Kun je een resume geven van de cijfers daar?quote:Op maandag 7 december 2020 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Klopt
Voor de mensen die afvragen:https://pletdecurve.nl/ hier kan je zien wat van vandaag was. De nieuwe besmettingen staan tussen haakjes.
Ja, maar ben echt benieuwd of dat zoveel kan verklaren. Ik betwijfel het.quote:Op maandag 7 december 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Toch even over de verandering in het testbeleid: als dat per 1 december is verruimd, zou je toch eigenlijk nu pas zo'n beetje een stijging moeten gaan zien? De eerste dagen vanaf 1 december is dan toch veel te snel? Gezien niet alle testuitslagen van de dag ervoor zijn, mensen wellicht niet direct op 1 december zijn gaan testen, dat soort dingen?
Wat wil je nog dichtgooien dan? De bibliotheek en de dierentuin? Dat gaat het verschil niet maken toch?quote:Op maandag 7 december 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Out of the box(?): nu twee weken dicht tot aan kerst?
Mwa misschien geeft een voor veel mensen wat meer realistisch kader toch meer navolging. Ben geen antropoloog verder, maar kerst is toch traditioneel een feest van samenkomen. Dat kun je niet negeren.quote:Op maandag 7 december 2020 14:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof je die mensen gaat bereiken. Ik ga niet met 20 man zitten maar wel met 6, ongeacht wat we wel of niet zouden mogen.
Die vertraging is tegenwoordig relatief klein. Na 5 dagen is al 70% doorgegeven.quote:Op maandag 7 december 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Toch even over de verandering in het testbeleid: als dat per 1 december is verruimd, zou je toch eigenlijk nu pas zo'n beetje een stijging moeten gaan zien? De eerste dagen vanaf 1 december is dan toch veel te snel? Gezien niet alle testuitslagen van de dag ervoor zijn, mensen wellicht niet direct op 1 december zijn gaan testen, dat soort dingen?
In de herfstavakantie zocht men elkaar niet op. Met de kerstvakantie natuurlijk wel. Dus het 1 compenseert het andere. Dan gaan we in januari weer naar school. Ik voorspel eind januari 15.000 besmettingen per dag.quote:Op maandag 7 december 2020 14:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk helpt de schoolvakantie weer het aantal besmettingen wat te temperen. Met waarschijnlijk wel als gevolg dat men zich eind januari weer gaat afvragen waar in godsnaam de stijging vandaan komt.![]()
Dicht als in alleen zorg, apotheken en supermarkten open en met briefje naar buiten?quote:Op maandag 7 december 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Out of the box(?): nu twee weken dicht tot aan kerst?
Winkels? Scholen?quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil je nog dichtgooien dan? De bibliotheek en de dierentuin? Dat gaat het verschil niet maken toch?
Dat de meeste cijfers van vandaag eigenlijk van 30 november tot 6 december zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je een resume geven van de cijfers daar?
Winkels, scholen en kantoren. Gaat zeker een hoop opleveren, maar ook een enorme dreun voor de economie.quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil je nog dichtgooien dan? De bibliotheek en de dierentuin? Dat gaat het verschil niet maken toch?
Niet-essentiële winkels, contactberoepen, groepsgrootte binnen/buiten.quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
indien je graag kerst wil vieren, kun je altijd met z'n alle afspreken om 2 weken voor kerst in een soort zelf isolatie te gaan... dan speel je best op safe.quote:
Net zoals bv. in Beieren. Die gaan vrijwel dicht, korte versoepeling met Kerst.quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Dicht als in alleen zorg, apotheken en supermarkten open en met briefje naar buiten?
Klopt, maar het is 7 december. Dat is echt heel kort op 1 december. Als 70% na 5 dagen is doorgegeven, zou je dus vanwege het verruimde testbeleid vanaf 6 december op zn vroegst een echte stijging gaan zien, lijkt me?quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die vertraging is tegenwoordig relatief klein. Na 5 dagen is al 70% doorgegeven.
De piek van het aantal positieve testen kun je niet zonder meer vergelijken met 30 oktober.quote:Op maandag 7 december 2020 14:42 schreef Benny het volgende:
Dusssss... Als we deze trend doorzetten zitten we precies met kerst op eenzelfde piek als 30 oktober? #zinin
Het is niet zo dat er op de 5e dag opeens heel veel doorgegeven wordt. Die toename kun je in principe na dag 1 al zien.quote:Op maandag 7 december 2020 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar het is 7 december. Dat is echt heel kort op 1 december. Als 70% na 5 dagen is doorgegeven, zou je dus vanwege het verruimde testbeleid vanaf 6 december op zn vroegst een echte stijging gaan zien, lijkt me?
Pletdecurve maakt geen onderscheid tussen DOO/DPL/DON-datering, maar alles ouder dan 2 dagen zijn vaak DOO-besmettingen (datum gezet op de dag dat de klachten begonnen).quote:Op maandag 7 december 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat de meeste cijfers van vandaag eigenlijk van 30 november tot 6 december zijn.
Twee vrienden (stel) van ons hebben het gehad. Zij is nog wel enigszins voorzichtig, maar hij heeft echt schijt aan alles en waant zich redelijk corona-onkwetsbaar. Vooral mooi enkele weken geleden, toen ik hem weer eens zag na een tijd, hij meteen vol op mij afliep en mij direct een bro-hug gaf. Stond ik daar van euughh..... afstand? ehhh ja laat nu maar zitten dan jahquote:Op maandag 7 december 2020 14:42 schreef Stienn het volgende:
[..]
indien je graag kerst wil vieren, kun je altijd met z'n alle afspreken om 2 weken voor kerst in een soort zelf isolatie te gaan... dan speel je best op safe.
Ben overigens ook wel benieuwd naar de info als je al corona hebt gehad. Eind oktober heb ik het gehad, in hoeverre kun je dan nog mensen besmetten als je weer in contact bent geweest met iemand met corona? Die info is lastig te vinden.
Zijn ongeveer de enige maatregelen die nog over zijn zonder dat de overheid opnieuw de grondwet met voeten moet gaan treden.quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Snap ik. Voor mijn (van iedere wiskunde gespeende) gevoel klopt het niet helemaal. Ligt zeer waarschijnlijk vooral aan mijquote:Op maandag 7 december 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat er op de 5e dag opeens heel veel doorgegeven wordt. Die toename kun je in principe na dag 1 al zien.
Als 30% na 3 dagen doorgegeven wordt, en er wordt 50% meer getest, wordt er dus alsnog na 3 dagen veel meer gemeld dan daarvoor.
Welke grondwetsbepaling is precies geschonden?quote:Op maandag 7 december 2020 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn ongeveer de enige maatregelen die nog over zijn zonder dat de overheid opnieuw de grondwet met voeten moet gaan treden.
Ze durven het niet inderdaad..quote:Op maandag 7 december 2020 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Winkels? Scholen?
Maar goe, gaat nie gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |