abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2020 @ 19:51:25 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196537563
O+ Klets hier verder over Sinterklaas, gourmetten en kittens. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
KuikenGuppy
pi_196537583
Gourmet vs 5-gangen kwaliteitsrestaurant en dan gourmet kiezen... darn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 december 2020 @ 19:57:04 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196537656
Mijn schoonmoeder wilde ook liever gourmet, want een menu van een restaurant 'moet ze nog helemaal opwarmen'. Normaal kookt ze zeven gangen, maar daar heeft ze (terecht) geen zin meer in, maar nu is alles te veel moeite blijkbaar. Dus nu komen ze brunchen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196537670
Vriendje van dochter van kennis was zondag positief getest. Dochter van kennis maandag positief. Kennis had zich laten testen en had doorgekregen dat hij negatief was. Werd ie een paar uur later gebeld dat ze een foutje gemaakt hadden. Hij is toch positief, maar heeft geen klachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196538474
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:28 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat klopt! 5 dagen na het laatste contact mag je testen als je geen klachten hebt, en bij een negatieve test eindigt de quarantaine. Maar: als je niet test bij geen klachten, is de quarantaineduur 10 dagen! En ik laat mijn zoon van 2 niet testen denk ik, dus voor hem geldt wel die 10 dagen. Mijn zoon van 9 laat ik wel testen, dan is hij hopelijk precies op tijd uit quarantaine voor z'n boekbespreking :D
M'n zusje had hetzelfde, afstand gehouden/man afgezonderd en kreeg te horen dat het toch pas 5 dagen is nadat man geen klachten meer heeft... :{

Anders waren ze namelijk nog net op tijd geweest voor Sint op school :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196538498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:57 schreef Tink89 het volgende:
Mijn schoonmoeder wilde ook liever gourmet, want een menu van een restaurant 'moet ze nog helemaal opwarmen'
Wat doe je met gourmet dan, x 100 ? :D :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:40:49 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196538777
Hier is de juf positief getest, gelukkig is ze er sowieso maar 1 keer per week. -O-
  donderdag 3 december 2020 @ 20:42:17 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196538817
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:49 schreef Burdie het volgende:
Venco, met een beetje mazzel mag je maar 3 gasten met kerst, dus kunnen de gourmetters thuis blijven :+ ;).
Dan moet je je wel aan de maatregelen houden en niet met een meer of minder goede reden je eigen plan trekken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196538855
Het meest bijzondere vond ik nog wel dat mijn zus serieus opperde om dan beide te doen op 1 avond.
Én het 5-gangen diner kiezen voor 6 personen én tegelijk gourmetten. En dan bijv. een lopend buffet doen zodat iedereen ervan kan pakken.
En ik dacht...maar...dan heb je 2 x zoveel eten.
Dat is hebberig, zonde, overdreven en volslagen belachelijk. :')

Like..je hoeft het niet te nemen. Als je liever gourmet... :?
pi_196538896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:
Gourmet vs 5-gangen kwaliteitsrestaurant en dan gourmet kiezen... darn :X
Gourmet is ook gewoon elk jaar letterlijk hetzelfde en kan gewoon het hele jaar door.
We hebben het hier over mensen die buitenom Corona praktisch wekelijks uit eten gaan.
Maar nu je het verdorie gratis krijgt aangeboden, ga je moeilijk doen.
pi_196538912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dan moet je je wel aan de maatregelen houden en niet met een meer of minder goede reden je eigen plan trekken.
Dan zullen we inderdaad ook nog afwachten. Dit is meer een plan voor nu natuurlijk. :) Je kunt de menu’s afspreken en afhalen die dag zelf.
pi_196539901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

M'n zusje had hetzelfde, afstand gehouden/man afgezonderd en kreeg te horen dat het toch pas 5 dagen is nadat man geen klachten meer heeft... :{

Anders waren ze namelijk nog net op tijd geweest voor Sint op school :(

Morgen doen ze op school bij de oudste in de klas de Sinterklaasviering met de surprises. We hebben zojuist geregeld dat degene die mijn zoon getrokken heeft morgenochtend zijn surprise en gedicht komen langs brengen, en dan nemen ze ook de door hem gemaakte surprise mee naar school. En dan kan hij met een video verbinding er toch even bij zijn. Hartstikke fijn dat ze dit zou hebben kunnen oplossen! Dan is de teleurstelling minder groot.

En we krijgen uit allerlei hoeken hulp aangeboden, en dat doet echt goed!

Hopelijk blijft het bij de milde klachten die mijn man heeft, en uiteindelijk dus alleen maar ongemak door de hele quarantaine-situatie.

En wow, dat gourmet vs echt fatsoenlijk eten verhaal :o :') Wauw.
pi_196540181
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Morgen doen ze op school bij de oudste in de klas de Sinterklaasviering met de surprises. We hebben zojuist geregeld dat degene die mijn zoon getrokken heeft morgenochtend zijn surprise en gedicht komen langs brengen, en dan nemen ze ook de door hem gemaakte surprise mee naar school. En dan kan hij met een video verbinding er toch even bij zijn. Hartstikke fijn dat ze dit zou hebben kunnen oplossen! Dan is de teleurstelling minder groot.

Hopelijk blijft het bij de milde klachten die mijn man heeft, en uiteindelijk dus alleen maar ongemak door de hele quarantaine-situatie.

Wat fijn dat ze dit voor je zoon zo oplossen. Top! ^O^
pi_196540374
Ik snap het ergens wel van dat gourmetten. Niet dat ik dat beter vind dan goed restaurantvoer. Maar met kerst is het altijd dezelfde meuk bij zo'n diners van het werk. Ondanks doorgeven voorkeuren krijg ik altijd een lap rood/rauw vlees voor mijn neus. Bweuk. En het ligt dan niet aan de prijsklasse van de tent.
Daarom ben ik blij dat we dit jaar de gerechten deels zelf moeten koken. Kan ik het tenminste bakken hoe ik wil :P

Hoewel gourmetten ook een kunst is blijkbaar. Bij mijn schoonouders is het zo'n treurigheid. Gewoon een schaal vlees, bakje sla erbij en niks anders voorbereid. Zo anders dan hoe wij het thuis deden.
pi_196541435
Als gourmetten elk jaar vaste prik is dan snap ik ergens ook wel dat men daar juist dit jaar aan wil vasthouden.
Bij ons gourmetten jaren geleden al verbannen omdat het alleen maar ruzie gaf.

Gelukkig zitten wij met familie allemaal op 1 lijn. De ene familie is te groot en daarmee hebben we vanaf maart al alle verjaardagen en andere familiebijeenkomsten geschrapt dus kerst kan er ook nog wel bij.
Bij de andere kant is het een kleine familie waarbij we qua bezoekregels aan de huidige coronamaatregelen voldoen dus dat is geen probleem.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:14:16 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196541834
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:57 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap het ergens wel van dat gourmetten. Niet dat ik dat beter vind dan goed restaurantvoer. Maar met kerst is het altijd dezelfde meuk bij zo'n diners van het werk. Ondanks doorgeven voorkeuren krijg ik altijd een lap rood/rauw vlees voor mijn neus. Bweuk. En het ligt dan niet aan de prijsklasse van de tent.
Oh ik kom juist echt heel andere dingen tegen?
KuikenGuppy
  donderdag 3 december 2020 @ 23:22:17 #17
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196541954
Oke, ik ben echt dol op gourmetten he! Mijn man haat het, dus we doen het eens per jaar en daarna hoor ik nog 8 dagen lang van hem hoe het stinkt in huis maar toch he, ik vind het zo knus ofzo. Het doet me zo denken aan vroeger, aan toen mijn ouders nog leefden en het moeilijkste in het leven was welk pannetje nu van jou was O+
pi_196542647
Gourmetten is het lievelingseten van kleuter, die vraagt er elke paar dagen om. Maar met kerst doe ik dat juist liever niet, dat bewaar ik liever voor verjaardagen, weekendjes weg en ‘echt niets te doen’-weekenden.

Ik heb nog geen idee wat wij met kerst gaan doen, dat komt wel na Sinterklaas. Maar met een 5-gangendiner zou ik wel heel blij zijn, zelfs al zou het niet helemaal mijn smaak zijn.
pi_196542728
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:22 schreef Nanukerst het volgende:
Oke, ik ben echt dol op gourmetten he! Mijn man haat het, dus we doen het eens per jaar en daarna hoor ik nog 8 dagen lang van hem hoe het stinkt in huis maar toch he, ik vind het zo knus ofzo. Het doet me zo denken aan vroeger, aan toen mijn ouders nog leefden en het moeilijkste in het leven was welk pannetje nu van jou was O+
Ik vind gourmetten ook gewoon leuk hoor en prima te eten.
Maar omdat we nu zo’n diner kregen leek het ook voor de afwisseling weleens leuk om dat te doen.
Niets ten nadele van gourmetten an sich. :)
Dan is het wel enigszins jammer dat er zo standvastig aan iets wordt vastgehouden.
  vrijdag 4 december 2020 @ 01:30:59 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196542904
Onze kinderen zijn er ook gek op. Ikzelf was er nooit zo kapot van omdat ik de neiging heb te overeten dan met al die kleine hapjes en brood en salades en whatnot.
Maar het is wel echt altijd heel gezellig en ik snij tegenwoordig iig altijd een enorme berg kipfilet voor mezelf dan hoef ik niet al die enorm zoute, gemarineerde zooi zeg maar. ;) En we zorgen lekker voor garnalen in knoflook etc. Ik ben redelijk om ondertussen.

We gaan binnenkort maar eens het eea inslaan en invriezen want we gaan een paar dagen weg met kerst O+ dus dan kan de meuk ingevroren mee en dan daar de koelkast in.
Verder zal het ook geen hoogstandje worden gezien de minikoelkasten en keukens vaak in die huisjes, maar who cares, als we maar lekker samen zijn en het gezellig hebben. O+

Als we thuis gebleven waren had ik waarschijnlijk wel voor een thuismenu van een van onze favoriete restaurants gekozen. Dat hadden we laatst ook gedaan en dat was toch ook wel echt heel lekker. :Y :9
pi_196543833
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik weet, dit hadden zij ook en toen belde ze voor een afspraak en konden ze toch niet terecht :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196544267
Wij gaan morgenavond gourmetten. Juist met sint. En dan tegen het toetje de cadeaus ergens tevoorschijn toveren.

Ik heb dit jaar de kinderen ook mee laten denken. Nu staan er mini-hamburger(ik), hamburgers(puber) en grote hamburgers(mini) op de lijst :D
Verder kip(zelf gekruid) en biefstuk erop. pannenkoeken/poffertjes beslag, stokbrood met smeersel, patat, bananensaus, rauwkost en wat fruit (ananas of meloen)

Met kerst bij mijn ouders zal het wel soep en rollade(op een broodje?) worden. Mijn moeder is geen keukenprinses. Maar dit voldoet en de rest van de dag is een soort doorlopende hapjes-dag (toastjes met beleg, kaas/vlees stukjes, zoutjes etc..
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:14:22 #23
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196544424
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind gourmetten ook gewoon leuk hoor en prima te eten.
Maar omdat we nu zo’n diner kregen leek het ook voor de afwisseling weleens leuk om dat te doen.
Niets ten nadele van gourmetten an sich. :)
Dan is het wel enigszins jammer dat er zo standvastig aan iets wordt vastgehouden.
Ik zou, ondanks mijn gourmetliefde, ook voor het diner hebben gekozen inderdaad. Maar ik wilde toch even opkomen voor het fenomeen gourmetten, want het kreeg te weinig liefde hier. O+
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:23:13 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196544475
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 06:02 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik weet, dit hadden zij ook en toen belde ze voor een afspraak en konden ze toch niet terecht :{
Dit is toch ook pas net sinds een paar dagen ingesteld?
MrsPeel, veel beterschap voor je man, hopelijk wordt hij er niet al te ziek van en lukt het de rest van het gezin om niet besmet te raken.
in de haak.
pi_196544488
Ik heb wat BE ook heeft, ik prop mezelf altijd te vol met gourmetten. En dat in combinatie met al dat rondspattend vet, ik voel me na gourmetten altijd heel vies.
Terwijl ik het best gezellig vind.

Het is hier thuis trouwens een soort running gag. Als ik op een gewone doordeweekse dag aan vriend vraag wat hij wil eten is het standaard: ‘Gourmetten!’
}:| :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')