quote:my thoughts exactly.
Op donderdag 23 januari 2003 00:14 schreef Arma_Angelus het volgende:
klote gristenhonden.
quote:wat een kolder
Op donderdag 23 januari 2003 00:17 schreef mixologist het volgende:
in ieder geval maurice de hond ophangen aan de hoogste boom van nederland, ware het niet door zijn onjuiste voorspellingen dat veel mensen zich hebben laten beinvloeden door angst op een verliezers partij te stemmen zodat ze pvda gingen stemmen dan had vvd/cda nu een meerderheid gehad.
quote:En als PvdD aan een lijsttrekkersdebat had meegedaan hadden ze zeker 15 zetels gehaald.
Op donderdag 23 januari 2003 00:17 schreef mixologist het volgende:
in ieder geval maurice de hond ophangen aan de hoogste boom van nederland, ware het niet door zijn onjuiste voorspellingen dat veel mensen zich hebben laten beinvloeden door angst op een verliezers partij te stemmen zodat ze pvda gingen stemmen dan had vvd/cda nu een meerderheid gehad.
quote:Een fles cola die 3 weken in de zon heeft gelegen is nog sprankelender dan deze verpersoonlijking van de geitewollensok.
Op donderdag 23 januari 2003 00:09 schreef Frenkie het volgende:
Alleen die Balkende is zo'n droplul.
Een blik spinazie heeft meer uitstraling!
Balkenende die zegt dat het CDA vooruit wil.
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:19 schreef goflow het volgende:
ik snap die (de) hond ook niet, die vent is echt al 100 keer failliet gegaan en geflopt in zo'n beetje alles waar ie met zn poten aan heeft gezeten.... en nu ineens weer helemaal back in action met een gestoord onderzoeksbureau
Maar Jan-Peter, het produkt van doorfokken met familie, het toppunt van achter-de-christelijke-ellebogen, heeft als goed christen dáár natuurlijk maling aan.
Ik heb me doodgeergerd aan die man. Het ging zelfs zover dat ik ook nog een greintje meeleven kreeg voor mat herben
.
Laat de PvdA nu maar samen met de CDA een regering vormen. Eens kijken hoeveel er overblijft van de aanhang van Wouter Bos als hij moet toegeven dat al zijn mooie plannen en beloften niet kunnen doorgaan omdat er geen financiële onderbouwing voor is. Dan kan hij niet meer op zijn imago van ideale schoonzoon terugvallen.
Leuk dat een partij als de LPF, die er zo'n ontzettende puinzooi van heeft gemaakt, net zoveel zetels krijgt als GL!
Over 2 jaar weer verkiezingen.
Ow ja, en al die opiniepeilers moeten ze aan de hoogste boom ophangen!
quote:Job Cohen is tegen de doodstraf
Op donderdag 23 januari 2003 01:13 schreef Farzin het volgende:
Netanyahu (de echte) moet worden opgehangen.
L.P.F. nog steeds 8 zetels, lynchen die kiezers.
Laat ze dus allemaal Mulholland Drive (het meest onbegrijpelijke prul ooit) kijken bedoel ik dus.
IK WORD ER ZO MOE EN AGRESSIEF VAN!
JPB = Jan Pleehoofd Bakellende
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 10:02 schreef robh het volgende:
Om elkaar voor rotte vis uit te maken kun je terecht in het volgende topic:
[centraal] Het grote politieke afreageertopic (2)Deze gaat (tijdelijk) op slot, in afwachting van Kozzmic.
quote:Leuk dat een partij als de LPF, met hun sneren om het gebrek aan macht van de kleinere partijen, nu zelf ook op acht zetels is uitgekomen, twee hele zetels meer dan het punt waarop Nederland het volgens Pim "maar uit moest zoeken. Ik ga alleen voor verandering in de Tweede Kamer zitten en dan wil ik een flinke vuist kunnen maken''.
Op donderdag 23 januari 2003 08:39 schreef Strolie75 het volgende:Leuk dat een partij als de LPF, die er zo'n ontzettende puinzooi van heeft gemaakt, net zoveel zetels krijgt als GL!
quote:Tuurlijk mag iedereen van mij stemmen, tuurlijk zijn ze handelingsbekwaam als ze in een volksbuurt wonen. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de meeste mensen die nu op de LPF of een rechtse partij hebben gestemd, over een tijdje niet moeten gaan zeuren dat het financieel en sociaal allemaal niet zo geweldig gaat. Eigen schuld is dan dikke bult!
Op donderdag 23 januari 2003 09:54 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Blijkbaar vinden ze dit belangrijker dan geld....of mogen ze niet stemmen van jou? Zijn ze niet handelingsbekwaam om dat ze in een volksbuurt wonen?
Maar voorlopig is de LPF niet aan de macht, dus het zal nog wel een tijdje duren voor dat kwartje valt en dat ze met een linkse regering eigenlijk veel beter af zijn!
quote:Ik weet niet of dat zoveel sociale en financiele problemen voor hun veroorzaakt.
Op donderdag 23 januari 2003 10:25 schreef Elbutre het volgende:
Tuurlijk mag iedereen van mij stemmen, tuurlijk zijn ze handelingsbekwaam als ze in een volksbuurt wonen. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de meeste mensen die nu op de LPF of een rechtse partij hebben gestemd, over een tijdje niet moeten gaan zeuren dat het financieel en sociaal allemaal niet zo geweldig gaat. Eigen schuld is dan dikke bult!
quote:Oh nee, is de LPF niet aan de macht? Hoe kan het dan dat de LPF demissionaire ministers heeft?
Maar voorlopig is de LPF niet aan de macht, dus het zal nog wel een tijdje duren voor dat kwartje valt en dat ze met een linkse regering eigenlijk veel beter af zijn!
quote:Ik had het eigenlijk al over de volgende regering, waar de LPF waarschijnlijk geen deel van uit zal maken!
Op donderdag 23 januari 2003 10:36 schreef Kaalhei het volgende:
Oh nee, is de LPF niet aan de macht? Hoe kan het dan dat de LPF demissionaire ministers heeft?
Dat is het eerste wat ik dacht na het slotdebat.
En solliciteerd Femke naar een baan bij de PvdA???
Over ass-kissing gesproken.
"Ik ben heel blij voor links"
quote:Ik vond daarentegen de "zuigkracht van de PvdA" opmerkingen fantastisch. Zuigkracht, hilarisch!
Op donderdag 23 januari 2003 13:26 schreef Sidekick het volgende:
Kopje koffie in de reet van JP douwen!!Dat is het eerste wat ik dacht na het slotdebat.
En solliciteerd Femke naar een baan bij de PvdA???
Over ass-kissing gesproken.
"Ik ben heel blij voor links"
wat een nare onbetrouwbare gladjanus is dat
hij misbruikt de democratie
quote:weet je, ik vind deze draad zuigen en ik zal je vertellen waarom: er wordt totaal niets constructiefs bereikt met uitlatingen in deze draad, alleen maar puberaal gedrag van zelfs de verantwoordelijke mod; elke discussie in een topic wordt afgekapt... hoe wil je in vredesnaam een politiek subforum runnen, als er geen vrije communicatie is over verschillende ideeën, nota bene een van de pilaren van onze samenleving?
Op donderdag 23 januari 2003 19:29 schreef Kozzmic het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sorry, moest ik ff ergens kwijt
en dat moest ik ff kwijt
quote:Zuigkracht maakt macht.
Op donderdag 23 januari 2003 13:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik vond daarentegen de "zuigkracht van de PvdA" opmerkingen fantastisch. Zuigkracht, hilarisch!
quote:Ik ook.
Op donderdag 23 januari 2003 08:43 schreef Parabola het volgende:
Job Cohen is tegen de doodstraf
quote:Yep, helemaal mee eens....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Mag ik mij hier volkomen bij aansluiten? Gek word je van die gefrustreerde LPF en VVD stemmers die nu om het hardst roepen dat ze gewonnen hebben
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Vergeet de gefrusteerde Groen Links en SP stemmers niet.
Op donderdag 23 januari 2003 19:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Mag ik mij hier volkomen bij aansluiten? Gek word je van die gefrustreerde LPF en VVD stemmers die nu om het hardst roepen dat ze gewonnen hebben
quote:Maar die blaten er tenminste niet zo over!
Op donderdag 23 januari 2003 19:45 schreef Litpho het volgende:[..]
Vergeet de gefrusteerde Groen Links en SP stemmers niet.
quote:Ik geef toe dat ze hun verlies een stuk beter dragen dan met name de LPF, met uitzondering van Halsema die termen als "winst ten opzichte van het virtuele dieptepunt van vorige week" moet gaan verzinnen om nog ergens het woord winst vandaan te kunnen toveren.
Op donderdag 23 januari 2003 19:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Maar die blaten er tenminste niet zo over!
quote:Het zijn imho m.n. de VVDers die blaten hoor. Als de dood dat ze ernaast vallen, blijkbaar.
Op donderdag 23 januari 2003 19:52 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik geef toe dat ze hun verlies een stuk beter dragen dan met name de LPF, met uitzondering van Halsema die termen als "winst ten opzichte van het virtuele dieptepunt van vorige week" moet gaan verzinnen om nog ergens het woord winst vandaan te kunnen toveren.
quote:Ik heb zelf VVD gestemd en ik juich het absoluut toe dat de partij een regeringsperiode (hopelijk weer eens vier jaar) de oppositie in gaat. Dat had de partij mijns inziens vorige verkiezingen al moeten doen, maar toen hebben ze zich voor het landsbelang laten ompraten. Niet goed voor de partij, in retrospect zo mogelijk slechter voor het landsbelang.
Op donderdag 23 januari 2003 19:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Het zijn imho m.n. de VVDers die blaten hoor. Als de dood dat ze ernaast vallen, blijkbaar.
Om kort te gaan, ik kom dus niet zoveel klagende VVD-ers tegen. De partij heeft een kleine winst gehaald en er wordt van verwacht dat ze geen regeringsverantwoordelijkheid nemen maar het regeringsbeleid vanuit de kamer grondig onder de loep zullen nemen. Aangezien ik er alle vertrouwen in heb dat ze daar toe in staat zijn, kan ik het niet echt als een verlies beschouwen.
quote:Ach ja, de waarheid is nou eenmaal moeilijk te accepteren voor de niet LPF/VVD stemmers! Wens overigens het nieuwe kabinet bij deze alvast veel succes bij het in de hand houden van hun achterban!
Op donderdag 23 januari 2003 19:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Mag ik mij hier volkomen bij aansluiten? Gek word je van die gefrustreerde LPF en VVD stemmers die nu om het hardst roepen dat ze gewonnen hebben
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 20:06 schreef Martijn78 het volgende:[..]
Ach ja, de waarheid is nou eenmaal moeilijk te accepteren voor de niet LPF/VVD stemmers! Wens overigens het nieuwe kabinet bij deze alvast veel succes bij het in de hand houden van hun achterban!
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 19:58 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik heb zelf VVD gestemd en ik juich het absoluut toe dat de partij een regeringsperiode (hopelijk weer eens vier jaar) de oppositie in gaat. Dat had de partij mijns inziens vorige verkiezingen al moeten doen, maar toen hebben ze zich voor het landsbelang laten ompraten. Niet goed voor de partij, in retrospect zo mogelijk slechter voor het landsbelang.
Om kort te gaan, ik kom dus niet zoveel klagende VVD-ers tegen. De partij heeft een kleine winst gehaald en er wordt van verwacht dat ze geen regeringsverantwoordelijkheid nemen maar het regeringsbeleid vanuit de kamer grondig onder de loep zullen nemen. Aangezien ik er alle vertrouwen in heb dat ze daar toe in staat zijn, kan ik het niet echt als een verlies beschouwen.
en opiniepeilingen moeten verboden worden, plunderingen legaal...>:)
quote:[Rodney King Mode]"Why can't we get along?" *sniff*[/Rodney King Mode]
quote:Ja, een GL en LPF coalitie omdat ze toch blij zijn met hun winst ten opzichte van Maurice de Stront
Op donderdag 23 januari 2003 20:18 schreef Sniper het volgende:[..]
[Rodney King Mode]"Why can't we get along?" *sniff*[/Rodney King Mode]
MISSCHIEN MOETEN WE DAT FF IN KAART BRENGEN!
maar wel ff alle combinaties openhouden, want Jan Potter is zo'n rund in het onderhandelen dat ie de druk moet opvoeren en vieze spelletjes spelen om de publieke opinie achter hem te krijgen,
En dan Emile Ratelband..........
Ik heb wel gelachen toen ik in de krant kon lezen, dat hij voor de verkiezingen 18 zetels had gepeild en dat er in de disco op verkiezingsavond vrijwel niemand was komen opdragen. Alleen een journalist, en ik moest telkens denken aan het moment dat iedereen vertrokken was, en Emiltje moederziel alleen achter bleef.
Een domme nazi die strompelend naar huis loopt, met zoveel teleurstelling... HAHAHAHAAHAHAHAH
Één tip Emile: hou de eer aan jezelf en pleeg zelfmoord.
Rust zacht en STERF!
MHOAOAOWOAOAOA
Waar is een dwangbuis-smiley waar je hem nodig hebt...
quote:Hier wil ik me graag bij aansluiten, met de aanvulling dat ik helemaal kotsmisselijk wordt van alle CDA-ers die ik de laatste 2 dagen op tv heb zien langskomen. Zoals Javier Guzman terecht opmerkte, ze hebben allemaal zo'n houding van 'je hebt nu wel gestemd, maar wij weten wel wat goed voor je is'.
Op donderdag 23 januari 2003 19:41 schreef Zander het volgende:
Ik heb het helemaal gehad met Balkenende en zijn scheinheilige Christen-praatjes: "Het kan toch niet zo zijn dat in Nederland bla bla bla", "We moeten eerst de mogelijkheden inventariseren en in kaart brengen", "We moeten alle mogelijkheden openhouden". Braak, moet dat een premier zijn?
Ik word ook spuugzat van die Balkenende. Altijd maar zeuren over die regentekse PvdA, hypocrisie alom. Het gaat Meneertje 'Normen en Waarden' alleen maar om regeren. Hij schuift daar zelfs zijn eigen programma grotendeels voor aan de kant. Hij wilde D66 overstag laten gaan door hun een miljard te 'bieden' voor het onderwijs wat die partij zo graag wil verbeteren. Een CDA/PvdA regering is gewoon onoverkomelijk, dat moet JP eens een keertje inzien met z'n VVD-onderhandelings-trucjes. Als dit geen achterkamertjes-politiek is...
Waar blijft die vernieuwende politiek??!!??
Waarschijnlijk is zijn vriendin een excuus-truus om een racist te kunnen zijn, maar toch te kunnen zeggen: "ik heb een moslima als vriendin, dus ik ben geen racist".
quote:
Op maandag 14 april 2003 15:03 schreef Sidekick het volgende:
OK_DAN is allang blij dat hij zo'n minderwaardige vrouw als vriendin heeft en kan aftuigen omdat de man in de relatie dat legaal mag doen.Waarschijnlijk is zijn vriendin een excuus-truus om een racist te kunnen zijn, maar toch te kunnen zeggen: "ik heb een moslima als vriendin, dus ik ben geen racist".
quote:Och ja, sorry, volgende keer zal ik het over LPF-aanhangers hebben
Op maandag 14 april 2003 15:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Heren, dit is een POLITIEK afreageer topic. Het is geen mede-user bash topic.
Dan is het geoorloofd toch?
quote:Het gaat om de politiek van OK_Dan
Op maandag 14 april 2003 15:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Heren, dit is een POLITIEK afreageer topic. Het is geen mede-user bash topic.
quote:Hahahahaha, natuurlijk hebben de LPF en de VVD gewonnen en die gaan dadelijk met het CDA in een kabinet zitten!
Daaaag PvdA
quote:Geen rekenen gehad op school
Op maandag 14 april 2003 15:10 schreef George_Bush het volgende:[..]
Hahahahaha, natuurlijk hebben de LPF en de VVD gewonnen en die gaan dadelijk met het CDA in een kabinet zitten!
Daaaag PvdA
quote:Zijn persoonlijke leven erbij halen (al dan niet echt) geeft geen pas. Wees de wijste, heren. OK_DAN is een ongeleid projectiel, maar val hem aan op zijn uitspraken.
Op maandag 14 april 2003 15:09 schreef SCH het volgende:[..]
Het gaat om de politiek van OK_Dan
quote:
Op maandag 14 april 2003 15:11 schreef SCH het volgende:[..]
Geen rekenen gehad op school
quote:Jij leest hier toch ook wel eens wat bijdragen?
Op maandag 14 april 2003 15:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zijn persoonlijke leven erbij halen (al dan niet echt) geeft geen pas. Wees de wijste, heren. OK_DAN is een ongeleid projectiel, maar val hem aan op zijn uitspraken.
De theorie van Sidekick is erg plausibel.
quote:Lees even de titel van dit topic. Is OK_DAN een politieke partij of een politieke organisatie of een politieke whatever? Nee. Daar heb je je antwoord.
Op maandag 14 april 2003 15:16 schreef SCH het volgende:[..]
Jij leest hier toch ook wel eens wat bijdragen?
OK-Dan haalt om de haverklap zijn persoonlijke leven er bij, hij kan nooit een racist zijn want zijn vriendin is gekleurd en moslim. Waarom mogen wij daar niet op reageren.De theorie van Sidekick is erg plausibel.
quote:Hoewel de kritiek op OK_DAN te ver ging, citeer ik hier de openingspost van Kozzmic van deel1:
Op maandag 14 april 2003 15:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Lees even de titel van dit topic. Is OK_DAN een politieke partij of een politieke organisatie of een politieke whatever? Nee. Daar heb je je antwoord.
quote:Ik heb een gedeelte vetgedrukt... You do the math
Op woensdag 22 januari 2003 10:45 schreef Kozzmic het volgende:
Speciaal topic waar een ieder zijn verkiezingsemoties de vrije loop mag laten.Dus scheld hier gerust die linkse boomknuffelaars de huid vol, haal nog even uit naar die rechtse egoïsten en zeg wat je van bepaalde mede-users vindt.
Waarschuwing....
Betreden van dit topic is op eigen risico Neem elkaar vooral niet al te serieus Ga niet al teveel in op elkaars posts Ook in dit topic kun je te ver gaan, het is bijvoorbeeld niet de bedoeling dat er hele threads ontstaan met verwijten over en weer en doodverwensingen zijn ook niet toegestaan.
Maar ik vind het eigenlijk wel goed om het afreageren op users als 'not done' te bestempelen hier (zoals overal).
quote:Maar wannneer die egoïsten van een VVD in de regering gaat zitten, dan kan er via verkeerde boekhouding wel wat zeteltjes worden gewonnen.
Op maandag 14 april 2003 15:11 schreef SCH het volgende:[..]
Geen rekenen gehad op school
Ziek word ik van de VVD.
quote:Communisme = Goed
Op maandag 14 april 2003 15:22 schreef Darkinforcer het volgende:
allemaal kut! Ik prijs Communisme, spreid het woord allen!
quote:Zwart = Wit
Op maandag 14 april 2003 15:29 schreef Sidekick het volgende:
Communisme = Goed
Kapitalisme = The Axis Of Evil
Mijn verloofde is inderdaad een Turkse moslima, hoewel ik moet zeggen dat ze er dezelfde ideeën als ik op nahoud wat het geloof betreft. Dat wil zeggen, we vinden allebei dat geloof iets persoonlijks is en zich niet dient te vertalen naar politiek of sociale machtsstructuren. Voor haar dus geen moskee of hoofddoek. Verder ga ik niet inhoudelijk over m'n relatie praten, we zijn allebei erg gelukkig en de heren ruziezoekers zijn bij deze dan ook niet uitgenodigd op onze trouwdag volgende week in Turkije.
quote:Daarmee bedoelt Kozzmic dat je mag zeggen, wat je van hun argumentatie vindt. Dat het onzin is, of zo. Maar je hoeft niet een mede-user impliciet te gaan zitten uitmaken voor een vriendin-mishandelaar. Dat bedoelde Kozzmic er vast niet mee.
Op maandag 14 april 2003 15:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hoewel de kritiek op OK_DAN te ver ging, citeer ik hier de openingspost van Kozzmic van deel1:
[..]Ik heb een gedeelte vetgedrukt... You do the math
Maar ik vind het eigenlijk wel goed om het afreageren op users als 'not done' te bestempelen hier (zoals overal).
quote:Veel plezier op je trouwdag
Op maandag 14 april 2003 16:28 schreef OK_DAN het volgende:
Hé wat leuk, een persoonlijke aanval.
Mijn verloofde is inderdaad een Turkse moslima, hoewel ik moet zeggen dat ze er dezelfde ideeën als ik op nahoud wat het geloof betreft. Dat wil zeggen, we vinden allebei dat geloof iets persoonlijks is en zich niet dient te vertalen naar politiek of sociale machtsstructuren. Voor haar dus geen moskee of hoofddoek. Verder ga ik niet inhoudelijk over m'n relatie praten, we zijn allebei erg gelukkig en de heren ruziezoekers zijn bij deze dan ook niet uitgenodigd op onze trouwdag volgende week in Turkije.
quote:gefeliciteerd. Vele happy jaren samen.
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Daarmee bedoelt Kozzmic dat je mag zeggen, wat je van hun argumentatie vindt. Dat het onzin is, of zo. Maar je hoeft niet een mede-user impliciet te gaan zitten uitmaken voor een vriendin-mishandelaar. Dat bedoelde Kozzmic er vast niet mee.
Dat werd er wel mee bedoeld, vraag Kozzmic maar of lees het topic maar door, je zult heel wat persoonlijke aanvallen zien, die werden getolereerd. Maar het is goed om dat vanaf nu af te schaffen.
zoals eerder gemeld in het feedback-topic: je bent erg slecht in het toegeven van fouten
quote:Helemaal legaal in dit topic tot nu toe.
quote:Veel succesMijn verloofde is inderdaad een Turkse moslima, hoewel ik moet zeggen dat ze er dezelfde ideeën als ik op nahoud wat het geloof betreft. Dat wil zeggen, we vinden allebei dat geloof iets persoonlijks is en zich niet dient te vertalen naar politiek of sociale machtsstructuren. Voor haar dus geen moskee of hoofddoek. Verder ga ik niet inhoudelijk over m'n relatie praten, we zijn allebei erg gelukkig en de heren ruziezoekers zijn bij deze dan ook niet uitgenodigd op onze trouwdag volgende week in Turkije.
[laatste persoonlijke aanval]
Als je geen ruziezoekers op je bruiloft wilt, dan komt er zeker helemaal geen familie van je vriendin.
[/laatste persoonlijke aanval]
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 14-04-2003 16:39]
quote:[ignore mode even uit]
Nou veel plezier op je
[ignoremode weer aan]
quote:Mag dat wel zo'n sluier bij de bruid of roept dat toch andere associaties op?
Op maandag 14 april 2003 16:39 schreef Maerycke het volgende:[..]
[ignore mode even uit]
Nou veel plezier op je
![]()
[ignoremode weer aan]
quote:Lief zijn wij he?
Op maandag 14 april 2003 16:43 schreef SCH het volgende:
Gingen we die engerd lekker uitschelden - gaan jullie hem ineens feliciterenAch nou ja, ik ben de beroerdste ook niet: gelukkige dag dan en probeer daarna eens wat normaler te reageren hier.
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:53 schreef Maerycke het volgende:[..]
Lief zijn wij he?
quote:Wel 4 kinderen geloof ik. Maar het kan best dat ze een goede melkboer hebben bij huize Balkenende
Op maandag 14 april 2003 17:04 schreef SCH het volgende:
Nu is die Balk weer op tv. Werkelijk zeg :RZou die man eigenlijk een penis hebben?
quote:Laat hem maar lekker lang aan het woord, de man maakt een mooi begin van het graven van eigen graf.
Nu is die Balk weer op tv. Werkelijk zeg :RZou die man eigenlijk een penis hebben?
quote:Ik voorspel niet lang meer...
Op maandag 14 april 2003 17:09 schreef LouLou het volgende:[..]
Laat hem maar lekker lang aan het woord, de man maakt een mooi begin van het graven van eigen graf.
Halsema: Dit zijn Nawijn trekjes, U vergeet "als mens"![]()
![]()
Hoe vaak komt deze man nog met dit soort blunders weg???
quote:Je hebt geen idee hoe erg ik hoop dat je gelijk hebt...
Op maandag 14 april 2003 17:10 schreef Maerycke het volgende:
Ik voorspel niet lang meer...
toch lekker zo'n afreageer topic.
quote:En op welke gronde dan?
Op maandag 14 april 2003 17:17 schreef LouLou het volgende:[..]
Je hebt geen idee hoe erg ik hoop dat je gelijk hebt...
En laat hem ajb die hele fractie van hem meenemen om zich ergens in een donker hoekje diep te gaan schamen.
quote:heeeeeeeeeerlijktoch lekker zo'n afreageer topic.
quote:Omdat ik dat vind!!!
Op maandag 14 april 2003 17:18 schreef SilverMane het volgende:
En op welke gronde dan?
(ik vraag jou toch ook niet hoeveel je Femke betaald hebt aangezien je zo stellig bent dat ze een hoer is )
quote:Ik ben bang van wel..
Op maandag 14 april 2003 17:24 schreef SCH het volgende:
Praat Balkenende thuis ook zo?
quote:Nee, je moest is weten hoeveel balkenende mij betaald om het voor hem op tenemen. Ik ben gewoon de key figure.
Op maandag 14 april 2003 17:25 schreef LouLou het volgende:[..]
Omdat ik dat vind!!!
En dat is genoeg grond om in dit topic deze uitspraak te rechtvaardigen.(ik vraag jou toch ook niet hoeveel je Femke betaald hebt aangezien je zo stellig bent dat ze een hoer is
)
quote:De sssssituatssssssie isssssssssssss alsssssssssssssss volgt bianca, dit issssssssss mijn penissssssssss en daar moet ie in......................
Op maandag 14 april 2003 17:24 schreef SCH het volgende:
Praat Balkenende thuis ook zo?
quote:roflmao
quote:
Op maandag 14 april 2003 17:41 schreef SCH het volgende:
De sssssituatssssssie isssssssssssss alsssssssssssssss volgt bianca, dit issssssssss mijn penissssssssss en daar moet ie in......................
quote:Volgens mij krijgt ze eerst een hele verhandeling over het feit dat hij vanuit zijn normen en waarden toch wel enigszins moet voldoen aan de behoeften van de Nederlandse samenleving en zichzelf en derhalve moet hij in dier voege toch wel met het oog op het komend samenzijn constateren..
Op maandag 14 april 2003 17:41 schreef SCH het volgende:[..]
De sssssituatssssssie isssssssssssss alsssssssssssssss volgt bianca, dit issssssssss mijn penissssssssss en daar moet ie in......................
<Bianca>
<JP> Bianca, Bianca.. ben je d'r nog?
Ik begin zowaar zwaar voor de Gooise voorleesmoeder Halsema te zijn. De manier waarop de fractie van het CDA zich momenteel gedraagt is de democratie onwaardig en volledig disrespectvol. Walgelijk. Christelijke huigelaars.
quote:
Op maandag 14 april 2003 17:45 schreef Dentist het volgende:
Wat is de waarde van een dergelijk debat als iemand de ene keer A zegt, de andere keer B, en er dan nog mee wegkomt ook?Ik begin zowaar zwaar voor de Gooise voorleesmoeder Halsema te zijn. De manier waarop de fractie van het CDA zich momenteel gedraagt is de democratie onwaardig en volledig disrespectvol. Walgelijk. Christelijke huigelaars.
De eerste afvalligen melden zich
quote:Heeft jouw geouwehoer toch nog iets opgeleverd. Oh wacht het komt vast helemaal niet door jou.........laat maar
Op maandag 14 april 2003 17:53 schreef SCH het volgende:[..]
quote:LOL
Linkje voor de afvallingen www.sp.nl
Kun je je gelijk aanmelden
quote:Hoef ik niks voor te doen hoor - over een jaar melden de eerste mensen zich bij psychiatrische instellingen met het Balkenende-syndroom. Belangrijkste symptoom: wartaal uitslaan.
Op maandag 14 april 2003 17:56 schreef SilverMane het volgende:[..]
Heeft jouw geouwehoer toch nog iets opgeleverd. Oh wacht het komt vast helemaal niet door jou.........laat maar
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:00 schreef SCH het volgende:[..]
Hoef ik niks voor te doen hoor - over een jaar melden de eerste mensen zich bij psychiatrische instellingen met het Balkenende-syndroom. Belangrijkste symptoom: wartaal uitslaan.
GTST is er niks bij
quote:Uuhhm damn wat moet ik hier nou nog aan toevoegen
Op vrijdag 24 januari 2003 16:15 schreef Perico het volgende:
Ik snap echt niets van mensen die op Balkenende stemmen, hij is nietszeggend, kleurloos, kapselloos, vaag, altijd hoofdschuddend bij kritiek, en ook nog eens zonder enige levenservaring. Als je hem een vraag stelt, geeft hij of geen antwoord, of herhaalt hij de vraag in andere woorden (wederom zonder antwoord te geven). Tis altijd heel voorzichtig en niet gestaafd door argumenten wat hij zegt. En allemaal die dorpelingen stemmen op zoiets en die verschrikkelijke mevrouw van der Hoeven en de afgrijselijke Maxime Verhagen. Ik leef in een conservatief land van dommeriken. En zijn hele normen en waarden verhaal komt niet verder dan "ouders moeten het doen". Is dat nou daadkracht? Allemaal loze omhulsels, het CDA. en dat terwijl Aantjes, van Agt, Lubbers, Brinkman wel mijn sympathie hebben, die stonden ECHT ergens voor..
quote:
Als je hem een vraag stelt, geeft hij of geen antwoord, of herhaalt hij de vraag in andere woorden (wederom zonder antwoord te geven).
Schaamteloos zeg, en ordinair. Krijg je geen plekje in de hemel mee.
quote:Nee, 1. Een dochtertje. Zit bij mijn tante op school
Op maandag 14 april 2003 17:09 schreef du_ke het volgende:[..]
Wel 4 kinderen geloof ik. Maar het kan best dat ze een goede melkboer hebben bij huize Balkenende
quote:<fluister> Hij schijnt een borrelvriendje van God te zijn </fluister>
Op maandag 14 april 2003 18:44 schreef SCH het volgende:
Hebben jullie Verhagen horen schreeuwen??????????Schaamteloos zeg, en ordinair. Krijg je geen plekje in de hemel mee.
quote:En wat te denken van continue al dat rumour in de kamer, slechte zaak, de voorzitter moest een paar keer flink ingrijpen.
Hebben jullie Verhagen horen schreeuwen??????????Schaamteloos zeg, en ordinair. Krijg je geen plekje in de hemel mee.
Best schandelijk
quote:Dat rumoer is wel mooi, dat hoort bij politiek. Doen ze in Engeland nog beter.
Op maandag 14 april 2003 19:40 schreef RoelerMF het volgende:[..]
En wat te denken van continue al dat rumour in de kamer, slechte zaak, de voorzitter moest een paar keer flink ingrijpen.
Best schandelijk
Maar Verhagen liet zich wel kennen met zijn "leugens, leugens". Reuze genant.
quote:?
quote:Eli lama sabachtani?
quote:Niet leuk om Verhagen te vergelijken met Jezus.
Op donderdag 24 april 2003 14:23 schreef sjun het volgende:[..]
Eli lama sabachtani?
Maar daarvoor is dit ook een afreageertopic.
Hoe oud is Verhagen? 33?
Heeft er iemand een kruis? Ik heb spijkers.
quote:Ik heb een hamer
Op donderdag 24 april 2003 14:28 schreef Sidekick het volgende:[..]
Niet leuk om Verhagen te vergelijken met Jezus.
Maar daarvoor is dit ook een afreageertopic.
Hoe oud is Verhagen? 33?
Heeft er iemand een kruis? Ik heb spijkers.
Wie zonder zonde is kan natuurlijk alvast beginnen met het werpen van de eerste steen.
quote:Moet ik daar speciaal zondenvrij voor zijn of mag ik dan toch gewoon alvast met iets gooien...? (het hoeft niet groot te zijn hoor...
Op donderdag 24 april 2003 15:53 schreef sjun het volgende:
Pas op dat je van Verhagen geen martelaar maakt. Voor je het weet brengt zijn (politieke) dood ook nieuw leven voort dat minder gemakkelijk te bestrijden is.Wie zonder zonde is kan natuurlijk alvast beginnen met het werpen van de eerste steen.
quote:Daar heb je gelijk in.
Op donderdag 24 april 2003 15:53 schreef sjun het volgende:
Pas op dat je van Verhagen geen martelaar maakt. Voor je het weet brengt zijn (politieke) dood ook nieuw leven voort dat minder gemakkelijk te bestrijden is.Wie zonder zonde is kan natuurlijk alvast beginnen met het werpen van de eerste steen.
Zometeen gaan de nakomelingen van Verhagen stenen gooien naar Amsterdammers omdat ze een eigen staat willen. Ik wordt iig geen buschauffeur.
quote:Er worden geen stenen gegooid voor de vlagverbrandingsronde. Conform de laatste wensen van Verhage wordt alles tevoren gewikt en gewogen
Op donderdag 24 april 2003 15:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in.
Zometeen gaan de nakomelingen van Verhagen stenen gooien naar Amsterdammers omdat ze een eigen staat willen. Ik wordt iig geen buschauffeur.
Zo, en dat wou ik nou ff kwijt!
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:22 schreef qbus het volgende:
Wat een ongelovelijke, trieste, Pro linkse kut-moderatie vind hier plaats zeg.Zo, en dat wou ik nou ff kwijt!
quote:Oproep aan iedereen die zichzelf "liberaal" noemt
Op zondag 27 april 2003 19:28 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:Goed topic. Er wordt inhoudelijk door voor- en tegenstanders op redelijk niveau gediscussieerd. Je maakt de denkfout dat iets bekritiseren hetzelfde is als iets bashen. Of mogen we de VVD alleen nog maar positief benaderen op Fok!?
Op zondag 27 april 2003 19:29 schreef qbus het volgende:[..]
Oproep aan iedereen die zichzelf "liberaal" noemt
Ojee, nu zit ik feedback te geven in het afreageertopic...
quote:Dat mag inderdaad een godszege genoemd worden gezien de happigheid van je collega om het te sluiten. Bovendien negeert 'ie inhoudelijke posts.
Op zondag 27 april 2003 19:29 schreef Kozzmic het volgende:
Maarruh... qbus.... je topic is toch nog open???
quote:Dat dus +
Wat doen we nu weer verkeerd?
Lijkt me duidelijk .
quote:Jullie linksen ook altijd
Op zondag 27 april 2003 19:29 schreef Kozzmic het volgende:
Maarruh... qbus.... je topic is toch nog open???Wat doen we nu weer verkeerd?
quote:Awwww...willen de grote jongens niet met je spelen? Arme qbus
Op zondag 27 april 2003 19:33 schreef qbus het volgende:Dat dus +
Oproep aan iedereen die zichzelf "liberaal" noemtLijkt me duidelijk .
quote:Voorspelbaar 1/2 tje, trap ik niet in. Tia
Op zondag 27 april 2003 19:34 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Awwww...willen de grote jongens niet met je spelen? Arme qbus
quote:Je weet best dat dat niet zo is.
Op zondag 27 april 2003 19:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Goed topic. Er wordt inhoudelijk door voor- en tegenstanders op redelijk niveau gediscussieerd. Je maakt de denkfout dat iets bekritiseren hetzelfde is als iets bashen. Of mogen we de VVD alleen nog maar positief benaderen op Fok!?
Lijkt me duidelijk
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:38 schreef qbus het volgende:[..]
Je weet best dat dat niet zo is.
Jou collega dreigt alleen opvallen keer op keer met een kritisch topic t.o.v de PVDA terwijl daar absoluut niet meer aanleiding toe is dan in bovenstaand topic.Lijkt me duidelijk
ja hoor. Zoals Kozzmic al zegt, in het topic waar jij over jankt, wordt inhoudelijk gediscussieerd. Als men beweert bewijzen te hebben, worden er bewijzen gegeven. Het enige wat jij doet en wilt is lekker bashen.
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
ja hoor. Zoals Kozzmic al zegt, in het topic waar jij over jankt, wordt inhoudelijk gediscussieerd. Als men beweert bewijzen te hebben, worden er bewijzen gegeven. Het enige wat jij doet en wilt is lekker bashen.
Als jij kritiek op je op z'n zachtst uitgedrukt nogal opvallende modereer-stijl huilen noemt, moet je toch eens bij jezelf te raden gaan, Willy.
En Bashen
Vertel!
quote:Welnee, jouw topic is een zielig aftreksel zonder inhoudelijke gronden. Zonder het VVD-topic was het er niet geweest. Het VVD-topic heeft, naast een beetje bashen, een inhoudelijk discussiepunt.
Op zondag 27 april 2003 19:43 schreef qbus het volgende:[..]
Mijn topic is even inhoudelijk, zoniet nog inhoudelijker als dat andere.
quote:Ja maar dankzij de intelligente linkse inbreng wordt het wel gaandeweg beter
Op zondag 27 april 2003 20:19 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Welnee, jouw topic is een zielig aftreksel zonder inhoudelijke gronden. Zonder het VVD-topic was het er niet geweest. Het VVD-topic heeft, naast een beetje bashen, een inhoudelijk discussiepunt.
quote:Je bent rijp voor het gesticht
Op zondag 27 april 2003 20:40 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Ja maar dankzij de intelligente linkse inbreng wordt het wel gaandeweg beter
't Verdrietige van de hele zaak is dat Bos niet door heeft dat hij bij voortduring het bos wordt ingestuurd door de partij-Donnen van de PVDA. Deze met straffe hand regerende mannen en vrouwen houden elke gewenste ontwikkeling binnen de partij bekwaam tegen. Wat mij vorig jaar zo opviel was de deemoedige houding van veel PvdA-ers na de genadeloze afstraffing bij de verkiezingen. Er waren opeens geen boetekleden en asurnen genoeg. Eendrachtig moesten ze hun fouten erkennen, hun leven beteren, in 't stof wentelen, zoals een kruiperige hond op zijn rug gaat liggen als hij zijn meester erkent.
En nu, niets van dit alles. De arrogantie regeert weer bij die partij alsof zij nooit is weggeweest. Hoezeer de elkaar na wauwelende jongens en meisjes van de staatsomroep hun kijkers ook probeerden in te peperen dat het trucje van de sociaal-democraten, liberalen en klein-liberalen als 'schandelijk' moet worden aangemerkt, prompt zal je zien dat de PVDA vijf zetels verliest in de opinieonderzoeken, en zo hoort 't ook, stelletje oplichters.
De lezers van De Telegraaf kunnen voorlopig weer rustig slapen.
quote:Van wie heb je dit nou weer gestolen?
Op dinsdag 29 april 2003 20:43 schreef Ippon het volgende:
*zwamverhaal*
quote:Inhoudelijk reageren ben je nog niet verleerd zie ik. Nu maar weer aan het aanrecht.
Op dinsdag 29 april 2003 21:11 schreef Maerycke het volgende:[..]
Van wie heb je dit nou weer gestolen?
quote:Ben jij een teefje?
Op dinsdag 29 april 2003 21:11 schreef Maerycke het volgende:[..]
Van wie heb je dit nou weer gestolen?
On topic: Ippon is tot nu toe niet in staat geweest eigen werk te produceren, dus waarom zou dit nu wel ineens het geval zijn?
quote:Wat een infame leugens. Waar bestaat jouw bijdrage uit? Uit zurige opmerkingen plaatsen
Op dinsdag 29 april 2003 21:30 schreef Maerycke het volgende:
Ach kijk wat lief.. de SGP stemmers hebben zich gemeld..![]()
On topic: Ippon is tot nu toe niet in staat geweest eigen werk te produceren, dus waarom zou dit nu wel ineens het geval zijn?
quote:Eens plagiaat, altijd plagiaat?
Op dinsdag 29 april 2003 21:30 schreef Maerycke het volgende:
Ach kijk wat lief.. de SGP stemmers hebben zich gemeld..![]()
Eens een dief, altijd een dief?
quote:Ja dat zag je ook al na de formatiebreuk; kreeg de PvdA ook 'straf' in de peilingen; zomaar een zetel of 2 erbij.
Op dinsdag 29 april 2003 20:43 schreef Ippon het volgende:
prompt zal je zien dat de PVDA vijf zetels verliest in de opinieonderzoeken, en zo hoort 't ook, stelletje oplichters.De lezers van De Telegraaf kunnen voorlopig weer rustig slapen. [afbeelding]
quote:Ik ook, alleen Famkuh is van GroenLinks
Op dinsdag 29 april 2003 21:40 schreef frankkampschreur het volgende:
Ik kan me zo ergeren aan al die SP-kamerleden zeg... Vooral die Femke Halsema...Zodra ze weer eens opduikt in een of ander tv programma, krijg ik neigingen om die tv in elkaar te gaan schoppen...
quote:Hm, 76 zetels voor de PvdA? God, wat zou ik lachen.
Op dinsdag 29 april 2003 21:42 schreef Nyrem het volgende:Ja dat zag je ook al na de formatiebreuk; kreeg de PvdA ook 'straf' in de peilingen; zomaar een zetel of 2 erbij.
Wow imagine, what a year in the opposition will do
quote:Ja boehhhhhhhh die Halsema van de SP......
Op dinsdag 29 april 2003 21:40 schreef frankkampschreur het volgende:
Ik kan me zo ergeren aan al die SP-kamerleden zeg... Vooral die Femke Halsema...Zodra ze weer eens opduikt in een of ander tv programma, krijg ik neigingen om die tv in elkaar te gaan schoppen...
nee geef mij maar Zalm van de SGP
quote:als je naar het verleden kijkt, dan zit er midden 50 in voor het PvdA.
Op dinsdag 29 april 2003 21:43 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Hm, 76 zetels voor de PvdA? God, wat zou ik lachen.
quote:Ippon, van mij mag je echt alles posten wat je wilt maar kun je die infantiele plaatjes weglaten mischien?
Op dinsdag 29 april 2003 21:43 schreef Ippon het volgende:Ik ook, alleen Famkuh is van GroenLinks
quote:Dat halen ze niet.
Op dinsdag 29 april 2003 21:44 schreef Nyrem het volgende:[..]
als je naar het verleden kijkt, dan zit er midden 50 in voor het PvdA.
quote:Een mens mag dromen, toch?
Op dinsdag 29 april 2003 21:44 schreef Nyrem het volgende:als je naar het verleden kijkt, dan zit er midden 50 in voor het PvdA.
quote:geef eens een goede reden....
Op dinsdag 29 april 2003 21:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat halen ze niet.
(ken je historie)
quote:Nee sorry, ik vind ze wel geinig.
Op dinsdag 29 april 2003 21:44 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ippon, van mij mag je echt alles posten wat je wilt maar kun je die infantiele plaatjes weglaten mischien?
quote:In het verleden behaalde resultaten...
Op dinsdag 29 april 2003 21:46 schreef Nyrem het volgende:[..]
geef eens een goede reden....
(ken je historie)
Ook kan d'r nog vanalles gebeuren in vier jaar, of hoe lang het ook nog duurt tot de volgende verkiezingen.
Midden in de 50 (55) lijkt me onhaalbaar voor de PvdA, waar zouden ze die stemmers vandaan moeten halen? Denk dat er ook wel wat mensen die de afgelopen keer PvdA stemden (tactisch?) terug gaan naar SP.
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:14 schreef Arma_Angelus het volgende:
klote gristenhonden.
quote:1977 - 53
Op dinsdag 29 april 2003 21:45 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Een mens mag dromen, toch?
1986 - 52
1989 - 49
1998 - 45
2002 - 23
vernieuwing
2003 42
vernieuwing
2004 - 2008 - ??zetels
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 29-04-2003 21:52]
quote:Mensen die hard bij het CDA weglopen of een herhaling van '94 toen iedereen het zat was om door het CDA gekoeieneerd en in de rug gestoken te worden?
Op dinsdag 29 april 2003 21:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:In het verleden behaalde resultaten...
Ook kan d'r nog vanalles gebeuren in vier jaar, of hoe lang het ook nog duurt tot de volgende verkiezingen.
Midden in de 50 (55) lijkt me onhaalbaar voor de PvdA, waar zouden ze die stemmers vandaan moeten halen? Denk dat er ook wel wat mensen die de afgelopen keer PvdA stemden (tactisch?) terug gaan naar SP.
quote:De vraag is nog maar of die mensen en masse naar de PvdA gaan en hoe de situatie over vier jaar is.
Op dinsdag 29 april 2003 21:51 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Mensen die hard bij het CDA weglopen of een herhaling van '94 toen iedereen het zat was om door het CDA gekoeieneerd en in de rug gestoken te worden?
quote:Ik denk het wel om eerlijk te zijn maar we zullen zien, mischien dat het met D'66 lukt om een stabiel kabinet te vormen.
Op dinsdag 29 april 2003 21:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
2004 weer naar de stembus?
quote:Lijkt in het geheel niet onhaaldbaar; zeker niet met het oog op de toekomst.
Op dinsdag 29 april 2003 21:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
In het verleden behaalde resultaten...
Dus nu tussen 42 - 45 zetels in de peilingen (zonder echt CDA stemmen); wat zal dat brengen in de toekomst?
Een Wouter Bos die zijn vernieuwing nog beter kan profileren; werkt alleen maar gunstig.
Je ziet wat 2 maanden bracht.
quote:Waar gaan ze dan heen?
Op dinsdag 29 april 2003 21:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
De vraag is nog maar of die mensen en masse naar de PvdA gaan en hoe de situatie over vier jaar is.
quote:2004 is wat vroeg. Dan zal het kabinet ongeveer net zo snel moeten vallen als het vorige. Zie ik niet gebeuren.
Op dinsdag 29 april 2003 21:55 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ik denk het wel om eerlijk te zijn maar we zullen zien, mischien dat het met D'66 lukt om een stabiel kabinet te vormen.
quote:Dat weet ik niet. De mensen die nu nog (na wederom een gevoelig verlies voor die partij) D'66 stemmen hebben echt wel wat vertrouwen in die partij kennelijk. Of het moet zijn dat ze vinden dat D'66 geen ruggegraat toonde door toch maar in 'n regering te springen...
Op dinsdag 29 april 2003 21:56 schreef Nyrem het volgende:[..]
Waar gaan ze dan heen?
Ze blijven?
Die 6 zetels van de links liberale D66, die zouden zomaar naar de PvdA kunnen gaan.
quote:ja en 4 jaar later werden het nog eens 5 zetels minder bij het CDA (van 34 naar 29)
Op dinsdag 29 april 2003 21:51 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Mensen die hard bij het CDA weglopen of een herhaling van '94 toen iedereen het zat was om door het CDA gekoeieneerd en in de rug gestoken te worden?
quote:Nah jah, voorlopig is er nog niet eens een kabinet.
Op dinsdag 29 april 2003 21:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:2004 is wat vroeg. Dan zal het kabinet ongeveer net zo snel moeten vallen als het vorige. Zie ik niet gebeuren.
quote:De D66 stemmer die ik ken, zijn over het algemeen 'sociale stemmers, zij zullen dus eerder op de PvdA/GroenLinks/SP, of niet stemmen.
Op dinsdag 29 april 2003 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat weet ik niet. De mensen die nu nog (na wederom een gevoelig verlies voor die partij) D'66 stemmen hebben echt wel wat vertrouwen in die partij kennelijk. Of het moet zijn dat ze vinden dat D'66 geen ruggegraat toonde door toch maar in 'n regering te springen...
Normaal gesproken kan men leren van de geschiedenis, vooral cijfermatig.
quote:CDA zal niet rechtser worden. De mensen die CDA stemden deden dat nadat het CDA duidelijk maakte dat ze in zee wilde gaan met VVD en niet met PvdA. Die stemmers konden dus kennelijk leven met een CDA-VVD-akkoord. Nu is D'66 er bij gekomen waardoor het akkoord waarschijnlijk nog wat naar links opschuift.
Op dinsdag 29 april 2003 21:55 schreef Nyrem het volgende:[..]
Lijkt in het geheel niet onhaaldbaar; zeker niet met het oog op de toekomst.
Hoe rechtser het CDA wordt; hoe meer zetels men bij de ongeveer 1/3 sociale aanhang kan winnen (voor de PvdA).Dus nu tussen 42 - 45 zetels in de peilingen (zonder echt CDA stemmen); wat zal dat brengen in de toekomst?
Een Wouter Bos die zijn vernieuwing nog beter kan profileren; werkt alleen maar gunstig.
Je ziet wat 2 maanden bracht.
De vernieuwing van Wouter Bos leverde een zetelwinst op, maar in hoeverre kan hij dat doorzetten? Zit er nog rek in?
quote:Dit kabinet krijgt te maken met veel sociale onrust. Dat is een ding dat zeker is.
Op dinsdag 29 april 2003 21:58 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Nah jah, voorlopig is er nog niet eens een kabinet.
quote:Daarom, dan wordt het op z'n vroegst 2005 en dan moet men al serieus haast er achter gaan zetten.
Op dinsdag 29 april 2003 21:58 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Nah jah, voorlopig is er nog niet eens een kabinet.
quote:Een democraat bij uitstek (dat ben je vaak toch wel als je D'66 stemt) die thuisblijft bij de verkiezingen? Ik moet het nog zien.
Op dinsdag 29 april 2003 21:59 schreef Nyrem het volgende:[..]
De D66 stemmer die ik ken, zijn over het algemeen 'sociale stemmers, zij zullen dus eerder op de PvdA/GroenLinks/SP, of niet stemmen.
Normaal gesproken kan men leren van de geschiedenis, vooral cijfermatig.
Denk dat die mensen toch grotendeels bij D'66 blijven. Als je nu nog die partij stemt (na wederom een gevoelig verlies van die partij, het zoveelste op rij) dan heb je wel vertrouwen in het gedachtengoed van die partij neem ik aan, anders was je allang uitgeweken naar 'n andere partij.
quote:Ja, vandaag al een schot voor de boeg van de ambtenaren bonden.
Op dinsdag 29 april 2003 22:00 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dit kabinet krijgt te maken met veel sociale onrust. Dat is een ding dat zeker is.
quote:Nou, over de jaren heen is gebleken dat ongeveer 1/3e van de CDA aanhang ook op PvdA kan stemmen; omdat deze stemmers tot de sociale vleugel van het CDA behoren.
Op dinsdag 29 april 2003 21:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
CDA zal niet rechtser worden. De mensen die CDA stemden deden dat nadat het CDA duidelijk maakte dat ze in zee wilde gaan met VVD en niet met PvdA. Die stemmers konden dus kennelijk leven met een CDA-VVD-akkoord. Nu is D'66 er bij gekomen waardoor het akkoord waarschijnlijk nog wat naar links opschuift.
De vernieuwing van Wouter Bos leverde een zetelwinst op, maar in hoeverre kan hij dat doorzetten? Zit er nog rek in?
Het CDA wordt wel degelijk conservatiever, begint ook meer op het duitse CSU te lijken.
Meer CDA'rs zoals dus een Verhagen.
Wat PvdA in potentie kan halen, schat ik (baseer ik op behaalde resultaten in het verleden) op ongeveer 50+.
Maar goed, die resulaten werden wel behaald toen het maatschappelijk (en economisch) niet zo 'goed' met Nederland ging.
Het CDA zat tot de jaren'70 ook rond dat zetelaantal. Daarna is nederland verder ontzuilt, ontkerkelijkt (of hoe je dat noemt )
Meer dan 50 zetels is wel mogelijk, maar men zal zeker niet slapend rijk gaan worden.
quote:Voor die 1/3 CDA-aanhangers was het kennelijk geen beletsel om op 22 januari CDA te stemmen, wetende dat dat indirect een stem is voor een CDA-VVD-akkoord.
Op dinsdag 29 april 2003 22:04 schreef Nyrem het volgende:[..]
Nou, over de jaren heen is gebleken dat ongeveer 1/3e van de CDA aanhang ook op PvdA kunnen stemmen; omdat deze stemmers tot de sociale vleugel van het CDA behoren.
2/3e was het er wel mee eens om met de VVD te regeren, dat klopt ja.
quote:Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Echt een ruk naar rechts zie ik het CDA niet maken de komende tijd.
Het CDA wordt wel degelijk conservatiever, begint ook meer op het duitse CSU te lijken.
Meer CDA'rs zoals dus een Verhagen.
quote:De jaren '70 waren een compleet andere tijd, inderdaad met dat zuilengedoe en dergelijke, ook de kerk leefde toen nog veel meer, dus dat zegt allemaal niet zoveel vind ik.
Wat PvdA in potentie kan halen, schat ik (baseer ik op behaalde resultaten in het verleden) op ongeveer 50+.
Maar goed, die resulaten werden wel behaald toen het maatschappelijk niet zo 'goed' met Nederland ging.Het CDA zat tot de jaren'70 ook rond dat zetelaantal. Daarna is nederland verder ontzuilt, ontkerkelijkt (of hoe je dat noemt
)
Ik zie PvdA zeker geen 55 zetels halen. Het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk omdat je niet weet wat de komende vier jaar gaan brengen (kan vanalles gebeuren natuurlijk), maar 50+ zetels lijkt me te hoog gegrepen voor PvdA.
quote:Als het economisch slecht gaat, dan is dat een geschikt moment om winst te behalen uit het voeren van oppositie natuurlijk.
Op dinsdag 29 april 2003 22:07 schreef Kozzmic het volgende:
Het is niet gezegd dat oppositievoeren automatisch tot verkiezingswinst leidt.
quote:Nee zeker niet. Maar als de PvdA in de oppositie zat, was het wel altijd sterk. Maar een partij moet idd wel 'werken' en de oppositie niet zien als straf. Volgens mij zag het CDA, de oppositie wel een beetje zo.
Op dinsdag 29 april 2003 22:07 schreef Kozzmic het volgende:
Het is niet gezegd dat oppositievoeren automatisch tot verkiezingswinst leidt.
quote:Dat denk ik ook. Aangezien we hier in Nederland nog lang niet allemaal ondernemer zijn en dus in loondienst zijn. Nederland steeds verder uit een sociale balans raakt.
Meer dan 50 zetels is wel mogelijk, maar men zal zeker niet slapend rijk gaan worden.
Helaas is dit wel een 'gouden tijd' voor een oppositiepartij.
quote:okee laat ik het dan anders stellen.
Op dinsdag 29 april 2003 22:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zie PvdA zeker geen 55 zetels halen. Het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk omdat je niet weet wat de komende vier jaar gaan brengen (kan vanalles gebeuren natuurlijk), maar 50+ zetels lijkt me te hoog gegrepen voor PvdA.
In 1998 hadden PvdA (45), D66(14), GroenLinks(11) en de SP(5), samen 75 zetels.
Wie zegt dat dit niet weer mogelijk is?
quote:Dat zijn d'r 45 voor PvdA, geen 55 maar goed...
Op dinsdag 29 april 2003 22:16 schreef Nyrem het volgende:[..]
okee dan laat ik het anders stellen.
In 1998 hadden PvdA (45), D66(14), GroenLinks(11) en de SP(5), samen 75 zetels.
Wie zegt dat dit niet weer mogelijk is?
Denk dat 14 zetels voor D'66 een utopie is voorlopig. Groen Links schat ik wat lager in als 11 en de SP hoger als 5. Samen 75 zetels kan misschien wel, maar jou kennende wil je meteen toe naar een regering met die partijen erin, vraag is of dat wat wordt natuurlijk.
quote:Mij kennende, had je moeten weten dat ik een realist ben en het liefste een paars 3 kabinet wil.
Op dinsdag 29 april 2003 22:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat zijn d'r 45 voor PvdA, geen 55 maar goed...
Denk dat 14 zetels voor D'66 een utopie is voorlopig. Groen Links schat ik wat lager in als 11 en de SP hoger als 5. Samen 75 zetels kan misschien wel, maar jou kennende wil je meteen toe naar een regering met die partijen erin, vraag is of dat wat wordt natuurlijk.
quote:VVD-PvdA en D'66. Niet erg realistisch denk ik.
Op dinsdag 29 april 2003 23:33 schreef Nyrem het volgende:[..]
Mij kennende, had je moeten weten dat ik een realist ben en het liefste een paars 3 kabinet wil.
quote:Dit vind ik nou weer zo'n ...antwoord. Wie is er nu niet realistisch?
Op dinsdag 29 april 2003 23:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
VVD-PvdA en D'66. Niet erg realistisch denk ik.
quote:Het gaat het mij niet om hoeveel zetels die partijen samen hebben, het gaat erom of het een realistische optie is. Da's momenteel niet het geval, want ik denk niet dat de betreffende partijen er samen uit gaan komen. Of het qua zetels kan en of die coalitie er ook daadwerkelijk uit kan rollen na onderhandelen is een behoorlijk verschilletje.
Op dinsdag 29 april 2003 23:45 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dit vind ik nou weer zo'n ...antwoord. Wie is er nu niet realistisch?
Zelfs nu heeft Paars-3 nipt 75 zetels.
Wat denk je, hoe dat aantal bij de volgende verkiezingen zal liggen; met een VVD, PvdA die sowieso zetels gaan winnen.
quote:Surry ik bedoelde Agnes Kant ook...
Op dinsdag 29 april 2003 21:43 schreef Ippon het volgende:[..]
Ik ook, alleen Famkuh is van GroenLinks
quote:Wat me meteen doet denken aan Duitsland; het gaat slecht met de economie en wat ga je doen als ambtenarenbond? Een bovengemiddelde salariseis neerleggen. Applaus voor uw korte-termijn denken
Op dinsdag 29 april 2003 22:02 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ja, vandaag al een schot voor de boeg van de ambtenaren bonden.
Iedereen moet eens ophouden met dat hypocriete gedoe, het gaat uiteindelijk alleen maar om je eigen centen. Wat nou sociaal?
Als je dit iets beschaafder kunt verwoorden, mag je terugkomen
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 01-05-2003 16:00]
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 01-05-2003 16:03]
quote:Enig ironie en melodramatiek is jou volslagen vreemd. Jammer. Je had ook 'de vuige woordjes' kunnen wegeditten. Heb je het stuk nog bewaard of gooi jij, net zoals je collega-moderator, al mijn pennenvruchten maar gewoon weg?
Op donderdag 1 mei 2003 15:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En weer verder...
quote:Ik heb zowel jouw stuk als de reacties erop weggegooid zonder dat deze voor iemand consequenties hebben. Er is een verschil tussen ironie en het soort teksten wat jij gebruikte.
Op donderdag 1 mei 2003 16:13 schreef zodiakk het volgende:[..]
Enig ironie en melodramatiek is jou volslagen vreemd. Jammer. Je had ook 'de vuige woordjes' kunnen wegeditten. Heb je het stuk nog bewaard of gooi jij, net zoals je collega-moderator, al mijn pennenvruchten maar gewoon weg?
Rot op naar je eigen land, als je het hier zo erg hebt.
quote:Het is natuurlijk best wel wrang dat schrijfsels die gewoon best veel tijd gekost hebben en waarvan men de intentie compleet niet serieus moet nemen worden weggehaald, terwijl de een na de andere kortzichtige one-liner blijft staan. Ik laat het voortaan wel om mijn tijd te verdoen met het schrijven van stukjes waarvan ik denk dat mensen ze wel kunnen waarderen (of in ieder geval de zelfspot kunnen waarderen). Je hebt me een beetje doodgemaakt. Fijn.
Op donderdag 1 mei 2003 16:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik heb zowel jouw stuk als de reacties erop weggegooid zonder dat deze voor iemand consequenties hebben. Er is een verschil tussen ironie en het soort teksten wat jij gebruikte.
Ban me trouwens maar voor eeuwig uit Politiek, dan heb ik nog de schijn dat mijn verwijderde stukje nog iets uithaalt.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 01-05-2003 16:22]
quote:Heb je het tegen mij meester?
Op donderdag 1 mei 2003 16:17 schreef Sidekick het volgende:
Christelijke prutmod. Het CDA is heilig verklaard!Rot op naar je eigen land, als je het hier zo erg hebt.
quote:Nee, hoewel je wel in aanmerking komt.
Op donderdag 1 mei 2003 16:20 schreef Ippon het volgende:[..]
Heb je het tegen mij meester?
Altijd maar zeuren op Nederland... misschien moet je dubbele paspoort eens ontnomen worden.
Inmiddels is de grap er wel af.
Gewoon offtopic kan in het politiek slowchatcafé, en aan ongenuanceerde scheldpartijen en doodsverwensingen doen we simpelweg niet meer...
Slotje dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |