Ja, of een week eerder gaan thuiswerken/isoleren. Zoiets zou ook goed kunnen helpen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:07 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd of mensen zich voor de kerst nog extra gaan laten testen. Voordat opa en oma op bezoek komen, zeg maar.
Wij hebben opa en oma gewoon 6 weken in huis na eerst zelf 2 weken in quarantaine geweest te zijn, probleem opgelostquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:07 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd of mensen zich voor de kerst nog extra gaan laten testen. Voordat opa en oma op bezoek komen, zeg maar.
Wat een mislukking blijkt het toch weer keer op keer. Hoe moeilijk kan het verdomme nou echt zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2359802
We gaan toch niet de ouderen eerst vaccineren. Het blijkt nogal lastig om vaccin te distribueren naar hun tehuizen. We beginnen nu met zorgpersoneel.
Aan de andere kant zijn er ook nog maar weinig dalende lijntjes. Dit kan wel eens een hele lange golf worden tot zo begin april. Wat dat betreft gelijkenissen met de spaanse griep. Had hetzelfde verloop.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef VoMy het volgende:
Alomvattend overzicht van de tweede golf in de EU:
[ afbeelding ]
Het golft ook echt, in de zin dat de lijntjes over elkaar heen naar de top lopen. Bovenkant van de golf lijkt wel bereikt.
Wat is er misluktquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat een mislukking blijkt het toch weer keer op keer. Hoe moeilijk kan het verdomme nou echt zijn.
Ja inderdaad, ze hebben een plan, zien obstakels en problemen met het plan en wijzigen vervolgens het plan. Sjonge, wat een sukkels.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat een mislukking blijkt het toch weer keer op keer. Hoe moeilijk kan het verdomme nou echt zijn.
Dit is toch niet dom. Ik bedoel, er is nu een paar weken bekend dat dit vaccin met -80 vervoerd moet worden. Dan moet je daar je distributie op aanpassen en dat lijkt me dit een prima plan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jullie komen nu nooit meer buiten etc? Anders gaat je logica weer niet op.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij hebben opa en oma gewoon 6 weken in huis na eerst zelf 2 weken in quarantaine geweest te zijn, probleem opgelost
Nee, wij komen niet in contact met buitenstaanders. Dat is helemaal niet zo moeilijk, overigensquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jullie komen nu nooit meer buiten etc? Anders gaat je logica weer niet op.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ze hebben een plan, zien obstakels en problemen met het plan en wijzigen vervolgens het plan. Sjonge, wat een sukkels.
Precies.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ze hebben een plan, zien obstakels en problemen met het plan en wijzigen vervolgens het plan. Sjonge, wat een sukkels.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:10 schreef OProg het volgende:
Beginnen met de mensen die in direct contact staan met de zieken, zwakken en ouderen en op deze manier er ook nog eens bij veel in de buurt komen lijkt me inderdaad een plan waar wat voor te zeggen valt.
Hehe, aardig samengevat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook irritant als iemand een plan maakt en het moet vervolgens over een andere boeg worden gegooid omdat blijkt dat er niet goed over is nagedacht. Als je iets zegt, moet je het ook doen. En als je het niet kan doen, moet je ook niet zeggen dat je het gaat doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er misluktWat een reactie weer zeg
Vind ik alles behalve logisch. Volgens Pfizer mag het voor gebruik tot 5 dagen op 4°C bewaard worden. Vervoer van de centrale locatie naar de plaats van vaccinatie zal hoogstens enkele uren in beslag nemen, als je er dan niet in slaagt om binnen vier dagen pakweg 100 of 200 bewoners te vaccineren...quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:54 schreef chratnox het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)eren-vaccineren.html
[..]
Denk opzich wel een logische wijziging.
Edit: Spuit 11, trein was me voor
https://www.omroepwest.nl(...)t0yYbyT3Z-_OYLjEVugEquote:Perspectief. Daar zit Wim Schellekens op te wachten, als het kabinet dinsdagavond een nieuwe persconferentie geeft over het verloop van de coronacrisis. De oud-hoofdinspecteur bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg is lid van het Red Team dat de overheid gevraagd en ongevraagd adviseert tijdens deze coronapandemie.
(..)
That's the spirit!quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:15 schreef capricia het volgende:
Ik vind het toch wel een prestatie hoor. Dat we binnen een jaar een werkend vaccin van Europese makelij hebben, en dat het VK vandaag begonnen is.![]()
Het is goed om zo de kerst in te gaan. Geeft hoop.
En prima om zorgmedewerkers eerst de mogelijkheid te geven.
Log, traag, amateuristisch. Zoals 9 ban de 10 keer, bij een gemiddeld bedrijf wordt er beter nagedacht voordat er plannen worden gemaakt. Laat staan voordat je ze gaat delen met de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hehe, aardig samengevat.
Volgens mij was dit zelfs niet eens het geval. Er was een advies van de gezondheidsraad en het kabinet heeft dat advies overgenomen. Bij het organiseren van de implementatie lijken er praktische obstakels te zijn waar het plan op wordt aangepast. Niks raars aan.
Als ze al die tijd niks naar buiten zouden brengen, zouden ze verwijten krijgen van een gebrek aan transparantie en een gebrek aan het bieden van perspectief. Ze doen het nooit goed.
Maar we weten helemaal niet in hoeverre er al dingen definitief waren en wat nog onder voorbehoud was. Dus, waarom zou je hier chagrijnig van worden?quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook irritant als iemand een plan maakt en het moet vervolgens over een andere boeg worden gegooid omdat blijkt dat er niet goed over is nagedacht. Als je iets zegt, moet je het ook doen. En als je het niet kan doen, moet je ook niet zeggen dat je het gaat doen.
Maar goed, het is natuurlijk wel beter om de plannen te wijzigen dan om stug door te gaan met iets dat kansloos is, dat snap ik wel. Ik word gewoon chagrijnig van dit soort dingen.
Precies dit!quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vind ik alles behalve logisch. Volgens Pfizer mag het voor gebruik tot 5 dagen op 4°C bewaard worden. Vervoer van de centrale locatie naar de plaats van vaccinatie zal hoogstens enkele uren in beslag nemen, als je er dan niet in slaagt om binnen vier dagen pakweg 100 of 200 bewoners te vaccineren...
Nederland heeft waarschijnlijk nog een maand om het voor te bereiden, in de UK lukt het blijkbaar wel, met minder voorbereidingstijd.
Ik geloof er niks van. De wereld hangt aan elkaar van amateurisme. En de beste stuurlui staan aan wal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Log, traag, amateuristisch. Zoals 9 ban de 10 keer, bij een gemiddeld bedrijf wordt er beter nagedacht voordat er plannen worden gemaakt. Laat staan voordat je ze gaat delen met de rest van de wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |