Nober | woensdag 9 december 2020 @ 01:00 |
Opnieuw containers overboord op Noordzee: mogelijk groot aantal op Duits grondgebied
| |
Marsenal | woensdag 9 december 2020 @ 01:12 |
In principe moeten die dingen vastgezet staan. Dit is niet gelukt. | |
Hathor | woensdag 9 december 2020 @ 01:14 |
in principe....tsja | |
tjoptjop | woensdag 9 december 2020 @ 01:25 |
Vorige week bij Hawa ook al 1900![]() | |
tjoptjop | woensdag 9 december 2020 @ 01:26 |
Van de week dus ff sigaretten scoren op Schiermonnikoog ![]() | |
tjoptjop | woensdag 9 december 2020 @ 01:27 |
Normaal gaan er zo'n 1300 containers verloren per jaar. Nu dus met deze 200 en die 1900 van vorige week al 2100. Plus wat er eerder dit jaar overboord is gegaan ![]() | |
Kriegel | woensdag 9 december 2020 @ 01:28 |
Kut, daar zat m'n realdoll in.
| |
kanovinnie | woensdag 9 december 2020 @ 05:30 |
Want iets wat vast staat kan niet losbreken? | |
Socios | woensdag 9 december 2020 @ 06:36 |
Spanbandje te weinig gebruikt. ![]() | |
Captain_Ghost | woensdag 9 december 2020 @ 06:42 |
Geef de schipper een boete voor elke omvallende containers. Op gegeven moment zullen ze wel een manier vinden boel goed vast zetten. | |
Basp1 | woensdag 9 december 2020 @ 06:47 |
De rederij van het schip die deze verloren heeft lijkt me dan realistischer daar is meer geld te halen dan bij een priv persoon. Overigens bizar dat er zomaar containers verloren worden bij rustig weer, als het nu tijdens een flinke storm gebeurt zou zijn zou het kunnen komen door materiaal falen, maar nu zal het gewoon menselijk falen geweest zijn. | |
Captain_Ghost | woensdag 9 december 2020 @ 06:50 |
Rederij en schippers zijn vaak samen. Wanneer je op de pad bent, ben je zelf verantwoordelijk voor wat je vervoert. Net als bij het autoverkeer. Bedrijf moet voor veilig vervoer zorgen, maar de chauffeur of schipper moet zorgen dat lading veilig vastgezet worden. | |
Basp1 | woensdag 9 december 2020 @ 06:53 |
Ah daarom hebben we een rijtijdenwet ingevoerd omdat wanneer het aan werkgevers ligt men zo weinig mogelijk regels wilt hebben en het liefst de bestaande regels ontwijken. Nee de werkgever moet gewoon toezien dat hun medewerkers aan de wettelijke eisen voldoen. Het bedrijf faalt daar dus hard in. | |
de_boswachter | woensdag 9 december 2020 @ 07:30 |
De hebberigheid van de mens gaat ten kostte van het bestaan van onze planeet. Lekker veel, nee nog meer!!! laden op die schepen | |
X-23 | woensdag 9 december 2020 @ 07:44 |
Niet weer ![]() | |
thedeedster | woensdag 9 december 2020 @ 07:51 |
Nou, het weer was niets bijzonders. De stuurman zal wel een borrel, of blow te veel op hebben gehad. Idioten. | |
Marsenal | woensdag 9 december 2020 @ 08:20 |
Nou, ik heb wel eens gezien hoe die klemmen werken, dit was toevallig laatst op de npo, en ik denk dat het waarschijnlijker is dat ze er een paar vergeten zijn ![]() | |
Starhopper | woensdag 9 december 2020 @ 08:28 |
Jutten ![]() | |
StretchingKoala | woensdag 9 december 2020 @ 08:48 |
Tja...er is een zwaar terkort aan containers en ruimte op het moment in de internationale zeevracht. Dus alles moet snel snel snel, vertragingen mogen niet....hoop niet dat dit ook een gevalletje is van we moeten nu weg komt vast goed | |
Bocaj | woensdag 9 december 2020 @ 09:04 |
Op die Noordzee bodem moeten nu wel een flink aantal containers liggen lijkt mij... Geloof nooit dat ze, ze allemaal opvissen... | |
Circle.Of.Filth | woensdag 9 december 2020 @ 09:28 |
Strandjutten ja ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2020 @ 09:29 |
Kunnen ze die dingen niet gewoon vastzetten? Hopelijk aantal PS5's ![]() | |
Circle.Of.Filth | woensdag 9 december 2020 @ 09:35 |
Tena Ladies ![]() | |
vannelle | woensdag 9 december 2020 @ 17:01 |
Dat hoop ik niet! Dan hebben we binnenkort geen zeen en oceanen meer. ![]() | |
tjoptjop | woensdag 9 december 2020 @ 23:40 |
Gebeurt nooit volgens mij. Als er een drijvende container gelokaliseerd is wordt deze lek geschoten door marine/kustwacht. | |
Bocaj | woensdag 9 december 2020 @ 23:43 |
Echt? Ik dacht dat ze die containers op sleeptouw namen en naar een haven brachten... | |
tjoptjop | donderdag 10 december 2020 @ 00:10 |
Ik lees net dat er ook geborgen wordt inderdaad. Misschien is het afhankelijk van de locatie. Midden op de oceaan kapot schieten versus bergen dichter bij de kust (wat de marine niet doet natuurlijk) | |
tjoptjop | donderdag 10 december 2020 @ 00:24 |
Ik kwam dit ook tegen, van mei dit jaarhttps://www.ilent.nl/actu(...)econtainers-afgerond Toch wel tekortkomingen dus ![]() | |
K.loon | zondag 13 december 2020 @ 20:48 |
GPS tagged, als het kan een boei eraan, en dan worden ze later opgevist mbv duikers en een bak of DPV met een kraan erop. Ze laten sowieso niets liggen wat is gelokaliseerd.. | |
Lospedrosa | zondag 13 december 2020 @ 20:50 |
Wat een onzin welke je hier leest. ![]() | |
MisterWendel | zondag 13 december 2020 @ 20:50 |
Zijn die dingen een beetje waterdicht? | |
MichaelScott | zondag 13 december 2020 @ 21:14 |
Ai, dat wordt nog langer wachten op de nieuwe voorraad van de ps5. | |
Jnk18 | maandag 14 december 2020 @ 08:21 |
Door de lucht in die dingen blijven ze net onder water drijven voor een lange tijd, best gevaarlijk voor kleine boten. ![]() | |
Interpretatie | maandag 14 december 2020 @ 08:38 |
Kubieke inhoud van een veelvoorkomende 40 voet 9'6''-container is 74.6 kubieke meter. De zwaarste containers van deze maat die ik heb meegemaakt was 35 ton (en dat was eigenlijk al niet toegestaan; de containerkraan kon hem niet van dek krijgen zonder op 'extra last' te worden gezet). Bij dicht blijven van de container (bovenaan zitten openingen voor ventilatie maar die zijn relatief zeer klein) zal de container dus maximaal voor de helft in het water zinken. Nog steeds slecht te zien natuurlijk, en ook op de radar geeft het weinig weerkaatsing tussen de golven, en ook nog eens onverlicht 's nachts. Op den duur zal er meer water penetreren in de container en deze steeds verder het water inzakken. | |
Interpretatie | maandag 14 december 2020 @ 08:47 |
Overigens over het vastzetten van containers op grote containerschepen: dit wordt gedaan door lashbedrijven die allemaal bijzonder zwaar gecertificeerd zijn. Dit gebeurd ook niet met lashbanden of met touwtjes. De metalen staven zijn voor een sterk persoon al nauwlijks te huffen en ook nog eens vaak onhandelbaar lang. Moet ook nog eens vlot gebeuren (in de containervaart is tijd bijna letterlijk geld) dus niet voor de 'faint at hart'. Je collega's zien er op toe dat je meekomt en je merkt al snel dat je mee moet gaan of opdonderen. Werkstudentjes kunnen beter kranten gaan rondbrengen dus! Dit lashen is allemaal gecertificeerd en de verzekeraars zien er strikt op toe dat dit ook deugdelijk gebeurd. Lashing is, op moderne grote containerschepen, vaak alleen nog noodzakelijk voor de bovenste rijen containers (aan dek). De onderste lagen staan in een soort van rails. Ook staan de containers nog eens met (semi)automatische voetjes (twist-locks) aan elkaar vast. Heb een rij containers, waarbij men vergeten was de twistlocks los te maken, omhoog zien trekken. Deze twistlocks zijn dus, voor statische belasting, meer als voldoende! Probleem is de dynamische belasting door golven en het slingeren van het schip. Vooral voor de bovenste laag (het verst verwijderd van het gewichtszwaartepunt waarom het schip schijnbaar slingert) is dit krachtig. Onderschat de krachten van de zee dus niet. En de 'schipper' ![]() | |
nixxx | maandag 14 december 2020 @ 08:56 |
Hehehehe, thema-inspectie sjorren... |