. Rutte is echt nog steeds woest op Wilders persoonlijk. Dat gaat niet over principes, dit is persoonlijke woede.
En ook daar twijfel ik aan. Ik denk dat hij niet zoveel denk of vindt. Gewoon lekker besturen en de mensen zoveel mogelijk tevreden houden, dat is zijn uitgangspunt. En de vraag hoe, met wie, met wat, de manier waarop, zal hem worst zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Toch wel een hoor
Ikke ikke en eigenbelang en ikke en de rest kan zijn klote kussen
Ik ben geen meid... en ik heb het gevoel dat jij gewoon nooit politieke debatten kijkt. Jij hebt heel weinig gevoel voor hoe het zit tussen Rutte en Wilders. Kijk hier uit 2017: https://www.ad.nl/politie(...)onmogelijk~a96c3715/quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt weinig gevoel voor politiek meid.
Rutte zijn sterkste persoonlijke troef is dat hij nauwelijks principes heeft, hij bindt zich zowel mentaal als emotioneel niet aan personen. De man heeft bij tijd en wijlen ook gewoon lollige interrupties met elkaar in de kamer.
Ik kijk die debatten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben geen meid... en ik heb het gevoel dat jij gewoon nooit politieke debatten kijkt. Jij hebt heel weinig gevoel voor hoe het zit tussen Rutte en Wilders. Kijk hier uit 2017: https://www.ad.nl/politie(...)onmogelijk~a96c3715/
En dat doet hij elke APB weer, elke keer gaat Rutte van leer tegen Wilders over het weglopen uit het Catshuis.
Tip: kijk die debatten gewoon...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |