Het is niet aan jou om dat voor een ander te bepalen maar ik snap je gedacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is niet zo heel lastig om je in te enten als je daarmee levens spaart.
Dat vraag ik niet of je een watje of een held bent. Ik vraag welke risicoafweging jij maakt? Ik snap best veel argumenten van is het niet te snel ontwikkelt, is het wel goed getest enzovoort. Maar aangezien er niet in januari ineens 30 miljoen vaccins klaar staan is er best nog wel tijd om er rustig naar te kijken. Er zullen genoeg mensen zijn die wel vooraan willen staan. Dan gun je hun lekker eerst jouw plek bijvoorbeeld. Maar welke andere risicoafwegingen heb je dan omdat je daar puur over hebt en het lijkt me stug dat het is ik wil lekker koppig zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:40 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Dat kan op dit moment vanalles zijn voor zover ik weet, uiteindelijk is er altijd een risico en een individu bepaalt zelf de mate waarin het bereid is welk risico te willen nemen. Daar mag je wat van vinden maar je hoeft het niet te veroordelen immers ook jij bent onderhevig aan je eigen risico bereidheid.
Als de een van de brug spring (overleeft het of niet) dan wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet doen of moet willen doen alleen omdat de ander het heeft gedaan.... je bent ook geen watje als je het niet doet en zeker geen held als je het om die reden wel doet.
Zo ongeveer sta ik er ook in, ben een stuk jonger dan dan jou overigens. Ik wacht ook een aantal jaar af.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben niet per sé tegen inenten, maar kijk het wel even aan. Ben als eind-dertiger sowieso niet als eerste aan de beurt. Maar als er tegen 2022 geen lijken uit de kast zijn gekomen zal het wel veilig zijn.
O je hebt het over Softenon dat was geen vaccin maar een slaapmiddel/medicijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:46 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om dat voor een ander te bepalen maar ik snap je gedacht.
Tegelijk, het is ook niet lastig je niet te laten enten als je het risico van enten niet waard vind of vanwege een geloofsovertuiging niet wilt overwegen.
Het lastige is ook de onzekerheid, er zijn in het verleden vaccins geweest waarvan men stellig was overtuigd dat het geen kwaad kon tot er opeens misvormde kinderen werden geboren... "OOPS"
Ow nou ik ben niet tegen vaccinatie maar ik heb er op dit moment erg weinig vertrouwen in.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet of je een watje of een held bent. Ik vraag welke risicoafweging jij maakt? Ik snap best veel argumenten van is het niet te snel ontwikkelt, is het wel goed getest enzovoort. Maar aangezien er niet in januari ineens 30 miljoen vaccins klaar staan is er best nog wel tijd om er rustig naar te kijken. Er zullen genoeg mensen zijn die wel vooraan willen staan. Dan gun je hun lekker eerst jouw plek bijvoorbeeld. Maar welke andere risicoafwegingen heb je dan omdat je daar puur over hebt en het lijkt me stug dat het is ik wil lekker koppig zijn.
Of DES... maar dat was ook geen vaccin.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O je hebt het over Softenon dat was geen vaccin maar een slaapmiddel/medicijn.
Dat bepaal ik niet, dat is simpelweg de realiteit.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:46 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om dat voor een ander te bepalen maar ik snap je gedacht.
Ok ik was niet scherp daar maar er zijn voldoende verhalen die je wenkbrauwen doen fronzen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik krijg hier toch een beetje het gevoel van de Paarse Krokodil dat het goedkeuringsproces volgt.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is het Oxford vaccin en dat zijn ook 2 prikken. Het enige verschil is dat door een ongeluk is uitgekomen dat als eerst een halve dosis doet en daarna de volledige dosis je dan een beter effect krijgt. Alleen die test groep was te klein dus moet er daarvoor meer onderzoek naar gedaan worden. Tenminste dat hebben verschillende goedkeuringsinstanties gezegd.
Dat is geen geloofwaardige bron.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ok ik was niet scherp daar maar er zijn voldoende verhalen die je wenkbrauwen doen fronzen.
Maar dan moet je nooit meer welk medicijn dan ook gebruiken.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ok ik was niet scherp daar maar er zijn voldoende verhalen die je wenkbrauwen doen fronzen.
Mooi daar komt de aap uit de mauw. Een groepje gebundelde verhalen van anti vaxxers zeg dat dan gewoon.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
In het goedkeuringsproces wordt geen onderscheidgemaakt tussen medicijnen of vaccins.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nou, dan waren die medicijnen dus de 'normale' looptijd doorlopen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
In het goedkeuringsproces wordt geen onderscheidgemaakt tussen medicijnen of vaccins.
Beide trajecten volgen dezelfde processen en eisen.
Wel 'een' bron..... je weet dat er verhalen de ronde doen en ook dat er in gevallen sprake kan zijn van negatieve bijwerkingen om wat voor reden dan ook. Het zou flink schelen als een Zorg zich ook zo druk zou maken over de mensen die worden gevaccineerd door hen eerst uitvoerig te onderzoeken op mogelijke problemen alvorens de prik roekeloos te geven en het is statistisch gezien geen probleem hoor......quote:
Klopt, risico bereidheid.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar dan moet je nooit meer welk medicijn dan ook gebruiken.
Iedere bijsluiter kent nare dingen.
Dat was een andere tijd maar het werd vooral gegeven als middel tegen zwangerschap misselijkheid en slaapmiddel. Daar zijn ze tegenwoordig veel voorzichtigere mee kijk maar naar de bijsluiter van het Pfizer vaccin wat ontraden wordt aan zwangere vrouwen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
In het goedkeuringsproces wordt geen onderscheidgemaakt tussen medicijnen of vaccins.
Haha grappigquote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jaa tuurlijk was dat een andere tijd.... en morgen weten we ook pas of het vaccin vandaag echt veilig was.... wie gaat eerst vandaag?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat was een andere tijd maar het werd vooral gegeven als middel tegen zwangerschap misselijkheid en slaapmiddel. Daar zijn ze tegenwoordig veel voorzichtigere mee kijk maar naar de bijsluiter van het Pfizer vaccin wat ontraden wordt aan zwangere vrouwen.
Dat kan altijd, maar zijn die ook significant?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:00 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Wel 'een' bron..... je weet dat er verhalen de ronde doen en ook dat er in gevallen sprake kan zijn van negatieve bijwerkingen om wat voor reden dan ook.
Want dat gebeurt nu niet?quote:Het zou flink schelen als een Zorg zich ook zo druk zou maken over de mensen die worden gevaccineerd door hen eerst uitvoerig te onderzoeken op mogelijke problemen alvorens de prik roekeloos te geven en het is statistisch gezien geen probleem hoor......
Wow daar komt zeker een aap uit de mouw.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mooi daar komt de aap uit de mauw. Een groepje gebundelde verhalen van anti vaxxers zeg dat dan gewoon.
Niemand in Nederland want er is nog geen goedkeuring. Maar wat ik al zei je hoeft ook niet vooraan te staan maar het ging me mee om waarom niet omdat je constant over die risicoafweging hebt. Als je niet in de zorg werkt of in een risicogroep zit dan ben je voorlopig toch niet aan de beurt. Maar onder die groep zijn ook weigeraars ook prima gaan maar dan neemt wel iemand anders die plek in. Voorlopig zal er genoeg vraag zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:03 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Jaa tuurlijk was dat een andere tijd.... en morgen weten we ook pas of het vaccin vandaag echt veilig was.... wie gaat eerst vandaag?
Ho ho het is geen stamceltherapie maar stukje messengerRNA injecteren dat je "spiercellen" (waar het vaccin wordt ingespoten) opdracht opdracht geeft zich een stukje SARS-Cov-2 signatuur aan te meten dat je afweer gaat uitdagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
Oja, en het woord sowieso - voor zover ik een vaccin neem- een adeno virus variant. Geen ingewikkelde stamcel aanpassingen voor mij.
Is nooit gebeurd volgens mij. Pythagoras geloofde reeds dat de aarde rond was, en in 240 vChr berekende Eratosthenes de omtrek ervan.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat had met geloof te maken en niet met wetenschap of statistiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |