Vraag gewoon eens wat willekeurige boomers of zíj al buiten Europa zijn geweest voor hun 30e. Vraag daarna eens wanneer ze zijn begonnen met werken, en hoe vaak ze elke week uitgingen. En wat ze met hun verdiende geld deden toen ze nog thuis woonden. Hoe lang ze met een auto of TV deden...quote:Op maandag 7 december 2020 10:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan langdurig opgeoffered voor de jeugd?
Wat een offers hebben die boomers gemaakt zeg in hun levenquote:Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag gewoon eens wat willekeurige boomers of zíj al buiten Europa zijn geweest voor hun 30e. Vraag daarna eens wanneer ze zijn begonnen met werken, en hoe vaak ze elke week uitgingen. En wat ze met hun verdiende geld deden toen ze nog thuis woonden.
En dat zegt iemand die niet naar de kroeg kunnen al een enorm offer durft te noemenquote:Op maandag 7 december 2020 10:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat een offers hebben die boomers gemaakt zeg in hun leven
Gelukkig las ik je username voor ik ging reagerenquote:Op maandag 7 december 2020 05:21 schreef Fugue het volgende:
Ja maar jullie millennials gaan wel 3 keer per jaar op reis en lopen met de duurste iPhones in onze tijd werkten we gewoon voor de centjes maar tegenwoordig hebben jullie allemaal een burnout de jeugd denkt dat het je allemaal komt aanwaaien nou zo werkt het leven niet!!
Het is wel iets meer wat de jeugd moet opofferen om ouderen en kwetsbaren te beschermen hoor. Maar het is natuurlijk allemaal prima als het jezelf niet raakt.quote:Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die niet naar de kroeg kunnen al een enorm offer durft te noemen
Precies. Net zoals jij op de opofferingen van boomers zeer makkelijk wegwuift.quote:Op maandag 7 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is wel iets meer wat de jeugd moet opofferen om ouderen en kwetsbaren te beschermen hoor. Maar het is natuurlijk allemaal prima als het jezelf niet raakt.
Ja de druk op de woningmarkt is verder toegenomen, maar het is nooit ‘normaal’ geweest om als starter even een gezinswoning te kopen. Dat moment is er wel even geweest na de dip in de crisis.quote:Op maandag 7 december 2020 09:07 schreef Sicstus het volgende:
[..]
De laatste tijd gaat het wel rap hoor. 1 van de appartementen die ik 2013 op het oog had stond destijds voor 129.500 te koop (centrum Rotterdam), vorig jaar zag ik hem weer voorbij komen op funda, voor 195.000. Beetje verleenbakkert en wat originele details eruitgesloopt, maar verder niet bijzonder veranderd.
Ik ga de overstap binnekort maken denk ik, die Erdo is ook best vermakelijk.quote:Op maandag 7 december 2020 11:17 schreef Nederturk het volgende:
Ik zag laatste in Nederland een koopwoning an 2 kamer en 58m2 voor 165k euro
In Antalya heb je een villa van 3 verdiepingen, 7 kamers, 300m2, eigen garage+tuin en uitzicht op zee voor 155k euro.
Tjah
20 jaar geleden betaalde je ook 6% hypotheekrente en was het minimumloon en het modaal inkomen (dus niet het gemiddelde inkomen) ongeveer tweederde van het minimum- en modaalloon nu.quote:Op maandag 7 december 2020 04:40 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
Net in Duitsland gekeken. In mönchengladbach een nieuwbouwprojekt.
2 onder 1 kap woning.
140m2
Niks bijzonders dus. Gewoon een woning voor familie van ouders met 2 of 3 kids.
Prijs :
Minstens 560.000euro
Je wordt er gewoon ziek van. Hoe kunnen prijzen zo opgedreven worden??
20 jaar geleden kocht je voor dat bedrag een kasteel.
Wat zit je nou populistisch te lullen? Genoeg woningaanbod, je moet je eisen verlagen.quote:Op maandag 7 december 2020 05:21 schreef Fugue het volgende:
Ja maar jullie millennials gaan wel 3 keer per jaar op reis en lopen met de duurste iPhones in onze tijd werkten we gewoon voor de centjes maar tegenwoordig hebben jullie allemaal een burnout de jeugd denkt dat het je allemaal komt aanwaaien nou zo werkt het leven niet!!
Ik reageer op jouw reactie, niet op je username.quote:Op maandag 7 december 2020 11:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
zegt iemand die zichzelf 'JeMoeder' noemt. Wat heeft die er mee te maken dan?
Toen ik dat prijsverschil zag voor een huis (wat toch wel belangrijkste behoefte is), begon ik serieus te overwegen om hier paar jaar te werken en sparen om daar vervolgens een huis te kopen en werken. Is ook nog een seculiere stad met mensen die niet veel verschillen van hoe we hier leven.quote:Op maandag 7 december 2020 11:40 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Ik ga de overstap binnekort maken denk ik, die Erdo is ook best vermakelijk.
Voordeel voor wie?quote:Op maandag 7 december 2020 07:42 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Het is wel zo dat iedere generatie aan de ratrace van het consumentisme meedoet. Van boomer tot puber. Het enige voordeel is dat de boomers meer geld achter de hand hebben.
Gek verhaal, veel bullshit ook.quote:Op maandag 7 december 2020 11:51 schreef Leandra het volgende:
Ergo: ja, de huizen zijn duurder geworden, maar de lonen zijn ook gestegen en de rente is veel lager.
Als ik de staat van dit land zie, ben je misschien wel vele malen beter af in Turkije.quote:Op maandag 7 december 2020 13:05 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Toen ik dat prijsverschil zag voor een huis (wat toch wel belangrijkste behoefte is), begon ik serieus te overwegen om hier paar jaar te werken en sparen om daar vervolgens een huis te kopen en werken. Is ook nog een seculiere stad met mensen die niet veel verschillen van hoe we hier leven.
Hopen dat de lira tot die tijd waardeloos blijft
De rente is dan ook met 75% gedaald, dat is momenteel de grootste reden voor de hoge huizenprijzen.quote:Op maandag 7 december 2020 13:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Gek verhaal, veel bullshit ook.
Je zegt inkomen is in 20 jaar 50% gestegen.
De huizenprijzen zijn in 20 jaar wel iets meer dan 50% gestegen.![]()
Om nog maar niet te spreken over de huurprijzen.
Nee dat niet persé. Als je hier euro's spaart en daarmee een dikke woning (vaak in 1 keer) koopt in Turkije en daarnaast een goedbetaalde baan vindt (wat met een degelijke studie in Europa zeker haalbaar is) dan kun je wel goed leven. Je hebt geen maandelijkse hypotheek kosten terwijl je in een dikke vrijstaande woning leeft.quote:Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Als ik de staat van dit land zie, ben je misschien wel vele malen beter af in Turkije.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |