abonnement Unibet Coolblue
pi_196549837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Toch wel een fenomeen hoor, die Rot Ellingworth. Een partij Britse narigheid binnenhalen met Cav, Williams, Davies en Fredje Wright, daarna snel weer vertrekken.

Baggerijn blijft een chaotisch ploegje, benieuwd wat daar achter de schermen allemaal aan de hand is. Moeten ook nog steeds een paar transfers bevestigen, dat we daar niets meer over hebben gehoord zal wel aan het vertrek van Ellingworth liggen. Voorlopig zijn ze nog niet victorious.
Ho, niet met Rod hè.

Ik voel dat ik het team in een sterke positie achterlaat. We wisten in een moeilijke periode geweldige resultaten te boeken.

Je bezig willen gaan houden met nieuwe projecten en dat je vertrek dan van het ene op het andere moment komt doet toch een beetje denken dat hij een plastic boodschappentas heeft mogen vullen bij Sjeik telmachientje en zijn diensten verder niet meer gewenst werden.
pi_196549845
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:27 schreef Momo het volgende:
Innovation, science, research, development,data analysis,climate change, ecological footprint, sustainability is dit een wielerploegpresentatie?
Oei, dit gaat mensen triggeren.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:41:59 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196549861
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Oei, dit gaat mensen triggeren.
Omdat DSM er alleen om geeft voor de bühne?
pi_196549937
Gezien afgelopen jaar niet gek dat Sunweb gestopt is, mooi dat de ploeg met DSM een nieuwe sponsor heeft.
Auto's en shirt doen wel veel aan Sky denken.
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:09:09 #6
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_196550341
quote:
Uiteraard slorpte Wout van Aert alle aandacht op, maar ook Tom Pidcock maakte vorig weekend zijn rentree in de cross. De 21-jarige Brit eindigde vrij anoniem zeventiende in Tabor. “Mijn doelen liggen later. Eerst het WK veldrijden, dan de Ardennenklassiekers en in de zomer mountainbiken in Tokio”, aldus het nieuwste lid van Ineos-Grenadiers, die zich de komende maanden dapper in het zog van Mathieu van der Poel wil nestelen.

Vergis u niet. Hij pendelt tegenwoordig dan wel tussen zijn nieuwe woonplaats Andorra en Buggenhout, waar hij logeert bij zijn vaste begeleider Kurt Bogaerts, maar Tom Pidcock is en blijft een echte Brit. Flegmatiek, droge humor en tijdens het telefonisch interview reed hij – zoals het een eilandbewoner betaamt – met zijn auto aan de linkerkant van het wegdek. En maar beter ook. Sinds woensdag vertoeft hij in Manchester samen met Laurens De Plus en andere toprenners van Ineos-Grenadiers. Tijdens de driedaagse ondergaan de renners een eerste inspanningstest, wordt materiaaltechnisch alles op punt gezet en kunnen de nieuwe gezichten kennis maken met de renners en staf.

Pidcock is een van die nieuwe gezichten. Vanaf 1 maart 2021 behoort hij officieel tot de meest vermogende wielerploeg ter wereld. Met zijn 21 jaar is hij de benjamin van de bende. Toch verwacht sportieve baas Sir Dave Brailsford veel van zijn youngster. “Tom is een van de meeste opwindende talenten van zijn generatie. Hij is ongelofelijk compleet en presteert op het allerhoogste niveau in verschillende disciplines. We spreken over een geboren winnaar.”

Ontplofte benen
Wat die polyvalentie betreft, daar komen we straks op terug. Zijn imago van geboren winnaar vloeit voort uit zijn eerste kennismaking met Brailsford. “Ik heb Dave ontmoet in 2017 daags voor het WK tijdrijden voor junioren in Bergen. Hij gaf mij een paar tips en zou mij in de gaten te houden. De dag nadien werd ik wereldkampioen en zijn we contact blijven houden.”

Pidcock bleef winnen. In 2019 de Ronde van de Elzas en Parijs-Roubaix voor beloften. Deze zomer drie ritten en het eindklassement van de Baby Giro. Ook reed hij mee op het WK bij de profs. Hij was in Imola zowaar kopman van de Britse nationale ploeg. Hij eindigde 42ste op 9’24” van Julian Alaphilippe. “Een leerrijke ervaring, maar in de slotronde ontploften mijn benen. Een wedstrijd van 260 kilometer is toch nog andere koek dan de beloftenkoersen.”

Voorbestemd om te klimmen
Naast ervaring nam Pidcock uit Imola ook een eerste kennismaking met zijn toekomstige ploegmaats mee naar huis. Luke Rowe was op het WK zijn lijfwacht. “Ik woon sinds kort in Andorra en heb daar ook al enkele ploegmaats leren kennen. Giro-winnaar Tao Geoghegan Hart heeft me wegwijs gemaakt.”

Net als Geoghegan Hart is ook Pidcock met zijn 1m71 en 59 kilogram voorbestemd om uit te groeien tot een klassementsrenner – de corebusiness van Ineos-Grenadiers. Toch moeten we nog minstens een jaar wachten om zijn kunnen in het hooggebergte te beoordelen. “Ik zal pas ten vroegste in 2022 een grote ronde rijden. Ik weet nog niet of ik ooit een klassementsman kan worden of eerder een rittenkaper, maar ik besef wel dat klimmen mij het beste af gaat.”

Toen we hem drie jaar terug een eerste keer interviewden, heette zijn droomkoers nochtans Parijs-Roubaix. “Ik heb zeker voldoende techniek voor Roubaix, maar ik zal als lichtgewicht altijd in het nadeel zijn tegen de renners van 80 kilogram. Toen ik Roubaix voor beloften won, was ik op slag verliefd op die koers en kasseien, maar dat was van korte duur. Enkele dagen later verkende ik het parcours van de Ronde van Vlaanderen met de nationale selectie en werd ik op elke kasseihelling gelost. Ik wil zeker ooit Parijs-Roubaix rijden, maar nog niet in 2021.”

Wat volgende lente wel op zijn programma staat, is de Strade Bianche. “Ik koers graag op gravel. Bovendien telt de wedstrijd slechts 180 kilometer. Dat moet wel nog lukken.” De Vlaamse klassiekers slaat hij over. “In de Ardennenklassiekers start ik normaal wel.”

Nog niet top
Zijn grootste doel van het seizoen ligt niet op de weg. “Vanaf mei focus ik me volledig op het mountainbiken en rijd ik drie wereldbekers.” Daar wil hij zich plaatsen voor de Spelen van Tokio. “Tom maakt zeker kans om een ticket te bemachtigen en zal niet naar Tokio trekken om louter deel te nemen. Hij heeft nog nooit een mountainbikerace bij de profs gereden, maar op het WK bij de beloften klokte hij snellere rondetijden dan de profs”, zegt mentor Kurt Bogaerts.

Pidcock zal in 2021 vaak tegen Mathieu van der Poel koersen. Te beginnen in de cross vanaf midden december. Vorige winter werd hij nog vicewereldkampioen achter de Nederlander. De verwachtingen zijn hoog, maar die werden afgelopen zondag in Tabor nog niet ingelost: zeventiende op meer dan twee minuten van Michael Vanthourenhout. “Een tegenvaller”, bekent Pidcock. “Ik mikte vooraf op de top tien, maar voelde al snel dat het onmogelijk was. Ik had beter moeten weten. Op tv zag ik dat het niveau op de Koppenberg en in Niel erg hoog lag. De top is naar cross-normen vrij breed. Ik ben ook nog niet top. In november heb ik een rustpauze ingelast na een lang seizoen en veel aandacht besteed aan stabilisatie-oefeningen bij Lieven Maesschalck in Antwerpen. Pas binnen twee weken zal ik kunnen meedingen voor de top vijf en het podium.”

“Niet voor het geld”
Toen we Pidcock in de herfst van 2017 interviewden, was hij nog lid van het Telenet-Fidea van Sven Nys. In de zomer van 2017 was hij er alweer weg. Volgens Nys vertrok de Brit om financiële redenen, maar Pidcock weerlegt dat. “Ik kan u zeggen dat ik bij mijn veldritploeg Trinity nog geen penny heb verdiend, dus dat is larie. Ik cross niet voor het geld.”

Gelukkig maar, want net als zijn collega’s, moet ook de vicewereldkampioen inboeten qua startgelden. Van 2500 euro naar 1250 euro. “Je kan er moeilijk over klagen. Het is nu eenmaal de situatie zoals ze is in het crazy jaar 2020. Als ik meer wil verdienen, moet ik maar dichter finishen en meer prijzengeld vangen.”

Al luidt de vraag hoe lang Pidcock nog zal crossen, wetende dat Ineos-Grenadiers ook op de weg veel van het grootste Britse talent verwacht. In 2017 zegde Pidcock dat hij nog minstens drie jaar in het veld zou blijven. Die termijn is nu om. “Doe er nog maar een paar jaren bij. Ik wil in de toekomst graag nog tien crossen per winter afwerken. Een beetje zoals Van der Poel en Van Aert. Als je tien crossen rijdt, kan je voldoende UCI-punten verzamelen om een goede startpositie te bemachtigen op het WK, want ook die wereldtitel in het veld blijft een droom.” Benieuwd of Sir Brailsford ook wakker ligt van een eerste Britse wereldkampioen veldrijden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_196552498
De Sekte Mannen
Net efkes anges
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:05:20 #8
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_196553647
Zitten jullie al op de Javier Jamaica bandwagon?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 20:07:13 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_196553683
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Zitten jullie al op de Javier Jamaica bandwagon?
De Roemeense haarlijn heeft hem al gekaapt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:08:07 #10
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_196553704
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De Roemeense haarlijn heeft hem al gekaapt.
Mihai heeft niks.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 20:10:47 #11
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_196553762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Mihai heeft niks.
twitter


Het is wel een beetje een downie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:16:51 #12
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_196553875
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[ twitter ]

Het is wel een beetje een downie.
Het is een lieve jongen. Colnago levert tegelijkertijd als ploeg ook goede en sympathieke werken. Voor het eerst in een jaar of tien zit Julian Cardona, ooit toch de beste van allemaal, weer met plezier op zijn fiets. Bij de vrouwenafdeling zijn ze ook uitstekend bezig, maar dat interesseert me persoonlijk dan weer niets.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_196553926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
De Sekte Mannen
:{w De vrouwenploeg is ook erg belangrijk.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:36:53 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196554254
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:{w De vrouwenploeg is ook erg belangrijk.
Dikke sexy memmen.
pi_196554285
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dikke sexy memmen.
Door Samenwerking Macht
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:41:59 #16
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196554380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Door Samenwerking Macht
Dominee Spekenbrink's Minions.
  zondag 6 december 2020 @ 17:05:01 #17
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_196583759
Terpstra te gast vandaag bij formule 1 programma op Ziggo
Net efkes anges
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 13:42:16 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196598297
quote:
Team van Tour-winnaar Tadej Pogacar krijgt coronavaccin op trainingskamp

De renners van UAE Team Emirates zullen in januari tijdens een trainingskamp in de Emiraten gevaccineerd worden tegen het coronavirus. Dat heeft teammanager Mauro Gianetti verteld in de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport.

Mauro Gianetti, ex-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik en Amstel Gold Race, was zelf een van de proefpersonen voor het vaccin SinoPharm. Dat werd in China ontwikkeld en een deel van de testen vond in de Verenigde Arabische Emiraten plaats.

"Ik was een van de 30.000 vrijwilligers in Abu Dhabi die het nieuwe SinoPharm vaccin testten. Ik kreeg twee dosissen en had geen bijwerkingen", legt de Zwitser uit in La Gazzetta.

"Het bevindt zich vandaag in testfase drie. Er is nog geen officiële toelating, maar die laat niet lang meer op zich wachten. Ze voorzien in 2021 een miljard dosissen te verdelen. In januari willen wij de renners en staf vaccineren."

Volgens Gianetti heeft hij voldoende dosissen om de 28 renners en zowat 100 stafleden te vaccineren, al benadrukt hij dat niemand verplicht zal worden. "Het is een persoonlijke keuze", klinkt het.

UAE Team Emirates werd dit jaar getroffen door verschillende coronagevallen. Het virus kreeg onder meer topsprinter Fernando Gaviria te pakken. Ook Tour-winnaar Tadej Pogacar moest in quarantaine, terwijl ploegosteopaat Dario Marini 9 dagen op intensieve verzorging lag.


"Dit zal onze relatie met de buitenwereld helemaal veranderen", gelooft Gianetti. "Als ploeg werden wij in februari hard geraakt door het coronavirus. We weten welke nachtmerrie het is om het virus door te maken."
Chinees vaccin voor UAE renners, kan Fernando niet weer besmet raken.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 14:14:06 #19
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_196598784
Dat Gianetti zelf als eerste een spuit in z'n arm laat zetten is wel weer hilarisch, sommige dingen veranderen nooit. Voor altijd een proefpersoon.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 december 2020 @ 19:55:36 #20
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196605988
90 renners op de Spelen bij de wegwedstrijd. Zowel bij mannen als vrouwen.
Alles wordt gelijkgetrokken.

https://www.uci.org/insid(...)pic-games-paris-2024
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 20:00:14 #21
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_196606074
90 is wel heel erg weinig. Voor de vrouwen een flinke bonus, prima. De mannen verliezen alleen 40 plaatsen, dat is vrij fors.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 7 december 2020 @ 20:01:21 #22
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196606094
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 19:55 schreef Pino112 het volgende:
90 renners op de Spelen bij de wegwedstrijd. Zowel bij mannen als vrouwen.
Alles wordt gelijkgetrokken.

https://www.uci.org/insid(...)pic-games-paris-2024
Dat is toch geen fatsoenlijk peloton meer? :')
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 20:09:15 #23
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_196606247
Wel genot dat alle traditionele sporten het met minder plaatsen moeten doen zodat het IOC onzin als breakdancen kan toevoegen aan het programma.

De olumpische spelen zijn geen sport.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 7 december 2020 @ 20:32:21 #24
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_196606682
gEnDeR PaRiTy
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 7 december 2020 @ 20:34:55 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196606731
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel genot dat alle traditionele sporten het met minder plaatsen moeten doen zodat het IOC onzin als breakdancen kan toevoegen aan het programma.

De olumpische spelen zijn geen sport.
Drievoudig wereldkampioen noemt het zelf 'een kunstvorm, geen sport'.

Geen flauw idee wat dit op Olympische Spelen doet... Vergaar eerst maar interesse en airtime voordat je het uberhaupt op OS smijt. Lachwekkend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')