Het werkt twee kanten op. Je kunt niet doen alsof dood en verderf zal volgen als mensen met 4 in plaats van 3 mensen kerst vieren als er tegelijk nog bizar veel wel mogelijk is waarbij er wordt gezegd dat 'sluiting een uiterste maatregel is'. Ik bedoel, dat is gewoon grappig zo dom.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij allemaal doet? Maar uit jouw tekst maak ik vaak op: Ja ze doen het allemaal, dus dan doe ik het ook. En ja maar daar kom je ook bij elkaar en dus kan het bij mij thuis ook.
Je moet regels/adviezen niet met elkaar vergelijken. Het is een optelsom. Doe je de horeca dicht, dan kunnen de winkels nog open blijven. Mag je wel met de trein en bus, dan wordt het vliegverkeer stilgelegd etc. We gaan wel naar school, dus werken we zoveel mogelijk thuis.
Het is niet dat het 1 minder gevaarlijk/gevaarlijker is dan het ander. Het gaat erom dat het aantal besmettingen binnen de perken blijft en te controleren valt. Al is dat laatste alsnog mislukt.
Overigens vind ik dat het met BF ook dramatisch is gegaan, maar ben het ook deels met het kabinet eens dat het in heel veel steden wel goed ging en een paar niet. Daar hadden ook gewoon de burgemeesters in kunnen grijpen. Maar ondanks dat veel mensen zich er niet aan houden doe ik dat wel.
Lastig he? Dat soort dingen?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Meld!
Op 2de kerstdag komt mijn oudste zoon met zijn vriendin.
Met oudjaar gaan we, ik, man en jongste zoon, naar mijn schoonouders, waar dan verder niemand is. (Gaan allemaal op andere dagen.)
Wij brengen het diner mee en gaan rond 20.00 uur naar huis.
Voor de rest zijn we met z'n drieën thuis.
Kan zijn dat de buurman met oud/nieuw na 12 uur nog langs komt.
Mijn moeder kiest ervoor om op kerstavond met 13 familieleden (6 huishoudens) in één huis te gaan zitten.
Daar gaan we dus vóór de kerst even langs. Ze ziet me daarna voorlopig niet.
Ze moet ook niet ziek worden, want ik ga er niet naartoe. Ze zoekt het zelf op. Mogen mijn zussen dan opknappen.
Sorry, ben hier best een beetje boos over. 😣
Toch vond ik het wel opvallend hoe Duitsland benoemd werd in de persco (als zijnde een land waar het bijna net zo erg als bij ons was).quote:Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Hoe komt dit soort rommel in hemelsnaam door de redactie? En dat is dan de NOS...quote:Het is onduidelijk wat die werknemers nu nog doen.
Als je rekensom doortrekt betekent het dat het proces met drie keer zoveel werknemers ook in vier weken kan, in plaats van in zes weken. Met 600 werknemers wordt de groep van een kwart miljoen zorgmedewerkers dan in één week ingeënt. Na drie weken moet het proces nog nog een keer worden herhaald.
Een trampoline IN huis?!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
Heb me er maar vast bij neer gelegd dat de kinders waarschijnlijk (een deel van) januari thuis zijn.
Lang leve Netflix, Disney etc.
De vorige ronde konden ze lekker buiten spelen weet ik nog. Tuindeuren open, trampoline gekocht (er komt GEEN tampoline in mijn huis ... fail).
Dat zal nu wel anders zijn.
Oh ja. Eens. Ook onafhankelijk van DL gaat er heel wat op ons af komen.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Benieuwd of en hoeveel fretten er in Nederland in het wild kunnen overleven en die dan zg met mensen in aanraking komen. Het is spijkers op niet (meer) bestaand water zoeken. Het veronderstelde probleem van de fretten is nu opgelost.quote:Op donderdag 10 december 2020 03:08 schreef Za het volgende:
[..]
De in het wild levende dieren kunnen en zullen dan mogelijk nog steeds het virus dragen, al ruim een half jaar, dus wellicht een steeds groter aantal.
Ik zie geen opgelost probleem, mocht het er zijn dan he.
RIP vazen uit de Ming dynastiequote:
Ik gok zoiets als een slockdown maatregel waarbij het bezoek om 20u00 weg moet zijn en het licht om 22u00 uit moet.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:24 schreef roos94 het volgende:
Is er al iets bekend over het advies met Oud en Nieuw ?
En uitkijken met lopen op de eerste verdieping; netjes om het gat heen graag!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
RIP vazen uit de Ming dynastie
Hoe lang ben je ongeveer besmettelijk?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo werkt het toch niet echt, je bent over het algemeen niet zo heel lang heel erg besmettelijk.
Ach dat scheelt, als je dan dat gat valt, land je zacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En uitkijken met lopen op de eerste verdieping; netjes om het gat heen graag!
Zolang je klachten hebt toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe lang ben je ongeveer besmettelijk?
quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach dat scheelt, als je dan dat gat valt, land je zacht.
En met een beetje mazzel kom je weer op de eerste verdieping uit
Griep gaat normaal gesproken overal wel meevallen, wat gezien de maatregelen ook niet zo vreemd is. Helaas krijg je dan complotdenkers die het 'bijzonder' vinden dat er opeens geen griep meer is en alles wel corona lijkt te zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Eens. Ook onafhankelijk van DL gaat er heel wat op ons af komen.
Laatste sheet van Kuipers gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)_9_december_2020.pdf
Met de griep meegerekend (en hopelijk valt die mee gezien onze maatregelen), en met een R onder de 1, zitten we in januari op een nieuwe piekbelasting van de IC's.
Ik heb niet de indruk dat de R 'vanzelf' onder de 1 gaat.
Ik zou haast een gat in de vloer gaan zagenquote:Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Die kwam ook al in mij op ja!![]()
Great minds....
Griepseizoen moet ook nog komen, hè. Dus dat er nu niet veel griep is, lijkt me logisch.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Griep gaat normaal gesproken overal wel meevallen, wat gezien de maatregelen ook niet zo vreemd is. Helaas krijg je dan complotdenkers die het 'bijzonder' vinden dat er opeens geen griep meer is en alles wel corona lijkt te zijn
Hier wordt bij een PCR-test ook direct op influenza getest en momenteel ook zo goed als niet aanwezig.
Nee nee in de tuinquote:
Gewoon lekker verzekeringsgeld cashen.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
RIP vazen uit de Ming dynastie
Eh.... bovenburen dan?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou haast een gat in de vloer gaan zagen
Denk alleen dat de benedenburen daar not amused over zullen zijn
Beetje banjers weten zo'n vangnet ook nog prima te gebruiken voor hun truucs!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee nee in de tuin![]()
In de tuin .. met een groot vangnet er om heen want ik ken die brokkepiloten voort wel een beetje
Daar is nog geen wetenschappelijke consensus over. Komt er nog niet eens bij in de buurt. Zeker is in ieder geval wel dat asymptomatische besmettingen wel degelijk flink veel virusdelen kunnen verspreiden en alsnog voor veel besmettingen kunnen bezorgen.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zolang je klachten hebt toch?
Tenminste.... 24 uur geen klachten en je mag de straat weer op.
Mijn man heeft een fles champagne en twee glazen thuisgestuurd gekregen en heeft vrijdag een online event wat eindigt met een proost met de bewuste champagne, eventueel met partner.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:29 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het met de kerstborrels dit jaar? Zijn er al bedrijven die een zaaltje huren?
Bijna het perfecte virus ja...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar is nog geen wetenschappelijke consensus over. Komt er nog niet eens bij in de buurt. Zeker is in ieder geval wel dat asymptomatische besmettingen wel degelijk flink veel virusdelen kunnen verspreiden en alsnog voor veel besmettingen kunnen bezorgen.
In dat oogpunt kunnen asymptomatische besmettingen misschien wel tot de meest 'gevaarlijke' behoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |