abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 00:38:04 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196630519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.

Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Nee. Vanuit het standpunt van de regering gezien:
- Zolang er geen vaccin is, kan je de sterfgevallen enkel maximaal beperken door de maatregelen quasi onbeperkt lang in stand te houden.
- Eens een vaccin beschikbaar is moet je de maatregelen hooguit één of twee maanden langer volhouden wanneer je ervoor kiest om de zwaksten eerst te vaccineren.
are we infinite or am I alone
pi_196630559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.

De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Maar dan moet je nog wel een economie overhouden. Waar je al tig keer op gewezen bent door verschillende users de wereld is geglobaliseerd. Als Nederland hetzelfde strengen grens beleid zou voeren als die landen dan kunnen we na een paar maanden de zorg afschalen. Wel definitief omdat we het gewoon dom weg niet meer kunnen betalen.
  woensdag 9 december 2020 @ 01:21:02 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630669
twitter
pi_196630682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O_
Die wil ik. *O*
pi_196630705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O_
Die wil ik. *O*
Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
pi_196630710
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:30 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
Wat weet jij er nou van wat ik krijg? :{
En is die prut dan? -O-
  woensdag 9 december 2020 @ 01:44:07 #82
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196630745
Ik lees dat Zweedse minister van Gezondheidszorg Lena Hallengren vanavond heeft gezegd dat iedereen in Zweden in de eerste helft van 2021 wordt ingeënt tegen Covid19.
We moeten maar zien of dat lukt, maar er spreekt in ieder geval een stuk meer ambitie uit dan het verhaal van De Jonge. |:)

N..B. Het gaat om alle Zweden boven de 18 en die onder de 18 met gezondheidsrisico's. Geen gezonde kinderen, dus.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196631291
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.

Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
  woensdag 9 december 2020 @ 04:45:01 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196631310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.

Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
pi_196631328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:45 schreef crystal_meth het volgende:

Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
En in Michigan.

Of het zinloos is, los van de productieplek is onbekend. Ten tijde van mondkapjes schaarste etc gebeurde dit ook.
pi_196631812
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
pi_196631871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
Is zelfs op de persconferentie gezegd.
pi_196631909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:15 schreef wpor het volgende:

[..]

Is zelfs op de persconferentie gezegd.
Wel pas na enig doorvragen, Hugo kwam hier niet zelf mee.
sig verwijderd door FA
pi_196631956
Bij ons in de stad. Verklaart enigszins de hoge dagelijkse aantallen hier

https://www.bndestem.nl/o(...)ensvreugde~a5f52234/

quote:
Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’

GEERTRUIDENBERG - In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Lastige keuze.
pi_196631978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lastige keuze.
Dat lijkt me een heel moeilijke keus inderdaad, hoe daar mee om te gaan. Mensen met dementie, maar ook met een geestelijke achterstand begrijpen er volgens mij helemaal niets van als je die in quarantaine zet.

Toen ik de kop las dacht ik dat ze het met opzet deden, pas in het artikel werd het duidelijk. Risicovolle kop :o

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 07:40:32 ]
pi_196632147
quote:

[..]

Lastige keuze.
Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
I'll give you something to do
pi_196632183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?

Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
pi_196632212
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?

Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.

En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
I'll give you something to do
pi_196632278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:

Zucht, deze man......
pi_196632280
quote:

[..]

Lastige keuze.
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
  woensdag 9 december 2020 @ 08:24:39 #96
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196632297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Worden bejaarden met dementie vaak opgenomen wegens covid? Ik verwacht eerder dat die in het verpleeghuis overlijden..
  woensdag 9 december 2020 @ 08:26:31 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196632309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:

Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
Dat gezwam snap ik ook nooit. De cijfers schommelen continue en het komt een beetje over alsof maatregelen maar te pas en te onpas ingevoerd worden.
Het komt wel een beetje over dat ze weinig willen verbieden en naderhand naar de mensen gaan wijzen.

In hetzelfde nieuws gisteren:
Met Kerst mag je maar 3 personen op bezoek hebben!
In januari gaan we weer voetballen met publiek op de tribune :|W

En vanmorgen bleek dat ze geen miljoen, maar slechts de helft van de bestelde vaccins krijgen. Wie laat zich toch telkens zo foppen bij de overheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 9 december 2020 @ 08:26:39 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196632310
Toch nog even over de horeca he.

Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.

waarom zegt rutte zoiets?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196632338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.

En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.

Sinds de zomer hebben we dat pad van lockdown iig nog niet bewandeld en de cijfers blijven ongunstig. Dus we zouden het wel kunnen proberen. Maar tegelijkertijd beslist dit verzorgingshuis een soort van yolo! met een mooie middelvinger aan de rest van de samenleving.

Ik snap het allemaal wel maar vind het ook bijzonder egoistisch. De hele afweging wat het buiten de muren van dat tehuis betekent lijkt niet eens een rol te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 08:30:45 ]
pi_196632371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat deze mensen in een ziekenhuis de zorg krijgen die ze nodig hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')