abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 15:28:41 #1
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196638542
2 weken geleden op woensdag kwam er plots een jong poesje uit de strobalen die op het perceel naast ons huis staan. Helemaal hongerig en met een slepend staartje.
We hebben gelijk gezocht of er nog meet poesjes waren en we vonden een dode moederpoes. Dus waarschijnlijk is dit poesje in de strobalen geboren. Toch heb ik het poesje aangegeven bij verloren huisdieren en heb ik de ambulance gebeld voor de moederpoes, die is gehaald.

Het poesje at gulzig maar steeds rustiger en wende snel aan het leven in huis. Maar het ging niet goed met het staartje dus afgelopen maandag ermee naar de dierenarts.

En nu is het staartje er dus helemaal af en heeft ze (bepaald door de da) pijnstillers want het was erg pijnlijk. 2 dagen opgenomen geweest.

We mochten het poesje houden, over 10 dagen wordt ze gechipt. En ze heet ZiZi.

[ Bericht 3% gewijzigd door oppiedoppie op 09-12-2020 16:36:09 ]
To BG or not to BG!
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 15:31:49 #2
35723 crew  GGMM
pi_196638590
Awh

Pics?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  woensdag 9 december 2020 @ 15:34:19 #3
335476 oppiedoppie
pi_196638634
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:31 schreef GGMM het volgende:
Awh

Pics?
Hoe doe ik dat ook al weer?
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 15:37:57 #4
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196638680
Wat zielig
Praat over de hel en je komt er.
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 15:41:19 #5
35723 crew  GGMM
pi_196638732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:34 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat ook al weer?
Uploaden op een website (bijvoorbeeld imgur)
En dan het adres van de afbeelding tussen [img][/img] zetten.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  woensdag 9 december 2020 @ 16:14:50 #6
335476 oppiedoppie
pi_196639205
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:41 schreef GGMM het volgende:

[..]

Uploaden op een website (bijvoorbeeld imgur)
En dan het adres van de afbeelding tussen [ [url=]afbeelding[/url] ] zetten.
Het beroerde is dat ik die app moet downloaden om het te kunnen gebruiken en dat mijn geheugen bijna vol is. En dan moet ik apps verwijderen die ik gebruik. De apps die ik nooit gebruik, zoals twitter, die kan ik niet verwijderen. Daar baal ik wel van.
Moet er dus ff voor gaan zitten en helaas heb ik thuis geen computeraansluiting om alle foto's en filmpjes hierop te zetten.
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:19:29 #7
491050 Scheepskok
pi_196639258
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Het beroerde is dat ik die app moet downloaden om het te kunnen gebruiken en dat mijn geheugen bijna vol is. En dan moet ik apps verwijderen die ik gebruik. De apps die ik nooit gebruik, zoals twitter, die kan ik niet verwijderen. Daar baal ik wel van.
Moet er dus ff voor gaan zitten en helaas heb ik thuis geen computeraansluiting om alle foto's en filmpjes hierop te zetten.
Probeer mupload. Foto maken. Naar mupload.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:20:58 #8
491050 Scheepskok
pi_196639274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Heb je geen computer? Met een usb-snoertje kun je alle foto's van je mobiel op je computer zetten en die foto's wissen van je mobiel.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:29:48 #9
335476 oppiedoppie
pi_196639405
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:20 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Heb je geen computer? Met een usb-snoertje kun je alle foto's van je mobiel op je computer zetten en die foto's wissen van je mobiel.
Nee, ik heb geen computer. En geen aansluiting. Ergens in januari komen ze een kabel aanleggen. Kosten 2000,- helaas.
Maar woon wél heerlijk afgelegen.
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:32:22 #10
335476 oppiedoppie
pi_196639442
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:33:06 #11
335476 oppiedoppie
pi_196639452
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:19 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het leek te lukken maar heb helaas een zwart beeld. 😂
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:36:47 #12
335476 oppiedoppie
pi_196639497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:19 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het is gelukt. Thnx.
To BG or not to BG!
pi_196639509
Aw popje, ze zal wel moeten wennen, balans enzo. Leuk dat ze blijft!
pi_196639618
Wat een schatje O+
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:48:25 #15
335476 oppiedoppie
pi_196639680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:31 schreef GGMM het volgende:
Awh

Pics?
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:51:08 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196639723
Wat zegt een kat met zijn staart?

De communicatie van je kat
De bekende bioloog Midas Dekkers heeft ooit gezegd: “Honden spreken Duits, maar katten spreken Frans”. Hiermee bedoelde hij dat katten een subtiele taal hebben. Een hond laat duidelijk zien hoe hij zich voelt en wat hij vindt. Dit doet hij door middel van grommen, blaffen, springen, spelen of kwispelen. Een kat doet dit op een veel subtielere manier. Om katten te begrijpen, zal je echt je best moeten doen. In dit artikel lees je over hoe een kat communiceert en hoe hij voornamelijk met zijn staart communiceert.

Wat zegt een kat met zijn lichaamstaal?
Wist je dat een knipoog in kattentaal betekent: ‘Ik heb geen kwaad in de zin, de kust is veilig’. Wil je meer weten over de gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal van je kat? Lees dan hier verder.
Katten hebben verschillende manieren waarop ze kunnen communiceren. Zo kunnen ze kopjes geven met een staart recht omhoog en lief miauwen op het moment dat ze kattenvoer krijgen of als ze zin hebben in lekkere kattensnacks.

Ogen zijn ook erg belangrijk bij de communicatie van katten. Dit geldt vooral in de communicatie naar elkaar. Als katten elkaar tegenkomen, kunnen ze de andere kant op kijken, dan laten ze merken dat ze niet geïnteresseerd zijn. Als katten met hun ogen knipperen, dan laten ze zien dat ze aardig zijn, ze willen wel contact, maar geen ruzie.

Elkaar strak in de ogen aan kijken is een agressief teken, vaak is het gevolg hiervan een vechtpartij. In de communicatie tussen katten en mensen is het belangrijk dat hier rekening mee gehouden wordt.

Oogcontact
Kijk katten niet strak aan, dit kunnen ze als bedreigend ervaren.

Wat zegt de staart van jouw kat?
De staart van katten geeft de duidelijkste signalen weer over hoe een kat zich voelt. Er zijn veel verschillende houdingen van de staart. Hieronder hebben we een paar voorbeelden:

• Als de staart in een boog naar beneden hangt, met een opgericht puntje. Dan is de kat tevreden en ontspannen.
• Als de staart in een grote boog omhoog staat, dan is de kat nieuwsgierig en alert.
• Als de staart hevig heen en weer beweegt, dan is de kat boos of gestrest.
• Als de staart recht omhoog staat met het puntje recht opgericht dan is de kat vaak tevreden en vrolijk.
• Als de staart recht omhoog staat met de haren overeind, dan toont de kat agressie.
• Als de staart in een boog omhoog staat, met alle haren overeind, dan is de kat in een verdedigende houding. Dat de kat een aanval doet is niet uitgesloten.
• Als de staart naar beneden hangt met alle haren overeind, dan is de kat ergens van geschrokken!
• Als de staart naar beneden hangt of zelfs tussen zijn achterpoten dan is de kat verslagen.
• Als de staart omhoog steekt met alle haren overeind, katten krijgen dan een dikke staart. Dan zijn katten aan het spelen.
• Als alleen het puntje van de staart af en toe beweegt zijn katten in gedachten
• Als het puntje van de staart sneller beweegt, is de kat geïrriteerd
• Als de staart opzij gehouden wordt, dan is de kat verlegen of krols.

Je kat blijft in balans door zijn staart
De staart van katten is niet alleen belangrijk als communicatiemiddel maar ook om in balans te blijven. Daarom houden katten tijdens de jacht hun staart strak naar achteren, totdat hij overgaat op de aanval en de kat balans nodig heeft.

Zo is de kat er zeker van dat de staart nergens achter blijft haken en dat hij zichzelf niet verraadt bij zijn prooi. Pas op het laatst bij de sprong naar de prooi gaat de staart omhoog. Aan het bewegen of trillen van de staart kan je zien hoe geconcentreerd de kat is op zijn prooi of op een kattenspeeltje. Let maar eens op wanneer je kat in de vensterbank zit en een vogel of andere prooi buiten in de gaten houdt.

Waarom “kwispelt” mijn kat?
Wanneer een kat ontspannen is maar zichzelf voorbereidt op lichamelijke inspanning laat hij zijn staart heen weer zwiepen. De kat zit hierbij vaak in een ambivalente fase. Hoe alerter en emotioneler de kat wordt, hoe sneller de kat met zijn staart zal gaan zwiepen. Het kan beginnen met alleen het puntje van de staart tot het ferm heen en weer zwiepen van de hele staart.

Om je kat te kunnen begrijpen, wat je kat zegt, moet je niet alleen naar de staart kijken, maar ook rekening houden met de omgeving van de kat en wat er met de kat op dat moment gebeurd.

https://petsplace.nl/advies/kat-staart/

Even goed opletten dus bij deze poes, anders krijgt dit verhaal nog een staartje :D
  woensdag 9 december 2020 @ 16:51:31 #17
335476 oppiedoppie
pi_196639729
En dit is ze een dag voor de operatie dus nog mét staart.

To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:51:54 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196639740
Nog meer foto's *O* *O* *O* *O*
  woensdag 9 december 2020 @ 16:54:33 #19
335476 oppiedoppie
pi_196639789
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik ben nu aan het werk en heb nog geen tijd gehad voor goede foto's.
Maar ik weet nu hoe ik foto's kan plaatsen op fok dus das mooi. 😂
To BG or not to BG!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:58:13 #20
335476 oppiedoppie
pi_196639853
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heb nog een laatste leuke gevonden. Ook nog mét staart.
To BG or not to BG!
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 17:00:35 #21
35723 crew  GGMM
pi_196639875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Heb nog een laatste leuke gevonden. Ook nog mét staart.
[ afbeelding ]
Wat een baas _O_

Likes uitgedeeld.
pi_196649865
Aw O+ Held! Wellicht is er een ongeluk met een landbouwvoertuig geweest waardoor moeder overleden is en het kitten zijn staartje beschadigd was?

De dierenarts zal het vast verteld hebben, maar let op dat hij niet aan het stompje gaat likken. Anders kun je beter een weekje een kraag omdoen, tot het genezen is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196651287
Wanneer komen er nieuwe foto’s O-) O-)
  donderdag 10 december 2020 @ 17:45:52 #24
335476 oppiedoppie
pi_196658489
quote:
6s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Binnenkort 😂
To BG or not to BG!
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:07:56 #25
335476 oppiedoppie
pi_196671217
quote:
6s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
To BG or not to BG!
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:08:56 #26
335476 oppiedoppie
pi_196671230
To BG or not to BG!
pi_196672166
Wat een schatje ❤️❤️
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:42:02 #28
335476 oppiedoppie
pi_196673645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:12 schreef Angelfrouk het volgende:
Wat een schatje ❤️❤️
Ja ze is heul lief maar volgens mij ook heul slim want ik heb nog een kat, een te dikke beetje domme kater die nogal bang voor haar is en ze weet altijd precies waar hij is en zit soms vlakbij en dat heeft hij niet eens door. Ben benieuwd wat er gebeurd als hij niet meer bang voor haar is.

Ze zat vanacht trouwens boven op mijn schouder maar ze weegt natuurlijk niks en toen ik mn ogen open deed zat ze 10 cm voor mn gezicht met dr koppie naar me te kijken.

Volgens mij wordt ze een bijzonder katje.
To BG or not to BG!
pi_196684822
Feel good topic *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 13 december 2020 @ 17:18:40 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196709800
De foto’s zijn al weer twee dagen oud -O-
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:44:29 #31
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196739080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ja ze is heul lief maar volgens mij ook heul slim want ik heb nog een kat, een te dikke beetje domme kater die nogal bang voor haar is en ze weet altijd precies waar hij is en zit soms vlakbij en dat heeft hij niet eens door. Ben benieuwd wat er gebeurd als hij niet meer bang voor haar is.

Ze zat vanacht trouwens boven op mijn schouder maar ze weegt natuurlijk niks en toen ik mn ogen open deed zat ze 10 cm voor mn gezicht met dr koppie naar me te kijken.

Volgens mij wordt ze een bijzonder katje.
Ikweethetookniet gaf al hele goede tips, maar op Youtube zijn ook veel filmpjes van experts... ze zullen hetzelfde zeggen als Ikweethetookniet... maar wat beeld erbij kan geen kwaad.
Maar ik las al dat je al een andere kat hebt, dus je zal er sowieso al het een en ander van weten.

Maar eh... mijn eerste kater was 4 maand toen hij kwam aanlopen (natuurlijk gezocht naar de eigenaar)... maar die voelde zich ook altijd veilig op mijn schouder (zelfs toen hij van 16 meter in een boom nog 2 meter moest overbruggen voor hij op mijn schouder terecht kwam).... Maar nu bijna 11 jaar verder, is hij doorgaans niet heel aanhalig... en als hij echt aanhalig is, dan is het als hij op mijn schouders zit... En dat is wel leuk zo'n circus act... maar best wel vermoeiend, de kat zo meer dan 10 minuten te aaien. ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:02:11 #32
335476 oppiedoppie
pi_196739798
quote:
6s.gif Op zondag 13 december 2020 17:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
De foto’s zijn al weer twee dagen oud -O-
To BG or not to BG!
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:11:48 #33
335476 oppiedoppie
pi_196739816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:44 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ikweethetookniet gaf al hele goede tips, maar op Youtube zijn ook veel filmpjes van experts... ze zullen hetzelfde zeggen als Ikweethetookniet... maar wat beeld erbij kan geen kwaad.
Maar ik las al dat je al een andere kat hebt, dus je zal er sowieso al het een en ander van weten.

Maar eh... mijn eerste kater was 4 maand toen hij kwam aanlopen (natuurlijk gezocht naar de eigenaar)... maar die voelde zich ook altijd veilig op mijn schouder (zelfs toen hij van 16 meter in een boom nog 2 meter moest overbruggen voor hij op mijn schouder terecht kwam).... Maar nu bijna 11 jaar verder, is hij doorgaans niet heel aanhalig... en als hij echt aanhalig is, dan is het als hij op mijn schouders zit... En dat is wel leuk zo'n circus act... maar best wel vermoeiend, de kat zo meer dan 10 minuten te aaien. ;)
Ze doet het enorm goed en het stompie wat er nog staat beweegt goed dus daar kun je nog beetje van aflezen ook.
Soms als ze net wakker wordt en snel gaat staan wankelt ze even maar tijdens rennen en springen merk je er niks van. Ze speelt uren met een walnoot, onder kasten in onze boekenkast, achter de boeken.
De bloempot waar ze graag in zat heeft ze trouwens leeggegraven.

Ze slaapt nu snachts op bed en heeft af en toe kontact met mn andere 2 katten.

Gaat dus heel goed. Ze heeft nog steeds ontstekingsremmers maar het ziet er goed uit, vrijdag weer dierenarts.
To BG or not to BG!
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:19:52 #34
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196756502
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:11 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ze doet het enorm goed en het stompie wat er nog staat beweegt goed dus daar kun je nog beetje van aflezen ook.
Soms als ze net wakker wordt en snel gaat staan wankelt ze even maar tijdens rennen en springen merk je er niks van. Ze speelt uren met een walnoot, onder kasten in onze boekenkast, achter de boeken.
De bloempot waar ze graag in zat heeft ze trouwens leeggegraven.

Ze slaapt nu snachts op bed en heeft af en toe kontact met mn andere 2 katten.

Gaat dus heel goed. Ze heeft nog steeds ontstekingsremmers maar het ziet er goed uit, vrijdag weer dierenarts.
Fijn te horen/ lezen dat het goed met haar gaat. :)
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:38:30 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196756737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:19 schreef Also-von-Oder het volgende:
Fijn te horen/ lezen dat het goed met haar gaat. :)
Idd, dan krijgt dit verhaal een happy end ipv een staartje

Zijn er al nieuwe foto’s O-) O-)
pi_196770252
Zilig maar opzich is het wel weer een voordeel dat het nog een een kitten is.
Die leren dan omgaan met het gemis en leren er mee omgaan.
M'n zus heeft een kat die een oog mist maar dat was al vanaf de geboorte een onderontwikkeld oog en is weggehaald om problemen te voorkomen.
Die kat merk je verder niks aan in het gedrag, kan ook best goed diepte zien door met de kop te bewegen.
bij oudere katten levert het meer problemen op want die missen dan ook echt iets, die hebben vergelijkingsmateriaal zeg maar.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:42:58 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197306539
Waar blijven de foto's O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')