OK, rekensom:quote:Op donderdag 10 december 2020 09:54 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Volgens mij zien we een Overheid die heeft bepaald voor de hele maatschappij dat meer mensen moeten lijden dan Corona ooit slachtoffer had kunnen maken. Reguliere zorg wordt stopgezet omdat Corona belangrijker (gevaarlijker?) wordt gemaakt. En misschien moeten we juist wel eerlijk zijn en constateren dat we niet opgewassen zijn tegen alles wat ons kan overkomen. Of dat reden moet zijn om iedereen, economie, jeugd, levenslust en ga zo maar door voor moet laten bloeden dan heb ik daar geen begrip voor domweg omdat ik meer ellende zie worden veroorzaakt dan een probleem in de Zorg waar wel degelijk anders mee kan worden omgegaan.
Er wordt helemaal niets in het belachelijke getrokken. Er is geen genetisch verwantschap tussen haasachtigen en marterachtigen, de gemeenschappelijke voorouder liep ergens tussen de dinosauriërs rond. Een marter komt meer overeen met varkens en koeien dan met een konijn. Het kan haast niet verder uit elkaar zitten. De enige overeenkomst die er is, is dat ze beide een behaarde huid hebben die het waard genoeg is om voor te martelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:08 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk om alles in het belachelijke te trekken, daar een voorkeur aan geven helpt een discussie niet. Maar dat vind ik dan weer. Uiteindelijk bepaalt de invalshoek hoe je tegen zaken aankijkt en het is een kunst om je erin te kunnen verplaatsen, niet iedereen heeft die gave en dat is een terugkerend fenomeen. Geeft niet, houden we gewoon rekening mee.
Voila.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, rekensom:
2% van 18 miljoen is 360.000. Als je de genomen maatregelen niet had genomen, was in korte tijd een enorm aantal mensen besmet geraakt en in het ziekenhuis gekomen, namelijk 360.000, waarvan 18.000 (0.5%) op de IC. Dat hadden de ziekenhuizen niet aan gekund. Nog niet eens bijna. Dat is toch geen discussie?
Naast Covid-zorg is er nog een heleboel andere zorg. Andere zorg die we normaalgesproken prima kunnen verlenen. Dan dus niet, want de ziekenhuizen zijn al te vol. Dus als je een herseninfarct of hartinfarct krijgt, heb je net zo goed pech. Of als je je been breekt op het voetbalveld. Of valt tijdens het mountainbiken. Of in je arm zaagt bij het klussen. Of een auto je kind aanrijdt. Nou ja, bedenk maar wie er allemaal aanspraak maken op ziekenhuiszorg en dat zij dus ook geen zorg kunnen krijgen. Dan heb je binnen zeer korte tijd een enorm probleem. Niet alleen in de zorg, maar ook in je economie. Al die mensen die niet de benodigde zorg kunnen krijgen, kunnen ook niet werken. En een deel van de naasten van die mensen ook niet. De bevoorrading van supermarkten loopt vast. Er wordt door niemand meer geld uitgegeven als het niet per se noodzakelijk is, want het vertrouwen in een toekomst is op dat moment bij heel veel mensen 0. Scholen zijn dicht, want personeel is ziek, dus opleiding zit er voorlopig ook niet in.
quote:Op donderdag 10 december 2020 10:24 schreef Benny het volgende:
Alle cijfertjes en data mensen hebben nog steeds al hun data op zwart staan
Zal ik voor je regelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat zinnetje dat je altijd in je posts hebt, maar dan nog voor die dagen, alsof je ze op die dagen plaatst.
Pathetiek, mooi woordquote:Op donderdag 10 december 2020 10:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ twitter ]
Voorbij de pathetiek van de dag.
quote:Op donderdag 10 december 2020 10:04 schreef raptorix het volgende:
...voor mij is de knop nu definitief om, over 3 kwartier weer een uur zwemmen (probeer nu 5 keer in de week) Daarnaast geen alcohol of ongezond voedsel meer
Knap! Het vergt veel doorzettingsvermogen om zeker na zo'n lange tijd het roer om te gooien. Ze zeggen wel eens dat bijv afvallen (en dus je etenspatroon omgooien) moeilijker is dan afkicken van heroïne. Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt dan krijg je er ook weer zoveel voor terugquote:Op donderdag 10 december 2020 10:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoal je wellicht zelf al gezien hebt zitten zorgkosten vooral in de groep die behoorlijk oud word, daarmee moet je ook nog eens rekenen dat "pensioenkosten" ook hoger zijn omdat men langer leeft. Overigens ben ik sinds 2 weken een behoorlijke omslag aan het maken omdat ik het zelf ook wel beetje zat ben, mbt Coronoa preventie en slechte levensstijl ben ik het met je eens. De laatste 15 jaar heb ik behoorlijk ongezond geleeft en voor mij is de knop nu definitief om, over 3 kwartier weer een uur zwemmen (probeer nu 5 keer in de week) Daarnaast geen alcohol of ongezond voedsel meer
Datum 5 dagen 10 dagen Ouderquote:Op donderdag 10 december 2020 09:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat zinnetje dat je altijd in je posts hebt, maar dan nog voor die dagen, alsof je ze op die dagen plaatst.
Wat ik zo gek vind aan Zweden, is dat ze geen cijfers meer lijken te communiceren. In ieder geval bij worldometers komt er alleen heel onregelmatig nog eens een kleine wijziging voorbij, maar gedurende de dag staat daar niets. En dan achteraf worden er wel allemaal waardes ingevoerd voor dagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:46 schreef capricia het volgende:
Stockholm: IC's zijn vol. Hulp nodig.
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
Fantastisch. Hier ga ik even iets mee doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Datum 5 dagen 10 dagen Ouder
23-11-2020 3278 1338 301
24-11-2020 2371 1039 268
25-11-2020 3434 1002 275
26-11-2020 3021 967 222
27-11-2020 4145 1061 279
28-11-2020 3046 974 230
29-11-2020 3851 1189 291
30-11-2020 2925 1156 224
Ik zag op het nieuws dat veel dingen die zo'n beetje overal in Europa dicht zitten daar gewoon geopend zijn. Verbaasde me er al over hoe zij dat wel voor elkaar kregen, maar dit bericht zegt ook wel weer wat.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:46 schreef capricia het volgende:
Raar, meerdere mensen op fok hadden gezegd dat er groepsimmuniteit was in Zweden en het bewijs dat er geen maatregelen hoeven te zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 10:46 schreef capricia het volgende:
Ik lees hier nog wel eens bij:quote:Op donderdag 10 december 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat ik zo gek vind aan Zweden, is dat ze geen cijfers meer lijken te communiceren. In ieder geval bij worldometers komt er alleen heel onregelmatig nog eens een kleine wijziging voorbij, maar gedurende de dag staat daar niets. En dan achteraf worden er wel allemaal waardes ingevoerd voor dagen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Maar het gaat dus slecht in Zweden?
quote:Summary:
As of December 9th, 7,296 people have been confirmed as having died after testing positive for the coronavirus in Sweden (up from 7,200 on December 8th). Sweden updates its data Tuesday-Friday at 2pm.
Since the start of the outbreak, 3,493 coronavirus patients have been in intensive care as of December 9th, which also includes fatalities and patients who have recovered and been discharged (up from 3,459 on December 8th).
De wens is de vader van de gedachte. Had zelf ook liever gezien dat het beter werkte zo, maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Raar, meerdere mensen op fok hadden gezegd dat er groepsimmuniteit was in Zweden en het bewijs dat er geen maatregelen hoeven te zijn
Niet alleen op Fok hoor, ook random collega's op werk. "Ja MaAr In ZweDeN".quote:Op donderdag 10 december 2020 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Raar, meerdere mensen op fok hadden gezegd dat er groepsimmuniteit was in Zweden en het bewijs dat er geen maatregelen hoeven te zijn
Hartstikke goede ontwikkeling en ook goed bezig @raptorix,en ook @galantis voor het aanstippen van het belang van gezond eten, gezond leven en bewegen.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:29 schreef OProg het volgende:
[..]![]()
Dat is wat ik vooral hoop, dat er flink wat mensen zijn die deze periode zien als de start van gezonder leven. Ik heb al één collega die sinds de berichten van risico met overgewicht in maart kapot is geschrokken en toen is begonnen met bewegen en gezond leven en die is goed afgevallen en merkt nu veel meer energie te hebben.
Je voorkomt er niet alles mee natuurlijk maar het scheelt enorm qua beperking van risico's.
Ze stappen in Zweden ook af van die losse adviezen, en gaan voor hardere maatregelen. Scholen dicht, alcohol verkoop beperken etc.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zag op het nieuws dat veel dingen die zo'n beetje overal in Europa dicht zitten daar gewoon geopend zijn. Verbaasde me er al over hoe zij dat wel voor elkaar kregen, maar dit bericht zegt ook wel weer wat.
Ik heb overigens in de zomer een tijdje in Zweden doorgebracht en het waren de meest relaxte weken van het jaar. Van corona geen sprake, althans dat leek zo. Het heeft wel weer een prijs.
En veel horeca valt om, omdat er geen financiële support programma's zijn vanuit de overheid (ze waren immers niet gedwongen te sluiten).quote:In an emotional televised address on Nov. 22, Prime Minister Stefan Löfven pleaded with Swedes to cancel all nonessential meetings and announced a ban on gatherings of more than eight people, which triggered the closure of cinemas and other entertainment venues. Starting Monday, high schools will be closed.
De mentale effecten zijn helemaal nu met dat depressieve druilweer denk ik erg heftig aan het worden voor een hoop mensen. Het wordt ook voor mij steeds moeilijker om mezelf die schop onder mijn hol te geven om even een loopje te gaan doen of iets anders dan hangen (want waarvoor zou ik braaf gaan oefenen als ik toch niet echt mag spelen voor onbepaalde tijd). Zie ook wat betreft goede voornemens en gezondere leefstijl de boel wat inkakken in mijn omgeving.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:59 schreef Salina het volgende:
[..]
Hartstikke goede ontwikkeling en ook goed bezig @:raptorix,en ook @:galantis voor het aanstippen van het belang van gezond eten, gezond leven en bewegen.
Enige waar ik zelf nu even mee zit is het vele thuiswerken, wat juist weer een belemmering kan zijn voor het bewegen. Zelf merk ik dat ik thuis veel minder beweeg (niet naar koffieautomaat lopen, niet ver naar toilet via de lange gang, geen rondje buiten met collega's, niet even langs collega lopen voor kort praatje). Dat lijken kleine dingetjes maar samen scheelt het een slok op een (hopelijk alcoholvrije)borrel.
Uiteraard is dat persoonsgebonden en heb je (ik) er ook zelf grotendeels de hand in. Maar ik merk wel dat dit breder speelt (zie ook het dashboard van Noord-Nederland dat eergisteren geplaatst is door @:ondeugend dacht ik?, met mooie cijfers over onder andere leefstijl, gezondheid en ook BMI in combinatie met (je kunt zelf via dat db hele toffe combinaties maken om bv correlaties te zien) thuiswerken en ook i.c.m. bv mentale gezondheid).
Overheid zou daar meer aandacht aan kunnen besteden.
Nee, 23 december (persco 22 december, maatregelen 23 december ingaan)quote:Op donderdag 10 december 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-aan-tafel~aa48b593/
Bijna 80k stemmen, kwart is niet van plan zich aan de regels te gaan houden wat betreft groepsgrootte en nog eens 16% moet er over nadenken.
Lockdown in januari?
Lekkere mod ben je toch ook.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |