abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196661285
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:23 schreef Piebe het volgende:

[..]

Had ik dat fout. In de war met Amanda?

Maar echt veilig stonden ze ook niet.
amanda heeft er idd maar drie keer in gestaan, lang geleden
  donderdag 10 december 2020 @ 20:26:23 #127
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661325
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:04 schreef Piebe het volgende:
Lieve muziekliefhebbers van FOK!

Ik ben er klaar mee. Net mijn lijstje gecheckt en slechts 3 succesjes. (Ik had 2 platen gekozen die vorig jaar nog in de Top 20 stonden, dus die reken ik er even niet bij.)

Voor de rest is Boston - Don't Look Back mede door mijn stem weer terug.
En heb ik er mede aan bijgedragen dat Wall Street Shuffle nog een jaartje mee mag doen.

Voor rest 30 nummers: Nee.
Het resultaat van dagenlang nadenken mezelf strenge eisen op leggen en harde beslissingen nemen.
Terwijl Truus en Theo gewoon de kekke liedjes invullen waar ze gisteren nog zo lekker op hebben ingehaakt en de hippe liedjes die ze tijdens het invullen van hun lijstje op de radio horen en waar de DJ zich (absoluut niet met bijbedoeling :')) af vraagt of deze dit jaar ook in de lijst zal staan.
En voor de zekerheid vullen we het lijstje nog even drie keer in onder een andere naam.

Heb ik dan zulke onbekende nummers uitgekozen.
Ik hoor Runaway Train toch geregeld voorbij komen op de radio
En zullen er maar zo weinig mensen zijn die You Really Got Me een goed nummer vinden.

Volgens mij moet de massa gepleased worden en moet er vooral muziek in staan die niet te ingewikkeld is en vooral niet te oud is
Ook dit jaar zullen weer nummers binnenkomen uit dit jaar eind vorig jaar die over 2/3/4/5 (kies maar uit) jaar weer uit de lijst gevallen zijn.
Waardoor steeds meer klassiekers die na 30 / 40 / 50 / 60 /70 jaar nog steeds niet aan kracht hebben ingeleverd, uit de lijst verdwijnen. Of gewoon de kans niet krijgen op een herintrede.
Maar zowel Radio2 als het gros van de stemmers wil hier schijnbaar niet van leren.

Gelukkig schiep er iemand Spotify.

PS. In dit forum blijf ik gewoon actief. Voor het geval jullie al begonnen te vrezen. :)
Veel plezier bij de Snob 2000... *)
pi_196661363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ben wel benieuwd waarom bijv Guns N Roses - Civil War dit jaar wel op de keuzelijst stond en vorig jaar niet. (toen heb ik hem zelf ingevuld). Maar fijn om te zien dat hij de lijst heeft gehaald *O*
Ik denk dat als een bepaald nummer maar vaak genoeg zelf ingevuld wordt dat dat nummer dan in de keuzelijst terecht komt. Dat lijkt mij iig een goede reden waarom je aanvullingen aan de keuzelijst maakt.
pi_196661390
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:24 schreef BasBasBas2 het volgende:

[..]

amanda heeft er idd maar drie keer in gestaan, lang geleden
Toen ik dat fijn kon meebleren in de auto, ik weet het nog goed. Sowieso Boston O+
pi_196661469
Blijkbaar is Grounds for Divorce toch uit de lijst... -O-
Dat betekent ook dat er nog een nieuwe binnenkomer mist
  donderdag 10 december 2020 @ 20:35:07 #131
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661490
Ik blijf er bij, deze lijst heeft op zich 0,0 waarde.
Leuk om tussen Kerst en Oud en Nieuw terloops naar te luisteren en over te ouwehoeren, maar het is voor niemand 100% representabel, wat je ook voor lijstje invult, en iedereen heeft er dus een mening over.
En het jaar er op begint het hele circus weer van voor af aan, met weer dezelfde grappen, anekdotes en opmerkingen.
Het went in dat opzicht wel...
pi_196661544
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:35 schreef MadMaster het volgende:
Leuk om tussen Kerst en Oud en Nieuw terloops naar te luisteren en over te ouwehoeren, maar het is voor niemand 100% representabel, wat je ook voor lijstje invult, en iedereen heeft er dus een mening over.
En het jaar er op begint het hele circus weer van voor af aan, met weer dezelfde grappen, anekdotes en opmerkingen.
Het is wel de lijst die het best de smaak van heel Nederland weergeeft omdat er zoveel mensen op stemmen. Daardoor heeft het zeker wel veel waarde
  Redactie Sport donderdag 10 december 2020 @ 20:40:05 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196661617
quote:
Dan heeft in feite geen enkele muzieklijst waarde, behalve misschien de lijsten van singleverkopen vroeger.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_196661652
quote:
Dit is het precies. Het blijft uiteindelijk gewoon een lijstje.

Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet zo ontevreden. Er zijn meerdere dingen niet gebeurd die ik wel verwacht had (vanaf René de Wit en verder).
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 10 december 2020 @ 20:42:44 #135
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_196661661
quote:
Heerlijk ja O+
pi_196661686
quote:
Als je het zo bekijkt dan hou je van geen enkele top zoveel?
De top 2000 is juist de meest gevarieerde lijst der lijsten, dat maakt het zo lekker om naar te luisteren.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Redactie Sport donderdag 10 december 2020 @ 20:44:18 #137
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196661700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:42 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Dit is het precies. Het blijft uiteindelijk gewoon een lijstje.

Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet zo ontevreden. Er zijn meerdere dingen niet gebeurd die ik wel verwacht had (vanaf René de Wit en verder).
Alleen Tino Martin vind ik echt wel een tegenvaller.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 10 december 2020 @ 20:45:22 #138
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:36 schreef BasBasBas2 het volgende:

[..]

Het is wel de lijst die het best de smaak van heel Nederland weergeeft omdat er zoveel mensen op stemmen
Nee, zelfs dat niet.
Elk lijstje van 35 songs is te beperkt om al je favorieten door te geven.
Je moet keuzes maken, dus ben je nooit volledig en mis je favorieten die je eigenlijk wel had willen doorgeven.
Die beperking begint dus al bij iedere persoon. Iedereen heeft wel zoiets van 'Shit die en die vergeten...', maar welke had je er dan niet in willen zetten?

Dan heb je nog de sturing van het geheel, via keuzelijsten, pluggen van songs door DJ's en allerlei groeperingen e.d. Ook hele generaties die juist weer een beperking in hun keuze hebben, omdat ze de recentere muziek niet hebben gevolgd.
Sentiment is ook een bepalende speler en dan heb je nog de enorme voorraad songs buiten de keuzelijst waar je uit kan kiezen. Die zullen soms door maar enkele mensen genoemd worden, als ze al genoemd worden...
  donderdag 10 december 2020 @ 20:46:45 #139
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan heeft in feite geen enkele muzieklijst waarde, behalve misschien de lijsten van singleverkopen vroeger.
Correct.
Het is een momentopname.
Als ik 365 dagen per jaar een lijstje op zou mogen stellen met mijn 35 favorieten, dan is dat vaak, zo niet altijd, een ander lijstje...
pi_196661754
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nee, zelfs dat niet.
Je moet keuzes maken, dus ben je nooit volledig en mis je favorieten die je eigenlijk wel had willen doorgeven.
Die beperking begint dus al bij iedere persoon. Iedereen heeft wel zoiets van 'Shit die en die vergeten...', maar welke had je er dan niet in willen zetten?

Dan heb je nog de sturing van het geheel, via keuzelijsten, pluggen van songs door DJ's en allerlei groeperingen e.d. Ook hele generaties die juist weer een beperking in hun keuze hebben, omdat ze de recentere muziek niet hebben gevolgd.
Sentiment is ook een bepalende speler en dan heb je nog de enorme voorraad songs buiten de keuzelijst waar je uit kan kiezen. Die zullen soms door maar enkele mensen genoemd worden, als ze al genoemd worden...
Die beperkingen waren voorheen nog groter. In de eerste jaren dat ik stemde, stuurde ik altijd twee lijstjes in want 1 was echt te weinig toen :+
  donderdag 10 december 2020 @ 20:47:49 #141
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:43 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt dan hou je van geen enkele top zoveel?
De top 2000 is juist de meest gevarieerde lijst der lijsten, dat maakt het zo lekker om naar te luisteren.
Ik ben decennia lang volger en liefhebber van de Top 40 geweest, omdat ik me kon vereenzelvigen met veel van de songs. Tegenwoordig niet meer, de muziek die er in staat, boeit me totaal niet meer...

En ja, de Top 2000 is prima luistervoer, maar hang er geen waarde aan...
  donderdag 10 december 2020 @ 20:48:41 #142
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:47 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Die beperkingen waren voorheen nog groter. In de eerste jaren dat ik stemde, stuurde ik altijd twee lijstjes in want 1 was echt te weinig toen :+
Dat bedoel ik, iedereen probeert toch weer te manipuleren/te sturen.
Alleen niet allemaal dezelfde richting op...
pi_196661834
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nee, zelfs dat niet.

Ik zeg niet dat het perfect is, maar het is wel de lijst die het meest representatief is voor de gemiddelde Nederlandse smaak omdat er veel meer mensen op stemmen dan op andere lijsten. Natuurlijk wordt er gestuurd, en dat is ook jammer. Maar veel mensen laten zich ook graag sturen, dus dat hou je altijd in bepaalde mate.

Dat sentiment een reden is om op bepaalde dingen te stemmen lijkt me logisch en ook helemaal niet verkeerd.
pi_196661945
En 35 keuzes vind ik eerder te veel dan te weinig eigenlijk, je ziet ook veel mensen die hun lijstje opvullen met onzin keuzes of grappen ipv hun favorieten. En als het te weinig is wat is dan wel genoeg? Daar kom je dan toch nooit uit?
  donderdag 10 december 2020 @ 20:52:56 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196661969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:48 schreef BasBasBas2 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het perfect is, maar het is wel de lijst die het meest representatief voor de gemiddelde Nederlandse smaak omdat er veel meer mensen op stemmen dan op andere lijsten. Natuurlijk wordt er gestuurd, en dat is ook jammer. Maar veel mensen laten zich ook graag sturen, dus dat hou je altijd in bepaalde mate.

Dat sentiment een reden is om op bepaalde dingen te stemmen lijkt me logisch en ook helemaal niet verkeerd.
Ik ben niet anti Top 2000, ik loop hier al sinds versie 2 of 3 mee in de topics.
Ik kan me alleen niet (meer) druk maken over of een song van mijn lijstje wel of niet in de Top 2000 staat en of de keuze van een ander slechter/beter is dan die van mij of een ander.
En ja, ook ik vind dat er vele baggerplaten in staan. So what, die zijn na een paar minuten meestal weer voorbij.
Next! 8-)
  donderdag 10 december 2020 @ 20:55:06 #146
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196662019
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:52 schreef MadMaster het volgende:
Ik kan me alleen niet (meer) druk maken over of een song van mijn lijstje wel of niet in de Top 2000 staat
Heel verstandig. Ik mis die drang-om-er-invloed-te-hebben ook in z'n geheel.
pi_196662023
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:04 schreef Piebe het volgende:
Lieve muziekliefhebbers van FOK!

Ik ben er klaar mee. Net mijn lijstje gecheckt en slechts 3 succesjes. (Ik had 2 platen gekozen die vorig jaar nog in de Top 20 stonden, dus die reken ik er even niet bij.)

Voor de rest is Boston - Don't Look Back mede door mijn stem weer terug.
En heb ik er mede aan bijgedragen dat Wall Street Shuffle nog een jaartje mee mag doen.

Voor rest 30 nummers: Nee.
Het resultaat van dagenlang nadenken mezelf strenge eisen op leggen en harde beslissingen nemen.
Terwijl Truus en Theo gewoon de kekke liedjes invullen waar ze gisteren nog zo lekker op hebben ingehaakt en de hippe liedjes die ze tijdens het invullen van hun lijstje op de radio horen en waar de DJ zich (absoluut niet met bijbedoeling :')) af vraagt of deze dit jaar ook in de lijst zal staan.
En voor de zekerheid vullen we het lijstje nog even drie keer in onder een andere naam.

Heb ik dan zulke onbekende nummers uitgekozen.
Ik hoor Runaway Train toch geregeld voorbij komen op de radio
En zullen er maar zo weinig mensen zijn die You Really Got Me een goed nummer vinden.

Volgens mij moet de massa gepleased worden en moet er vooral muziek in staan die niet te ingewikkeld is en vooral niet te oud is
Ook dit jaar zullen weer nummers binnenkomen uit dit jaar eind vorig jaar die over 2/3/4/5 (kies maar uit) jaar weer uit de lijst gevallen zijn.
Waardoor steeds meer klassiekers die na 30 / 40 / 50 / 60 /70 jaar nog steeds niet aan kracht hebben ingeleverd, uit de lijst verdwijnen. Of gewoon de kans niet krijgen op een herintrede.
Maar zowel Radio2 als het gros van de stemmers wil hier schijnbaar niet van leren.

Gelukkig schiep er iemand Spotify.

PS. In dit forum blijf ik gewoon actief. Voor het geval jullie al begonnen te vrezen. :)
Gelukkig maar *O*
Ik baal zelf ook wel een beetje dat de Top 2000 steeds meer verjongd. Ik denk dat als dit forum niet bestond, ik allang gestopt was met luisteren
  donderdag 10 december 2020 @ 20:58:55 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_196662082
De top2000 verjongt en Fok! veroudert. Het is de normale gang van zaken, denk ik dan maar.
Ik ben dit jaar niet emotioneel over nummers die eruit zijn gevlogen of er nieuw binnen zijn gekomen.

Andere jaren was dat wel eens anders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:58:57 #149
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196662083
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:55 schreef ok01 het volgende:
Ik denk dat als dit forum niet bestond, ik allang gestopt was met luisteren
:B
pi_196662243
Juist het idee dat je naar muziek moét luisteren die je nooit zelf zou aanklikken (geen zin om steeds met de geluidsknop te klooien) of nagenoeg nooit hoort (geen radioluisteraar), vind ik erg aantrekkelijk aan de Top 2000. Soms zorgt het er zelfs voor dat ik anders ga denken over artiesten, zo ben ik die typische 80s-artiesten wat meer gaan waarderen door de lijst, zoals Tears for Fears of Joe Jackson. Soms ook juist niet, zoals Coldplay of Santana.

En het grappige dat je daarna bijna een jaar lang geen Meat Loaf meer hoort, tot aan de volgende editie (ik dan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')