quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:55 schreef theguyver het volgende:
https://nieuwspaal.nl/vro(...)FUePOsiGhU8Lf9E0kMXI
Oh yeah!!!
It wasn't a question for you in particular. And you didn't answer it anyway.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Je draait het om vlugge Japie. En dit is geen influenza. Als je kanker hebt, is het wel handig als iedereen om je heen al is ingeënt tegen infectieziektes ja.
Het is niet alsof wanneer jij kanker krijgt, ineens iedereen om je heen zich gaat inenten, dan heb je het écht niet begrepen.
Nee, logisch dat ik 'm niet beantwoord, ik leg namelijk uit waarom je vraagstelling niet klopt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
It wasn't a question for you in particular. And you didn't answer it anyway.
Fuck off please.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moeten we nu soms onder de indruk zijn nu je engels begint te praten ofzo?
Was maar 'n simpel ja of nee vraagje hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, logisch dat ik 'm niet beantwoord, ik leg namelijk uit waarom je vraagstelling niet klopt.
Nou ken ik toevallig iemand in de categorie verzwakt immuunsysteem, en voor die persoon was het voor corona ook al de opdracht om flink uit te kijken met griep ja. Die had al een flinke voorraad mondmaskers voor corona on the scene kwam.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:48 schreef Tingo het volgende:
If you happened to have the terrible misfortune of being diagnosed with a terminal illness or as having a very rare primary immunodefiency disease, would you expect everyone around you to get vaccinated against influenza?
quote:Gommers: mogelijk op weg naar derde golf
https://www.telegraaf.nl/(...)-weg-naar-derde-golf
Dat krijg je als je anoniem mag reageren. Ik ben zelf tegen de mondkapjes, maar draag hem sinds een paar dagen. Ik ben kaal en met dit weer draag ik ook een muts. Dat werkt niet samen en er zijn al een aantal mondkapjes gesneuveld. Het is dus een hele gedoe als ik boodschappen ga halen.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:32 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral stoort is dat het op mij overkomt alsof er hier een soort splitsing in de maatschappij gaande is wanneer het over Corona gaat.
Aan de ene kant heb je een groep die 100% de regels volgt. Aan de andere kant een groep die dat in meer of mindere mate niet doet. Daartussen zit nog wel een heel klein grijs gebied.
Echter roept de ene groep tegen de ander dat het aso's zijn, andersom zijn het deugers etc.
Als ik echter in mijn eigen omgeving/praktijk kijk, lijkt de soep veel minder heet gegeten te worden. Ik ken niemand die alle regels opvolgt. Ik ken ook niemand die geen enkele regel opvolgt, maar beide groepen kunnen in de praktijk prima met elkaar overweg.
dat ze nu adviseren om 2 maanden na vaccinatie niet zwanger te worden, stemt mij ook niet echt gerust. Verwachten ze dan echt dat twintig jarige vrouwen het risico gaan lopen onvruchtbaar te worden?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je anoniem mag reageren. Ik ben zelf tegen de mondkapjes, maar draag hem sinds een paar dagen. Ik ben kaal en met dit weer draag ik ook een muts. Dat werkt niet samen en er zijn al een aantal mondkapjes gesneuveld. Het is dus een hele gedoe als ik boodschappen ga halen.
Echter ben ik van mening dat er best wat vragen gesteld mogen worden over sommige maatregelen die genomen zijn. Vooral als er wetswijzigingen plaats vinden zonder gegronde wetenschappelijke onderbouwing.
Daarnaast mag men best wat meer vragen stellen over het feit dat we in 10 jaar tijd 10000 ziekenhuis bedden verloren zijn. Dat zou best de buffer kunnen zijn geweest om dit soort ellende op te vangen. Mijn grootste zorgen momenteel gaat over de vaccinatie. Voor geen goud ga ik mij laten vaccineren, maar welke consequenties gaat dat opleveren?
Oh zeker mag men meer vragen! Graag zelfs. Maar ik vind het kwalijk om dan gelijk als aso of complotgekkie o.i.d. te worden weggezet.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je anoniem mag reageren. Ik ben zelf tegen de mondkapjes, maar draag hem sinds een paar dagen. Ik ben kaal en met dit weer draag ik ook een muts. Dat werkt niet samen en er zijn al een aantal mondkapjes gesneuveld. Het is dus een hele gedoe als ik boodschappen ga halen.
Echter ben ik van mening dat er best wat vragen gesteld mogen worden over sommige maatregelen die genomen zijn. Vooral als er wetswijzigingen plaats vinden zonder gegronde wetenschappelijke onderbouwing.
Daarnaast mag men best wat meer vragen stellen over het feit dat we in 10 jaar tijd 10000 ziekenhuis bedden verloren zijn. Dat zou best de buffer kunnen zijn geweest om dit soort ellende op te vangen. Mijn grootste zorgen momenteel gaat over de vaccinatie. Voor geen goud ga ik mij laten vaccineren, maar welke consequenties gaat dat opleveren?
Ben ik het helemaal mee eens. Wat je zelf al zegt daaardoor krijg je juist een splitsing van de samenleving en worden de gedachtes steeds extremer. Het is een makkelijke manier om een groep voor gek te verklaren en niet in te gaan op de gestelde vragen.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Oh zeker mag men meer vragen! Graag zelfs. Maar ik vind het kwalijk om dan gelijk als aso of complotgekkie o.i.d. te worden weggezet.
Precies. Mensen wegzetten is nooit een goed idee.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:30 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Wat je zelf al zegt daaardoor krijg je juist een splitsing van de samenleving en worden de gedachtes steeds extremer. Het is een makkelijke manier om een groep voor gek te verklaren en niet in te gaan op de gestelde vragen.
Net even opgezocht.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dat ze nu adviseren om 2 maanden na vaccinatie niet zwanger te worden, stemt mij ook niet echt gerust. Verwachten ze dan echt dat twintig jarige vrouwen het risico gaan lopen onvruchtbaar te worden?
Ja want dood gaan aan het virus is het enige element waar je een statistische test op kan doenquote:
In jouw samenzweringsbubbel inderdaad. In de echte wereld kan men echter niet wachten tot het zover is. Want hoe sneller het weer achter de rug is, hoe beter.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
De engerds zijn weer bezig
Van Dissel: Besmettingen rijzen de pan uit als we niet oppassen met feestdagen
Van Dissel: ,,Ik wil benadrukken dat, als we ons niet gedragen met de feestdagen, het goed kan dat het reproductiegetal (aan hoeveel mensen draagt iedere besmette persoon corona over) op 1,5 komt te liggen. Dat is eerder het geval geweest.” Momenteel ligt het R-getal iets boven de 1.
Als we ons niet gedragen alsof we kleine kinderen zijn. Ze zijn weer lekker bezig met hun angstpropaganda. Hopelijk breekt de pleuris uit als ze met hun vaccinaties aankomen. Haast niemand zit er op te wachten.
Als mensen zich niet aan de regels houden, worden de regels strenger ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
De engerds zijn weer bezig
Van Dissel: Besmettingen rijzen de pan uit als we niet oppassen met feestdagen
Van Dissel: ,,Ik wil benadrukken dat, als we ons niet gedragen met de feestdagen, het goed kan dat het reproductiegetal (aan hoeveel mensen draagt iedere besmette persoon corona over) op 1,5 komt te liggen. Dat is eerder het geval geweest.” Momenteel ligt het R-getal iets boven de 1.
Als we ons niet gedragen alsof we kleine kinderen zijn. Ze zijn weer lekker bezig met hun angstpropaganda. Hopelijk breekt de pleuris uit als ze met hun vaccinaties aankomen. Haast niemand zit er op te wachten.
Of werken de maatregelen gewoon niet?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als mensen zich niet aan de regels houden, worden de regels strenger ja.
Dat kan ook een reden zijn om die strenger te maken ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Of werken de maatregelen gewoon niet?
Of soepeler. Als ze niet werken hoef je ze ook niet te gebruiken.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat kan ook een reden zijn om die strenger te maken ja.
Het doet niet genoeg, dus we gooien het helemaal maar het raam uit en doen niets lijkt me nou niet echt de beste manier om de zorg te ontlastenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Of soepeler. Als ze niet werken hoef je ze ook niet te gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |