abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 december 2020 @ 14:09:16 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598702
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het plateau van die besmettingen is inderdaad nog te hoog helaas. Ik heb er een hard hoofd in.

:M
Thuiswerken!
Ik heb nu een headset dus ik kan alles aan!!

Jeey voor het snelle doorpakken van mijn werkgever omtrent thuiswerken!!! :')
  maandag 7 december 2020 @ 14:10:48 #127
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196598726
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Thuiswerken!
Ik heb nu een headset dus ik kan alles aan!!

Jeey voor het snelle doorpakken van mijn werkgever omtrent thuiswerken!!! :')
:D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 14:10:53 #128
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196598727
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Gek he, is ook iets minder dicht bevolkt ;) Minder reisbewegingen. Minder metingen ook zelfs, dus totaal niet te vergelijken.
[..]

Natuurlijk lopen de vrijheden enw etten ons nu voor de voeten. Maar over t algemeen ben ik nog steeds blij dat we geen regering a la China hebben, gedurende "normale" jaren. Alleen hoe meer vrijheden, hoe meer meningen, hoe meer gedoe en gezeur. Een dictator was nu ff handig geweest. :P
Port Harcourt, hmm, 5 miljoen mensen op een klutje in een sociaal en cultureel 'iets' closer verhaal als hier.. think again..

Maar zie daar dus de denkwijze die ons in de shit helpt.. er zijn altijd kutexcuses te verzinnen om naar anderen te wijzen en goed te lullen waarom wij dingen niet hoeven, want hier is alles anders..
Klopt op zich ook wel, hier is het kut, omdat we egocentrisch zijn en graag naar anderen wijzen en liefst van boven naar onder, want we are the best. _O_ _O_ _O_ _O_

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit al een ticket te boeken.
Visum kost 18 werkdagen, buiten covid.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196598744
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Arretjes cake is trouwens wel lekkah!
Maar ook heul kei machtig :o
:9 Alleen jammer dat er rauw ei in zit.
Tap tap tap
  maandag 7 december 2020 @ 14:12:04 #130
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196598750
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:10 schreef K.loon het volgende:

[..]

Port Harcourt, hmm, 5 miljoen mensen op een klutje in een sociaal en cultureel 'iets' closer verhaal als hier.. think again..

Maar zie daar dus de denkwijze die ons in de shit helpt.. er zijn altijd kutexcuses te verzinnen om naar anderen te wijzen en goed te lullen waarom wij dingen niet hoeven, want hier is alles anders..
Klopt op zich ook wel, hier is het kut, omdat we egocentrisch zijn en graag naar anderen wijzen en liefst van boven naar onder, want we are the best. _O_ _O_ _O_ _O_
[..]

Visum kost 18 werkdagen, buiten covid.
Geen ramen is wel weer positief in het ventilatieverhaal. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196598768
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Geen ramen is wel weer positief in het ventilatieverhaal. :+
Ligt een beetje aan de luchtkwaliteit buiten :D
Tap tap tap
pi_196598777
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

"Tilburg, je bent er"
Als dat je stadsslogan is, dan wist je echt niks beters te zeggen over je stad :D

Maar inmiddels is dat toch geen Corona Capital meer? Bij aanvang wel ja.
Maar Amsterdam en Rotterdam hebben dat toch al lang ingehaald?
Zelfs dat gunden ze Brabant niet!

In mijn hoofd wel, door carnaval, voetbal en nog iets wat ze verkeerd deden in mijn hoofd.
  maandag 7 december 2020 @ 14:13:47 #133
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598778
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:10 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

:D
Ze lopen ons al 3 maanden op te warmen voor een nieuw thuiswerkbeleid (voor straks als kantoor weer mag) op zich best leuk en fijn. Ik wil heel graag thuis kunnen werken straks. Maar waarom duurt het zo lang?
Nu zou er dus meer bekend worden, krijgen we alleen een budget van 150 euro om je werkplek in orde te maken. (let op dit gaat af van het budget dat je krijgt voor thuiswerken in het nieuwe beleid!!! ) Het nieuwe plan ligt inmiddels bij de OR.

Maar goed we weten dus nog niks, en die 150 euro hadden ze dus ook van de zomer al kunnen toezeggen.
pi_196598799
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Arretjes cake is trouwens wel lekkah!
Maar ook heul kei machtig :o
4 repen pure choco
1 kilo boter
3 pakjes biscuit
1 kilo pepernoten
4 eieren
wat zout

Wel verdeeld over 16 mensen en een flink deel naar het werk van de vrouw :)
  maandag 7 december 2020 @ 14:16:06 #135
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196598817
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ze lopen ons al 3 maanden op te warmen voor een nieuw thuiswerkbeleid (voor straks als kantoor weer mag) op zich best leuk en fijn. Ik wil heel graag thuis kunnen werken straks. Maar waarom duurt het zo lang?
Nu zou er dus meer bekend worden, krijgen we alleen een budget van 150 euro om je werkplek in orde te maken. (let op dit gaat af van het budget dat je krijgt voor thuiswerken in het nieuwe beleid!!! ) Het nieuwe plan ligt inmiddels bij de OR.

Maar goed we weten dus nog niks, en die 150 euro hadden ze dus ook van de zomer al kunnen toezeggen.
Godver. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 14:16:06 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196598818
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:10 schreef K.loon het volgende:

[..]

Port Harcourt, hmm, 5 miljoen mensen op een klutje in een sociaal en cultureel 'iets' closer verhaal als hier.. think again..

Maar zie daar dus de denkwijze die ons in de shit helpt.. er zijn altijd kutexcuses te verzinnen om naar anderen te wijzen en goed te lullen waarom wij dingen niet hoeven, want hier is alles anders..
Klopt op zich ook wel, hier is het kut, omdat we egocentrisch zijn en graag naar anderen wijzen en liefst van boven naar onder, want we are the best. _O_ _O_ _O_ _O_
[..]

Visum kost 18 werkdagen, buiten covid.
Maar als je t hier niet beter vindt..... waarom woon je dan hier? Ook een drogredenatie, I know. Maar het is wel zo. Je bent redelijk vrij om te gaan en staan waar je wil. Dus iets aan dit land vind je fijner dan daar. Voor mij is dat de vrijheid, de welvaart en de democratie. En dat de regering me niet zomaar iets op kan leggen. Dat je als burger beschermd wordt (al kan dat best schijn zijn).

Maar wel: Hoe meer welvaart, hoe meer democratie, hoe meer regels (ter bescherming van de bevolking). Maar helaas ook hoe lastiger en bureaucratischer het dan wel weer wordt om iets er een crisistijden doorheen te drukken. Dat is nou eenmaal zo. De regering heeft minder stokken om mee te slaan. En over t algemeen is dat goed, behalve nu. Vind ik.

Daarnaast zijn Nederlanders bij uitstek eigenwijs en "ik weet zelf wel wat goed voor me is", want ook niet meehelpt als er nu extra regels komen. Maar ook dat eigenwijze en eigengerijde vind ik normaliter een pluspunt van "ons".

Geen enkel land en geen enkele regering doet t in alle situaties goed.

Japan... fijn dat mensen daar zo gedisciplineerd zijn en dat iedereen zo luistert en dus zich aan die regels houdt. Maar ja, gedurende een normaal jaar is iedereen zo gestressed en bang voor eer-verlies dat men echt "voor een ander leeft" en om de haverklap zelfmoord pleegt omdat men dood ongelukkig is. De sociale druk om niet boveen t maaiveld uit te steken is daar zo groot, dat dat ook weer voor andere problemen zorgt.

Singapore..... sluit al je vloerarbeiders (arbeidsmigranten) die in een HDB leven maar gewoon een paar dagen op. Met bewaking. Dan is dat virus zo weg. Ja, dat werkte (redelijk, want ook hier steekt t soms weer de kop op en hebben ze nog een smart lockdown) maar wa sredelijk inhumaan voor dat deel van de bevolking.

In Azie zijn ze gewoon veel minder van t individu. Dat is ondergeschikt aan t totaal belang. Het volk komt eerst, en de eer. In zulke landen zijn dit soort rigoreuze maatregelen dan ook veel makkelijker in te voeren. Maar of je daar gedurende een normaal jaar heel blij van wordt? Ik niet.

Zweden... totaal andere aanpak. Veel vrijer qua corona regels. En dat kon, omdat mensen daar redelijk ver van elkaar wonen en sociaal al geisoleerder leven. ook in de steden (heb vrienden daar wonen, mensen zijn erg op zichzelf). Maar ook daar is het mis gegaan, dus tja, wat ga je dan over die aanpak zeggen?

Alles bij elkaar doen wij t qua besmettingen, qua doden, en qua aantal vrijheden die we nog niet hebben hoeven op te geven, helemaal zo slecht nog niet in vergelijking met andere landen. Het is alleen dat het wel heel lang duurt nu, omdat we niet rigorueus allemaal iedereen opsluiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ang3l op 07-12-2020 14:28:23 ]
L'Amour menaįant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit ętre.
pi_196598833
quote:
9s.gif Op maandag 7 december 2020 13:48 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, je mist toch iets hč? ;(
Snif. #sadbanjosounds ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 7 december 2020 @ 14:17:27 #138
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196598837
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de luchtkwaliteit buiten :D
Mwah, het ging alleen om besmettingen toch? Stoflongendode =/= coronadode. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 14:18:22 #139
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196598849
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Geen ramen is wel weer positief in het ventilatieverhaal. :+
True, en niet hoeven zemen, want het is vet stoffig daar _O_ _O_
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  maandag 7 december 2020 @ 14:19:18 #140
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598865
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:16 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Godver. :')
Je moet nu voor die 150 euro eerst toestemming hebben van HR.
Dus ik mailen, krijg je een algemeen mailtje terug met o.a. dit:
. Het is dus wenselijk dat de thuiswerkplek goed wordt ingericht met onder anderen een goed bureau en goede bureaustoel. Het is bijvoorbeeld niet wenselijk dat er een duur bureau besteld wordt en dat er op een oncomfortabele stoel gewerkt wordt

Hoe dan?? van 150 euro? Hou op hoor.
Maar goed declaratie is ingediend. Kom maar op met die centen!
  maandag 7 december 2020 @ 14:22:12 #141
141482 Q.
JurassiQ
pi_196598918
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ze lopen ons al 3 maanden op te warmen voor een nieuw thuiswerkbeleid (voor straks als kantoor weer mag) op zich best leuk en fijn. Ik wil heel graag thuis kunnen werken straks. Maar waarom duurt het zo lang?
Nu zou er dus meer bekend worden, krijgen we alleen een budget van 150 euro om je werkplek in orde te maken. (let op dit gaat af van het budget dat je krijgt voor thuiswerken in het nieuwe beleid!!! ) Het nieuwe plan ligt inmiddels bij de OR.

Maar goed we weten dus nog niks, en die 150 euro hadden ze dus ook van de zomer al kunnen toezeggen.
Nounounou, 150 euro. Wauw. :')
For great justice!
  maandag 7 december 2020 @ 14:24:15 #142
141482 Q.
JurassiQ
pi_196598952
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Je moet nu voor die 150 euro eerst toestemming hebben van HR.
Dus ik mailen, krijg je een algemeen mailtje terug met o.a. dit:
. Het is dus wenselijk dat de thuiswerkplek goed wordt ingericht met onder anderen een goed bureau en goede bureaustoel. Het is bijvoorbeeld niet wenselijk dat er een duur bureau besteld wordt en dat er op een oncomfortabele stoel gewerkt wordt

Hoe dan?? van 150 euro? Hou op hoor.
Maar goed declaratie is ingediend. Kom maar op met die centen!
Ja maar 150 euro is heel veel geld, daarmee kan je een complete werkplek heel goed inrichten hoor!
For great justice!
  maandag 7 december 2020 @ 14:25:24 #143
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598975
quote:
8s.gif Op maandag 7 december 2020 14:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja maar 150 euro is heel veel geld, daarmee kan je een complete werkplek heel goed inrichten hoor!
En Waag het niet een slechte stoel te kopen! je moet een goede!
En een tweede scherm, en een headset, en een toetsenbord :')
  maandag 7 december 2020 @ 14:28:59 #144
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196599054
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Maar als je t hier niet beter vindt..... warom woon je dan hier? Ook een drogredenatie, I know. Maar het is wel zo. Je bent redellijk vrij om te gaan en staan waar je wil. Dus iets aan dit land vind je fijner dan daar. Voor mij is dat de vrijheid, de welvaart en de democratie. En dat de regering me niet zomaar iets op kan leggen.

Maar wel: Hoe meer welvaart, hoe meer democratie, hoe meer regels (ter bescherming van de bevolking). Maar helaas ook hoe lastiger en bureaucratischer het dan wel weer wordt om iets er een crisistijden doorheen te drukken. Dat is nou eenmaal zo.

De regering heeft minder stokken om mee te slaan.
En over t algemeen is dat goed, behalve nu.

Daarnaast zijn Nederlanders bij uitstek eigenwijs en "ik weet zelf wel wat goed voor me is", want ook niet meehelpt als er nu extra regels komen. Maar ook dat eigenwijze en eigengerijde vind ik normaliter een pluspunt van "ons".
Drogredenatie? nee joh, gewoon een dooddoener van de bovenste plank.. iedereen weet dat we op het meest relaxte stukje aardbol wonen waar alles redelijk tot goed geregeld is. Maar het is wel frappant dat sommige dingen hier dus gewoon niet werken met veel 'inspanning' en dat het in landen waar wij graag de draak mee steken, dingen gewoon heel soepeltjes gaan. :)

En 'even' naar het buitenland verhuizen is idd vrij makkelijk getypt :D _O- _O-
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  maandag 7 december 2020 @ 14:29:44 #145
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196599071
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Je moet nu voor die 150 euro eerst toestemming hebben van HR.
Dus ik mailen, krijg je een algemeen mailtje terug met o.a. dit:
. Het is dus wenselijk dat de thuiswerkplek goed wordt ingericht met onder anderen een goed bureau en goede bureaustoel. Het is bijvoorbeeld niet wenselijk dat er een duur bureau besteld wordt en dat er op een oncomfortabele stoel gewerkt wordt

Hoe dan?? van 150 euro? Hou op hoor.
Maar goed declaratie is ingediend. Kom maar op met die centen!
Ik zou de helft al kwijt zijn aan m'n muis. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 14:30:02 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196599080
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 14:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Nounounou, 150 euro. Wauw. :')
Bij ons is gezegd dat we er niet aan gaan beginnen.
En terecht. Mensen hebben ook geen reiskosten meer terwijl reiskostenvergoeding wel standaard in hun salaris zit.
Niet zeiken over extra verwarmign en stroom bij je thuis, en die 4 koffie per dag.
L'Amour menaįant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit ętre.
  maandag 7 december 2020 @ 14:30:38 #147
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196599085
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:25 schreef gcjoel het volgende:

[..]

En Waag het niet een slechte stoel te kopen! je moet een goede!
En een tweede scherm, en een headset, en een toetsenbord :')
Met 150¤ per maand, heb je nu het budget voor de komende 18 maanden al opgemaakt, en dan moet je nog steeds een bureau :+
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  maandag 7 december 2020 @ 14:31:06 #148
141482 Q.
JurassiQ
pi_196599097
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:25 schreef gcjoel het volgende:

[..]

En Waag het niet een slechte stoel te kopen! je moet een goede!
En een tweede scherm, en een headset, en een toetsenbord :')
Dan is die 150 euro wel een beetje ruim. Kan makkelijk voor de helft.
For great justice!
  maandag 7 december 2020 @ 14:31:47 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196599106
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:28 schreef K.loon het volgende:

[..]

Drogredenatie? nee joh, gewoon een dooddoener van de bovenste plank.. iedereen weet dat we op het meest relaxte stukje aardbol wonen waar alles redelijk tot goed geregeld is. Maar het is wel frappant dat sommige dingen hier dus gewoon niet werken met veel 'inspanning' en dat het in landen waar wij graag de draak mee steken, dingen gewoon heel soepeltjes gaan. :)
Dat is niet frappant, dat is inherent.

quote:
En 'even' naar het buitenland verhuizen is idd vrij makkelijk getypt :D _O- _O-
Dat is je eigen mindset. Bij ons in de groep woont er inmiddels 1 in Zweden, 1 heeft in Ethiopie gewoond, 2 in Australie, in 1 Belgie (ey, ook buitenland!) en 1 in Duitsland. Alles kan.
L'Amour menaįant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit ętre.
  maandag 7 december 2020 @ 14:31:57 #150
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196599108
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Bij ons is gezegd dat we er niet aan gaan beginnen.
En terecht. Mensen hebben ook geen reiskosten meer terwijl reiskostenvergoeding wel standaard in hun salaris zit.
Niet zeiken over extra verwarmign en stroom bij je thuis, en die 4 koffie per dag.
reiskosten ging er hier in april meteen af en kregen we na gezeik vanuit personeel 15 euro per maand voor terug aan onkosten vergoeding.
Maar die 150 is dus echt om je thuiswerkplek in te richten.
Wij werken allemaal op privé laptops, telefoons, alles. Dus op zich werd het wel tijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')