Er zijn wel sportscholen die 's nachts ook open zijn. Dus dan zijn er vanzelfsprekend minder mensen.quote:Op maandag 7 december 2020 06:04 schreef -Hakuna- het volgende:
Doe zelf al ruim 35 jaar elke dag (of eigenlijk nacht) zo'n 2,5/3 uur on afgebroken (bos) wandelingen maken en een redelijk snelle pas. De reden van mijn nachtwandelingen is dat ik door mijn autisme het liefst zo weinig mogelijk mensen tegen wil komen en van stilte en rust hou. Zou graag naar een sportschool willen gaan, maar omdat ik daar met andere vreemde mensen moet gaan sporten en door geluiden en muziek zou het al snel lijden tot onbegrip en irritatie. Bestaan er ook sportscholen waar je met kleine groepjes of beter nog alleen kan sporten zonder dat ik ongevraagd bij ander mensen moet zijn?
Klopt, bij mij aan de overkant zit er eentje waar je 24 uur per dag kan sporten, vaak zie ik daar hooguit (ook in nacht) 1 of 2 mensen bezig. Hier wilde ik wel aan, maar 45 euro per maand is voor mij op dit moment even erg veel.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er zijn wel sportscholen die 's nachts ook open zijn. Dus dan zijn er vanzelfsprekend minder mensen.
Hoe lang ben je?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef raptorix het volgende:
Begin weer beetje in flow te komen, vandaag 3 kwartier gezwommen en 15KM gewandeld, wil in het nieuwe voorjaar wel weer echt actief mijn conditie opbouwen, maar wil nu eerst onder de 100 kilo komen (nu 115) maar gaat erg lekker.
189, sowieso niet een hele smalle bouw, dus met 92/94 kilo ben ik redelijk afgetrained.quote:
Reis enkele dagen per week met de trein en dan loop ik veelal van en naar het station, totaal ongeveer vijf kilometer op een dag en dat dat een paar dagen per week. Van de zomer dus een stuk meer, ook deels recreatief.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:52 schreef Postbus100 het volgende:
Ts, wat doe je verder in je dagelijks leven aan bewegen? Wat voor activiteiten heb je? Hoe ga je daar heen?
Is dat 2,5 km? Dan zou ik ook gaan fietsen. Met fietsen zit je net wat hoger in je hartslag, dan gaat je conditie meer vooruit. Wel goed doortrappen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:50 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Reis enkele dagen per week met de trein en dan loop ik veelal van en naar het station, totaal ongeveer vijf kilometer op een dag en dat dat een paar dagen per week. Van de zomer dus een stuk meer, ook deels recreatief.
Fietsen is een efficientere beweging dan lopen, ik zou dus zeker blijven lopen als je af wilt vallen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is dat 2,5 km? Dan zou ik ook gaan fietsen. Met fietsen zit je net wat hoger in je hartslag, dan gaat je conditie meer vooruit. Wel goed doortrappen.
voorbeeldje : ik liep ooit een heuveltocht. Samen met een andere jongen bundelden we achteraan de groep, we konden gewoon niet sneller de heuvel op dan we deden. Ik had te weinig getraind, die andere jongen had héél veel getraind. Gewandeld. Vlak. Had hij dus helemaal niets aan in de bergen. Voor bergen moet je trappen lopen, fietsen, hardlopen, zwemmen, etc. Dat was mijn les van die wandeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |