abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:30:12 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_200842344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:

[..]

Waarom niet de drager? :) De doek moet je toch zelf wikkelen (dat lijkt me eng, je zal maar verkeerd knopen).
Om de reden die ze in diezelfde post aangeeft gok ik ;)

En als je veel ervaring hebt met knopen zoals buda is dat niet meer zo eng hoor. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor iemand zonder ervaring nog wel zo is. Ik vond het in het begin ook eng.
disclaimer
pi_200842404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:

[..]

Waarom niet de drager? :) De doek moet je toch zelf wikkelen (dat lijkt me eng, je zal maar verkeerd knopen).
Dat geeft ze toch al aan? Voor dragers zijn er betere en goedkopere opties. (Knopen is trouwens minder eng dan het lijkt hoor, daar bestaat goede hulp voor met bijvoorbeeld draagconsulenten)
pi_200842474
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Om de reden die ze in diezelfde post aangeeft gok ik ;)

En als je veel ervaring hebt met knopen zoals buda is dat niet meer zo eng hoor. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor iemand zonder ervaring nog wel zo is. Ik vond het in het begin ook eng.
Ik vond het ook eng. Maar dat had er ook mee te maken dat mijn baby toen kleiner was. Sinds hij wat steviger is, heb ik er meer vertrouwen in.

Rugdragen he ik geprobeerd, is toch niet zo mijn ding. Buikdragen vind ik nog steeds fantastisch. Draagt iemand hier ook op de heup?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:39:21 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_200842510
Heupdragen doe ik sporadisch met een ringsling, maar mijn lichaam vindt het echt niet prettig.
disclaimer
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:43:19 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_200842574
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 09:09 schreef arvensis het volgende:
Eén van de redenen om m’n fb te verwijderen. Ik kon me ook nooit inhouden.

Verder dragen vooral mannen laag, ze vinden dat fijner dragen.
De heupband heet ook verkeerd. Als dat tailleband genoemd werd, zou men misschien onbewust al hoger dragen.
in het Engels heet het ook een waistband, dus daar zal het bij Johnson niet aan liggen :P
Verder wel herkenbaar, mijn man draagt zijn broeken ook altijd zo bizar laag, en die draagzak ook, maar goed, hij spant 'm in elk geval wel netjes aan ;)
disclaimer
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:28:32 #156
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200843254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:

[..]

Waarom niet de drager? :) De doek moet je toch zelf wikkelen (dat lijkt me eng, je zal maar verkeerd knopen).
Zoals ik al aangaf idd, er zijn betere dragers die ook goedkoper zijn.
(extra veiligheidsgespen, beter verstelbare slaapkapjes, mooiere pasvorm etc)

De artipoppe mist een chestbelt en geeft dan als oplossing om een sjaal te gebruiken.
ik vind dat echt een safety issue, maar die mening deelt niet iedereen in draagwereld
Als je rug draagt kan je dat nog makkelijk zelf fixen, maar bij buikdragen moet je dan met gekruiste banden en dat is iets wat niet iedereen ervaart als comfortabel.


Verkeerd knopen komt voor, maar verkeerd draagzakken dus net zo erg.
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

Rugdragen he ik geprobeerd, is toch niet zo mijn ding. Buikdragen vind ik nog steeds fantastisch. Draagt iemand hier ook op de heup?
ik knoopte met mijn oudste wel graag heupknopen (vergelijkbaar met een ringsling) en droeg de andere ook veel met de ringsling maar de ringsling heeft niet mijn voorkeur. het is meer iets dat ik in de tas mik voor de handigheid als ze net lopen met het ophalen van de andere op school. maar voor uren dragen gebruikte ik het niet.
pi_200844218
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:28 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf idd, er zijn betere dragers die ook goedkoper zijn.
(extra veiligheidsgespen, beter verstelbare slaapkapjes, mooiere pasvorm etc)

De artipoppe mist een chestbelt en geeft dan als oplossing om een sjaal te gebruiken.
ik vind dat echt een safety issue, maar die mening deelt niet iedereen in draagwereld
Als je rug draagt kan je dat nog makkelijk zelf fixen, maar bij buikdragen moet je dan met gekruiste banden en dat is iets wat niet iedereen ervaart als comfortabel.
[ afbeelding ]

Verkeerd knopen komt voor, maar verkeerd draagzakken dus net zo erg.
[..]

ik knoopte met mijn oudste wel graag heupknopen (vergelijkbaar met een ringsling) en droeg de andere ook veel met de ringsling maar de ringsling heeft niet mijn voorkeur. het is meer iets dat ik in de tas mik voor de handigheid als ze net lopen met het ophalen van de andere op school. maar voor uren dragen gebruikte ik het niet.
Kan heupdragen ook met een draagdoek?
  FOK!fossiel dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:29:36 #158
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200844280
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:28 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf idd, er zijn betere dragers die ook goedkoper zijn.
(extra veiligheidsgespen, beter verstelbare slaapkapjes, mooiere pasvorm etc)

De artipoppe mist een chestbelt en geeft dan als oplossing om een sjaal te gebruiken.
ik vind dat echt een safety issue, maar die mening deelt niet iedereen in draagwereld
Als je rug draagt kan je dat nog makkelijk zelf fixen, maar bij buikdragen moet je dan met gekruiste banden en dat is iets wat niet iedereen ervaart als comfortabel.

Betaal je een vermogen voor een draagzak, moet je nog met een los sjaaltje gaan prutsen ;)


(Ik geef toe hoor, toen ik bij iemand tijdens de draagwandeling vanuit de verloskundigenpraktijk een artipoppe draagzak in een prachtige kleur donkerblauw zag, moet ik me inhouden om ‘m niet te bestellen :D )
Chick on a mission
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:39:05 #159
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200844414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 13:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

Kan heupdragen ook met een draagdoek?
Absoluut! https://www.didymos.com/e(...)p-carrying-position/
er zijn meerdere manieren om heup te dragen met een doek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 13:29 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Betaal je een vermogen voor een draagzak, moet je nog met een los sjaaltje gaan prutsen ;)

(Ik geef toe hoor, toen ik bij iemand tijdens de draagwandeling vanuit de verloskundigenpraktijk een artipoppe draagzak in een prachtige kleur donkerblauw zag, moet ik me inhouden om ‘m niet te bestellen :D )
Ja dat vind ik er dus ook zo stom aan, en het is zeker als je niet weet hoe te dragen en de banden heel los draagt heel makkelijk van je schouders af te glijden dan. maar mooi om te zien zijn ze wel idd :D
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:29:45 #160
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200846101
door de opmerking van @Sunshine1982 over kan je ook heupdragen met een doek bedacht ik me dat er eigenlijk heel veel manieren van dragen niet meer zo vaak zie hier. Welke manier dragen jullie?

Voor mij is de go-to knoop al zeker 10 jaar de Double Sling shoulder 2 shoulder

ik had voor iemand op fb een plaatje gemaakt over welke baan je strak moet trekken als er speling zit onder de oksel bij fwcc of juist ergens anders misschien hebben jullie er ook iets aan.
dit was voor mij echt een aha moment toen ik 13 jaar geleden begon :D


Rood is het probleempunt wat je niet goed strak krijgt en met groen de stukken waar je moet trekken om het strak te krijgen. (voor ik dit gebruikte trok ik de banen vooral gewoon in 1 keer strak, en dan lubbert er toch altijd ergens wel iets een beetje)
En werkt deze methode niet dan weet je ook gelijk dat er ergen een baan niet goed zit bij de fwcc -O-
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:58:51 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200850221
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
door de opmerking van @:sunshine1982 over kan je ook heupdragen met een doek bedacht ik me dat er eigenlijk heel veel manieren van dragen niet meer zo vaak zie hier. Welke manier dragen jullie?
Gewoon die standaard knoop voor op de buik, van @CassElliot geleerd. Daarom is dat plaatje met 1 2 3 4 voor mij ook vanzelfsprekend, zonder die kennis wordt t drama inderdaad.
quote:
Voor mij is de go-to knoop al zeker 10 jaar de Double Sling shoulder 2 shoulder
Ja, als zij het doet ziet alles er makkelijk uit ;( . Hoe lang doe jij erover? En voor welke leeftijd vond jij 'm geschikt?
Ik moet echt maar eens achter een rugdraagconsult aan, ik denk dat mijn rug dat leuker gaat vinden dan op de buik.

Ik schrijf dit trouwens al wiegend met een baby in een Bondolino die eigenlijk nog niet niet past. Ik kan wel veel beter met de ringsling overweg dan vorige keer, vooral korte stukjes maar lang lukt me sowieso nog niet. Ook daarbij heeft filmpjes kijken echt wel geholpen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:22:31 #162
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200850617
ik doe deze vanaf zelfstandig zitten, tot die tijd draag ik met de rucksack (tibetaans afgeknoopt)
En als ik iets meer zekerheid wil de BWCC met chestbelt.

ik doe er als ik geen pottekijkers heb en een meewerkend kind een paar minuutjes over.
des te meer mensen er kijken des te langer het duurt :') ik raak daar zo van in de war

Snelst is de rucksack die heb ik echt in minder dan een minuut.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Gewoon die standaard knoop voor op de buik, van @CassElliot geleerd. Daarom is dat plaatje met 1 2 3 4 voor mij ook vanzelfsprekend, zonder die kennis wordt t drama inderdaad.

Ja ik hoor dus van sommige dat de consulent dat niet heeft uitgelegd, dat is dus zo zonde.

(als ik heel eerlijk ben vind ik vaak van die hele slechte fwcc's het allerlekkerst zitten, dat het kind half ondersteboven hangt maar de knoop precies bij mij op de juiste plekken steunt :'( :D )
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:01:38 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200851564
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:22 schreef Budabuddumbam het volgende:

Snelst is de rucksack die heb ik echt in minder dan een minuut.

Waarom doe je die dan niet altijd? Zit minder lekker?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:19:35 #164
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200851988
Ja die vind ik voor echt hele lange afstanden een stuk minder zitten dan de DSS2S
als ik wist dat ik snel moet voeden, of dat ze er misschien weer uit gingen om te lopen of hangerig zijn en vast snel weer op de buik willen ofzo dan deed ik ze in de ruck. ging ik voor lange afstanden dan DSS2S of als ze te jong waren de BWCC met chestbelt.

Maar daar komt ook bij kijken dat sommige doeken zijn fijner in rucksack en sommige doeken fijner in bwcc.
ik heb echt voorkeuren voor diktes per knoop dus als ik een dikke doek mee heb kies ik een andere rugknoop dan een dunne doek en ik ben niet iemand die met meerdere doeken op stap gaat.

(en mijn kinderen hadden ook nog eens allemaal een andere voorkeur.)
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:51:33 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200854044
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:38 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

De drager lijkt zelfs aan de grote kant. Maar dat kan ook zijn omdat hij nu in/boven de band zit. De tailleband moet echt plat tegen je buik en dan vaak strakker dan je denkt en dan zoals andere al zeggen mooi het kontje iets over de band hangen. En als je hoger draagt en de band plat dan kan je ook de schouderbanden een stuk strakker doen. Maakt het in gewicht echt een boel minder voor jou! Maar dit is niet gevaarlijk laag ofzo.

wat ik bij jou zie is vergelijkbaar met dit, de band gaat dan een beetje naar achter staan en het kontje neemt daar ruimte in, dan zitten ze boven de band (of een beetje er in)
[ afbeelding ]

en wat je wil hebben hoe het kontje zit is dit de tailleband zit plat tegen jouw lijf en het kontje hangt er over.
[ afbeelding ]
Deze post helemaal gemist. Ik heb het nu opnieuw afgesteld en nu hangt hij inderdaad met z'n billetjes er veel meer overheen :Y Ook heb ik de banden wat strakker gedaan zodat hij wat meer tegen me aan zit. Hij begon zich ook al een beetje af te zetten, dat wordt hiermee voorkomen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:41:43 #166
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201108068
Bij Limango.nl zijn didymos doeken en dragers in de aanbieding!!


is met bijvoorbeeld 37%

en
is met 46% korting

met 44% korting

Weet niet of iemand er iets aan heeft maar het maakt ze aardig wat goedkoper
pi_201110443
Ik heb er helemaal niks aan, maar om één of andere reden wil ik nu die onderste drager :') :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:17:23 #168
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201110755
hahaha same, like give me a baby en geef me die onderste drager please. O+
pi_201114068
Nohhh wat een leukerd ja O+ Maar hier mag ik ook echt geen extra :'(
pi_201114158
Zag vandaag deze voorbij komen... Krijg een beetje kippenvel van hoe dat kindje er bij hangt ;( je ziet niet eens een stukje hoofd

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:30:02 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_201114398
Nou ja er zit gewoon een slaapkapje overheen ;)

Dat tasje hangt dan wel weer een beetje gek.
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:30:57 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_201114417
Niemand die nog even moet vallen over die andere baby in de maxi cosi trouwens?
disclaimer
pi_201115224
Als dat elleboogje daar uit komt kan t hoofdje nooit ver genoeg er bovenuit komen. Ik snap het kippenvel wel hoor. Maar goed dat is zo vaak zo :{ gelukkig kunnen baby’s toch vaak bijzonder veel hebben voor ze echt stuk gaan 😬
pi_201116055
Oh, ik vind die tweede doek wel heel mooi. Zou die geschikt zijn voor een newborn?
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:29:22 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_201116527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 22:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, ik vind die tweede doek wel heel mooi. Zou die geschikt zijn voor een newborn?
Bijna elke doek is wel geschikt voor een newborn, maar ik zou wegblijven van stug materiaal zoals hennep en linnen. Dat draagt wel heel stevig maar is ook heel stug, en die stevigheid heb je bij zo'n mini nog niet nodig.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')