quote:Op maandag 7 december 2020 14:27 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal afgenomen tests in Amsterdam bijvoorbeeld is 20% gestegen sinds 1 Dec.
[ afbeelding ]
Dat zal je op meer plekken zien denk ik.
Dat kan, maar in hotspot gemeentes, kan dat een heel ander effect hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
GGD Twente meldt een daling in het percentage positief.
Morgen krijgen we de testcijfers weer, dan weten we meer...quote:Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef Stienn het volgende:
kan er ook niet een effect te zien zijn van de nieuwe regels wanneer je bij een besmet persoon in de buurt bent geweest? Vanaf 1 december kun je je na 5 dagen laten testen, bij negatief kun je weer alles gaan doen. Zo worden wellicht wat besmettingen eerder gevonden?
Ik had dat ook liever gehad, maar dan moet je die lockdown wel opvolgen met goed bron- en contactonderzoek (is in NL nog nooit goed uitgevoerd) en handhaving (inclusief ondersteuning en facilitering) van quarantaine. D.w.z., mensen moeten zo weinig mogelijk nadeel hebben van het feit dat ze in quarantaine moeten. Maar hier heeft de regering allemaal geen zin in, ofzo.quote:Op maandag 7 december 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Toch vraag ik me af of er niet meer draagvlak (kutwoord jaja) was geweest voor een korte maar zeer strenge lockdown, het kan aan mijn perceptie liggen of op toeval berusten maar sinds naar buiten is gekomen dat versoepelingen er toch niet in zitten dit jaar lijken steeds meer mensen er ook met de pet naar te gooien.
Een andere verklaring dan gedrag heb ik eigenlijk niet, aangezien het maatregelenpakket grotendeels ongewijzigd is gebleven...
Hoe lang nog voordat ze eindelijk doorhebben dat die grafiek de schoolvakanties volgt, met een vertraging van 3 weken?quote:
Ja, waarschijnlijk kunnen we pas over 1 week ofzo dagcijfers weer wat beter gaan vergelijken als we weten hoe deze nieuwe testcriteria uitpakken.quote:Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef Stienn het volgende:
kan er ook niet een effect te zien zijn van de nieuwe regels wanneer je bij een besmet persoon in de buurt bent geweest? Vanaf 1 december kun je je na 5 dagen laten testen, bij negatief kun je weer alles gaan doen. Zo worden wellicht wat besmettingen eerder gevonden?
Ja woon vlakbij bunschoten. Ze houden zich daar echt totaal niet aan de regels. En die mensen gaan natuurlijk rustig shoppen in Amersfoort. Man man man.quote:Op maandag 7 december 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
De biblebelt tekent zich mooi af in een rood contrast.
#derdepiekdezekerstquote:Op maandag 7 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover dit precieze plan...
Boeie. Fuck kerst dan maar. Ik ga wel the Grinch kijken en me klemzuipen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover dit precieze plan...
Dat zou niet aan jou liggen nee.quote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zou bijna lachwekkend worden als ze morgen aan gaan kondigen dat we met Kerst vrolijk tot max 6 gasten mogen uitnodigen.. of ligt dat aan mij?
Ligt niet per se aan jou, ligt eraan waarom de cijfers stijgen. Heb je de besmettingen gewoon beter / sneller in kaart dankzij het nieuwe testbeleid, dan ligt het aan jou. Zijn er gewoon meer besmettingen, dan nietquote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zou bijna lachwekkend worden als ze morgen aan gaan kondigen dat we met Kerst vrolijk tot max 6 gasten mogen uitnodigen.. of ligt dat aan mij?
Handhaving heeft maar een heel beperkt effect als mensen elkaar gewoon achter de voordeur op zoeken en dat is kennelijk gaande want buiten de deur besmet raken is bijna geen beginnen meer aan. Vrijwel alle risicosettings kennen inmiddels ernstige restricties.quote:Op maandag 7 december 2020 14:29 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik had dat ook liever gehad, maar dan moet je die lockdown wel opvolgen met goed bron- en contactonderzoek (is in NL nog nooit goed uitgevoerd) en handhaving (inclusief ondersteuning en facilitering) van quarantaine. D.w.z., mensen moeten zo weinig mogelijk nadeel hebben van het feit dat ze in quarantaine moeten. Maar hier heeft de regering allemaal geen zin in, ofzo.
Ik denk dat het morgen sowieso een lachertje wordt. Net zoals de kroeg een uur eerder dicht, als ook de biebs dichtquote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Precies, hebben ze niets over te zeggen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Mwah, daar zijn de cijfers sinds oktober al vrij hoog.quote:Op maandag 7 december 2020 14:26 schreef Benny het volgende:
Almere was van de randstadsteden een achterblijver. De trendlijn schiet daar nu omhoog
Dan ga ik naar Vlieland!quote:Op maandag 7 december 2020 14:27 schreef Benny het volgende:
[..]
Allemaal naar Westerveld, Veere of Noord-Beveland!
Ik denk alleen dat veel mensen het alsnog gaan vieren zoals ze zelf willen, misschien alleen iets meer opgedeeld. Wat Rutte en De Jonge ook zeggen morgen... een klein deel zal zich er echt aan houden...quote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
En de black friday besmettingen. 10 Dagen geleden, heel weekend druk in de winkelstraten.quote:Op maandag 7 december 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
Lekker hoor. Komende dagen komen daar de Sinterklaasbesmettingen nog eens bovenop.
Straks zitten we met kerst echt in een strenge lockdown @:Scrummie
Misschien wel. Maar wil je daarop wachten. Als het gaat zoals we denken dat het gaat, dan zijn we gewoon weer zwaar de sjaak. Zit ik straks met de kerst alleen met de kids thuis omdat mijn vrouw weer mensen probeert te redden in het ziekenhuis. Ben er echt helemaal klaar mee.quote:Op maandag 7 december 2020 14:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk kunnen we pas over 1 week ofzo dagcijfers weer wat beter gaan vergelijken als we weten hoe deze nieuwe testcriteria uitpakken.
Doe weer met je mee, denk ik.quote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Boeie. Fuck kerst dan maar. Ik ga wel the Grinch kijken en me klemzuipen.
Waarom zou je er niet op wachten?quote:Op maandag 7 december 2020 14:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar wil je daarop wachten. Als het gaat zoals we denken dat het gaat, dan zijn we gewoon weer zwaar de sjaak. Zit ik straks met de kerst alleen met de kids thuis omdat mijn vrouw weer mensen probeert te redden in het ziekenhuis. Ben er echt helemaal klaar mee.
Gewoon demonstratief zonder piek dit jaar!quote:Op maandag 7 december 2020 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
En de black friday besmettingen. 10 Dagen geleden, heel weekend druk in de winkelstraten.
Wordt een rustige Kerst dit jaar.
Weet zelfs nog niet of ik een boom ga zetten.
Was het maar vast maart, kunnen we in de tuin aan de gang. Afleiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |