abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 december 2020 @ 18:28:41 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196846707
Dit topic gaat over de documentaire, punt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 20 december 2020 @ 21:55:34 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_196851191
Leuke docu, al had ik nog wel wat willen terugzien over zijn relatie met Ricciardo en andere coureurs op de grid
pi_196853665
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 december 2020 @ 11:16:42 #79
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_196857752
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:55 schreef Blik het volgende:
Leuke docu, al had ik nog wel wat willen terugzien over zijn relatie met Ricciardo en andere coureurs op de grid
Daar zegt Max nooit zoveel over. Denk niet dat hij daar boeiends over zou vertellen. Ik vond het juist leuk om eens zijn echte vrienden te zien en hoe die verhouding is. Max betaalt dus alles :-)
Rini dankjewel.
  maandag 21 december 2020 @ 11:17:43 #80
466281 WismutVeilchen83
pi_196857769
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:22 schreef Sorella het volgende:
Ik ben ook een keer de auto uitgezet, heb bij de eerste de beste boerderij aangebeld en daar een taxi gebeld.
Onder het genot van een glaasje limonade zie ik mij pa weer voorbij rijden op zoek naar zijn dochter :) (Ik was denk 12 en mobiele telefoons bestonden er toen nog niet).

Ik vond het een leuke docu :)
En toch heb je het niet tot de F1 gered. Waar is het mis gegaan?
Rini dankjewel.
pi_196863638
Vrijdag alles gezien, leuke docu. Ook veel oude beelden.

Kwam door deze docu erachter dat Jos bij 2 andere vrouwen ook nog kids heeft.

En die droge, korte antwoorden van Max blijven mooi. :D
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_196863869
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 06:52 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Die dronken Max. :D :D
Dat was echt goud. Zo lam als een balletje en moe van de vlucht na een race, kom je terug staat je familie een surprise party te houden voor je verjaardag..

Ja, euh...

Dronken, fastfood en feesten. Alles kwam langs. Maar zoals hij hetzelf zegt, 'een kluizenaar zijn helpt niet en af en toe moet het gewoon even losser om het vol te houden'. Rest wat er langs kwam is wel wat je kan verwachten van zo'n leven naast de adrenaline en glamour: keihard werken, discipline wanneer het moet en als je niet in de auto zit: fit worden en blijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196864135
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 00:43 schreef Kemestry het volgende:
Geweldige documentaire. Ik denk wel veeeel negatiever over Jos nu. Wat een kutvader was ie. Tegenwoordig zouden we dat kindermishandeling noemen. Aan de andere kant... het heeft Max ook gevormd. Zonder zijn vader zou ie waarschijnlijk niet staan waar ie nu staat.
Jos is een eikel en een doetje tegelijk. Zoals vaders altijd horen te zijn. Als hij die 'kindermishandeling' niet had toegepast, was Max nooit zo'n harde strever geworden. Maar het en blijft zijn kind en dat zag je toen Jos werd gevolgd op de bank terwijl Max won in Mexico City.

Nee, zoals Jos zei aan het begin 'had ik maar iemand naast mij in het begin die me alles vertelde', diegene is Jos voor Max. Jos heeft Max klaar gemaakt voor de autosport met als doel de F1. Een sport waarin iedere fout genadeloos wordt afgestraft en waar duizendsten van seconden het verschil maken. 25 van die duizendsten maakte het verschil tussen pole of niet in Abu Dhabi. 18 duizendsten waren het in Hongarije 2019.

Die mindset moet je hebben. Tot het maximum willen gaan, daarna verder en nog beter. Altijd. Continu.
Dat kunnen watjes niet.
1947-2016
pi_196864219
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo heftig is dat verhaal dat hij hem achterliet (zogenaamd) op het tankstation ook weer niet. Tuurlijk, het is apart, maar ik vind zo’n moment ook wel weer mooi. Echt op het randje.
Terwijl pa dus na een paar minuten omdraaide en wel op een afstandje bleef kijken hoe het ging met z'n achtergelaten zoon.
Want ja, je kan zo boos zijn dat je een week lang niks zegt en 'm niet kan luchten (terecht overigens toen), het blijft wel je zoon.

Mooi hoor.
1947-2016
pi_196864353
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jos is een eikel en een doetje tegelijk. Zoals vaders altijd horen te zijn. Als hij die 'kindermishandeling' niet had toegepast, was Max nooit zo'n harde strever geworden. Maar het en blijft zijn kind en dat zag je toen Jos werd gevolgd op de bank terwijl Max won in Mexico City.

Nee, zoals Jos zei aan het begin 'had ik maar iemand naast mij in het begin die me alles vertelde', diegene is Jos voor Max. Jos heeft Max klaar gemaakt voor de autosport met als doel de F1. Een sport waarin iedere fout genadeloos wordt afgestraft en waar duizendsten van seconden het verschil maken. 25 van die duizendsten maakte het verschil tussen pole of niet in Abu Dhabi. 18 duizendsten waren het in Hongarije 2019.

Die mindset moet je hebben. Tot het maximum willen gaan, daarna verder en nog beter. Altijd. Continu.
Dat kunnen watjes niet.
Snap wel wat je bedoelt hoor, maar met dit soort verhalen kun je je altijd afvragen of Max ook zo was geworden zonder Jos. Is dat niet een karaktereigenschap die je gewoon moet hebben, los van je opvoeding? Natuurlijk ging dat bij Max in een stroomversnelling en is het mogelijk dé reden dat hij op z'n 17e al klaar was voor de F1 (terwijl je daar normaal gesproken pas terecht komt op je 22e ofzo), maar het is niet zo simpel 1 en 1 = 2, denk ik.

En de vraag is ook hoe het was gelopen als hij niet tegen die opvoeding had gekund of als hij uiteindelijk toch niet goed genoeg bleek te zijn voor de F1.
pi_196865131
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Snap wel wat je bedoelt hoor, maar met dit soort verhalen kun je je altijd afvragen of Max ook zo was geworden zonder Jos. Is dat niet een karaktereigenschap die je gewoon moet hebben, los van je opvoeding? Natuurlijk ging dat bij Max in een stroomversnelling en is het mogelijk dé reden dat hij op z'n 17e al klaar was voor de F1 (terwijl je daar normaal gesproken pas terecht komt op je 22e ofzo), maar het is niet zo simpel 1 en 1 = 2, denk ik.

En de vraag is ook hoe het was gelopen als hij niet tegen die opvoeding had gekund of als hij uiteindelijk toch niet goed genoeg bleek te zijn voor de F1.
Max kreeg race DNA van zijn vader en moeder.
Race talent en F1 mindset moest alleen wakker worden gemaakt en aangeleerd hoe hij daarmee moest omgaan. Jos had al vroeg genoeg door dat Max heel goed was en tegen die hardheid kon. Denk niet dat hij zijn zoon stuk had gemaakt als hij dat niet kon.
Daarbij had Max zelf ook snel door als hij wat fout deed, zoals dat kart incident in Italië. Alleen wilde pa ff niet praten. Nou, kan ik me wel voorstellen als je je hele leven voor iemand opgeeft (geld, tijd, mentaal, alles) en diegene laat je zitten door middel van een stomme fout.
1947-2016
pi_196865827
Ik ben wel benieuwd hoeveel geld Jos er in gepompt heeft en wat de verhouding van dit bedrag toch zijn vermogen was.

Je hoort die Raymond zeggen dat ze een paar keer met samengeknepen billen naar wedstrijden hebben gekeken en er wel eens hard nagedacht (in die trant) moesten worden waar ze het geld nu weer vandaan gingen halen.

Ik kreeg de indruk dat Jos nagenoeg al zijn geld in de carrière van Max heeft gestopt.
pi_196871099
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 18:28 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel geld Jos er in gepompt heeft en wat de verhouding van dit bedrag toch zijn vermogen was.

Je hoort die Raymond zeggen dat ze een paar keer met samengeknepen billen naar wedstrijden hebben gekeken en er wel eens hard nagedacht (in die trant) moesten worden waar ze het geld nu weer vandaan gingen halen.

Ik kreeg de indruk dat Jos nagenoeg al zijn geld in de carrière van Max heeft gestopt.
dit en ik vraag me af of Jos een beetje geld heeft teruggekregen?
  maandag 21 december 2020 @ 21:51:16 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_196871178
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Daar zegt Max nooit zoveel over. Denk niet dat hij daar boeiends over zou vertellen. Ik vond het juist leuk om eens zijn echte vrienden te zien en hoe die verhouding is. Max betaalt dus alles :-)
ja, dat vond ik ook wel mooi (ook niet meer dan terecht dat hij alles betaald natuurlijk met die miljoenen op de bank)
pi_196871582
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dit en ik vraag me af of Jos een beetje geld heeft teruggekregen?
Max betaald in ieder geval Jos zijn verkeersboetes :P
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:51:53 #91
466281 WismutVeilchen83
pi_196878738
Wat ik me nog afvroeg was of we wat opvoeding betreft het 'ergste' nu gezien hebben. Of zouden ze nog dingen die écht niet konden niet verteld hebben? Dat achterlaten vond ik wel heftig. Ik weet niet precies hoe lang Max daar nu gestaan heeft. Zei hij niet dat zijn moeder al bijna daar was om hem op te halen? Dat betekent dat ie daar wel langer dan een paar minuten gestaan heeft :D Maar was dit het ergste of heeft Jos nog meer uitgehaald?
Rini dankjewel.
pi_196878779
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Denk dat Jos van meet af aan heeft doorgehad dat Max wel degelijk dat extreme talent had, anders ga je als vader op enig moment heus wel een stap terugnemen.

Alhoewel je ook genoeg krankzinnige vaders hebt die hun zoon structureel de huid volschelden op de voetbal terwijl het de spruit duidelijk aan talent ontbeert.

Dat onbesuisde zoals die kartfinale heeft Max nog steeds bij vlagen wel in wedstrijden, geloof derhalve niet dat dat hem serieus gevormd heeft.
blablablabla
pi_196898233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk dat Jos van meet af aan heeft doorgehad dat Max wel degelijk dat extreme talent had, anders ga je als vader op enig moment heus wel een stap terugnemen.

Alhoewel je ook genoeg krankzinnige vaders hebt die hun zoon structureel de huid volschelden op de voetbal terwijl het de spruit duidelijk aan talent ontbeert.

Dat onbesuisde zoals die kartfinale heeft Max nog steeds bij vlagen wel in wedstrijden, geloof derhalve niet dat dat hem serieus gevormd heeft.
Denk het wel.
Het is niet het moment zelf, maar alles wat er omheen zit. Het zelf schuldbewust zijn, de consequenties moeten dragen en zien hoe teleurgesteld je omgeving is in jou. Als ze het beide zelf zeggen.

En ja, Max heeft dat nog wel eens in de wedstrijd, maar vaker ook niet tegenwoordig. Bocht 4 incident van GP Sakhir dit jaar bijvoorbeeld had hij de intelligentie om even een stap terug te doen, want het kon echt niet. Dat hij daarna er uit wordt gereden door een onbezonnen actie van Leclerc is ander verhaal. Initieel had hij de volwassenheid om weg te blijven uit de chaos en het later te proberen.
1947-2016
pi_196898767
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk het wel.
Het is niet het moment zelf, maar alles wat er omheen zit. Het zelf schuldbewust zijn, de consequenties moeten dragen en zien hoe teleurgesteld je omgeving is in jou. Als ze het beide zelf zeggen.

En ja, Max heeft dat nog wel eens in de wedstrijd, maar vaker ook niet tegenwoordig. Bocht 4 incident van GP Sakhir dit jaar bijvoorbeeld had hij de intelligentie om even een stap terug te doen, want het kon echt niet. Dat hij daarna er uit wordt gereden door een onbezonnen actie van Leclerc is ander verhaal. Initieel had hij de volwassenheid om weg te blijven uit de chaos en het later te proberen.
Die intelligentie doe je op door veel ervaring, geloof niet dat Jos daar daadwerkelijk de impact op gehad heeft die hij claimt te hebbben. Daarbij speelt leeftijd en de ontwikkeling van het menselijk brein waarschijnlijk ook gewoon een rol, bij jonge mensen is de frontale kwab nog volop in ontwikkeling. Dat is juist het gebied waar risicomanagement geregeld is, waardoor jongeren eerder geneigd zijn grotere risico te nemen dan volwassenen.

Max was zelf ook helemaal niet zo onder de indruk want hij had tenslotte de telefoon bij zich en kon zijn moeder bereiken, die uitbarstingen van zijn vader waren daarbij niets nieuws. Ik vraag me ook af wat buiten de show is gelaten qua agressie, en nu ben ik stiekem ook wel benieuwd hoe de ouders van bijvoorbeeld een Hamilton waren :P .

Het feit dat Jos er altijd was en alles top regelde en daarbij nooit van zijn zijde week heeft hem vermoedelijk meer gevormd en zijn talent doen ontwikkelen dan die woede-uitbarstingen.

Heb ooit een docu gezien over de jeugdjaren van Wesley Sneijder, die pa had veel parallellen met die van Max qua vaderrol ten opzichte van de ontwikkeling, minus de agressie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elan op 23-12-2020 11:00:05 ]
blablablabla
pi_196908318
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Die intelligentie doe je op door veel ervaring, geloof niet dat Jos daar daadwerkelijk de impact op gehad heeft die hij claimt te hebbben. Daarbij speelt leeftijd en de ontwikkeling van het menselijk brein waarschijnlijk ook gewoon een rol, bij jonge mensen is de frontale kwab nog volop in ontwikkeling. Dat is juist het gebied waar risicomanagement geregeld is, waardoor jongeren eerder geneigd zijn grotere risico te nemen dan volwassenen.

Max was zelf ook helemaal niet zo onder de indruk want hij had tenslotte de telefoon bij zich en kon zijn moeder bereiken, die uitbarstingen van zijn vader waren daarbij niets nieuws. Ik vraag me ook af wat buiten de show is gelaten qua agressie, en nu ben ik stiekem ook wel benieuwd hoe de ouders van bijvoorbeeld een Hamilton waren :P .

Het feit dat Jos er altijd was en alles top regelde en daarbij nooit van zijn zijde week heeft hem vermoedelijk meer gevormd en zijn talent doen ontwikkelen dan die woede-uitbarstingen.

Heb ooit een docu gezien over de jeugdjaren van Wesley Sneijder, die pa had veel parallellen met die van Max qua vaderrol ten opzichte van de ontwikkeling, minus de agressie.
Denk dat een Hamilton meer in de praktijk moest leren, waar Max al op vroege leeftijd van zijn pa geleerd heeft hoe de f1wereld in elkaar steekt.

Wat zou het trouwens een goed concept zijn om ipv commentaar de audio van de huiskamer van Jos te laten klinken tijdens een race. Wat kan die man fijn oprecht meeleven met een wedstrijd.
pi_196909170
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Denk dat een Hamilton meer in de praktijk moest leren, waar Max al op vroege leeftijd van zijn pa geleerd heeft hoe de f1wereld in elkaar steekt.

Wat zou het trouwens een goed concept zijn om ipv commentaar de audio van de huiskamer van Jos te laten klinken tijdens een race. Wat kan die man fijn oprecht meeleven met een wedstrijd.
Denk dat je een beetje afhankelijk van de race snel de tv zou muten :D

Jos is best wel een psychopaat zeg maar. Echt behoorlijk strafblad .

https://www.bndestem.nl/o(...)gevangenis~ae7be797/
blablablabla
pi_197201226
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk dat je een beetje afhankelijk van de race snel de tv zou muten :D

Jos is best wel een psychopaat zeg maar. Echt behoorlijk strafblad .

https://www.bndestem.nl/o(...)gevangenis~ae7be797/
Ik vind dat altijd een beetje makkelijk roepen vanaf de bank, kijk naar die vrouwen die nu om de coureurs heen hangen. Golddiggers, en beetje boos doen als ze niet doen wat wat de dames uiteindelijk allemaal willen. Zie Johnny de Mol nu weer, in een dronken bui met zo’n gehaaid type aan de gang. En jaren later nog last van.

Of Estelle Gullit, Ruud betaald nog steeds voor haar luxe leventje.
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:56:30 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197243894
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:13 schreef tralalala het volgende:
Heeft iemand ooit tegen max gezegd dat het gedrag van zijn pa echt niet kan?
Wat een mafklapper, wel bijzonder dan Jos er gewoon open over is. _O-
is hij echt niet de enige in hoor en gelukkig is het resultaat er, zonder dat was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest.
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:00:26 #99
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_197274750
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 00:43 schreef Kemestry het volgende:
Geweldige documentaire. Ik denk wel veeeel negatiever over Jos nu. Wat een kutvader was ie. Tegenwoordig zouden we dat kindermishandeling noemen. Aan de andere kant... het heeft Max ook gevormd. Zonder zijn vader zou ie waarschijnlijk niet staan waar ie nu staat.
Ik kijk nu juist iets anders naar Jos. Ik praat niets goed maar de gedrevenheid en de enorme inzet moet slopend voor hemzelf geweest zijn. In het weekend even heen en weer naar Italie dat zou een normaal mens niet vollhouden. Ik geloof ook dat het met de liefde en de trots voor zijn kinderen ook wel goed zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')