bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)ermeend-racisme.htmlquote:PSG-Basaksehir stilgelegd
Een opmerkelijk voorval bij Paris Saint-Germain-Istanbul Basaksehir.
De Turken lopen van het veld, na een vermeend racistische opmerking van de Roemeense vierde official richting een staflid van Basaksehir.
De wedstrijd is voorlopig stilgelegd.
Yep. De "alles is racisme" kliek heeft ook het voetbal bereikt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef maxi-mus het volgende:
The black guy, het is wat. Het is een Roemeen, ik kan me niet voorstellen dat die racistisch is.
(ik ben overigens tegen racisme)
Nou en?quote:
Je kunt hem ook bij zijn naam noemen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan is dat een accurate beschrijving voor hem.
We zijn collectief al zo ver heen dat we bij alles wat we melden de drang voelen om te melden dat we het niet zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef maxi-mus het volgende:
The black guy, het is wat. Het is een Roemeen, ik kan me niet voorstellen dat die racistisch is.
(ik ben overigens tegen racisme)
Lijkt me inderdaad beter.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt hem ook bij zijn naam noemen.
Ja en als hij zei 'die lange' dan kunnen mensen er in de toekomst ook aanstoot aan nemen. Iedereen heeft zo'n dunne huid tegenwoordig en iedereen gaat er met liefde in mee omdat ze bang zijn voor het kleinste negatieve iets wat ze zelf zouden kunnen gaan horenquote:
En aangezien jij het hier niet meldt.. (niet racistisch bedoeld)quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:40 schreef phoenyx het volgende:
[..]
We zijn collectief al zo ver heen dat we bij alles wat we melden de drang voelen om te melden dat we het niet zijn.
Ook niet echt fris natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:41 schreef Duveldrinker het volgende:
Als er een rooie, kale, dikke op de bank zat en die liep te zeiken op de arbitrage en werd zo genoemd zou er niks aan de hand zijn.
Het was een assistent coach, die zal hij vast allemaal bij namen kennen ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt hem ook bij zijn naam noemen.
Ahhh, zie je wel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:48 schreef Montagui het volgende:
Negru is roemeens voor zwart, Niks mis mee.
Maar als je geen roemeens kent, tja....
Dusssss, als je iemand die je niet kent wil aanwijzen dan wijs je die persoon aan op "een" uiterlijk kenmerk, in dit geval zwart.
Maar zei hij het in het Roemeens of in het Engels?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:48 schreef Montagui het volgende:
Negru is roemeens voor zwart, Niks mis mee.
Maar als je geen roemeens kent, tja....
Dusssss, als je iemand die je niet kent wil aanwijzen dan wijs je die persoon aan op "een" uiterlijk kenmerk, in dit geval zwart.
Is gewoon niet zo netjes om iemand zijn huidskleur zo nadrukkelijk te benoemen.quote:
Ik zie niet in waarom Roemenen onder elkaar Engels zouden spreken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar zei hij het in het Roemeens of in het Engels?
Negro zal andere connocatie hebben dan black guy
Omdat dat misschien verplicht is gezien het internationaal voetbal is? Geen idee hoor, maar lijkt me niet ongebruikelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Roemenen onder elkaar Engels zouden spreken.
Nee, maar als het het enige is dat hem op dat moment direct onderscheidt van de rest wel handig. Ze zitten daar allemaal met hetzelfde pakkie aan, dus dat werkt ook niet. Misschien dat ie kaal is?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is gewoon niet zo netjes om iemand zijn huidskleur zo nadrukkelijk te benoemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer bij een Afrika Cup een blanke assistent coach zit. Ass.Scheids zegt die blanke blijft maar zeiken over je beslissing. En krijgt rood.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom hoef je het niet goed te keuren of aan te moedigen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:56 schreef Duveldrinker het volgende:
Iets wat zeg maar op elke basisschool gebeurd.
Haha, simpele ziel ben jij toch ook altijd. Oerwoudgeluiden maken naar een donkere speler is niet discrimineren hoor. Dat is iemand racistisch bejegenenquote:
Je hoeft ook niet te cherrypicken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom hoef je het niet goed te keuren of aan te moedigen.
Welterustenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:56 schreef Duveldrinker het volgende:
Rascisme is bestaat niet, je hebt discrimineren en dat is iemand op basis van bepaalde persoonlijke kenmerken beledigen of uitsluiten. Iets wat zeg maar op elke basisschool gebeurd.
Mjah als je snel wil kwantificeren tussen een groep mensen zie ik het probleem niet. Dat heeft niks met racisme te maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen hele smerige walgelijke racistische clubs gooien met opblaasbananen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:00 schreef Gehrman het volgende:
Wat een hysterie. Als hij met bananen gegooid had ok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |