abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:22:07 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196565269
Ik snap er niks van dat mensen nu nog sinterklaasinkopen moeten doen eigenlijk. Mensen zien dat toch aankomen? Die snappen zelf ook wel dat het waarschijnlijk een gekkenhuis wordt? Ik heb alles begin november al online besteld, lijkt me niet zo vreemd in deze tijden?
pi_196565272
quote:
Heb je deze link permanent klaar om te knippen en plakken? Wat zielig.
pi_196565275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:17 schreef Momo het volgende:
Positief getest: 6577
Totaal: 550445 (+6521 ivm -56 corr.)

Opgenomen*: 189
Huidig*: 1130 (-22)

Opgenomen op IC*: 31
Huidig*: 472 (-1)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu

Overleden: 39
Totaal: 9662
Feb/mrt curve rood vs okt/nov/dec/jan curve blauw:

zaterdag 5 december 2020 @ 15:22:50 #229
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196565279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:21 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Tja,ze hadden imo in augustus al in moeten grijpen. Dan had het nu niet zo lang en heftig gehoeven.
Ja, ik snap ook wel dat het geen zin heeft om het daar nu nog over te hebben. Maar het is zo jammer dat er een kans was om deze ellende te voorkomen die ze gewoon voorbij hebben laten gaan.
pi_196565296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:46 schreef galantis het volgende:
Ik heb laatst eens een grafiek gemaakt van de gemiddelde meldingsvertraging en die zit de afgelopen tijd altijd rond de 5-6 dagen. Dus dat zou eerder betekenen pakweg 50% jonger dan 5 dagen 50% ouder.
Behalve dat die grafiek een hevige positieve skew heeft. Ongeveer 70-75% wordt binnen vijf dagen gerapporteerd.

Zie o.a.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef VoMy het volgende:
Met behulp van @_serial_ zijn (beetje onregelmatige) updates en wat vrije tijd heb ik even de verhouding tussen 'nieuwe' besmettingen en 'oudere' (DOO 5 dagen over meer) bekeken
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196565307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een rust in dit topic opeens :o sinds gister avond niet gekeken en amper een paar posts erbij. Zijn we overgestapt naar de whatsapp groep? :D
De meesten zitten op Twitter nu. Veel betere discussies en reacties daar. En een aantal users is naar een illegaal K3 concert, tevens Vaccineerfeestje. Dus lekker rustig hier.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196565312
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is imho vooral "too little, too late". Tekenend is bijvoorbeeld de oudejaarsshow van Youp van 't Hek, waarvoor burgemeester Halsema nu geen uitzondering op de regel wil maken dat er maximaal 30 man publiek bij mag. Een paar maanden geleden echter konden de burgemeesters niet wachten om uitzonderingen links en rechts uit te delen aan allerhande locaties, want met zo'n klein aantal bezoekers konden ze niks aanvangen, hoor. Tja... als het destijds allemaal wat serieuzer was opgepakt, was het nu misschien niet nodig geweest om zo'n schrale oudejaarsshow te organiseren. Regeren is vooruitzien, toch?
Youp van 't Hek.... -O-
Wilden daar meer dan 30 mensen bij zijn dan? :?

Verder eens.
pi_196565316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het afdwingen van thuiswerken is nu eenmaal veel moeilijker en achter de voordeur handhaven ligt heel gevoelig.
We kunnen ook een mondkapjesplicht die kraakt aan alle kanten instellen middels een duistere spoedwet, dan kan het verplicht thuiswerken bij zogenaamde beeldscherm beroepen ook wel afgedwongen worden. Dat gaat pas verschil maken, daar kan een horecasluiting niet tegenop.
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:26:20 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196565331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Youp van 't Hek.... -O-
Wilden daar meer dan 30 mensen bij zijn dan? :?

Verder eens.
Ja, ik ben zelf ook niet zo'n fan van de man, maar dat is niet het punt he :+
pi_196565367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:25 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

We kunnen ook een mondkapjesplicht die kraakt aan alle kanten instellen middels een duistere spoedwet, dan kan het verplicht thuiswerken bij zogenaamde beeldscherm beroepen ook wel afgedwongen worden. Dat gaat pas verschil maken, daar kan een horecasluiting niet tegenop.
Het zal wel weer een handhavingsprobleem zijn waarom ze het niet doen.
pi_196565379
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:11 schreef Randier het volgende:
Ik snap het ook best. Mensen zijn het allang beu en het voelt allemaal onnatuurlijk.
Ik denk dat de meesten niet eens heel bewust dit soort dingen doen. Het wordt gewoon allemaal wat losser gaandeweg. Het is ook zo tegennatuurlijk ivm onze normale leefstijl. Ook mensen uit mijn omgeving die zich heel graag aan de voorschriften willen houden worden steeds mobieler.

Ik heb het al vaker gezegd: volgens mij hangt de trend niet zozeer samen met de maatregelen, maar met het nationale urgentiebesef. En dat ebt gewoon langzaam weg. Ik voorspel alvast: dat gaat alleen terugkomen als de ziekenhuizen weer vollopen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:29:31 #237
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196565392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd: volgens mij hangt de trend niet zozeer samen met de maatregelen, maar met het nationale urgentiebesef. En dat ebt gewoon langzaam weg. Ik voorspel alvast: dat gaat alleen terugkomen als de ziekenhuizen weer vollopen.
Helaas gebeurt dat vanzelf naarmate het urgentiebesef verder wegebt :{
pi_196565401
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:25 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Een verplicht mondkapje is echt wel wat anders dan het invoeren (en handhaven) van een thuiswerkplicht.
pi_196565414
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Helaas gebeurt dat vanzelf naarmate het urgentiebesef verder wegebt :{
Voorlopig dalen de cijfers nog steeds. Daar doen twee ietwat minder rooskleurige dagen op een rij niets aan af.
pi_196565417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:22 schreef Za het volgende:

[..]

Feb/mrt curve rood vs okt/nov/dec/jan curve blauw:

[ afbeelding ]
Was het maar zo'n feest dat ie al naar beneden was! ;)
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:31:17 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196565419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het zal wel weer een handhavingsprobleem zijn waarom ze het niet doen.
Daar komt het inderdaad wel op neer. Ten eerste is het al behoorlijk arbitrair wie er thuis kan werken, en ten tweede kan een boa of agent niet zomaar een kantoorgebouw binnenstappen en mensen beboeten omdat ze aan het werk zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196565442
Update van 5 December (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9822 besmettingen. (mutaties : 7) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9760, mutaties 9) het is zeker dat 19-10 piekdag was (toch wonderbaarlijk dat ze bijna 2 maanden na dato nog DOO's weten te vinden)

In heel oktober vonden nog 31 mutaties plaats

Dag met grootste mutatie : 3-12-2020 1799
Oudste mutatie : 10-7

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4782(+319 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 1241 988 (+253 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 298 (+1 tov gisteren) nog ouder.

18-11 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt (dat is 5 dagen later dan vorige update)

De trend over de laatste 5 dagen :
30-11 4230 (882 mutaties)
1-12 3621 (902 mutaties)
2-12 2722 (459 mutaties)
3-12 2613 (640 mutaties)
4-12 2130 (1899 mutaties)

De lijn van is redelijk stabiel en staat een klein beetje stil, de meeste mutaties vinden de eerste 5 dagen plaatst.
Er is geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehaald.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen 10 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
De toename sinds 1 December (testen zonder klachten) is hier in duidelijk te zien.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196565444
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar komt het inderdaad wel op neer. Ten eerste is het al behoorlijk arbitrair wie er thuis kan werken, en ten tweede kan een boa of agent niet zomaar een kantoorgebouw binnenstappen en mensen beboeten omdat ze aan het werk zijn.
En ten derde willen we liever geen politiestaat zijn waarbij je alleen maar een briefje van de burgemeester naar buiten mag.
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:34:03 #244
12221 Tijn