De gemiddelde mortaliteit van COVID-19 ligt nog altijd hoger dan de seizoensgriep. Mensen met onderliggende aandoeningen en/of een hoge leeftijd hebben een grotere kans om aan corona te overlijden dan aan de seizoensgriep. Bovendien is het nog maar afwachten hoeveel mensen blijvende long-covid klachten houden. Het is echt te kort door de bocht door te stellen dat het na vaccinatie ongeveer net zoveel impact heeft als de seizoensgriep.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus, op dit moment is Covid-19 een goederentrein die op een station probeert te parkeren met 1 perron. Maar wanneer de vaccins uitgerold zijn is het niets anders dan de seizoensgriep, dat is het enige wat ik probeerde te zeggen.
Ja echt belachelijk dit...... maar bedjes erbij ho maar en extra versneld willen opleiden ho maar..... jemig de pemig wat een briljante aanpak van een virus waar 99,8% nauwelijks last van heeft maar toevallig een IC (in een paar provincies?) wat extra drukte KAN opleveren als er geen puffers en andere voorzorgsmaatregelen worden gebruikt die de klachten bij zwaar getroffen mensen snel weer verminderen.....quote:Op woensdag 9 december 2020 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, doel is een overbelasting vd zorgcapaciteit te voorkomen.
Dat weten wij inderdaad nog niet. Daarom zeg ik steeds "hopelijk", want ben wel een beetje klaar met alle "best case scenarios".quote:Op woensdag 9 december 2020 22:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De gemiddelde mortaliteit van COVID-19 ligt nog altijd hoger dan de seizoensgriep. Bovendien is het nog maar afwachten hoeveel mensen blijvende long-covid klachten houden. Het is echt te kort door de bocht door te stellen dat het na vaccinatie ongeveer net zoveel impact heeft als de seizoensgriep.
"Wij gaan een feestje vieren, jij mag niet meedoen want jij hebt Corona".quote:Op woensdag 9 december 2020 22:01 schreef Tijn het volgende:
Dus wat is nou je klacht? Dat het slecht is dat besmettelijke mensen niet in een grote menigte gaan hossen?
Je snapt dat zo'n opleiding niet met 3 maanden is afgerond? Daar heb je dus niet zo gek veel aan.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:03 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ja echt belachelijk dit...... maar bedjes erbij ho maar en extra versneld willen opleiden ho maar..... jemig de pemig wat een briljante aanpak van een virus waar 99,8% nauwelijks last van heeft maar toevallig een IC (in een paar provincies?) wat extra drukte KAN opleveren als er geen puffers en andere voorzorgsmaatregelen worden gebruikt die de klachten bij zwaar getroffen mensen snel weer verminderen.....
Klopt 4 jaar, dat kan ook in 3 en dan nog ben je een betrouwbaar gevonden vaccin wel voor en ben je OOK nog voorbereid op andere IC problemen in de toekomst....maar hey vooral niet doen hoor!quote:Op woensdag 9 december 2020 22:04 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je snapt dat zo'n opleiding niet met 3 maanden is afgerond? Daar heb je dus niet zo gek veel aan.
Of ziek gewoon even uit en neem het volgende feestje mee. En hou in de tussentijd je muil want de wereld vergaat niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:03 schreef Fred het volgende:
[..]
"Wij gaan een feestje vieren, jij mag niet meedoen want jij hebt Corona".
Ga dan gewoon geen feestje vieren.
Waarom dan? Mensen zijn beschermd, minder besmettingen. Als dat vaccin gewoon werkt is het wel klaar met corona.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De gemiddelde mortaliteit van COVID-19 ligt nog altijd hoger dan de seizoensgriep. Mensen met onderliggende aandoeningen en/of een hoge leeftijd hebben een grotere kans om aan corona te overlijden dan aan de seizoensgriep. Bovendien is het nog maar afwachten hoeveel mensen blijvende long-covid klachten houden. Het is echt te kort door de bocht door te stellen dat het na vaccinatie ongeveer net zoveel impact heeft als de seizoensgriep.
Mensen met andere besmettelijke ziekten moeten dan dus ook uitgesloten worden van deelname?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Om uitermate logische redenen. Dus wat miep je nou?
En onderscheid is gewoon geoorloofd hoor. Zolang gelijke gevalken maar gelijk behandeld worden.
Bij welke ziekenhuizen is het rustig? Patienten worden verspreid over het land.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:00 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Waarom is het bij andere ziekenhuizen dan zo rustig?
Het zou fijn zijn als dergelijke reacties wat breder worden uitgemeten dan enkel Rotterdam of Den Haag.
Dan ga je toch naar het volgende feestje? Je hebt covid niet for life he*quote:Op woensdag 9 december 2020 22:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Ja daarover zijn we het dan principieel oneensquote:
Over 3 jaar hoop ik dat deze ellende al lang voorbij is, dus daar heb je met deze crisis letterlijk niets aan.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:05 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Klopt 4 jaar, dat kan ook in 3 en dan nog ben je een betrouwbaar gevonden vaccin wel voor en ben je OOK nog voorbereid op andere IC problemen in de toekomst....maar hey vooral niet doen hoor!
Nou nou..... uitzieken ben ik voor maar muil houden hoeft van mij nietquote:Op woensdag 9 december 2020 22:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Of ziek gewoon even uit en neem het volgende feestje mee. En hou in de tussentijd je muil want de wereld vergaat niet.
Dat is een legitiem standpunt hoor.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar dat weet je niet. De hoeveelheid mensen die blijvende long-covid klachten houden is onbekend, maar nog steeds niet schrikbarend hoog. Er is (op dit moment) naar mijn mening geen enkele reden aan te nemen dat dit virus na vaccinatie heftiger is dan de rest.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De gemiddelde mortaliteit van COVID-19 ligt nog altijd hoger dan de seizoensgriep. Mensen met onderliggende aandoeningen en/of een hoge leeftijd hebben een grotere kans om aan corona te overlijden dan aan de seizoensgriep. Bovendien is het nog maar afwachten hoeveel mensen blijvende long-covid klachten houden. Het is echt te kort door de bocht door te stellen dat het na vaccinatie ongeveer net zoveel impact heeft als de seizoensgriep.
Kinderen met besmettelijke ziekten worden ook vooral dringend geadviseerd thuis te blijven, ja. Laten we nu niet net doen alsof dit een heel nieuw verschijnsel is.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Mensen met andere besmettelijke ziekten moeten dan dus ook uitgesloten worden van deelname?
In ieder geval Friesland en hoeveel gaan er elke dag over de grens naar Duitsland?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij welke ziekenhuizen is het rustig? Patienten worden verspreid over het land.
quote:Op woensdag 9 december 2020 22:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Mensen met andere besmettelijke ziekten moeten dan dus ook uitgesloten worden van deelname?
Welke besmettelijke ziekten zorgen precies voor een gigantische golf in de ziekenhuizen dan? Dat is helemaal geen gelijk geval man.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Nou ja, als je ziek bent en dan ook maar verwacht dat andere mensen ook maar even geen lol hebben omdat jij er niet bij kan zijn...quote:Op woensdag 9 december 2020 22:06 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Nou nou..... uitzieken ben ik voor maar muil houden hoeft van mij niet
Daar gaan we ook uit van gezond verstand en een afgewogen risico.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kinderen met besmettelijke ziekten worden ook vooral dringend geadviseerd thuis te blijven, ja. Laten we nu niet net doen alsof dit een heel nieuw verschijnsel is.
Virussen blijven en de ellende ook als je de overheid op deze manier laat blijven handelen..... begrijp dat je er ook wat van vind.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Over 3 jaar hoop ik dat deze ellende al lang voorbij is, dus daar heb je met deze crisis letterlijk niets aan.
Oh, wij moeten ook nog krassen vandaag!quote:Op woensdag 9 december 2020 22:08 schreef Tijn het volgende:
Nou mensen, ik vind het weer mooi geweest hoor. Ik ga lekker m'n adventskalenders open maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |