Op maandag worden er vrijwel altijd meer patiënten opgenomen in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
In totaal liggen er nu 1660 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1641), van wie 470 op de IC (gisteren: 469). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen.
En de stijging in de ziekenhuizen lijkt ook weer ingezet. Samen krijgen we Corona niet onder controle!
GGD zijn er sinds vorige week mee gestopt inderdaad.quote:Op maandag 7 december 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
De GGD GHOR wil ook nog niet zeggen hoeveel tests er gedaan zijn. De meeste andere landen hebben toch wel een beter dashboard geregeld, in België krijg je elke dag alle relevante cijfers geupdate, in Duitsland ook. In Nederland komt er eens per week een vrij summier overzicht en dat is het dan.
Fixed it for you.quote:
We hebben met deze aanhoudende cijfers ook maar één verdubbeling nodig om weer in de problemen te komen.quote:
Drie weken van lichte daling zijn in één week teniet gedaan. Tjonge.quote:Op maandag 7 december 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddeldes:
02-11: 9507
09-11: 6656
16-11: 5422
23-11: 5253
30-11: 4808
-----------------
07-12: 5830
Rond de 20% is volledig asymptomatisch.quote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef Questular het volgende:
Misschien wat vergezocht, maar er zijn genoeg mensen die met corona rondlopen zonder er iets van te merken toch? Nu is het verkoudheidsseizoen weer aangebroken waardoor mensen zich nu moeten laten testen voor corona. Mensen die het misschien eerder niet hadden gedaan omdat ze geen kenmerken van corona hebben, zou dat een gedeelte van de stijging ook niet kunnen verklaren?
Klopt. Juist door alleen te zijn krijg je het onder controlequote:Op maandag 7 december 2020 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
In totaal liggen er nu 1660 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1641), van wie 470 op de IC (gisteren: 469). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen.
En de stijging in de ziekenhuizen lijkt ook weer ingezet. Samen krijgen we Corona niet onder controle!
Kan,quote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef Questular het volgende:
Misschien wat vergezocht, maar er zijn genoeg mensen die met corona rondlopen zonder er iets van te merken toch? Nu is het verkoudheidsseizoen weer aangebroken waardoor mensen zich nu moeten laten testen voor corona. Mensen die het misschien eerder niet hadden gedaan omdat ze geen kenmerken van corona hebben, zou dat een gedeelte van de stijging ook niet kunnen verklaren?
En de testcapaciteit is wat omhoog gegaan, laten we niet hopen dat het een werkelijk een significante toename is.quote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef Questular het volgende:
De magistrale 'korte maar zeer strenge' lockdown, die overal waar hij is ingevoerd werd verlengd en niet bleef bij 'kort maar zeer streng', dat is gewoon iets dat niet bestaat.quote:Op maandag 7 december 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Toch vraag ik me af of er niet meer draagvlak (kutwoord jaja) was geweest voor een korte maar zeer strenge lockdown, het kan aan mijn perceptie liggen of op toeval berusten maar sinds naar buiten is gekomen dat versoepelingen er toch niet in zitten dit jaar lijken steeds meer mensen er ook met de pet naar te gooien.
Een andere verklaring dan gedrag heb ik eigenlijk niet, aangezien het maatregelenpakket grotendeels ongewijzigd is gebleven...
Dat is dus niet per se zo. Je weet niet hoeveel tests er gedaan zijn en hoe je deze cijfers moet lezen.quote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Drie weken van lichte daling zijn in één week teniet gedaan. Tjonge.
Dit is helemaal niet vergezocht. Prima iets om rekening mee te houden.quote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef Questular het volgende:
2.75 golf.quote:
Ja, sinds 1 december mogen mensen die uit de Coronamelder app en mensen die uit BCO naar voren komen getest worden, vanaf de 5e dag als ik me goed herinner.quote:Op maandag 7 december 2020 14:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zou bijna de enige logische verklaring zijn. De dierentuinen en de biebs zorgen hier niet voor denk ik zo.
Dat funshoppen lijkt me ook nog niet terug te zien (dat is nog wat te snel). Misschien dat er meer mensen zonder klachten gaan testen (mag dat al?) en dan ineens er achter komen dat ze toch positief zijn?
De testenresultaten zijn alleen niet van zondag alleen, grotendeels nog van de dagen daarvoor.quote:Op maandag 7 december 2020 14:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel Urkers zich op zondag laten testen.
Den Haag (niet met omgeving erbij) blijft echt al een tijdlang in de 100 hangen nu. Valt mij op.quote:
Allemaal naar Westerveld, Veere of Noord-Beveland!quote:Op maandag 7 december 2020 14:25 schreef BillDauterive het volgende:
Urk is afgelost als gemeente met de meeste besmettingen van Nederland.
[ afbeelding ]
Maar die zien we vandaag nog niet toch?quote:Op maandag 7 december 2020 14:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op maandag worden er vrijwel altijd meer patiënten opgenomen in de ziekenhuizen.
Schuld van de tweede kamer. Kan niet anders, die zit in Den Haagquote:Op maandag 7 december 2020 14:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Den Haag (niet met omgeving erbij) blijft echt al een tijdlang in de 100 hangen nu. Valt mij op.
Dat is de vraag, België stond er slechter voor dan ons, maar inmiddels beter dan ons terwijl ze 10 dagen later in lockdown zijn gegaan. Dus effect is er wel degelijk.quote:Op maandag 7 december 2020 14:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De magistrale 'korte maar zeer strenge' lockdown, die overal waar hij is ingevoerd werd verlengd en niet bleef bij 'kort maar zeer streng', dat is gewoon iets dat niet bestaat.
Feestbus tralalalalaquote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
Een behoorlijke toename in Groningen, waar eerst vrijwel geen besmettingen zijn...
quote:Op maandag 7 december 2020 14:27 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal afgenomen tests in Amsterdam bijvoorbeeld is 20% gestegen sinds 1 Dec.
[ afbeelding ]
Dat zal je op meer plekken zien denk ik.
Dat kan, maar in hotspot gemeentes, kan dat een heel ander effect hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
GGD Twente meldt een daling in het percentage positief.
Morgen krijgen we de testcijfers weer, dan weten we meer...quote:Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef Stienn het volgende:
kan er ook niet een effect te zien zijn van de nieuwe regels wanneer je bij een besmet persoon in de buurt bent geweest? Vanaf 1 december kun je je na 5 dagen laten testen, bij negatief kun je weer alles gaan doen. Zo worden wellicht wat besmettingen eerder gevonden?
Ik had dat ook liever gehad, maar dan moet je die lockdown wel opvolgen met goed bron- en contactonderzoek (is in NL nog nooit goed uitgevoerd) en handhaving (inclusief ondersteuning en facilitering) van quarantaine. D.w.z., mensen moeten zo weinig mogelijk nadeel hebben van het feit dat ze in quarantaine moeten. Maar hier heeft de regering allemaal geen zin in, ofzo.quote:Op maandag 7 december 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Toch vraag ik me af of er niet meer draagvlak (kutwoord jaja) was geweest voor een korte maar zeer strenge lockdown, het kan aan mijn perceptie liggen of op toeval berusten maar sinds naar buiten is gekomen dat versoepelingen er toch niet in zitten dit jaar lijken steeds meer mensen er ook met de pet naar te gooien.
Een andere verklaring dan gedrag heb ik eigenlijk niet, aangezien het maatregelenpakket grotendeels ongewijzigd is gebleven...
Hoe lang nog voordat ze eindelijk doorhebben dat die grafiek de schoolvakanties volgt, met een vertraging van 3 weken?quote:
Ja, waarschijnlijk kunnen we pas over 1 week ofzo dagcijfers weer wat beter gaan vergelijken als we weten hoe deze nieuwe testcriteria uitpakken.quote:Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef Stienn het volgende:
kan er ook niet een effect te zien zijn van de nieuwe regels wanneer je bij een besmet persoon in de buurt bent geweest? Vanaf 1 december kun je je na 5 dagen laten testen, bij negatief kun je weer alles gaan doen. Zo worden wellicht wat besmettingen eerder gevonden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |