abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196650872
@luxerobots.

Ik was voor een keiharde lock-down bij de eerste uitbraak zo rond maart-april. Nu kan dat uiteraard niet meer. Dat zou enorme maatschappelijke problemen opleveren. Uiteraard moet je mensen wel de mogelijkheid geven om zelf de keuze te laten maken om in isolatie te gaan zonder druk van werkgevers etc. En mensen die thuis kunnen werken die moeten dat ook blijven doen. Maar wat mij betreft moet gewoon weer alles open. Zeker als dat vaccin er is. Maar ik ben benieuwd. Het vertrouwen in de politiek ben ik inmiddels wel kwijt.

Maar goed, het is inmiddels een chaos geworden. Mbt tot het vaccin was er circa een maand geleden een debat in de Tweede kamer waarbij de kreet geen drang of dwang ter sprake kwam waarbij Hugo steeds om de brei heen draaide.
pi_196651027
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:40 schreef Cherni het volgende:
@:luxerobots.

Ik was voor een keiharde lock-down bij de eerste uitbraak zo rond maart-april. Nu kan dat uiteraard niet meer. Dat zou enorme maatschappelijke problemen opleveren. Uiteraard moet je mensen wel de mogelijkheid geven om zelf de keuze te laten maken om in isolatie te gaan zonder druk van werkgevers etc. En mensen die thuis kunnen werken die moeten dat ook blijven doen. Maar wat mij betreft moet gewoon weer alles open. Zeker als dat vaccin er is. Maar ik ben benieuwd. Het vertrouwen in de politiek ben ik inmiddels wel kwijt.
Probleem is dat er geen succesvolle voorbeelden zijn van de beschermingsstrategie. Ouderen beschermen en de rest van de maatschappij door laten gaan werkt niet. Ouderen staan namelijk ook voor de klas, werken op kantoor of zijn zelfs CEO. En in de verzorgingstehuizen komt het virus ook met het personeel en het bezoek binnen. Als je ouderen wil beschermen zul je het algehele virusniveau laag moeten zien te houden...

quote:
Maar goed, het is inmiddels een chaos geworden. Mbt tot het vaccin was er circa een maand geleden een debat in de Tweede kamer waarbij de kreet geen drang of dwang ter sprake kwam waarbij Hugo steeds om de brei heen draaide.
Het is ook een chaos. Overigens kan ik de politiek niet kwalijk nemen dat ze nu in dit stadium alle opties open houden.
pi_196651718
quote:
Bij Geert is het letterlijke citaat meestal "ik heb d'r geen worden vor"
pi_196659148
quote:
4s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

En het bleef nog lang stil...
Effect van alchohol is reeds uitgebreid besproken in diverse topics hier. Alcohol neemt remmingen weg. Mensen beginnen de avonden zich bewust van het feit dat 1,5. meter afstand heel belangrijk. Naarmate er meer alcohol gebruikt wordt, vervaagt dat besef meer en meer.

Daarbij gaan de effecten nog wel verder. Niet voor niets pleitte de politiebond in oktober nog voor een geheel alcoholverbod (zij vonden een verkoopverbod na 20:00 niet afdoende). Uiteraard ben ik het daar roerend mee eens.
pi_196659390
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Effect van alchohol is reeds uitgebreid besproken in diverse topics hier. Alcohol neemt remmingen weg. Mensen beginnen de avonden zich bewust van het feit dat 1,5. meter afstand heel belangrijk. Naarmate er meer alcohol gebruikt wordt, vervaagt dat besef meer en meer.

Daarbij gaan de effecten nog wel verder. Niet voor niets pleitte de politiebond in oktober nog voor een geheel alcoholverbod (zij vonden een verkoopverbod na 20:00 niet afdoende). Uiteraard ben ik het daar roerend mee eens.
Prima restaurants te openen dus met een Max van 3 drankjes per gast.
Vakman pur sang
pi_196659456
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Prima restaurants te openen dus met een Max van 3 drankjes per gast.
Restaurants mogen van mij open zolang ze maatregelen goed naleven.

Het is heel raar dat restaurant en kroeg op één hoop gegooid wordt, maar dat hotel dan wel weer als iets losstaand gezien wordt.
pi_196659554
quote:

[..]

Dus het verbieden van het kopen en leveren van alcohol na 20:00 is een compleet nutteloze maatregel.

Ik pleitte iig voor een totaal alcohol verbod in de horeca.

Een totaal alcohol verbod gaat er voorlopig echt niet komen hier, waarschijnlijk ook nooit van komen, -hoe graag jij dat ook zou willen zien-
en gaat nu gewoon eerder naar de supermarkt voor z'n biertje.

Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen nu ook denken; "hè, het is half acht, 1 biertje drinken kan nu nog net". Om daarna vervolgens thuis of bij vrienden op de bank een colaatje te drinken, omdat verkoop en levering van alcohol na acht uur niet meer is te toegestaan.
pi_196659685
quote:
4s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dus het verbieden van het kopen en leveren van alcohol na 20:00 is een compleet nutteloze maatregel.

Ik pleitte iig voor een totaal alcohol verbod in de horeca.

Een totaal alcohol verbod gaat er voorlopig echt niet komen hier, waarschijnlijk ook nooit van komen, -hoe graag jij dat ook zou willen zien-
en gaat nu gewoon eerder naar de supermarkt voor z'n biertje.

Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen nu ook denken; "hè, het is half acht, 1 biertje drinken kan nu nog net". Om daarna vervolgens thuis of bij vrienden op de bank een colaatje te drinken, omdat verkoop en levering van alcohol na acht uur niet meer is te toegestaan.
Die maatregel was vooral toen horace nog open was, maar vroeger moest sluiten. Toen zag je hordes naar avondwinkels trekken om daar alcohol te kopen. Daar was deze maatregel op gericht.
pi_196659738
quote:

[..]

Alcohol drinken de meeste mensen omdat het voedzamer is dan kraanwater en om het stof dat de automobilisten opwerpen met hun auto's uit de mond te spoelen.
pi_196661428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die maatregel was vooral toen horace nog open was, maar vroeger moest sluiten. Toen zag je hordes naar avondwinkels trekken om daar alcohol te kopen. Daar was deze maatregel op gericht.
Ja gelukkig gaat nu niemand naar de winkel. :)
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')