abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203407600
Je kan een draagconsulente raadplegen. Vaak heeft zij verschillende doeken en dragers om uit te proberen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:50:52 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203407788
Mijn ergobaby adapt deel ik ook met m'n man en gaat prima. Maar echt: ga passen. Ik had m'n zinnen gezet op een tula, maar die bleek bij mij niet lekker te zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203408299
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Mijn ergobaby adapt deel ik ook met m'n man en gaat prima. Maar echt: ga passen. Ik had m'n zinnen gezet op een tula, maar die bleek bij mij niet lekker te zitten.
zo had ik mijn zinnen gezet op een isara maar kwam thuis met een tula. Merk wel dat ik nu veel vaker mijn doeken pak O+ , mijn man is fan van de draagzak.
pi_203408865
Bedankt voor de reacties! Gezien jullie eensgezinde antwoord toch maar is opzoek naar een draagconsult. Ik hoop er eentje tweedehands aan te schaffen als dat kan. Dat maakt dat een winkel met draagzakken om te passen niet ideaal is. Ik ga is zoeken.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:50:56 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203409123
Welke regio zit je? Je hebt hier aardig wat mensen zitten bij wie je vast eea kunt passen en in het zuiden weet ik een winkel die gewoon open is en waar je dus niet los betaalt voor een draagconsult. Ze hebben er ook speelgoed en kleding enzo, heel verleidelijk wel 😅
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203409648
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:50 schreef Tink89 het volgende:
Welke regio zit je? Je hebt hier aardig wat mensen zitten bij wie je vast eea kunt passen en in het zuiden weet ik een winkel die gewoon open is en waar je dus niet los betaalt voor een draagconsult. Ze hebben er ook speelgoed en kleding enzo, heel verleidelijk wel 😅
Regio Utrecht, het zuiden zal wat ver zijn. Maar goede tips zijn altijd welkom.
pi_203410238
Ik ben erg te spreken over de Ergobaby Embrace, LL. Ben net als jij niet van het knopen (man wel, grappig genoeg) en zocht dus echt een heel eenvoudige draagzak qua bevestigen. Ik denk alleen wel dat we richting het einde van die zak gaan binnen nu en een paar maanden, nu is 'ie nog goed qua hoogte en steun op haar rug en in haar nekje, maar wellicht over twee maanden niet meer. Graag heb ik dan een zak die ik ook nog op dreumes- en peuterleeftijd kan gebruiken. Ik ga ook weer op zoek en wat dingen passen.
pi_204299471
Ha, topic gevonden! Ik wil voor onze aanstaande baby graag een draagdoek en/of -zak, en kreeg van een vriendin de wijze tip om samen met man een draagconsult te doen zodat we een goed idee hebben van wat bij ons (allebei) past. Hebben jullie tips voor waar we dit zouden kunnen doen? Wij wonen in Amersfoort dus het zou fijn zijn als het daar niet heel ver weg vandaan is. :D
Geen haast mee trouwens, baby wordt pas in september verwacht. Maar ik ben er graag vroeg bij. :+
  zaterdag 2 april 2022 @ 07:28:20 #234
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204302326
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:19 schreef Vaiana het volgende:
Ha, topic gevonden! Ik wil voor onze aanstaande baby graag een draagdoek en/of -zak, en kreeg van een vriendin de wijze tip om samen met man een draagconsult te doen zodat we een goed idee hebben van wat bij ons (allebei) past. Hebben jullie tips voor waar we dit zouden kunnen doen? Wij wonen in Amersfoort dus het zou fijn zijn als het daar niet heel ver weg vandaan is. :D
Geen haast mee trouwens, baby wordt pas in september verwacht. Maar ik ben er graag vroeg bij. :+
Ik heb een draagconsult gehad van Karin, van https://www.bevallingenbabyzorg.nl/over-mij/
Echt een topper! Ze heeft er echt verstand van en ik mag haar nog altijd appen of bellen met vragen O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zondag 24 april 2022 @ 10:25:37 #235
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204524729
Tips voor een draagzak om te rugdragen met een peuter?

Ik heb het echt veel geprobeerd met een doek, dat vind ik heel fijn met voorop dragen, maar voor rugdragen wil ik nu graag een zak proberen.

En iemand ervaring met de Kibi draagzak?

(ik weet dat het heel persoonlijk is, en dat een draagconsult een goed idee is. Maar voor nu geen tijd/ zin daarvoor, en ook geen mogelijkheden tot passen in de buurt :) )
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 24 april 2022 @ 15:04:01 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204526855
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:25 schreef -Mellow- het volgende:

Ik heb het echt veel geprobeerd met een doek, dat vind ik heel fijn met voorop dragen, maar voor rugdragen wil ik nu graag een zak proberen.

(ik weet dat het heel persoonlijk is, en dat een draagconsult een goed idee is. Maar voor nu geen tijd/ zin daarvoor, en ook geen mogelijkheden tot passen in de buurt :) )
Hoe groot is je peuter? Ik vind de tula toddler fijn (al zat alles van tula niet lekker voorop), maar tot maat 92 in de broeken paste de ergobaby ook prima en die vind ik een heel fijne band hebben.
pi_204527197
Ik droeg Sjaak in de peutertijd heel graag met een Wompat, dat was mijn favoriet.

Ik denk dat onze draagtijd nu echt voorbij gaat zijn, Sjaak wordt te groot en vooral te zwaar voor me. Nu nog de drempel over om ook de laatste draagzak te verkopen, dat vind ik best een dingetje, merk ik.
pi_204530278
Ik vond rugdragen met een tula totaal niet fijn terwijl buikdragen prima ging.

Kibi heb ik gepast maar ik weet niet meer waarom die voor mij toen afviel.
Voor rugdragen overgestapt naar Isara The One. Geen hoog rugpand maar L wilde zijn armen toch vrij hebben, als je een kindje hebt dat de armen bij de draagzak in wil hebben dan zou ik deze draagzak niet aanraden. L paste er met 110cm nog prima in, daarna niet meer gedragen ivm zwangerschap maar deze draagzak past vanaf de geboorte dus binnenkort mag er een baby in.
  zondag 24 april 2022 @ 19:12:51 #239
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204530341
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:25 schreef -Mellow- het volgende:

Als je een drager zoekt, ik heb een Twist te koop. Die kan tot maat 116. :)

https://www.vinted.nl/kin(...)logram-twist-carrier
Protège moi de mes désirs.
  zondag 24 april 2022 @ 21:48:38 #240
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204532460
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 19:12 schreef arvensis het volgende:

[..]
Als je een drager zoekt, ik heb een Twist te koop. Die kan tot maat 116. :)

https://www.vinted.nl/kin(...)logram-twist-carrier
Oja die vind ik wel mooi :) , behalve dan dat ik heel erg niet van glitter hou. Ik kan dat op de foto niet goed zien...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 24 april 2022 @ 21:51:13 #241
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204532502
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe groot is je peuter? Ik vind de tula toddler fijn (al zat alles van tula niet lekker voorop), maar tot maat 92 in de broeken paste de ergobaby ook prima en die vind ik een heel fijne band hebben.
Ze heeft maat 98 en hoop haar na aanschaf van een drager nog wel wat langer te dragen ook.

Tula hoor ik vaak ja, maar ik vind geloof ik de printjes allemaal niet mooi.
  zondag 24 april 2022 @ 22:03:39 #242
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204532613
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik droeg Sjaak in de peutertijd heel graag met een Wompat, dat was mijn favoriet.

Ik denk dat onze draagtijd nu echt voorbij gaat zijn, Sjaak wordt te groot en vooral te zwaar voor me. Nu nog de drempel over om ook de laatste draagzak te verkopen, dat vind ik best een dingetje, merk ik.
Oh dank voor de tip, ik kende deze nog niet. Ze zien er heel fijn uit en ik vind ze mooi.

Als je zover bent hou ik me aanbevolen :)
pi_204532791
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 22:03 schreef -Mellow- het volgende:

[..]
Oh dank voor de tip, ik kende deze nog niet. Ze zien er heel fijn uit en ik vind ze mooi.

Als je zover bent hou ik me aanbevolen :)
Ik houd echt van de Wompats O+

Mijn drager is een Rose and Rebellion Big Kid, van maat 110-134 ongeveer. Met dinosaurussen.
pi_204534665
Geen ervaring met grote kinderen hier.

Mijn pasgeborene zakt in de draagzak steeds weg naar één kant. Volgens mij heb ik hem goed vastgeknoopt en ook strak genoeg. Kontje en voetjes zitten netjes centraal maar zijn hoofd en schouders zakken helemaal in de schouderband. Het is wel ook de kant van zijn voorkeurshouding. Kan dat kwaad en wat kan ik eraan doen?
  maandag 25 april 2022 @ 10:12:45 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204534980
Geweven of rekbaar?
pi_204535547
Geweven, een mei tai.
  maandag 25 april 2022 @ 12:08:07 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204535854
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:30 schreef B.ertha het volgende:
Geweven, een mei tai.
Mijn mei tai was met een newborn ook niet ideaal, doordat het rugpand wat los/groot was. Heb je een foto?
pi_204535959
Mijn ervaring is dat baby's pas vanaf een maat of 62/68 goed in een draagzak zitten. Uitzondering is de Tula, maar dan heb je voor kleinere baby's wel een insert nodig.
pi_204537908
Zou dat het zijn? Hmmm, ik heb ook wel een draagdoek maar dat heb ik nooit lekker onder de knie gekregen.

Ik zal de volgende keer een foto maken.
pi_204538408
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn ervaring is dat baby's pas vanaf een maat of 62/68 goed in een draagzak zitten. Uitzondering is de Tula, maar dan heb je voor kleinere baby's wel een insert nodig.
Dat was een aantal jaar terug zo maar er is een hoop veranderd. Tussen de huidige draagzakken zitten modellen die echt al vanaf de geboorte passen zonder insert. Inserts zijn sowieso niet meer gebruikelijk.

Een mei tai gaat al meer richting een doek en past meestal wel vanaf de geboorte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')