abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196601376
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 16:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja dan heb je het over standaard kantoorwerk.
Ja, en zelfs daar heb je dus al problemen. Kun je nagaan bij functies met meer afhankelijkheden.
pi_196601383
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:34 schreef Adames het volgende:

[..]

Ja, en zelfs daar heb je dus al problemen. Kun je nagaan bij functies met meer afhankelijkheden.
Ja dat is mijn punt. Ik werk met enorme zelfrijdende machines, die passen niet eens in mijn tuin.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 7 december 2020 @ 16:35:31 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196601391
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 16:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alles?
Je moet het gewoon even teruglezen, als mensen zich niet aan de regels kunnen houden ook al is het door omstandigheden houden ze zich dus niet keurig aan de regels en daar ging het even om
pi_196601446
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit klopt niet? Je had gister ook al 223 bij 10 dagen of ouder volgens mij?
Even de bestanden erbij gepakt.

Vrijdag 4dec waren 192 ouder dan 10 dagen
Zaterdag 5dec waren 298 ouder dan 10 dagen
Zondag 6dec waren 220 ouder dan 10 dagen
Maandag 7dec waren 221 ouder dan 10 dagen

Voor de zekerheid de posts waar het nog kon aangepast, er stond er 1tje een beetje raar.

[ Bericht 23% gewijzigd door _serial_ op 07-12-2020 16:51:13 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196601453
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik kan niet thuiswerken dus ben ik niet 'keurig'? Dat is wel kort door de bocht.
Psies. Heeft niets met dat thuiswerken te maken! :{w :P
  maandag 7 december 2020 @ 16:38:45 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196601455
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 16:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja dat is mijn punt. Ik werk met enorme zelfrijdende machines, die passen niet eens in mijn tuin.
Gewoon de heg/schutting van de buren platgooien.
Nood breekt wet immers :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196601468
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je moet het gewoon even teruglezen, als mensen zich niet aan de regels kunnen houden ook al is het door omstandigheden houden ze zich dus niet keurig aan de regels en daar ging het even om
Dat is bullshit. Er is geen regel om niet naar je werk te gaan, maar een regel om thuis te werken tenzij het niet anders kan. En er is ook geen regel om je kinderen thuis te houden van school. En er is ook geen regel om thuis helemaal geen bezoek te ontvangen.

Er zijn dus genoeg mensen die zich keurig aan de regels houden én een risico lopen om besmet te worden (en vervolgens anderen te besmetten).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 december 2020 @ 16:40:46 #98
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196601491
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:26 schreef Za het volgende:

[..]

Indien het het OV zou zijn, wat aannemelijk is, kunnen daar speciale gecertificeerde mondkapjes voor komen.
Supermarkten kunnen niet dicht idd, maar is geen aannemelijke risicoplek.

Eens btw.
Ik had ook liever gehad dat ze vanaf het begin al heel serieus onderzoek hadden gedaan en dan heel specifiek maatregelen hadden getroffen op de meest risicovolle plekken, om zo het leeuwendeel van de besmettingen te voorkomen. En dat hoeft inderdaad ook niet per se sluiting te betekenen. Met kennis en een beetje creativiteit had je dan dingen kunnen bedenken die doeltreffend en over het algemeen bezien minder ingrijpend zijn. Als je dan ook nog wat voortschrijdend inzicht had toegepast, waren we nu in een heel andere situatie geweest. Daar ben ik ook van overtuigd.

Sowieso zou het al helpen je de mensen ook eerlijk zou informeren over waar je veel en weinig risico loopt. Veel mensen passen zich dan toch aan. Terwijl nu iedereen - hoe je verder ook over de pandemie denkt - wel aanvoelt dat die algemene regels niet overal even zinvol zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196601493
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:19 schreef Za het volgende:

[..]

Indien je besmet bent geraakt heb je je mogelijk niet aan de regels gehouden.

In dat geval ben je er mede schuldig aan dat de rest van het land in de maatregelen blijft zitten, mensen in de horeca hun deuren gesloten moeten houden, en weer anderen hun medische hulp opgeschort wordt.

Het minste wat je kunt doen is anoniem een vragenlijst invullen.
Waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196601500
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:29 schreef Meesternadim het volgende:
Valt een geïrriteerder neusholte ook onder de symptomen> Ik heb sinds paar dagen dat als ik in de ochtend wakker wordt mijn neusholte heel droog en geïrriteerd aanvoelt. Voor de rest 0 klachten.
Bakkie water aan de radiator of op de vensterbank wil nog wel eens helpen! ;)
pi_196601505
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Psies. Heeft niets met dat thuiswerken te maken! :{w :P
Betrapt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  maandag 7 december 2020 @ 16:42:54 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196601527
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Er is geen regel om niet naar je werk te gaan, maar een regel om thuis te werken tenzij het niet anders kan. En er is ook geen regel om je kinderen thuis te houden van school. En er is ook geen regel om thuis helemaal geen bezoek te ontvangen.

Er zijn dus genoeg mensen die zich keurig aan de regels houden én een risico lopen om besmet te worden (en vervolgens anderen te besmetten).
nee het is geen bullshit, kan je wel als door een adder gebeten doen maar verandert weinig aan mijn standpunt.

Als je door omstandigheden je dus niet keurig aan de regels houdt is de kans op besmettingen groter, is verder geen kritiek maar wel een feit.
pi_196601533
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is wel een beetje al Sahaf achtig ja. Leg gewoon uit dat je een afweging maakt ipv dit geduik.
Dat is al maanden geleden gebeurd op nationale tv
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196601567
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat bedoel ik, het is aan interpretatie onderhevig, in mijn optiek is keurig 100% of nagenoeg 100%, als je dat dan niet doet ook al is het door omstandigheden dan hou je je dus niet keurig aan de regels
Ik denk echt dat de regels niet zaligmakend zijn.
Ze verkleinen de kans, maar zijn niet onfeilbaar. :N
  maandag 7 december 2020 @ 16:45:59 #105
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196601588
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is wel een beetje al Sahaf achtig ja. Leg gewoon uit dat je een afweging maakt ipv dit geduik.
Al Sahaf _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196601589
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon eerlijk in moeten grijpen door een complete lockdown in te voeren voor 2/3 weken. Dan word iedereen geraakt, maar op de langere termijn is dat wel eerlijker; en het zou wat beter zijn voor het draagvlak gok ik. Hoor van iedereen in mijn omgeving eigenlijk dat ze liever gewoon een paar weken thuis hadden gezeten dan de situatie van nu waar we niks mee opschieten.
We leven in een land met open grenzen dus 2/3 weken complete lockdown had niet gewerkt (zie je ook in andere landen met open grenzen die een complete lockdown deden). Alleen de landen met niet-open grenzen hebben wel baat bij een tijdelijke complete lockdown (China, Zuid Korea, Nieuw Zeeland, Australië, Singapore etc.).

Nu wil ik niet meteen zeggen dat ik 100% voorstander ben van niet-open grenzen, want het heeft z'n voordelen en z'n nadelen, maar wat dit virus betreft is het gewoon een nadeel en moeten we op de blaren zitten. Als je niet bereidt bent tot een complete lockdown EN grenzen beperkt en onder quarentaine-verplichting open dan is dit hoe het is en zal zijn totdat voldoende mensen zijn ingeënt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196601591
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk het niet alleen maar weet het zeker, net zoals beleidmakers dit weten en het ook zo benoemen in de media
  maandag 7 december 2020 @ 16:46:45 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196601602
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is eerder ondoenlijk, ik hou me er zelf ook niet 100% aan maar dat is wel wat anders.
pi_196601612
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee het is geen bullshit, kan je wel als door een adder gebeten doen maar verandert weinig aan mijn standpunt.

Als je door omstandigheden je dus niet keurig aan de regels houdt is de kans op besmettingen groter, is verder geen kritiek maar wel een feit.
Je lijkt niet te begrijpen dat er veel mensen zijn die zich keurig aan de regels houden en toch worden blootgesteld aan een besmettingsrisico. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die naar hun werk gaan (omdat het niet anders kan) en mensen met schoolgaande kinderen. Het is onzinnig om te zeggen dat deze mensen zich vanwege omstandigheden niet keurig aan de regels houden; ze overtreden de regels niet door naar hun werk te gaan en hun kinderen naar school te laten gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196601618
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is eerder ondoenlijk, ik hou me er zelf ook niet 100% aan maar dat is wel wat anders.
Niet zo keurig van je he.
[..]
pi_196601642
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is al maanden geleden gebeurd op nationale tv
Nou dan doe je het nog eens.
zie email 27 oktober
pi_196601664
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-gladheid~ae850d4e/

Gelukkig werken we toch allemaal thuis :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196601667
quote:
3s.gif Op maandag 7 december 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je lijkt niet te begrijpen dat er veel mensen zijn die zich keurig aan de regels houden en toch worden blootgesteld aan een besmettingsrisico. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die naar hun werk gaan (omdat het niet anders kan) en mensen met schoolgaande kinderen. Het is onzinnig om te zeggen dat deze mensen zich vanwege omstandigheden niet keurig aan de regels houden; ze overtreden de regels niet door naar hun werk te gaan en hun kinderen naar school te laten gaan.
Dit.
En als iemand die besmet is jouw kant op kucht op 1,5m, kan je ook besmet raken.
Net als iemand ook prima binnen 14 minuten besmet kan raken i.p.v. 15.
Het werkt niet met een centimeter, helaas.
  maandag 7 december 2020 @ 16:50:31 #114
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196601668
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

We leven in een land met open grenzen dus 2/3 weken complete lockdown had niet gewerkt (zie je ook in andere landen met open grenzen die een complete lockdown deden). Alleen de landen met niet-open grenzen hebben wel baat bij een tijdelijke complete lockdown (China, Zuid Korea, Nieuw Zeeland, Australië, Singapore etc.).

Nu wil ik niet meteen zeggen dat ik 100% voorstander ben van niet-open grenzen, want het heeft z'n voordelen en z'n nadelen, maar wat dit virus betreft is het gewoon een nadeel en moeten we op de blaren zitten. Als je niet bereidt bent tot een complete lockdown EN grenzen beperkt en onder quarentaine-verplichting open dan is dit hoe het is en zal zijn totdat voldoende mensen zijn ingeënt.
Wij mogen ook gewoon een quarantaine-verplichting instellen, maar daar hebben we (zoals zoveel andere mogelijke dingen die verspreiding zouden kunnen verkleinen) kennelijk geen zin in.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196601671
quote:
3s.gif Op maandag 7 december 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En welk deel raakt op het werk besmet, omdat ze op het werk zich niet aan de voorschriften houden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 7 december 2020 @ 16:50:40 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196601672
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je moet indien mogelijk thuiswerken. Als het niet mogelijk is om thuis te werken moet je op locatie werken, dat is een regel. Weiger je dat, dan kun je volgens de Nederlandse regelgeving ontslagen worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196601690
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En welk deel raakt op het werk besmet, omdat ze op het werk zich niet aan de voorschriften houden?
7.
[..]
  maandag 7 december 2020 @ 16:51:40 #118
12221 Tijn