Verhoudingsgewijs naar de grote steden en het aantal inwoners/besmettingen bleef Almere achter. Het is geen enkel moment echt donkerpaars gekleurd, waar de grote steden (oa. Rotterdam en Amsterdam) dat wekenlang waren.quote:Op maandag 7 december 2020 14:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Mwah, daar zijn de cijfers sinds oktober al vrij hoog.
Of heel realistisch, alleen de piek.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gewoon demonstratief zonder piek dit jaar!
De achter de voordeur adviezen gaan mij ook te ver. Ooit was de ratio daar achter: “de meeste huizen zijn klein, met meer dan een handjevol mensen kun je geen afstand houden”. Dat snap ik en daar hou ik rekening mee.quote:Op maandag 7 december 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat veel mensen het alsnog gaan vieren zoals ze zelf willen, misschien alleen iets meer opgedeeld. Wat Rutte en De Jonge ook zeggen morgen... een klein deel zal zich er echt aan houden...
Ook in mijn familie is die discussie al een tijdje gaande wat te doen.
Sinds wanneer raak je besmet in een winkel, laat staan in een winkelstraat?quote:Op maandag 7 december 2020 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
En de black friday besmettingen. 10 Dagen geleden, heel weekend druk in de winkelstraten.
Wordt een rustige Kerst dit jaar.
Weet zelfs nog niet of ik een boom ga zetten.
Was het maar vast maart, kunnen we in de tuin aan de gang. Afleiding.
En als ze zeggen max 0/1/2 gasten dan valt half Nederland over hun heen. "Dat bepaal ik zelf wel" "Wat een onzin!"Ze kunnen dat toch niet goed doen morgen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lekker met 10.000 besmettingen per dag de Kerst ingaan. Dan wordt het een flinke piek in januari.
Alsof je die mensen gaat bereiken. Ik ga niet met 20 man zitten maar wel met 6, ongeacht wat we wel of niet zouden mogen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is onrealistisch om te denken dat mensen elkaar niet gaan opzoeken met de feestdagen dus zo lachwekkend zou zo'n maatregel niet zijn.
Anders heb je kans dat mensen de regels gewoon compleet naast zich neerleggen en met een mannetje of 20 gaan zitten.
quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Op het coronadashboard is hij de afgelopen twee weken juist gedaald, zie ik. Of kijk ik dan verkeerd?
Over normale zorg die afgeschaald wordt nav deze druk op de IC's en andere afdelingen, waardoor duizenden dodelijke kwalen als kanker etc. niet tijdig worden ontdekt en/of behandeld.quote:
De derde golf begint op 14 januari heb ik al mensen horen zeggen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lekker met 10.000 besmettingen per dag de Kerst ingaan. Dan wordt het een flinke piek in januari.
En als je geen zin hebt in The Grinch, kan je nog altijd met een aantal fokkers naar de top 2000 luisteren. Dat zijn vaak de gezelligste topics van het jaarquote:
De helft van de besmettingen is locatie onbekend. De kans dat een aanzienlijk deel daarvan winkels zijn (veel contacten, binnen, je weet niet wie) is niet uitgesloten.quote:Op maandag 7 december 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer raak je besmet in een winkel, laat staan in een winkelstraat?
Alsof iemand die regels controleert of iemand zich eraan gaat houden.quote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zou bijna lachwekkend worden als ze morgen aan gaan kondigen dat we met Kerst vrolijk tot max 6 gasten mogen uitnodigen.. of ligt dat aan mij?
Het aantal besmettingen per dag hangt niet af van het aantal gemelde positieve testen. Het ligt vrij zeker al de hele tijd boven de 10.000.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk helpt de schoolvakantie weer het aantal besmettingen wat te temperen. Met waarschijnlijk wel als gevolg dat men zich eind januari weer gaat afvragen waar in godsnaam de stijging vandaan komt.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik! Is er toch 1quote:Op maandag 7 december 2020 14:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Alsof iemand die regels controleert of iemand zich eraan gaat houden.
Ik zie het zo: iedere familie die zich er wel aan houd is er 1. Ben dan ook erg benieuwd naar de boodschap morgen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Alsof iemand die regels controlert of iemand zich eraan gaat houden.
Dat is wel een mooie bijkomstigheidquote:Op maandag 7 december 2020 14:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maargoed, dit subforum blijft dus nog een tijdje open. Erg mooi.
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op maandag 7 december 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Toch even over de verandering in het testbeleid: als dat per 1 december is verruimd, zou je toch eigenlijk nu pas zo'n beetje een stijging moeten gaan zien? De eerste dagen vanaf 1 december is dan toch veel te snel? Gezien niet alle testuitslagen van de dag ervoor zijn, mensen wellicht niet direct op 1 december zijn gaan testen, dat soort dingen?
Kun je een resume geven van de cijfers daar?quote:Op maandag 7 december 2020 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Klopt
Voor de mensen die afvragen:https://pletdecurve.nl/ hier kan je zien wat van vandaag was. De nieuwe besmettingen staan tussen haakjes.
Ja, maar ben echt benieuwd of dat zoveel kan verklaren. Ik betwijfel het.quote:Op maandag 7 december 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Toch even over de verandering in het testbeleid: als dat per 1 december is verruimd, zou je toch eigenlijk nu pas zo'n beetje een stijging moeten gaan zien? De eerste dagen vanaf 1 december is dan toch veel te snel? Gezien niet alle testuitslagen van de dag ervoor zijn, mensen wellicht niet direct op 1 december zijn gaan testen, dat soort dingen?
Wat wil je nog dichtgooien dan? De bibliotheek en de dierentuin? Dat gaat het verschil niet maken toch?quote:Op maandag 7 december 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Out of the box(?): nu twee weken dicht tot aan kerst?
Mwa misschien geeft een voor veel mensen wat meer realistisch kader toch meer navolging. Ben geen antropoloog verder, maar kerst is toch traditioneel een feest van samenkomen. Dat kun je niet negeren.quote:Op maandag 7 december 2020 14:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof je die mensen gaat bereiken. Ik ga niet met 20 man zitten maar wel met 6, ongeacht wat we wel of niet zouden mogen.
Die vertraging is tegenwoordig relatief klein. Na 5 dagen is al 70% doorgegeven.quote:Op maandag 7 december 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |