abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 21:30:11 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zeker wel. Gevoelsmatig ligt dat voor mij totaal anders.

Als dadelijk alles onder controle is doordat mensen vrijwillig zijn gevaccineerd en er is nog steeds sprake van een testsamenleving?

Ik heb overigens 1 keer in mijn rijbewijsleven a 15 jaar moeten blazen. Met drank op achter het stuur iemand van de sokken rijden vind ik gevoelsmatig echt van heel andere orde dan iemand mogelijkerwijs aansteken net wat voor het overgrote deel verloopt als geen symptomen tot griepachtige symptomen.

Kom even niet helemaal lekker uit mijn woorden denk ik om me goed uit te drukken zoals ik het bedoel.
Dit zie ik als goedpraterij.

Er is geen ondenkbeeldige kans dat je iemand aansteekt die wél op de IC belandt en sterft. Dus de kans op een "dodelijk ongeluk" is hier net zo goed. Al zal het ook hier vaker goed dan fout gaan, net al bij rijden met alcohol achter de kiezen. Maar daarom is hetnog niet wenselijk. De gevolgen kunnen enorm zijn. Zowel voor de besmette persoon als voir de zorgcapaciteit (waar het om draait).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:31:06 #152
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196644664
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan je op een briefje geven dat dat niet gratis wordt. Een sneltest à 50 euro of welk bedrag dan ook wordt gewoon opgeteld bij je ticketprijs natuurlijk.
Heb het er serieus voor over.

Als ik in 2021 weer concerten kan bezoeken en dan maar ¤150 voor een ticket moet betalen i.p.v. ¤100 is het helemaal prima. Ik wil weer naar concerten.

Daarnaast heb ik al drie events staan voor 2021, dus die ticketprijzen zijn al binnen :P
  woensdag 9 december 2020 @ 21:31:46 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_196644676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van Haga roept al weken hetzelfde, dat de PCR test fout is. Samen met die clubjes die roepen dat er geen Covid-19 is, dat de PCR fout is en dat dit gewoon een heftige influenza is.

Zum kotsen.
Die Haga was eigenlijk nooit opgevallen behalve gedoe met vastgoed en opgepakt worden wegens bezopen achter het stuur zitten en nu valt hij me helaas wel op.

Dan vraag ik me eigenlijk wel af hoe zo'n iemand bij de VVD binnen wist te glippen op de kamerlijst. Hoewel ik begreep dat het mede was door steun uit Haarlem waar ze dachten dat hij de regio op de kaart zou zetten of zoiets.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 december 2020 @ 21:31:52 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit ging over een festival.
Dus je gaat niet-gevaccineerden niet toelaten omdat je andere ook niet-gevaccineerden - die op één of andere duistere manier dan wel naar binnen mogen - niet wil besmetten? Klinkt logisch.
Huh? :?
pi_196644680
Volgens de Telegraaf sowieso geen extra maatregelen met de Kerst.
pi_196644683
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit zie ik als goedpraterij.

Er is geen ondenkbeeldige kans dat je iemand aansteekt die wél op de IC belandt en sterft. Dus de kans op een "dodelijk ongeluk" is hier net zo goed. Al zal het ook hier vaker goed dan fout gaan, net al bij rijden met alcohol achter de kiezen. Maar daarom is hetnog niet wenselijk. De gevolgen kunnen enorm zijn. Zowel voor de besmette persoon als voir de zorgcapaciteit (waar het om draait).
Griepprik ook maar verplichten dan. Schenen ook mensen aan te overlijden.
I'll give you something to do
pi_196644687
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat nieuws zal ik met grote korrel zout nemen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:32:48 #158
416575 crew  Evenstar
pi_196644691
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Die komen pas na kerst. Voor kerst heeft toch geen zin, want men gaat zich er en niet aan houden en je gaat economie nog meer schaden.
pi_196644695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het proces wat je beschrijft klopt niet helemaal ;) maar los daarvan.

Het bezwaar ziet er dus op dat de persoon die de test uitvoert geen overheidsambtenaar is? Dat vind ik ten eerste nogal gezocht en ten tweede wel oplosbaar.
Ik weet niet wat de situatie is als je een TIA hebt gehad, weet alleen dat mijn opa eens in de zoveel tijd gekeurd moet worden, daar laat ik me graag in corrigeren :)

Nee, mijn bezwaar ziet erop dat de persoon die bepaalt of jij wel of niet voldoet aan de eisen om toegang te kunnen krijgen zelf niet voldoet aan de eisen om die gegevens te mogen hebben. Indien ze een testsamenleving willen laat je de hele bevolking desnoods iedere maand ofzo door het GGD testen of wie dan ook, maar een verplichting van een negatieve test om toegang door een poortje te krijgen vind ik best ver gaan. Afhankelijk van het soort test dat gedaan wordt helemaal, want de gemiddelde beveiliger gaat echt geen wattenstaafje mn keel in rammen met zn onbehouwen houthakkerspoten.

Daarbij, dan word je getest, ben je asymptomatisch positief. Dan heb je al een half uur in de rij gestaan voordat je getest bent, dus heb je al een hele club mensen kunnen besmetten.

Nee, ik vind het geen zaligmakend idee, klinkt meer als een paniekoplossing om toch maar open te kunnen.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:33:03 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644698
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Die Haga was eigenlijk nooit opgevallen behalve gedoe met vastgoed en opgepakt worden wegens bezopen achter het stuur zitten en nu valt hij me helaas wel op.

Dan vraag ik me eigenlijk wel af hoe zo'n iemand bij de VVD binnen wist te glippen op de kamerlijst. Hoewel ik begreep dat het mede was door steun uit Haarlem waar ze dachten dat hij de regio op de kaart zou zetten of zoiets.
Vastgoed"magnaat". Juiste achtergrond. Etc.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:33:29 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196644704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:29 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb het niet over een vaccinsamenleving. Dat vind ik een heel ander verhaal dan is het recht op lichamelijke integriteit veel meer in het geding.
Ik had het duidelijk over testen én vaccineren in de reactie waar je op reageerde en aangaf dat je het anders overweegt.
So we just called him Fred
  woensdag 9 december 2020 @ 21:34:13 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Ik niet. Men probeert de kerst en O&N zo veel mogelijk te ontzien.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:34:13 #163
416575 crew  Evenstar
pi_196644711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef galantis het volgende:

[..]

December 2020 en mensen hebben het nog steeds over overlijden.

De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg. COVID-19 wel. Snap dat nou toch een keer. Als je iets vaak genoeg blijft zeggen wordt het echt niet opeens wel waar. Vraag maar na bij van Haga. Die roept ook al maanden hetzelfde, maar heeft nog steeds ongelijk.
pi_196644717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan je op een briefje geven dat dat niet gratis wordt. Een sneltest à 50 euro of welk bedrag dan ook wordt gewoon opgeteld bij je ticketprijs natuurlijk.
Grote kans ja. Voor een vliegticket zou ik dat er wel voor over hebben, maar voor evenementen dan weer niet. Benieuwd hoe ze dat in de horeca voor zich zien. Daar gaat al helemaal niemand zoveel neerleggen voor een test natuurlijk.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:34:49 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Levert geen landelijke zorgcapaciteitsproblemen op.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:35:07 #166
408813 crew  trein2000
pi_196644725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de situatie is als je een TIA hebt gehad, weet alleen dat mijn opa eens in de zoveel tijd gekeurd moet worden, daar laat ik me graag in corrigeren :)

Nee, mijn bezwaar ziet erop dat de persoon die bepaalt of jij wel of niet voldoet aan de eisen om toegang te kunnen krijgen zelf niet voldoet aan de eisen om die gegevens te mogen hebben. Indien ze een testsamenleving willen laat je de hele bevolking desnoods iedere maand ofzo door het GGD testen of wie dan ook, maar een verplichting van een negatieve test om toegang door een poortje te krijgen vind ik best ver gaan. Afhankelijk van het soort test dat gedaan wordt helemaal, want de gemiddelde beveiliger gaat echt geen wattenstaafje mn keel in rammen met zn onbehouwen houthakkerspoten.

Daarbij, dan word je getest, ben je asymptomatisch positief. Dan heb je al een half uur in de rij gestaan voordat je getest bent, dus heb je al een hele club mensen kunnen besmetten.

Nee, ik vind het geen zaligmakend idee, klinkt meer als een paniekoplossing om toch maar open te kunnen.
Oh een privacy-bezwaar. Tja ik weeg dat anders. Ik vind dat hier het algemeen belang zwaarder weegt, maar daar kun je anders over denken hoor. Geen probleem :)
zie email 27 oktober
pi_196644730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Doet vermoeden dat het een quote van Rutte is.

https://www.telegraaf.nl/(...)kerst-worden-ontzien
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:35:35 #168
408813 crew  trein2000
pi_196644731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:33 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik had het duidelijk over testen én vaccineren in de reactie waar je op reageerde en aangaf dat je het anders overweegt.
Ik gaf in mijn eerste reactie duidelijk aan dat ik daar een onderscheid tussen maak.
zie email 27 oktober
pi_196644733
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die komen pas na kerst. Voor kerst heeft toch geen zin, want men gaat zich er en niet aan houden en je gaat economie nog meer schaden.
Volledig eens hoor.
pi_196644735
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef Vallon het volgende:
Tweede Kamer debat Mondkapjes: de uitzondering die je aan een "BOA" moet tonen of bewijze, laat staan mensen zich moeten verantwoorden . Vraag mij af waar het verstand hier die van nuchterheid heeft verlaten.

Hugo snapt kennelijk niets van privacy van kwetsbare groepen wanneer hij aankomt dat je als bewijs een verwijsbrief, medicatie of hulpmiddelen moet gaan tonen dat een persoon geen mondkapje kunt verdragen. Hoe iemand je dat met PTSS of een angststoornis dat doet, is hem kennelijk ontschoten.
En een BOA hoeft een zelfgeschreven uitzondering wettelijk niet te accepteren.
Geweldig en intriest hoe populistische wetgeving wide-eyes-shut tot stand komt.

Hugo begin in de problemen te komen en wordt aast lak, erg vergeetachtig.
Ik vind het ook nog steeds onvoorstelbaar dat dit gebeurt. Ik ben zo iemand, met paniekstoornis (wist je waarschijnlijk al vanuit het andere topic).

En ja, hier op het forum praat ik daar op meerdere vlakken in alle openheid maar anoniem over. In sub Psychologie o.a. omdat hier ook wat lotgenoten zitten etc. Er zijn een paar users hier die ik in rl ken of ooit ontmoet heb. Die er dus ook van kunnen weten, geen geheimen an sich in die context.

Als het toevallig ter sprake komt is dat zo.

Het wordt voor mij van een totaal andere orde wanneer ik een voor mij onbekend persoon in functie als BOA of agent moet gaan uitleggen en proberen te overtuigen dat ik dat heb en daardoor echt niet kan. Zo iemand heeft 0 met mijn medische situatie te maken en is niet geschoold om te bepalen of het op basis daarvan gerechtigd is dat ik geen mondkapje draag.

Achter de hand heb ik een medische verklaring van mijn behandelend arts en medisch dossier in geval ik in bezwaar moet bij de rechter tegen de boete.

Maar wat gebeurt er nu?
Ik kan midden in een overvolle supermarkt, ten overstaan van allemaal anderen die mijn medische situatie geen kont aan gaat, een niet daarvoor geschoold iemand gaan overtuigen waarom dit voor mij een no go is. Ik woon in een durp, heb een eigen zaak. Ten overstaan van al die mensen mag ik even op mijn knieen hardop verantwoorden waarom ik een uitzondering ben.

Walgelijk.

Gelukkig is het nog niet zo ver gekomen bij mij, maar bij een hoop anderen wel (o.a. op NOS voorbij gekomen, geen bs).

[ Bericht 1% gewijzigd door Evenstar op 09-12-2020 21:37:27 ]
  woensdag 9 december 2020 @ 21:35:58 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196644738
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:22 schreef capricia het volgende:
Prima. Ga je niet.
Ik vind het maar eng dat er zo makkelijk wordt geroepen om mensen uit te sluiten.

Doet me toch denken aan een donkere periode in onze geschiedenis waarin mensen werden uitgesloten omdat ze op zaterdag in het verkeerde gebouw samen kwamen.
pi_196644743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg. COVID-19 wel. Snap dat nou toch een keer. Als je iets vaak genoeg blijft zeggen wordt het echt niet opeens wel waar. Vraag maar na bij van Haga. Die roept ook al maanden hetzelfde, maar heeft nog steeds ongelijk.
Ik snap dat wel. Maar exact dat argument werd gebruikt waar ik op reageerde.
pi_196644758
quote:

[..]

Maar laten we die nuance ook eens 2 kanten op pakken. De reden dat Covid-19 deze druk op de zorg geeft is omdat het een nieuwe ziekte is, waar nog geen grootschalige immuniteit voor is. Dat is logisch, je probeert 1000 liter water per minuut door een kraan die 6 liter aan kan te duwen.

Influenza heeft ~7000 overlijdens gemiddeld per jaar, met grootschalige immuniteit door het oplopen ervan én door vaccins. Als we op dit moment een pandemie met de reguliere Influenza hadden gekregen en dat nog nooit eerder hadden gehad hadden we net zo'n groot probleem als nu.

Nee, het is geen griep, maar de mortaliteit van dit virus is er niet naar om het groter te maken dan het is. Als de druk op de zorg voldoende afgenomen is (door groepsimmuniteit - goed werkend vaccin) is er prima te leven met dit virus.
pi_196644761
quote:

[..]

En ik zeg al 8 maanden lang .. stop dan met pleisters plakken en pak het probleem bij de kern aan (= capaciteit vergroten)

En stop met 'ja maar het duurt 6 jaar om iemand op te leiden'

We beginnen niet eens!
  woensdag 9 december 2020 @ 21:37:52 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_196644764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vastgoed"magnaat". Juiste achtergrond. Etc.
Dat zijn factoren, maar er zijn meer idioten met vastgoed en geld die je gewoon eigenlijk niet in je partij wil hebben op een prominente plaats omdat er weinig zinnigs uitkomt. Het is ook niet voor lul dat hij in twee jaar uit de VVD-fractie vertrokken is.

En als ik hem constant zo zie vraag ik me echt af hoe want het is echt uitsluitend stront wat er uit komt. Er zitten bij Harry Mens ook allemaal figuren met contacten en geld die ook wel zouden willen gok ik.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 december 2020 @ 21:38:13 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik snap dat wel. Maar exact dat argument werd gebruikt waar ik op reageerde.
Uhh, nee hoor :N
pi_196644770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan maar vanaf nu als untermensch door het leven. Ik pas. Ik vind het niet okay.
Maar dat hoeft toch ook niet? Volgens mij is het idee van een testsamenleving dat iedereen die bepaalde dingen wil doen getest wordt. Dus iedereen die naar een concert wil of festival. In dat geval is het toch niet zo'n probleem?
pi_196644786
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh een privacy-bezwaar. Tja ik weeg dat anders. Ik vind dat hier het algemeen belang zwaarder weegt, maar daar kun je anders over denken hoor. Geen probleem :)
Dat snap ik wel, ik denk ook dat 't ligt aan de plek. Indien het is voor toegang tot een evenement: snap ik wel, ik kan ervoor kiezen om niet te gaan.

Maar als ik naar de gemeente moet om een nieuw paspoort aan te vragen en ik moet eerst getest worden wordt 't wel anders. Sowieso wel interessant, één van onze datacenterleveranciers verplichtte een tijdje dat je je temperatuur liet meten als je binnen kwam, die moest onder de 37.5 zijn. Die heeft gigantische problemen gehad daarmee. Dit lijkt me niet anders.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:40:26 #179
416575 crew  Evenstar
pi_196644802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar laten we die nuance ook eens 2 kanten op pakken. De reden dat Covid-19 deze druk op de zorg geeft is omdat het een nieuwe ziekte is, waar nog geen grootschalige immuniteit voor is. Dat is logisch, je probeert 1000 liter water per minuut door een kraan die 6 liter aan kan te duwen.

Influenza heeft ~7000 overlijdens gemiddeld per jaar, met grootschalige immuniteit door het oplopen ervan én door vaccins. Als we op dit moment een pandemie met de reguliere Influenza hadden gekregen en dat nog nooit eerder hadden gehad hadden we net zo'n groot probleem als nu.

Nee, het is geen griep, maar de mortaliteit van dit virus is er niet naar om het groter te maken dan het is. Als de druk op de zorg voldoende afgenomen is (door groepsimmuniteit - goed werkend vaccin) is er prima te leven met dit virus.
Niemand maakt het groter dan het is. Op dit moment is het een grote overbelasting voor de zorg. Als het straks geen overbelasting meer is, net als de griep nu is, is dit hele gebeuren voorbij. Ik snap je punt daarom niet echt.

Het gaat om NU en NU zorgt COVID-19 voor overbelasting van de zorg, dusdanig veel dat reguliere zorg wordt afgeschaald. Zolang dat het geval is moet men maatregelen treffen, ook na vaccinaties. Tot het moment aanbreekt dat de zorg niet meer overbelast is en/of op korte termijn overbelast kan raken door COVID-19.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:41:35 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niemand maakt het groter dan het is. Op dit moment is het een grote overbelasting voor de zorg. Als het straks geen overbelasting meer is, net als de griep nu is, is dit hele gebeuren voorbij. Ik snap je punt daarom niet echt.

Het gaat om NU en NU zorgt COVID-19 voor overbelasting van de zorg, dusdanig veel dat reguliere zorg wordt afgeschaald. Zolang dat het geval is moet men maatregelen treffen, ook na vaccinaties. Tot het moment aanbreekt dat de zorg niet meer overbelast is en/of op korte termijn overbelast kan raken door COVID-19.
Dat ^^
  woensdag 9 december 2020 @ 21:41:41 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196644814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zeker wel. Gevoelsmatig ligt dat voor mij totaal anders.

Als dadelijk alles onder controle is doordat mensen vrijwillig zijn gevaccineerd en er is nog steeds sprake van een testsamenleving?

Ik heb overigens 1 keer in mijn rijbewijsleven a 15 jaar moeten blazen. Met drank op achter het stuur iemand van de sokken rijden vind ik gevoelsmatig echt van heel andere orde dan iemand mogelijkerwijs aansteken net wat voor het overgrote deel verloopt als geen symptomen tot griepachtige symptomen.

Kom even niet helemaal lekker uit mijn woorden denk ik om me goed uit te drukken zoals ik het bedoel.
Ik denk dat mensen uit hun dag zullen gaan als de politie mensen thuis aan de deur komen om een blaastest te gaan afnemen en dan bij positief testen het rijbewijs gaan (laten) intrekken.

De blaastest en eender welke ander capaciteitscontrole is misplaatst op te dienen als vergelijking.
Alcohol drinken en dan gaan rijden is o.a. een "vrijwillige" keuze. De blaastest controleert of een bestuurder onder de norm blijft. De blaastest zelf hier zegt niets over de rijvaardigheid. Een agent kan wel op grond van zijn bevoegdheid iemand het rijden ontzeggen en dan daar onderzoek naar laten doen.

Verplichte Covid19 test is meer vergelijkbaar om te controleren of iemand op dat moment niet uit de bek stinkt of raar kijkt.
De test zegt totaal niets over iemand staat of functioneren en is alleen bedoeld om een gevoel van controle af te dwingen. Een positieve test zegt wmb niets over iemands gezondheid of die besmettelijk is en/of dat gevolgen in welk vorm dan ook gevolgen heeft. De afwezigheid van Covid19 proberen vast te stellen dient al helemaal geen enkel doel.

Een Covid19 test is alleen nuttig voor een behandelend arts die op grond daarvan zijn zorg kan aanpassen. Complete waanzin is bezig zich verder te ontwikkelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 21:41:49 #182
236264 crew  capricia
pi_196644816
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:35 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik vind het maar eng dat er zo makkelijk wordt geroepen om mensen uit te sluiten.

Doet me toch denken aan een donkere periode in onze geschiedenis waarin mensen werden uitgesloten omdat ze op zaterdag in het verkeerde gebouw samen kwamen.
Voor een festival? :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196644829
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uhh, nee hoor :N
Het lukt mij niet om onderstaande anders dan dat te lezen:

quote:
Er is geen ondenkbeeldige kans dat je iemand aansteekt die wél op de IC belandt en sterft. Dus de kans op een "dodelijk ongeluk" is hier net zo goed.
Maar als ik het verkeerd begrijp en het jou uiteindelijk ook puur om de zorgcapaciteit draait, dan heb ik niets gezegd.
pi_196644834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En ik zeg al 8 maanden lang .. stop dan met pleisters plakken en pak het probleem bij de kern aan (= capaciteit vergroten)

We beginnen niet eens!
Dat scheelt hooguit 1, misschien 2 verdubbelingen. Zolang de R boven de 1 is ga je vroeg of laat tegen je capaciteit oplopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:43:13 #185
408813 crew  trein2000
pi_196644835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, ik denk ook dat 't ligt aan de plek. Indien het is voor toegang tot een evenement: snap ik wel, ik kan ervoor kiezen om niet te gaan.

Maar als ik naar de gemeente moet om een nieuw paspoort aan te vragen en ik moet eerst getest worden wordt 't wel anders. Sowieso wel interessant, één van onze datacenterleveranciers verplichtte een tijdje dat je je temperatuur liet meten als je binnen kwam, die moest onder de 37.5 zijn. Die heeft gigantische problemen gehad daarmee. Dit lijkt me niet anders.
Oh kijk eens aan. We komen er wel. Want op het punt van gemeentehuizen (en wat mij betreft ook andere essentiële gebouwen zoals zorginstellingen en scholen) zijn we het volledig eens. Het moet geen verplichting worden in de zin dat men de mogelijkheid moet hebben om zich er aan te onttrekken als men echt niet wil. Maar dat mag dan van mij wel consequenties hebben in de zin van geen concerten, evenementen, horeca etc.

Werkgevers is dan een lastige tussencategorie. Daar is langs beide kanten echt iets voor te zeggen.
zie email 27 oktober
pi_196644838
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jouw punt was:
quote:
Je punt dat "De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg" is wat ik betwist. de reden dat het minder druk op de zorg geeft is grootschalige immuniteit, vaccinaties en dat soort dingen. Daarbij is het wel minder dodelijk, maar zelfs met die grootschalige immuniteit gaan er in sommige jaren nog 9000 mensen dood. Dat is best een klap.

Daarbij heeft dit virus ook geen 24/7 365 dagen lang druk op de zorg gelegd, dat is nu 6 maanden.

Ik ben het met je eens dat het een groot probleem is, maar nogmaals, je maakt het groter dan het is.
pi_196644849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:35 schreef Fred het volgende:

[..]

Bestond de Action toen al?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 21:45:15 #188
416575 crew  Evenstar
pi_196644866
quote:

[..]

We beginnen niet eens!
Heb je net een DM gestuurd trouwens :)

Als reactie op je post, Twinkle .... het is gewoon niet mogelijk. Je kan het willen, maar het is niet mogelijk. Ten eerste duurt het inderdaad zes jaar. Ik mag hopen dat wij over zes jaar met andere dingen bezig zijn.

Ten tweede kan je dit probleem niet oplossen door een simpele lineaire oplossing zoals het opschalen van je zorg. Zelfs nu, met alle maatregelen die wij hebben hadden wij vandaag 174 nieuwe opnames. Je kan zelf wel bedenken wat voor getallen je gaat krijgen als je geen maatregelen meer hebt.

Je kan een exponentiële groei niet oplossen met een lineaire oplossing.Je moet dan heel veel lineaire oplossingen hebben om het ook maar bij te kunnen benen. Het zou mooi zijn als het kan, maar het is echt niet mogelijk. Ook niet als je het heel graag zou willen, ook niet als je gisteren al was begonnen met opleiding, ook niet als onze zorg niet was afgeschaald de afgelopen jaren.
pi_196644871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh kijk eens aan. We komen er wel. Want op het punt van gemeentehuizen (en wat mij betreft ook andere essentiële gebouwen zoals zorginstellingen en scholen) zijn we het volledig eens. Het moet geen verplichting worden in de zin dat men de mogelijkheid moet hebben om zich er aan te onttrekken als men echt niet wil. Maar dat mag dan van mij wel consequenties hebben in de zin van geen concerten, evenementen, horeca etc.

Werkgevers is dan een lastige tussencategorie. Daar is langs beide kanten echt iets voor te zeggen.
Dat is mijn grootste bezwaar ja, je maakt eigenlijk een groep 2e rangsburgers. Mijn werkgever is bijvoorbeeld al met de gesprekken bezig of ze het vaccin misschien kunnen verplichten. In NL is die discussie nog niet echt opgelaaid, maar in andere landen al wel, daar lijkt het ook gewoon te gaan gebeuren. Daar heb ik best een fundamenteel probleem mee.
pi_196644873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Ja maar meneer de BOA, ik heb veel last van chronisch besmettelijke astma. *kuch kuch*. Of ik medicijnen bij me heb? Nee, waarom?"
Die 2 mensen die dat doen gaan het verschil niet maken.

We zijn nu een week verder sinds de verplichting. Die paar keer dat ik de deur uit moest naar de super, was ik de enige zonder. En voor de verplichting eigenlijk ook al.
pi_196644875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jouw punt was:
[..]

Je punt dat "De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg" is wat ik betwist. de reden dat het minder druk op de zorg geeft is grootschalige immuniteit, vaccinaties en dat soort dingen. Daarbij is het wel minder dodelijk, maar zelfs met die grootschalige immuniteit gaan er in sommige jaren nog 9000 mensen dood. Dat is best een klap.

Daarbij heeft dit virus ook geen 24/7 365 dagen lang druk op de zorg gelegd, dat is nu 6 maanden.

Ik ben het met je eens dat het een groot probleem is, maar nogmaals, je maakt het groter dan het is.
Allemaal waar maar voordat we dat punt bereiken zijn we nog wel een stuk verder. Dus totdat je daar bent, zit je in deze situatie. Overigens is 6/9 maanden druk op de zorg, wat waarschijnlijk wel 9/12 maanden gaat worden, vrij hoog.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 9 december 2020 @ 21:45:59 #192
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196644880
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:43 schreef chratnox het volgende:
Je punt dat "De griep geeft niet 24/7 365 dagen lang druk op de zorg" is wat ik betwist. de reden dat het minder druk op de zorg geeft is grootschalige immuniteit, vaccinaties en dat soort dingen.
Ja, dan is de druk op de zorg toch minder doordat we er inmiddels al mee om hebben leren gaan?
  woensdag 9 december 2020 @ 21:46:11 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196644884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Het lukt mij niet om onderstaande anders dan dat te lezen:
[..]

Maar als ik het verkeerd begrijp en het jou uiteindelijk ook puur om de zorgcapaciteit draait, dan heb ik niets gezegd.
Ik ga in op je analogie. Daarnaast zeg ik expliciet "en op de zorgcapaciteit (en dat is waar het om draait)".

Dat lijkt me geen abacadabra toch? ;)
  woensdag 9 december 2020 @ 21:46:38 #194
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196644893
quote:

[..]

We beginnen niet eens!
Dat kun je wel leuk willen, maar voordat je zover bent ben je 3 jaar verder.
pi_196644910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Zo begon het in 1940 ook...

Vrijheid is een groot goed, daar moeten we zuinig op zijn.
Vaccinpaspoort met stempel (DigiD appje scan) en je kan zo door lopen toch.
pi_196644912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:45 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Allemaal waar maar voordat we dat punt bereiken zijn we nog wel een stuk verder. Dus totdat je daar bent, zit je in deze situatie. Overigens is 6/9 maanden druk op de zorg, wat waarschijnlijk wel 9/12 maanden gaat worden, vrij hoog.
Dat is ook zo, daarom reageerde ik ook op de opmerking dat het 24/7 365 deze druk op de zorg geeft, en dat de seizoensgriep dat niet doet. Daarvan zei ik: Dat doet de seizoensgriep niet doordat we al die maatregelen hebben ertegen. Als Covid-19 een 'seizoensgriep' wordt na grootschalige vaccinatie is het aannemelijk dat er ieder jaar ook mensen aan gaan overlijden, dat is nou eenmaal zo, daar kunnen we niets aan doen.

Ik vind het logisch dat de maatregelen er nu zijn, maar die maatregelen zijn er naar mijn mening omdat er een brandslang open gezet is en er gedweild moet worden. Zodra die brandslang dicht is, zijn die maatregelen niet meer nodig.
pi_196644940
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Deze vergelijkingen slaan echt nergens op. Om te beginnen kun je er niet voor kiezen om van Joodse afkomst te zijn of niet. Of je je laat testen of vaccineren is wel volledig je eigen keus.
Vaccineren (nog) niet. En daar ben ik ook wel enigszins waakzaam over, ik heb geen zin in een situatie waarin mijn ouders (60+) meer mogen dan ik alleen maar omdat ik achteraan in de rij sta wat betreft vaccinaties.

En ik wil best wachten hoor, dat is het probleem niet.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:49:54 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196644950
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:46 schreef Tijn het volgende:
Deze vergelijkingen slaan echt nergens op. Om te beginnen kun je er niet voor kiezen om van Joodse afkomst te zijn of niet. Of je je laat testen of vaccineren is wel volledig je eigen keus.
Het gaat om het principe dat iedereen aan vordering X moet voldoen omdat groepering Y dat wenselijk acht.
pi_196644951
Walgelijke coronapropaganda.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196644958
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, dan is de druk op de zorg toch minder doordat we er inmiddels al mee om hebben leren gaan?
Dat is precies mijn punt. Dit is wat Kyran zei:
quote:

Daarvan zeg ik: De reden dat het druk op de zorg geeft is omdat we die maatregelen (nog) niet hebben. Dat komt niet door Covid-19, dat komt doordat het nieuw is. Als het welke willekeurige andere luchtweginfectie was wat geen coronavirus was maar met dezelfde uitkomst hadden we nu bij persconferenties gekeken naar: "Alleen samen krijgen we Rhino onder controle"

Ja, het virus is kut. Maar dat is het omdat het nieuw is. Dat is het omdat we het nog niet kennen en nog geen immuniteit hebben. Zodra die immuniteit er is is Covid-19 niet meer datgene wat die druk op de zorg geeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')