Als de cijfers slecht zijn ligt het aan ons gedrag, als de cijfers goed zijn ligt het aan de maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou meer vragen over waarom Rutte en de Jonge denken dat mensen zich weer slechter zijn gaan gedragen. Ook zou ik vragen hoe het nou zit met het effect van de herfstvakantie, dat er eerst wel was en toen weer niet.
Op zich snap ik het wel, want die kunnen het ook flink verspreiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is het nu weer voor onzin dat medewerkers in de zorg als eerste gevaccineerd worden.
Ik wil ook geen proefkonijn zijn. Ik heb nog een heel leven voor me en offer me nu al maanden op voor de ouderen en zwakkeren in de samenleving.
Waarom worden zij niet als eerste gevaccineerd?
Maar wát gaat-ie dan doen om te zorgen dat ze de feestdagen beschermen?quote:Rutte: alles doen om Kerstdagen te beschermen
Premier Rutte kwam later in de persconferentie nog even terug op het toegestane aantal gasten met de feestdagen. "We gaan er alles aan doen om te zorgen dat we de paar Kerstdagen -en als het even kan ook Oudjaar- beschermen", zei hij over het gezin-plus-drie-beleid. Dat houdt in dat een gezin per dag maximaal drie gasten mag ontvangen. Maar als de trend in de cijfers "niet afbuigt", dan zijn verzwaringen rond eind december evenwel mogelijk, zei Rutte ook.
Je hoeft geen proefkonijn te zijn, niemand verplicht je.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is het nu weer voor onzin dat medewerkers in de zorg als eerste gevaccineerd worden.
Ik wil ook geen proefkonijn zijn. Ik heb nog een heel leven voor me en offer me nu al maanden op voor de ouderen en zwakkeren in de samenleving.
Waarom worden zij niet als eerste gevaccineerd?
Foei volk!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als de cijfers slecht zijn ligt het aan ons gedrag, als de cijfers goed zijn ligt het aan de maatregelen.
Zo simpel is het.
Hugo loopt wel vaker achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanmorgen bekend geworden zei Hugo
Ja, dat is ook gelijk de makkelijke verklaring. Makkelijker dan naar jezelf kijken. Zij dus, niet jij.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maatregelen zijn niet veranderd, cijfers stijgen. Ze geven zelf ook aan dat het in het gedrag van mensen zit.
Hij wil niet voor die vraag komen te staanquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wát gaat-ie dan doen om te zorgen dat ze de feestdagen beschermen?
Ja, eh.. niks dus.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niets want “dat is niet nodig“ is men van meningquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte door het land gaat fietsen met een megafoon roepend dat iedereen afstand moet houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max. +3 is dus de lichte variant.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien kan hij die notitie, niet meer herinneren? Een bombardement met 70 slachtoffers kan hij zich immers ook niet herinneren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef JohnBercow het volgende:
"Ik ken de notitie niet"
Flikker toch op.
Ja de raadsadviseur heeft Mark mondeling ingelicht over die notitie. Dan kan hij zeggen dat hij het niet gezien heeft of niet kent. Als hij het gemailed had of schriftelijk had gehad was het WOB-baar
Als de massa zich afkeert van het beleid heb je een probleem inderdaad. En je drijft ze ook nog eerder in de armen van de Willem Engels van het land.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Veel mensen gaan met kerst niet luisteren en dat schept weer een precedent.
Dat hoort niemand, zittend aan het kerstdiner met de hele familiequote:Op dinsdag 8 december 2020 19:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte door het land gaat fietsen met een megafoon roepend dat iedereen afstand moet houden.
Nou ja je mag nu nog 3 gasten ontvangen. Dat kan nog omlaag:quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is juist interessant om hen dit te laten zeggen. Die vraag is juist kritisch op dat narratief.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook gelijk de makkelijke verklaring. Makkelijker dan naar jezelf kijken. Zij dus, niet jij.
Hoe meer ze 'men' de schuld gaan geven hoe groter de kans dat mensen denken 'hoepel jij lekker een end op joh'
Door waarschijnlijk op dat vlak geen extra maatregelen te nemen, dus nog steeds 3 personen op bezoek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je dat toch bijna onmogelijk precies kan vasstellen, welke maatregel tot hoeveel minder leidt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
Dit bedoel ik dus, iemand vraagt wat een bepaalde maatregelen voor effect heeft gehad en Rutte kan daar gewoon niet op antwoorden. Waarom kom je niet een keer met een fatsoenlijke persconferentie met harde cijfers, grafieken, tabellen en voorbeelden. Dit werkt toch niet man ..
"Ik kan niet zeggen wat/hoe, maar het heeft wel effect hoor, geloof me nou maar gewoon."
Morgen het OMT kijken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er is dus een effect wat betreft dat pakket van een paar weken terug (bios, etc). Maar hij kan niet uitleggen wat dat effect is. Jezus zeg. Dat iemand ze nog serieus kan nemen
Ik zou vooral niet doorgaan met dat beschuldigen van de mensen mocht ik in hun schoenen staan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als de massa zich afkeert van het beleid heb je een probleem inderdaad. En je drijft ze ook nog eerder in de armen van de Willem Engels van het land.
Nee batches van 1000 en daarna corrigeerde hij het naar 995. Zo verstond ik het.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef Scrummie het volgende:
Zei Hugo nou 995 batches van 1000 over het vaccin?
Ja ok, dus wat gaan ze doen om te zorgen dat die +3 in stand blijft?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Max. +3 is dus de lichte variant.
Als de cijfers slecht zijn helemaal geen feestje.
Volgens mij bedoelde hij dat er in een batch eigenlijk 995 zitten maar men voor het gemak 1000 zegt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef Scrummie het volgende:
Zei Hugo nou 995 batches van 1000 over het vaccin?
Hij kan serieus nergens op antwoorden.....en altijd een compleet lulverhaal eromheen ookquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
Dit bedoel ik dus, iemand vraagt wat een bepaalde maatregelen voor effect heeft gehad en Rutte kan daar gewoon niet op antwoorden. Waarom kom je niet een keer met een fatsoenlijke persconferentie met harde cijfers, grafieken, tabellen en voorbeelden. Dit werkt toch niet man ..
"Ik kan niet zeggen wat/hoe, maar het heeft wel effect hoor, geloof me nou maar gewoon."
en dan gaan er natuurlijk weer users zeggen dat er helemaal geen 4 januari is genoemd....quote:
Ah ja, even terug gekeken en je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee batches van 1000 en daarna corrigeerde hij het naar 995. Zo verstond ik het.
In kabinetstermen dus over een jaar in de winterquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef STING het volgende:
[..]
Wij sowieso pas in augustus of later, dus voor ons maakt het allemaal niet zoveel uit.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef tompsv18 het volgende:
Hugo gaat weer een belofte breken met 4 januari
Is tot nu toe niks nagekomen
in mei 40.000 testen werd in oktober .....quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat was met de testen toch ook zo.
Ik zou interessant niet als graadmeter willen gebruiken wanneer je je op een hellend vlak kunt gaan begeven voor wat betreft je draagkracht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is juist interessant om hen dit te laten zeggen. Die vraag is juist kritisch op dat narratief.
Horeca is op de 27e november gesloten, 21 december gaat alles sowieso weer open en komen er geen lockdowns meer. Vaccinatie gaat de eerste week van januari van start bij de ouderen. met de oudere en zwakkere mensen en de bedoeling is dat het zo snel mogelijk weer naar business as usual gaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk in Bulgarije?
Het was '4 januari als alles mee zit'quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan gaan er natuurlijk weer users zeggen dat er helemaal geen 4 januari is genoemd....
Ergens ben ik het hier wel mee eens ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Op dit moment overheerst bij mij een beetje het gevoel dat ik serieus hoop dat ze over 2 weken alsnog de lockdown af moeten kondigen en hier keihard oo afgerekend worden in maart. Sorry, maar dit pappen en nathouden beleid is echt onnavolgbaar.
Om moedeloos van te worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in mei 40.000 testen werd in oktober .....
Ben best kritisch, maar hier kan hij weinig aan doen in mijn ogen. Als de vaccins later geleverd worden kan hij er weinig aan doen. Zolang er maar meteen gevaccineerd kan worden zodra de vaccins er zijn is het goed. De rest hangt van de fabrikanten af.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lastige positie voor de Jonge. Als hij een ambitieus doel stelt, en het wordt niet gehaald, is hij kop van jut. Als hij een late datum noemt, dan is dat minder motiverend om alles op alles te zetten op zo snel mogelijk. Als hij geen doel stelt, dat komt het er is geen perspectief verhaal.
Vind dat hij het niet zo gek doet in dezen.
Daarom is ie ook minister gewordenquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hij kan serieus nergens op antwoorden.....en altijd een compleet lulverhaal eromheen ook
Oww, dat lijkt zelfs meer dan de oversterfte in België: het aantal doden van 1 januari tot 22 november lag 14491 hoger dan in dezelfde periode vorig jaar; in 2019 en in 2018 was dat verschil (tov het jaar ervoor) minder dan 1000)quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Nederland heeft op momenteel ca. 15947 coronadoden te betreuren(95% betrouwbaarheidsinterval)
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Precies, dat zou totale schijnzekerheid zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat je dat toch bijna onmogelijk precies kan vasstellen, welke maatregel tot hoeveel minder leidt.
Hetzelfde als ze nu doen. Dagelijks met een verbaasde blik naar het scoreboard kijken en foei roepen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja ok, dus wat gaan ze doen om te zorgen dat die +3 in stand blijft?
Heeft ie strikt genomen ook niet. Maar er zijn twee opties mogelijk, of hij heeft hele slechte communicatieadviseurs of hij is stronteigenwijs.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan gaan er natuurlijk weer users zeggen dat er helemaal geen 4 januari is genoemd....
En sommigen blijven hem serieus nemen. Hij is zo onwijs ongeschikt. Dat hele vaccinatie proces gaat echt veel langer duren dan noodzakelijk zou hoeven te zijn. Andere landen die sneller zijn vertonen volgens hem ‘spierballenvertoon’ “, dat zegt al genoeg ook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef tompsv18 het volgende:
Hugo gaat weer een belofte breken met 4 januari
Is tot nu toe niks nagekomen
Had allang moeten gebeuren. Het benodigde aantal halvering bereik je alleen snel genoeg met een reproductiegetal dat ruim onder de 1 ligt. Dat is onmogelijk te bereiken zolang scholen nog als superverspreiders werken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker weten. De middelbare scholen dicht is eigenlijk een vereiste.
Maakt inprincipe weinig uit, als de fabrieken maar door blijven produceren. Of het begin januari is of eind. Tegen de tijd dat we kunnen gaan vaccineren, raken we toch zo door de doses heen, want ze komen in kleine hoeveelheden.quote:
Les 1 in communicatie zonder tegenvallers: noem niet de meest optimistische datum, maar juist de laatste datum die je zeker gaat halen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef XSbig het volgende:
‘Het kan best een paar weken later worden’
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Op dit moment overheerst bij mij een beetje het gevoel dat ik serieus hoop dat ze over 2 weken alsnog de lockdown af moeten kondigen en hier keihard op afgerekend worden in maart. Sorry, maar dit pappen en nathouden beleid is echt onnavolgbaar.
Ik zal het wel gemist hebben, maar waarom krijgen ze verpleeghuizen een ander vaccin? Best riskant ook aangezien ze niet gemixt mogen worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me het grote nieuws van vandaag
Mooi moment om de horeca open te gooien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:50 schreef ZaZoe het volgende:
Heb echt het idee dat het ergste van deze griepvariant nog moet komen, gewone griep heerst namelijk elk jaar het meest in januari en februari.
Hou eens op met die onzin zeg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Maar het valt niet uit te sluiten dat dit nog steeds onderdeel is van de kabinetsstrategie.
Gewoon drank en Top 2000, dus ik vermaak me wel thuis hoorquote:
Top2000 topicquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon drank en Top 2000, dus ik vermaak me wel thuis hoor
Nu pas?!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:51 schreef Draak31 het volgende:
Wat een rare gang van zaken dit zeg. Geen woord over de kerken, geen hoop voor de horeca. Veel mensen worden nu achterop de tong getuft door de regering.
Exact mijn gedachten ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar ik als ik dit allemaal hoor en lees zie ik rutte de Jong het omt en co zo voor me.
Snelwegen afsluiten?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook geen woord over thuiswerken en de drukte op de wegen. Rutte had daar toch nog een troef achter de hand?
Heb er echt zin in, vooral dit jaar. Heb twee weken vrij, kan weinig buiten de deur doen, gewoon FOK! op tablet en Top 2000 op TV, drank en eten er bij en gaan. Moet er toch wat van maken in plaats van sneu lopen doenquote:
Wat is je punt precies? Het kabinet zegt al dat het gedrag essentieel is. Dan is het journalistiek toch relevant daar een beetje op door te vragen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zou interessant niet als graadmeter willen gebruiken wanneer je je op een hellend vlak kunt gaan begeven voor wat betreft je draagkracht.
Ja, in België hebben ze zeker in de eerste periode iets te ruim geteld, dat is ook bekend. Toen zijn vrijwel alle mensen die in rusthuizen overleden als coronadode geregistreerd, terwijl er natuurlijk ook nog andere doodsoorzaken zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oww, dat lijkt zelfs meer dan de oversterfte in België: het aantal doden van 1 januari tot 22 november lag 14491 hoger dan in dezelfde periode vorig jaar; in 2019 en in 2018 was dat verschil (tov het jaar ervoor) minder dan 1000)
Rijbanen afsluiten is voor de volgende persconferentiequote:Op dinsdag 8 december 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook geen woord over thuiswerken en de drukte op de wegen. Rutte had daar toch nog een troef achter de hand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |