Het is ook alleen een service die de duurdere supermarkten aanbieden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bestel afgezien van boodschappen ook alles online, maar er zijn daadwerkelijk mensen voor wie een paar euro bezorgkosten een drempel is om dat te doen. Genoeg huishoudens met lage budgetten die dat soort kosten graag uitsparen.
Ik doelde op bestellingen van niet-boodschappenquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook alleen een service die de duurdere supermarkten aanbieden.
Alles wat kan gebeuren, zal gebeurenquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen die vrij simpel denken en wel gewoon lekker gaan shoppen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:34 schreef Benny het volgende:
[..]Zo, die wil je toch ook even de tering rammen met dat kutsmoelwerk zo zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik merk hier enige frustratie. Wil je erover praten?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, die wil je toch ook even de tering rammen met dat kutsmoelwerk zo zeg
Net dat kutkind uit die waterlimonadereclame, arggggquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik merk hier enige frustratie. Wil je erover praten?
Ik heb me ook nooit onveilig gevoeld, simpelweg omdat je voor mijn gevoel tot op bepaalde hoogte wat kunt doen om zo'n virus niet op te lopen, daarboven is het gewoon pech of geluk dat je het wel of niet oploopt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook alleen een service die de duurdere supermarkten aanbieden.
Daarnaast heb ik me ook nooit onveilig gevoeld, al sinds maart is het aantal beperkt in de supermarkten en nu (met nota bene een mondkap verplichting) is het ineens gevaarlijk?
Als ik het mag geloven zijn zelfs mondkapjes al te duur voor sommigen. Bedoel ik niet lullig, ik heb makkelijk praten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bestel afgezien van boodschappen ook alles online, maar er zijn daadwerkelijk mensen voor wie een paar euro bezorgkosten een drempel is om dat te doen. Genoeg huishoudens met lage budgetten die dat soort kosten graag uitsparen.
Ik geloof best dat dit ook voorkomt, niet iedereen heeft voldoende onder normale omstandigheden laat staan deze.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als ik het mag geloven zijn zelfs mondkapjes al te duur voor sommigen. Bedoel ik niet lullig, ik heb makkelijk praten.
Tja, als je bijvoorbeeld een alleenstaande moeder bent en je zit in de schuldsanering, dan is elke euro er eentje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als ik het mag geloven zijn zelfs mondkapjes al te duur voor sommigen. Bedoel ik niet lullig, ik heb makkelijk praten.
Dat komt omdat wij ook wel eens slapenquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:06 schreef groenen het volgende:
Wel geinig dat Leo tegenwoordig in de nacht dat filmpje plaatst, dan zijn de mods minder scherp.
Ik vind het mwah. 'RNA is easy to make, so RNA vaccines can be developed quicker..' etc. Maar het is de eerste in zijn soort en slecht getest.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze zou ik wel in de OP willen zetten, eigenlijk, ik neem het even mee naar achteren!
Het gaat mij om de uitleg die er gegeven wordt en die op een toegangelijke wijze gepresenteerd wordt in die infographic.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het mwah. 'RNA is easy to make, so RNA vaccines can be developed quicker..' etc. Maar het is de eerste in zijn soort en slecht getest.
Dat vind ik dan juist weer niet, engelstalig met weinig echt praktische info.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gaat mij om de uitleg die er gegeven wordt en die op een toegangelijke wijze gepresenteerd wordt in die infographic.
https://www.bndestem.nl/b(...)e-lockdown~a7ca78f6/quote:Vliegen ten tijde van corona is niet meer wat het geweest is. Gezichtsmaskers en lege stoelen bepalen het beeld. De Chinese luchtvaartautoriteit heeft vandaag een 49 pagina's tellend advies uitgebracht om de verspreiding van het coronavirus aan boord van vliegtuigen te voorkomen. Luchtvaartpersoneel was al verplicht om mondkapjes, wegwerphandschoenen en -kleding, beschermbrillen en schoenhoesjes, te dragen.
Daar komt nu een minstens zo flatteus persoonlijk uitrustingsstuk bij... de luier. Op gecharterde vluchten van en naar bestemmingen waar de besmettingsgraad 500 per miljoen inwoners bedraagt, krijgt het cabinepersoneel het advies om geen gebruik meer te maken van het toilet. In plaats daarvan zouden papieren luiers gedragen moeten worden. De richtlijn geldt overigens niet
https://www.spiegel.de/po(...)c8-acae-b3c6d6445425quote:Seehofer eist onmiddellijke vergrendeling
Horst Seehofer wil niet wachten tot na Kerstmis in de strijd tegen corona: Een onmiddellijke lockdown is de "enige kans om de situatie weer onder controle te krijgen", vertelde de federale minister van Binnenlandse Zaken aan SPIEGEL.
Bondsminister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer waarschuwt voor wachten tot na kerst met een lockdown in de strijd tegen het coronavirus . "De enige kans om de situatie weer onder controle te krijgen, is een lockdown, die onmiddellijk moet gebeuren", zei de CSU-politicus tegen SPIEGEL. "Als we wachten tot Kerstmis, zullen we maandenlang moeten worstelen met de hoge cijfers."
Seehofer was boos over de huidige situatie. Hij is echt boos, zei de minister. Het voordeel waar Duitsland in het voorjaar bij de pandemie voor vocht, werd vergokt. Seehofer maakte duidelijk dat dit niet te wijten is aan een gebrek aan discipline van de kant van de burgers, "maar vooral aan inadequate maatregelen."
Aanscherping coronamaatregelen: De federale en deelstaatregeringen willen zondag opnieuw overleggen
De federale en deelstaatregeringen willen zondag opnieuw overleg plegen
Eind oktober, na de conferentie van premiers met de bondskanselier, had hij het gevoel dat niet alle regeringsleiders de ernst van de situatie correct hadden ingezien, zei de minister van Binnenlandse Zaken. 'Ik heb daarna slecht geslapen.'
De federale en deelstaatregeringen willen zondag een bijeenkomst op topniveau houden tussen bondskanselier Angela Merkel en de premiers van de staat om verdere verergeringen van de coronacrisis te bespreken.
Het Robert Koch Instituut (RKI) meldde vrijdag zowel nieuwe hoogtes in het aantal nieuwe besmettingen als het aantal coronadoden. 29.875 mensen werden vervolgens binnen 24 uur als nieuw besmet geregistreerd - dat is ruim 6000 meer dan een week geleden op vrijdag. Een record was pas de dag ervoor gevestigd. In totaal bedraagt het aantal besmettingen in Duitsland 1.272.078.
Doet me hieraan denken: https://www.nu.nl/binnenl(...)c-loze-sprinter.htmlquote:Op vrijdag 11 december 2020 11:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)e-lockdown~a7ca78f6/
Prima voorstel... al helpt het maar een klein beetje. Kunnen ze hier voor de horeca ook prima doen. Scheelt bewegingen... gewoon op de plaats kunnen blijven zitten om te plassen.
Dit zou ook top zijn op festivals, geen rijen meer bij de toiletten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)e-lockdown~a7ca78f6/
Prima voorstel... al helpt het maar een klein beetje. Kunnen ze hier voor de horeca ook prima doen. Scheelt bewegingen... gewoon op de plaats kunnen blijven zitten om te plassen.
Alleen samen krijgen we corona onder controlequote:Op vrijdag 11 december 2020 11:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een luier. Natuurlijk. What's next.
Een fopspeen die alle aerosolen uit je mond opvangt?quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dan stel ik voor dat we luiers delen. Groepsincontinentie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen samen krijgen we corona onder controle
Ja en het ergste nog dat er blijkbaar mensen zijn die dit normaal vindenquote:Op vrijdag 11 december 2020 11:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |