Oh ik ga juist steeds meer muziek van ver voor mn geboorte waarderen tegenwoordig!quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit voor een deel een kwestie is van een generatiekloof![]()
(ik zou voor mezelf heel verbaasd zijn als ik opeens nummers van ver voor m'n geboorte als het beste ooit ga beschouwen)
Jawel maar in 1984 was ie nog een beetje jonger he.quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat spelen ze sowieso nog maar zelden. Ian Gillan is nog maar een schim van de zanger die hij was.
Ik heb ook wel eens teleurgestelde boomers gezien na een concert van DP. Moesten ze het doen met Highway Star als toegift
Pffft.. vertel het gewoon.quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Maar mensen het belangrijkste komt nog...
Hoe hebben wij in dit topic gestemd?!?!?
Wat is onze top 10?
Later deze week volgt het antwoord.
Je zegt toch "voor altijd"?quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die optie hou ik open hoor
Ik verwacht het echter niet als je kijkt wat voor meuk er uit komt![]()
quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
Haha ik weet het nog niet. Ik werk gewoon..quote:
Hier komt een behoorlijk andere top 10 uit denk ik. Sowieso een andere nummer 1, kan niet andersquote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.quote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed Radio 2 heeft de boel weer flink gemanipuleerd en mensen aangezet om Vera te stemmen om zo "weer eens wat anders" op 1 te hebben. Halen ze weet het nieuws mee. Het is allemaal erg doorzichtig. 8 uur eerder beginnen, nieuwe nummer 1. Mensen die zeiken dat de lijst nooit veranderd tevreden gesteld.
Goed gedaan NPO
Nogmaals.. ook voor mij is dat nog niet bekend.quote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier komt een behoorlijk andere top 10 uit denk ik. Sowieso een andere nummer 1, kan niet anders
Die neiging had ik ook heel erg, maar uiteindelijk heel veel nummers die tussen 1992 en 2002 zijn uitgekomen laten vallen, omdat ze eigenlijk niet zo goed zijnquote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh ik ga juist steeds meer muziek van ver voor mn geboorte waarderen tegenwoordig!
Al heb ik wel weer voornamelijk gestemd op muziek uit mn tienerjaren, aangevuld met een paar oudjes.
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nachtquote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.
Als je ieder jaar ongeveer evenveel stemmen krijgt, eindig je ieder jaar ook ongeveer op dezelfde plek. Dat is niet heel vreemd.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nacht
Nog zo'n grap ja.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nacht
Dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk dingetje. Ik heb vrijwel alle muziek die ik lief heb zelf moeten ontdekken (bijna niks van huis uit meegekregen). Ben zelf als puber begonnen bij de recente hitlijsten en daarna de albums die nieuw uitkwamen. Muziek van vroeger heb ik voor een groot deel pas later ontdekt, o.a. door lijsten als de Top 2000. Wat dat betreft heb ik nog een inhaalslag te maken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?
Nothing Breaks Like aquote:Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Niet slim verwoord. Bedoelde meer dat dit voor altijd mijn top is geweest en nu nog is. Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet ik nietquote:
Haha nee, het is wel een zeer bekende producer. Iemand die een paar van de belangrijkste popalbums van de laatste jaren heeft geproduceerdquote:Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Leadzanger heette Darude, bandje heette Sandstorm.
quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
En altijd Chop Suey! Ervoor of daarnaquote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daarbij zeggen ze gewoon dat die ieder jaar ongeveer zelfde aantal stemmen krijgt, dus steeds in zelfde slots komt. Lijkt mij ook raar, want dat zou betekenen dat er ieder jaar ongeveer evenveel stemmen worden uitgebracht.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ook dit is niet zo raar.quote:Op maandag 7 december 2020 19:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarbij zeggen ze gewoon dat die ieder jaar ongeveer zelfde aantal stemmen krijgt, dus steeds in zelfde slots komt. Lijkt mij ook raar, want dat zou betekenen dat er ieder jaar ongeveer evenveel stemmen worden uitgebracht.
Jou kennende heeft het waarschijnlijk iets met The National te makenquote:Op maandag 7 december 2020 19:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Haha nee, het is wel een zeer bekende producer. Iemand die een paar van de belangrijkste popalbums van de laatste jaren heeft geproduceerd
Heb Turkse roots, dus mijn muzieksmaak heb ik ook zelf moeten ontwikkelen en niks van mijn ouders meegekregenquote:Op maandag 7 december 2020 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk dingetje. Ik heb vrijwel alle muziek die ik lief heb zelf moeten ontdekken (bijna niks van huis uit meegekregen). Ben zelf als puber begonnen bij de recente hitlijsten en daarna de albums die nieuw uitkwamen. Muziek van vroeger heb ik voor een groot deel pas later ontdekt, o.a. door lijsten als de Top 2000. Wat dat betreft heb ik nog een inhaalslag te maken.
Uiteraard ben ik het helemaal eens dat leeftijd voor de kwaliteit helemaal niets uit hoeft makenHet mooiste is als je zo goed als evenveel van muziek van alle tijdperken kunt genieten.
[..]
Nothing Breaks Like a
Ja, klopt. Ik kan nu zeker tientallen nummers van voor mijn geboorte (1989) opnoemen die ik buitengewoon goed vind. Was een jaar of 10 geleden wel compleet anders (toen kende ik vrij weinig oudere muziek).quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je kan een nummer toch goed vinden als die voor je geboorte is uitgekomen. Muziek is tijdloos. Goed is goed, of het nu uit 2020 of 1976 komt
Deze Deep Purple fan word deze week pas 30, dus ik kan nog wel ff meequote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik heb te doen met mensen zoals ik die 28 oktober naar Deep Purple zouden gaan en nu steeds een latere datum zien voor het volgende concert.
Nu ben ik nog een jonge God, maar menig Purple fan is al vijftien jaar met de VUT.
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat het steeds populairder wordt en dus ook steeds meer wordt gestemd. In dat geval zou Slayer steeds verder moeten zakken en ook een keer in de avond moeten komen in plaats van in de midden van de nachtquote:
Waar blijkt dan precies uit dat Radio 2 disproportioneel veel oproepen heeft gedaan om op Roller Coaster te stemmen?quote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed Radio 2 heeft de boel weer flink gemanipuleerd en mensen aangezet om Vera te stemmen om zo "weer eens wat anders" op 1 te hebben. Halen ze weet het nieuws mee. Het is allemaal erg doorzichtig. 8 uur eerder beginnen, nieuwe nummer 1. Mensen die zeiken dat de lijst nooit veranderd tevreden gesteld.
Goed gedaan NPO
Ze beginnen nu 8 uur eerder dus dit jaar zou Slayer weleens overdag kunnen komen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat het steeds populairder wordt en dus ook steeds meer wordt gestemd. In dat geval zou Slayer steeds verder moeten zakken en ook een keer in de avond moeten komen in plaats van in de midden van de nacht
Maar goed, ik vind het een kutnummer, zelfs als metalliefhebber
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |