Nee. Vanuit het standpunt van de regering gezien:quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.
Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Maar dan moet je nog wel een economie overhouden. Waar je al tig keer op gewezen bent door verschillende users de wereld is geglobaliseerd. Als Nederland hetzelfde strengen grens beleid zou voeren als die landen dan kunnen we na een paar maanden de zorg afschalen. Wel definitief omdat we het gewoon dom weg niet meer kunnen betalen.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.
De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Wat weet jij er nou van wat ik krijg?quote:Op woensdag 9 december 2020 01:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.quote:Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.
Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
En in Michigan.quote:Op woensdag 9 december 2020 04:45 schreef crystal_meth het volgende:
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
Is zelfs op de persconferentie gezegd.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
Wel pas na enig doorvragen, Hugo kwam hier niet zelf mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:15 schreef wpor het volgende:
[..]
Is zelfs op de persconferentie gezegd.
Lastige keuze.quote:Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’
GEERTRUIDENBERG - In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Dat lijkt me een heel moeilijke keus inderdaad, hoe daar mee om te gaan. Mensen met dementie, maar ook met een geestelijke achterstand begrijpen er volgens mij helemaal niets van als je die in quarantaine zet.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
Bij ons in de stad. Verklaart enigszins de hoge dagelijkse aantallen hier
https://www.bndestem.nl/o(...)ensvreugde~a5f52234/
[..]
Lastige keuze.
Is ook wat voor te vinden.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lastige keuze.
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?quote:Op woensdag 9 december 2020 08:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?
Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
Zucht, deze man......quote:Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.
Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lastige keuze.
Worden bejaarden met dementie vaak opgenomen wegens covid? Ik verwacht eerder dat die in het verpleeghuis overlijden..quote:Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
Dat gezwam snap ik ook nooit. De cijfers schommelen continue en het komt een beetje over alsof maatregelen maar te pas en te onpas ingevoerd worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:
Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.
En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
Lijkt me niet dat deze mensen in een ziekenhuis de zorg krijgen die ze nodig hebbenquote:Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |