Jep, hier ook 20 jaar plus nachtdiensten en de ene periode is de andere niet.quote:
Nu heb ik dat niet, maar vanaf het nieuwe jaar meestal wel late dienst voor een nacht.quote:Op vrijdag 4 december 2020 21:57 schreef Daboman het volgende:
De nacht voor je eerste nachtdienst al laat maken, bijv 3 a 4 uur 's nachts
Ja inderdaad. Er wordt vaak gedaan of je de deur van de hel opent en het vagevuur je tegemoet komt in de nachtquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:52 schreef Daboman het volgende:
wordt het ook af en toe geschetst als een absoluut horror scenario en dat vind ik ook wel weer wat overdreven.
Waarom is slapen zo lastig overdag?quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:11 schreef Isabeau het volgende:
Ooit een mooie online cursus gedaan over nachtdiensten waar dat goed werd uitgelegd waarom je overdag zo slecht slaapt. Was een mooie eye opener en sindsdien niet meer zo gefrustreerd als het slapen niet wilde lukken.
Nee, dat is niet het gevalquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:44 schreef PieterCornelis het volgende:
Wanneer je op de maandag nog een vroege dienst hebt en dan maandag op dinsdag ook nog een nachtdienst zou moeten draaien, dan is dat wel heel veel wat ze van je vragen.
Beter!quote:
Respect. Pittige tijden op die boten.quote:Op zaterdag 5 december 2020 22:34 schreef PieterCornelis het volgende:
Ik heb zelf, in het begin van mijn werkzame leven gevaren op een hektrawler daar werkten we 4 uur op en 4 uur af en was je alleen op de zondag 24 uur vrij. (Wel aan boord.) Het verdiende niet slecht, maar echt niet te doen.
Daarna nog in de bagger 8 uur op en 8 uur af gedraaid, 4 weken lang en dan 24 uur vrij van boord en 12 uur uitslapen aan boord, ook niet te doen.
Dank, maar je respect verdien ik er niet echt mee, want ik heb het ook niet lang volgehouden.quote:Op zaterdag 5 december 2020 22:39 schreef hartloper het volgende:
[..]
Respect. Pittige tijden op die boten.
Knap hoe je dat vol hebt kunnen houden.
Ik pikte hier wel wat sarcasme op maar ik vond het alles meevallen vergeleken met de verhalen die erover rondgaan.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:22 schreef hartloper het volgende:
Ja inderdaad. Er wordt vaak gedaan of je de deur van de hel opent en het vagevuur je tegemoet komt in de nacht
Wat ook goed werkt is als je je voorruit verwijdert en water in plaats van ruitenwisservloeistof gebruikt. Dan keihard gabber house draaien op maximaal volume. 240 rijden terwijl je jezelf met water in het gezicht spuit. Door de adrenaline zul je wakker blijven.quote:Op zondag 20 december 2020 21:40 schreef Pro_Shifty het volgende:
Na meer dan 12 jaar nachtdiensten gedraaid te hebben heb ik gemerkt dat het voor iedereen anders is. Het uitproberen van alle tips de komende tijd gaat ervoor zorgen dat je weet wat voor jou werkt.
Voor mij werkte altijd een zo normaal "dag" ritme aanhouden en de dag voordat ik nachtdienst had, laat naar bed. Beetje proberen uit te slapen op de dag van de nachtdienst en dan rond 17.00-18.00 uur naar bed om wat voor te slapen.
Soms sliep ik nog 2/3 uur voordat ik rond 21.00 uur vertrok.
Tijdens de nachtdienst at ik kwark met musli en dronk ik tot 2/3 uur koffie en daarna nog een beetje water of wat anders. Geen dingen met heel veel suiker erin want de dip die dat gaf vond ik vervelend.
Het terugrijden was voor mij altijd een probleem dus daar heb ik letterlijk alles geprobeerd maar geen goede oplossing voor gevonden.
Ik nam vaak een zak wortels of cherry tomaten in de auto mee om continue te blijven eten op de terugweg. Ik viel namelijk telkens in slaap tijdens het rijden.
De enige gouden tip die ik je kan geven. Als je merkt dat je echt in slaap dreigt te vallen tijdens het auto rijden. Auto langs de kant en rondje eromheen lopen. Paar keer diep adem halen en dan door en als het echt erg wordt dan ff een dutje van 10 mins.
Na 12 jaar heb ik een andere functie gekozen zonder nachtdienst en dat heeft mijn gezondheid wel veel goeds gedaan. Nachtdiensten zijn echt heel slecht voor je lichaam.
Aha, dat ik daar niet aan gedacht heb haha.quote:Op zondag 20 december 2020 21:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Wat ook goed werkt is als je je voorruit verwijdert en water in plaats van ruitenwisservloeistof gebruikt. Dan keihard gabber house draaien op maximaal volume. 240 rijden terwijl je jezelf met water in het gezicht spuit. Door de adrenaline zul je wakker blijven.
Als je naar huis rijdt toch?quote:Op donderdag 24 december 2020 20:06 schreef Jemoederniet het volgende:
Nachtdiensten zijn ook zwaar omdat je - zeker in de winter - soms de hele week geen daglicht ziet.
Meestal rond 6 uur klaar, dan duurt het nog wel even tot de zon op komt deze tijd van het jaar.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:25 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
[..]
Als je naar huis rijdt toch?
Ja, ik schaam me er niet voor als ik even een powernap moet gaan doen.quote:Op zondag 20 december 2020 21:40 schreef Pro_Shifty het volgende:
De enige gouden tip die ik je kan geven. Als je merkt dat je echt in slaap dreigt te vallen tijdens het auto rijden. Auto langs de kant en rondje eromheen lopen. Paar keer diep adem halen en dan door en als het echt erg wordt dan ff een dutje van 10 mins.
Zo deed ik het inderdaad toen ik vrijgezel was.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:42 schreef Werkperd het volgende:
elfde eigenlijk als ochtenddienst. 9 uur savonds naar bed, 5 uur ochtend opstaan.
Nachtsdienst, 13:00 naar bed, 21:00 opstaan en naar werk gaan. Sochtends terug van nachtdienst? Zelfde dingen doen zoals je het bij je ochtend dienst na 14:00 zou doen.
Dan is het nu ook nog donker, wordt pas rond half negen licht meen ikquote:Op donderdag 31 december 2020 20:25 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Als je naar huis rijdt toch?
Ook weer voor Iedereen anders uiteraard, maar eigenlijk doe ik precies wat ik ook zou doen, als ik een normale shift overdag heb. Dan neem ik 1 bak koffie in de ochtend, en de rest van de dag water. In de nachtdienst doe ik dus precies het zelfde. In het begin van de shift een bak koffie, en de rest van de dag water, eventueel thee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:44 schreef tstile het volgende:
Zou de koffie niet aan het einde van de dienst nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |