Zal wel van je houding afhangen wat je van hem vindt? Ik kijk niet, maar kamp 'Hurdur, de regering is kut dus iedereen die dat zegt is goed bezig' zal wel enthousiast zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Las net allemaal complimenten richting hem juist. Wat doet hij zo slecht dan?
Ik kijk niet mee. Zou je een voorbeeld kunnen geven?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen argumenten, alleen maar emotie. Heb je niets aan.
Over paar maanden in lockdown door post-Covidsyndroom.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt stress is erg slecht voor je lichaam zeker langdurige stress. Daarom gaat het nog leuk worden over een paar maanden in de ziekenhuizen met allemaal gevolgen die daardoor ontstaan zijn.
Vraag is vooral, zijn de documenten alleen gelezen, of hebben ze ook schrijftoegang tot de documenten gehad.quote:Today, we were informed by the European Medicines Agency (EMA) that the agency has been subject to a cyber attack and that some documents relating to the regulatory submission for Pfizer and BioNTech’s COVID-19 vaccine candidate, BNT162b2, which has been stored on an EMA server, had been unlawfully accessed. It is important to note that no BioNTech or Pfizer systems have been breached in connection with this incident and we are unaware that any study participants have been identified through the data being accessed. At this time, we await further information about EMA’s investigation and will respond appropriately and in accordance with EU law. EMA has assured us that the cyber attack will have no impact on the timeline for its review.
Nee, ging echt over dat je straks dus moet testen voordat je een evenemententerrein op mag etc. Dat was heel duidelijk door alle context.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Knullig geformuleerd maar wat hij wellicht bedoelt is dat testen + vaccin de route is tot iedereen is gevaccineerd en het virus verdwenen is.
Maar goed, dat is mijn interpretatie en kan er ver naast zitten
Wat is daar tegen?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, ging echt over dat je straks dus moet testen voordat je een evenemententerrein op mag etc. Dat was heel duidelijk door alle context.
Op medisch vlak ook niet zo heel ver weg.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij wel. Je brengt immers anderen in gevaar.
Dronken autorijden ook maar toestaan? Dat is in feite hetzelfde natuurlijk.
Ja dat bedoel ik ook. Maar dat is toch niet zo gek? Zeker niet als we straks heel veel sneltesten hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, ging echt over dat je straks dus moet testen voordat je een evenemententerrein op mag etc. Dat was heel duidelijk door alle context.
Ik vraag me af hoe dat in zijn werking gaat. Er is nog helemaal geen bewijs of de vaccins die er aankomen ook het virus blokken. Dus dat mensen die gevaccineerd zijn niet andere mensen kunnen besmetten. Dus als iemand die gevaccineerd is maar niet getest wordt kan die nog op een festival gaan verspreiden. Ga je mensen om elk wissen wasje testen ook als ze gevaccineerd zijn dan neem je weer een hap uit het draagvlak voor vaccins.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, zei iets "wat mij betreft is een testsamenleving onvermijdelijk, omdat het anders te lang duurt om evenementen etc. weer op te starten".
Ik ben persoonlijk niet tegen, want ik zie ook geen andere manier. Hoe je daar gevaccineerden in gaat verwerken is de grote vraag.
Zou handig zijn dat dit ergens formeel zou staan op een bijsluiter of zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat er drie dingen zijn.
Onverdund opslaan op -70 (langdurig)
Onverdund opslaan op hogere temperatuur (5 dagen)
Verdund opslaan/gebruiken (6 uur)
Ik ben niet tegen. Genoeg users hier die moord en brand riepen een paar weken terug. Ik zie geen andere uitweg als wij weer z.s.m. willen opstarten, dus ik ben voor.quote:
Ook dat. Bovendien kent de wet het instrument van verplichte quarantaine. Dat ligt er ook heel dicht tegenaan natuurlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op medisch vlak ook niet zo heel ver weg.
Er zijn meldingsplichtige ziektes, dat is natuurlijk ook al een milde vorm hiervan. Huisdieren die inentingen moeten hebben gehad voor ze reizen. Bewust soa's verspreiden is strafbaar.
Dat geldt toch wel voor Pfizer? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat in zijn werking gaat. Er is nog helemaal geen bewijs of de vaccins die er aankomen ook het virus blokken.
Verrassend van Van Haga zeg. Wat eenquote:Op woensdag 9 december 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
Hugo zet wel even van Haga weer in het hoekje. Terecht.
Wat een kwal is dat zeg. Vanmorgen bij van Dissel werd die ook al even op z'n plek gezet. Werd hem ook duidelijk gemaakt dat hij fout zat, inclusief bewijs. Nu herhaalde hij in de kamer gewoon weer zijn riedeltje.
Van Haga roept al weken hetzelfde, dat de PCR test fout is. Samen met die clubjes die roepen dat er geen Covid-19 is, dat de PCR fout is en dat dit gewoon een heftige influenza is.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
Hugo zet wel even van Haga weer in het hoekje. Terecht.
Wat een kwal is dat zeg. Vanmorgen bij van Dissel werd die ook al even op z'n plek gezet. Werd hem ook duidelijk gemaakt dat hij fout zat, inclusief bewijs. Nu herhaalde hij in de kamer gewoon weer zijn riedeltje.
Ik vind beide echt niet kunnen. En ga er ookniet aan meewerken.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie is daar tegen dan?
En vacdinsamenleving is wat mij betreft hele andere koek.
Er is voor zover ik weet niet duidelijk of je niet meer besmettelijk bent of dat het verloop voor jou gewoon milder is. Dat moet -naar ik weet- nog onderzocht worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt toch wel voor Pfizer? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat is wel een hele rare vergelijking. Jezelf volgieten met alcohol is een vrije keuze, het oplopen van Corona niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
Mij wel. Je brengt immers anderen in gevaar.
Dronken autorijden ook maar toestaan? Dat is in feite hetzelfde natuurlijk.
Volgens mij wel. Ze werken (je wordt niet/minder ziek) volgens de testen, maar men weet niets over de evt besmettelijkheid na vaccibatie.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt toch wel voor Pfizer? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Jij doet ook niet mee aan een blaastest als je aangehouden wordt?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind beide echt niet kunnen. En ga er ookniet aan meewerken.
Dan maar met weemoed terug denken aan 2x Muse in 2019 en wat al niet meer.
Jij had het over een lichamelijke toestand. Goed, dan veranderen we het voorbeeld in autorijden na een TIA.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:19 schreef Fred het volgende:
Dat is wel een hele rare vergelijking. Jezelf volgieten met alcohol is een vrije keuze, het oplopen van Corona niet.
Dat kan. Ik weeg dat anders.quote:Jezelf eerst verplicht moeten laten invaseren met een wattenstaafje in neus en keel en/of spuit in je arm om volledig deel te mogen nemen
Een blaastest van de politie is toch niet hetzelfde als een test door een beveiliger oid voordat je een gemeentehuis in mag, of een evenemententerrein op mag?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij doet ook niet mee aan een blaastest als je aangehouden wordt?
En hoe ga je dan precies niet meewerken? Vrijwillige quarantaine voor jou?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hugo hou je mond nou eens, en breng iets naar buiten als je een plan of iets hebtquote:Op woensdag 9 december 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
De Jonge zegt dat een testsamenleving onvermijdelijk is. Nu breekt de hel los
Ik denk dat er niks anders op zit dan de vaccinatietrein te pakken, anders mag je in de nabije toekomst niks meer.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:19 schreef Fred het volgende:
[..]
Jezelf eerst verplicht moeten laten invaseren met een wattenstaafje in neus en keel en/of spuit in je arm om volledig deel te mogen nemen aan alles wat onze maatschappij te bieden heeft gaat mij te ver.
Weken?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Haga roept al weken hetzelfde, dat de PCR test fout is. Samen met die clubjes die roepen dat er geen Covid-19 is, dat de PCR fout is en dat dit gewoon een heftige influenza is.
Zum kotsen.
Helaas sta ik daarvoor achter in de rij, ik zou dat spuitje nu al nemen als het konquote:Op woensdag 9 december 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat er niks anders op zit dan de vaccinatietrein te pakken, anders mag je in de nabije toekomst niks meer.
Prima. Ga je niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:19 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is wel een hele rare vergelijking. Jezelf volgieten met alcohol is een vrije keuze, het oplopen van Corona niet.
Jezelf eerst verplicht moeten laten invaseren met een wattenstaafje in neus en keel en/of spuit in je arm om volledig deel te mogen nemen aan alles wat onze maatschappij te bieden heeft gaat mij te ver.
Maar als die anderen die dan ondanks dat de besmetter gevaccineerd is besmet worden ook al gevaccineerd zijn dan maakt het toch niets uit? Ben je in principe een onschuldig virus aan het verspreiden.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat in zijn werking gaat. Er is nog helemaal geen bewijs of de vaccins die er aankomen ook het virus blokken. Dus dat mensen die gevaccineerd zijn niet andere mensen kunnen besmetten. Dus als iemand die gevaccineerd is maar niet getest wordt kan die nog op een festival gaan verspreiden. Ga je mensen om elk wissen wasje testen ook als ze gevaccineerd zijn dan neem je weer een hap uit het draagvlak voor vaccins.
Dat is een goede vergelijking, laten we die doortrekken. Als je een TIA hebt gehad moet je opnieuw gekeurd worden, dat wordt door het CBR gedaan. Haal je je herexamen? Krijg je je rijbewijs. Haal je je herexamen niet? Geen rijbewijs.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij had het over een lichamelijke toestand. Goed, dan veranderen we het voorbeeld in autorijden na een TIA.
[..]
Dat kan. Ik weeg dat anders.
Zeker wel. Gevoelsmatig ligt dat voor mij totaal anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij doet ook niet mee aan een blaastest als je aangehouden wordt?
Duurt even voor er voldoende mensen ingeënt zijn he?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar als die anderen die dan ondanks dat de besmetter gevaccineerd is besmet worden ook al gevaccineerd zijn dan maakt het toch niets uit? Ben je in principe een onschuldig virus aan het verspreiden.
Een testsamenleving zou ik prima vinden totdat er genoeg immuniteit is. Als dat betekent dat ik weer mag reizen of naar evenementen mag...wil ik best een test laten doen hoor. Zelfs als dat gaat gelden voor de horeca. Niet optimaal, maar beter dan dit. En het zou veel beter zijn dan een samenleving waar enkel gevaccineerden weer dingen mogen doen.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen. Genoeg users hier die moord en brand riepen een paar weken terug. Ik zie geen andere uitweg als wij weer z.s.m. willen opstarten, dus ik ben voor.
Gaat volgend jaar gewoon gebeuren.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Duurt even voor er voldoende mensen ingeënt zijn he?![]()
Moeten mensen die hun DKTP, BMR, Pneu, menacwy en HPV prik niet hebben gehad dan ook worden uitgesloten?quote:
Alhoewel ik wel een prikje haal vind ik het ook niet kunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Rond deze tijd volgend jaar ga ik er wel vanuit dat iedereen de spuit gehad heeft.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helaas sta ik daarvoor achter in de rij, ik zou dat spuitje nu al nemen als het kon
Ja, maar tot er een hoog genoege inentingsgraad is gaat het verhaaltje van betreffende user niet opquote:Op woensdag 9 december 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat volgend jaar gewoon gebeuren.
Ik kan je op een briefje geven dat dat niet gratis wordt. Een sneltest à 50 euro of welk bedrag dan ook wordt gewoon opgeteld bij je ticketprijs natuurlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een testsamenleving zou ik prima vinden totdat er genoeg immuniteit is. Als dat betekent dat ik weer mag reizen of naar evenementen mag...wil ik best een test laten doen hoor. Zelfs als dat gaat gelden voor de horeca. Niet optimaal, maar beter dan dit. En het zou veel beter zijn dan een samenleving waar enkel gevaccineerden weer dingen mogen doen.
Al ga ik er dan wel vanuit dat je niet bij elke test een handtekening van een arts nodig hebt of zo. Dat is niet te doen natuurlijk. Zorg ervoor dat er op evenement locaties (en vliegvelden bv) genoeg sneltesten beschikbaar zijn (gratis voor consument) en meer zou er niet nodig hoeven te zijn.
Dan maar vanaf nu als untermensch door het leven. Ik pas. Ik vind het niet okay.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat er niks anders op zit dan de vaccinatietrein te pakken, anders mag je in de nabije toekomst niks meer.
Maakt wel verschil wanneer slechts een minderheid gevaccineerd is, vooral als die groep zich veilig voelt en meer risico neemt.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar als die anderen die dan ondanks dat de besmetter gevaccineerd is besmet worden ook al gevaccineerd zijn dan maakt het toch niets uit? Ben je in principe een onschuldig virus aan het verspreiden.
"Ja maar meneer de BOA, ik heb veel last van chronisch besmettelijke astma. *kuch kuch*. Of ik medicijnen bij me heb? Nee, waarom?"quote:Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef Vallon het volgende:
Tweede Kamer debat Mondkapjes: de uitzondering die je aan een "BOA" moet tonen of bewijze, laat staan mensen zich moeten verantwoorden . Vraag mij af waar het verstand hier die van nuchterheid heeft verlaten.
Hugo snapt kennelijk niets van privacy van kwetsbare groepen wanneer hij aankomt dat je als bewijs een verwijsbrief, medicatie of hulpmiddelen moet gaan tonen dat een persoon geen mondkapje kunt verdragen. Hoe iemand je dat met PTSS of een angststoornis dat doet, is hem kennelijk ontschoten.
En een BOA hoeft een zelfgeschreven uitzondering wettelijk niet te accepteren.
Geweldig en intriest hoe populistische wetgeving wide-eyes-shut tot stand komt.
Hugo begin in de problemen te komen en wordt aast lak, erg vergeetachtig.
Het proces wat je beschrijft klopt niet helemaalquote:Op woensdag 9 december 2020 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een goede vergelijking, laten we die doortrekken. Als je een TIA hebt gehad moet je opnieuw gekeurd worden, dat wordt door het CBR gedaan. Haal je je herexamen? Krijg je je rijbewijs. Haal je je herexamen niet? Geen rijbewijs.
Er is geen enkele andere instantie dan het CBR die kan bepalen of jij wel of niet de weg op mag (los van de politie voor een korte periode, waarna het naar het CBR gaat).
In dit geval is het dan dus hetzelfde. Het is niet aan een evenementenorganisator, gemeentehuis, restaurant of wie dan ook om te bepalen of jij wel of geen toegang hebt op basis van een test die je niet verplicht bent af te nemen, met resultaten die je niet verplicht bent te delen.
Als het RIVM zegt: We kunnen versoepelen, let's goo, dan is de enige uitkomst dat je voor iedereen versoepelen kan.
-Excuus, had hersenscheet eerst met RDW ingevuld, moest natuurlijk CBR zijn.
Ik snap je en heb er begrip voorquote:Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zeker wel. Gevoelsmatig ligt dat voor mij totaal anders.
Als dadelijk alles onder controle is doordat mensen vrijwillig zijn gevaccineerd en er is nog steeds sprake van een testsamenleving?
Ik heb overigens 1 keer in mijn rijbewijsleven a 15 jaar moeten blazen. Met drank op achter het stuur iemand van de sokken rijden vind ik gevoelsmatig echt van heel andere orde dan iemand mogelijkerwijs aansteken net wat voor het overgrote deel verloopt als geen symptomen tot griepachtige symptomen.
Kom even niet helemaal lekker uit mijn woorden denk ik om me goed uit te drukken zoals ik het bedoel.
Ik heb het niet over een vaccinsamenleving. Dat vind ik een heel ander verhaal dan is het recht op lichamelijke integriteit veel meer in het geding.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Moeten mensen die hun DKTP, BMR, Pneu, menacwy en HPV prik niet hebben gehad dan ook worden uitgesloten?
Zij vormen dan ook een risico.
Dit ging over een festival.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Duurt even voor er voldoende mensen ingeënt zijn he?![]()
Dit zie ik als goedpraterij.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zeker wel. Gevoelsmatig ligt dat voor mij totaal anders.
Als dadelijk alles onder controle is doordat mensen vrijwillig zijn gevaccineerd en er is nog steeds sprake van een testsamenleving?
Ik heb overigens 1 keer in mijn rijbewijsleven a 15 jaar moeten blazen. Met drank op achter het stuur iemand van de sokken rijden vind ik gevoelsmatig echt van heel andere orde dan iemand mogelijkerwijs aansteken net wat voor het overgrote deel verloopt als geen symptomen tot griepachtige symptomen.
Kom even niet helemaal lekker uit mijn woorden denk ik om me goed uit te drukken zoals ik het bedoel.
Heb het er serieus voor over.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat dat niet gratis wordt. Een sneltest à 50 euro of welk bedrag dan ook wordt gewoon opgeteld bij je ticketprijs natuurlijk.
Die Haga was eigenlijk nooit opgevallen behalve gedoe met vastgoed en opgepakt worden wegens bezopen achter het stuur zitten en nu valt hij me helaas wel op.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Haga roept al weken hetzelfde, dat de PCR test fout is. Samen met die clubjes die roepen dat er geen Covid-19 is, dat de PCR fout is en dat dit gewoon een heftige influenza is.
Zum kotsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |