abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196653449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij allemaal doet? Maar uit jouw tekst maak ik vaak op: Ja ze doen het allemaal, dus dan doe ik het ook. En ja maar daar kom je ook bij elkaar en dus kan het bij mij thuis ook.

Je moet regels/adviezen niet met elkaar vergelijken. Het is een optelsom. Doe je de horeca dicht, dan kunnen de winkels nog open blijven. Mag je wel met de trein en bus, dan wordt het vliegverkeer stilgelegd etc. We gaan wel naar school, dus werken we zoveel mogelijk thuis.

Het is niet dat het 1 minder gevaarlijk/gevaarlijker is dan het ander. Het gaat erom dat het aantal besmettingen binnen de perken blijft en te controleren valt. Al is dat laatste alsnog mislukt.

Overigens vind ik dat het met BF ook dramatisch is gegaan, maar ben het ook deels met het kabinet eens dat het in heel veel steden wel goed ging en een paar niet. Daar hadden ook gewoon de burgemeesters in kunnen grijpen. Maar ondanks dat veel mensen zich er niet aan houden doe ik dat wel.
Het werkt twee kanten op. Je kunt niet doen alsof dood en verderf zal volgen als mensen met 4 in plaats van 3 mensen kerst vieren als er tegelijk nog bizar veel wel mogelijk is waarbij er wordt gezegd dat 'sluiting een uiterste maatregel is'. Ik bedoel, dat is gewoon grappig zo dom.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196653482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Meld!

Op 2de kerstdag komt mijn oudste zoon met zijn vriendin.
Met oudjaar gaan we, ik, man en jongste zoon, naar mijn schoonouders, waar dan verder niemand is. (Gaan allemaal op andere dagen.)
Wij brengen het diner mee en gaan rond 20.00 uur naar huis.

Voor de rest zijn we met z'n drieën thuis.
Kan zijn dat de buurman met oud/nieuw na 12 uur nog langs komt.

Mijn moeder kiest ervoor om op kerstavond met 13 familieleden (6 huishoudens) in één huis te gaan zitten.
Daar gaan we dus vóór de kerst even langs. Ze ziet me daarna voorlopig niet.

Ze moet ook niet ziek worden, want ik ga er niet naartoe. Ze zoekt het zelf op. Mogen mijn zussen dan opknappen.

Sorry, ben hier best een beetje boos over. 😣
Lastig he? Dat soort dingen?
Heb het er ook moeilijk mee gehad toen mijn moeder dingen deed (of liet gebeuren) die zeer onverstandig waren. Wekt ook wat wrevel op binnen de familie lijkt me in jouw geval.
pi_196653534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Toch vond ik het wel opvallend hoe Duitsland benoemd werd in de persco (als zijnde een land waar het bijna net zo erg als bij ons was).
pi_196653555
https://nos.nl/artikel/23(...)nsen-voor-nodig.html

quote:
Het is onduidelijk wat die werknemers nu nog doen.

Als je rekensom doortrekt betekent het dat het proces met drie keer zoveel werknemers ook in vier weken kan, in plaats van in zes weken. Met 600 werknemers wordt de groep van een kwart miljoen zorgmedewerkers dan in één week ingeënt. Na drie weken moet het proces nog nog een keer worden herhaald.
Hoe komt dit soort rommel in hemelsnaam door de redactie? En dat is dan de NOS... :{
pi_196653558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook

Heb me er maar vast bij neer gelegd dat de kinders waarschijnlijk (een deel van) januari thuis zijn.

Lang leve Netflix, Disney etc.

De vorige ronde konden ze lekker buiten spelen weet ik nog. Tuindeuren open, trampoline gekocht (er komt GEEN tampoline in mijn huis ... fail).
Dat zal nu wel anders zijn.
Een trampoline IN huis?! :o
pi_196653569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Oh ja. Eens. Ook onafhankelijk van DL gaat er heel wat op ons af komen.

Laatste sheet van Kuipers gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)_9_december_2020.pdf

Met de griep meegerekend (en hopelijk valt die mee gezien onze maatregelen), en met een R onder de 1, zitten we in januari op een nieuwe piekbelasting van de IC's.

Ik heb niet de indruk dat de R 'vanzelf' onder de 1 gaat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 13:26:30 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196653573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 03:08 schreef Za het volgende:

[..]

De in het wild levende dieren kunnen en zullen dan mogelijk nog steeds het virus dragen, al ruim een half jaar, dus wellicht een steeds groter aantal.
Ik zie geen opgelost probleem, mocht het er zijn dan he.
Benieuwd of en hoeveel fretten er in Nederland in het wild kunnen overleven en die dan zg met mensen in aanraking komen. Het is spijkers op niet (meer) bestaand water zoeken. Het veronderstelde probleem van de fretten is nu opgelost.
Ms heb je gelijk. Een gedachte is om de rest van "wilde" dieren in Nederland net als de fretten moeten worden vergast zodat het dierlijk leven al of niet als voeding idd dan geen "probleem" meer kan zijn voor mensen. Andersom lijkt mij wat iets minder wenselijk.
//--//
Ik wil hiermee vooral >:) stipuleren dat het fret-verhaal als verantwoordelijk voor Corona-besmetting vooral er één is was om op de golven van het biodierensentiment in de crisis te surfen.

Dat fretten besmet waren met/door Corona/Covid19 is/was imho vooral omdat mensen het in Nederland daar op overbrachten. Helaas vanwege de inmiddels vernietigde populatie (en industrie) is dat aspect nu - handig weggespeeld ? - niet meer te onderzoeken.

Men kan van alles vinden inzake bio-industrie en ik vind het zum Kotzen :r om dan Covid19 aan te grijpen om de bio-industrie (in alle begrijpelijke gevoelens) aan te kaak te willen stellen met woorden kan en zou (toch) kunnen. Vervolgens zg op grond van argumenten ingrijpen zonder dat daar een daadwerkelijke een onderbouwing voor is.
Dat dieren w.o. mensen allerlei enge virussen hebben en verspreiden is net zo geldig als dat water nat is en nodig is om onze biotoop te laten voorleven.

Dieren op welke wijze dan ook in relatie of in stelling brengen als verantwoordelijk voor Covid19 ellende van mensen, is compleet misplaatst. Er is simpel een virus dat haast perfect is aangepast aan een specifieke zwakte bij -en in met name kwetsbare mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 10 december 2020 @ 13:28:59 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

RIP vazen uit de Ming dynastie :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196653625
Hoe zit het met de kerstborrels dit jaar? Zijn er al bedrijven die een zaaltje huren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 13:29:20 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196653627
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:24 schreef roos94 het volgende:
Is er al iets bekend over het advies met Oud en Nieuw ?
Ik gok zoiets als een slockdown maatregel waarbij het bezoek om 20u00 weg moet zijn en het licht om 22u00 uit moet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196653638
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En uitkijken met lopen op de eerste verdieping; netjes om het gat heen graag! ;)
pi_196653639
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zo werkt het toch niet echt, je bent over het algemeen niet zo heel lang heel erg besmettelijk.
Hoe lang ben je ongeveer besmettelijk?
Go hard or go home
  donderdag 10 december 2020 @ 13:32:12 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653660
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En uitkijken met lopen op de eerste verdieping; netjes om het gat heen graag! ;)
Ach dat scheelt, als je dan dat gat valt, land je zacht.
En met een beetje mazzel kom je weer op de eerste verdieping uit :7
A murky, forgotten land.
pi_196653667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef Noek het volgende:

[..]

Hoe lang ben je ongeveer besmettelijk?
Zolang je klachten hebt toch?
Tenminste.... 24 uur geen klachten en je mag de straat weer op.
pi_196653684
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach dat scheelt, als je dan dat gat valt, land je zacht.
En met een beetje mazzel kom je weer op de eerste verdieping uit :7
_O-
Die kwam ook al in mij op ja! :Y
Great minds.... ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 13:35:20 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196653714
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh ja. Eens. Ook onafhankelijk van DL gaat er heel wat op ons af komen.

Laatste sheet van Kuipers gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)_9_december_2020.pdf

Met de griep meegerekend (en hopelijk valt die mee gezien onze maatregelen), en met een R onder de 1, zitten we in januari op een nieuwe piekbelasting van de IC's.

Ik heb niet de indruk dat de R 'vanzelf' onder de 1 gaat.
Griep gaat normaal gesproken overal wel meevallen, wat gezien de maatregelen ook niet zo vreemd is. Helaas krijg je dan complotdenkers die het 'bijzonder' vinden dat er opeens geen griep meer is en alles wel corona lijkt te zijn :+

Hier wordt bij een PCR-test ook direct op influenza getest en momenteel ook zo goed als niet aanwezig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 december 2020 @ 13:36:07 #192
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Die kwam ook al in mij op ja! :Y
Great minds.... ;)
Ik zou haast een gat in de vloer gaan zagen _O_
Denk alleen dat de benedenburen daar not amused over zullen zijn -O-
A murky, forgotten land.
pi_196653751
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Griep gaat normaal gesproken overal wel meevallen, wat gezien de maatregelen ook niet zo vreemd is. Helaas krijg je dan complotdenkers die het 'bijzonder' vinden dat er opeens geen griep meer is en alles wel corona lijkt te zijn :+

Hier wordt bij een PCR-test ook direct op influenza getest en momenteel ook zo goed als niet aanwezig.
Griepseizoen moet ook nog komen, hè. Dus dat er nu niet veel griep is, lijkt me logisch. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196653765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee nee in de tuin :+
In de tuin .. met een groot vangnet er om heen want ik ken die brokkepiloten voort wel een beetje
  donderdag 10 december 2020 @ 13:38:03 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196653788
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gewoon lekker verzekeringsgeld cashen.
pi_196653825
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zou haast een gat in de vloer gaan zagen _O_
Denk alleen dat de benedenburen daar not amused over zullen zijn -O-
Eh.... bovenburen dan? :)
Je mag mijn jongens wel een dag lenen, die salto-en er binnen een dag een gat in! ;)
pi_196653845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee nee in de tuin :+
In de tuin .. met een groot vangnet er om heen want ik ken die brokkepiloten voort wel een beetje
Beetje banjers weten zo'n vangnet ook nog prima te gebruiken voor hun truucs! ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 13:41:27 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196653857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zolang je klachten hebt toch?
Tenminste.... 24 uur geen klachten en je mag de straat weer op.
Daar is nog geen wetenschappelijke consensus over. Komt er nog niet eens bij in de buurt. Zeker is in ieder geval wel dat asymptomatische besmettingen wel degelijk flink veel virusdelen kunnen verspreiden en alsnog voor veel besmettingen kunnen bezorgen.

In dat oogpunt kunnen asymptomatische besmettingen misschien wel tot de meest 'gevaarlijke' behoren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196653867
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:29 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het met de kerstborrels dit jaar? Zijn er al bedrijven die een zaaltje huren?
Mijn man heeft een fles champagne en twee glazen thuisgestuurd gekregen en heeft vrijdag een online event wat eindigt met een proost met de bewuste champagne, eventueel met partner.
In plaats van het jaarlijkse personeelsfeest dat altijd half december wordt geregeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196653887
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar is nog geen wetenschappelijke consensus over. Komt er nog niet eens bij in de buurt. Zeker is in ieder geval wel dat asymptomatische besmettingen wel degelijk flink veel virusdelen kunnen verspreiden en alsnog voor veel besmettingen kunnen bezorgen.

In dat oogpunt kunnen asymptomatische besmettingen misschien wel tot de meest 'gevaarlijke' behoren.
Bijna het perfecte virus ja... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')