abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196535759
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_196535771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
Wat hebben jullie uitgegeven aan kind(eren) met Sinterklaas?

Heb zelf 1 kind, dus goed verwend. Tegen de 350 euro kado's en voor ongeveer 50 euro aan schoenkadootjes waarvan ik er nog 1 heb :D
Helemaal niks. :@ Ze geeft er hier nog niets om. :9
pi_196536320
Beide kinderen zitten tegen de ¤100 aan denk ik.

Schoen mogen ze 2x per week zetten en dat is altijd maximaal ¤5. 1 keer was het een chocoladeletter.
  donderdag 3 december 2020 @ 19:11:46 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196536623
Ik denk rond de 50 euro. Ik 2 cadeautjes en zijn vader 1. De afspraak van 3 cadeautjes is beperkend maar ook wel prima. Ik heb meer gekocht :') maar dat blijft in de kast voor een regenachtige dag of zo.

Ik zou best weten wat ik voor 350 euro wil kopen maar dan weet Jacob van gekheid niet waar hij mee moet spelen, denk ik. En ik kan het niet kwijt allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 december 2020 @ 19:14:56 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196536681
Ik heb in totaal 110 uitgegeven voor 2 kinderen.
12 cadeautjes per kind, van 3 tot 30 euro.

Ik vind het zeer netjes, normaal ben ik meer kwijt maar we doen dit jaar ook voor het eerst met kerst cadeautjes omdat het anders echt te veel zou zijn. Dus Sinterklaas is van ons en dan wat van mijn ouders en de kerst is van ons en schoonouders.

Oh en schoen hebben we niet gezet, dat zal volgend jaar wel komen.
Hij vond het niet boeiend.
pi_196537006
Hier 100 euro voor een loopfiets die we kunnen ombouwen naar normaal fietsje. Die wilden we toch al kopen, dus sinterklaas is vooral een goede gelegenheid om het te geven. Daarnaast nog wat kleine cadeaus voor in de schoen van in totaal 10 euro denk ik.
pi_196537391
Ik moet zeggen dat ik nogal schrok van het bedrag van ¤350, maar als ik zo eens ga rekenen...

Wij zelf ongeveer ¤50 per kind, en een paar keer schoenzetten met soms wat lekkers en soms een klein cadeautje (¤5).

Daarnaast nog 2 sets opa's en oma's à ¤50-¤100, en 3 sets ooms en tantes à ¤20-¤25.

:X :@
pi_196537626
Ik denk dat wij in totaal ongeveer 85 euro kwijt zijn voor 1 kind. 4 cadeau's voor in de zak (waarvan 3 van de Action, want Brandweerman Sam, en één duurder cadeau) en M heeft 2 keer zijn schoen gezet. Hij kreeg een kleurboek, klei en autootjes.

Ik denk dat het per huishouden heel verschillend kan zijn. De portemonnee zal sowieso bepalend zijn + de ruimte in huis, eventueel nog wat cadeau's met Kerst enz. Wel leuk om te lezen hoe jullie het allemaal doen/geven.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:09:02 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196537967
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
Hier 100 euro voor een loopfiets die we kunnen ombouwen naar normaal fietsje. Die wilden we toch al kopen, dus sinterklaas is vooral een goede gelegenheid om het te geven. Daarnaast nog wat kleine cadeaus voor in de schoen van in totaal 10 euro denk ik.
Wij gaan ergens in de komende maanden een keer een step geven... onder het mom van 'nodig'. Dus het is maar net hoe je het verdeelt en benoemt inderdaad.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 december 2020 @ 20:12:44 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196538075
Maar voor mij speelt er ook wel voor een deel visie mee hoor, me verschuilen achter de hoeveelheid kastruimte is makkelijk maar ik wil gewoon geen complete speel-o-theek met alles voorhanden. Ik vind het wel prima dat sommige dingen alleen op de crèche zijn, of bij anderen, of te wensen. Leren dat je niet altijd alles kan krijgen wat je wil begint wat mij betreft nu al en ik zie ook dat het voor mijn peuter helemaal geen meerwaarde heeft om 10 puzzels te hebben in plaats van 3. Of en duplo en lego en treinbaan en playmobil. Maar tegelijk ben ik inconsequent want ik vind wel dat Jacob stiften, potloden, verf en krijtjes nodig heeft :s) .
  donderdag 3 december 2020 @ 20:18:12 #11
298315 SacreCoeur
pi_196538221
Ik weet nu gewoon niet eens meer wat ik moet kopen soms, dus dan weet ik dat het kopen om het kopen is en dat doe ik gewoon niet meer. Vroeger wel, mijn dochter is echt stierlijk verwend en dat merk je ook wel :D :@
pi_196538274
Hier 80,- voor twee kinderen voor sint én kerst. Phi krijgt raamstickers, een Little People garage (met dank aan Malteser), een poppenwagen en een dekbedovertrek. Caesar krijgt een magnetische wereldkaartpuzzel, een radiografisch bestuurbare auto, een wekker, een Lego-horloge, Lego en nog iets.
Schoencadeautjes zijn hier dingen als een boek, een chocoladeletter, een klein zakje lego of een kledingstuk. Al met al tikt het best aan. :X
pi_196538302
Ik denk dat wij rond de 100¤ zitten voor kapitein. Wilde niet superveel kopen, maar ik zag steeds dingen waarvan ik dacht "ooh dat zou ie echt tof vinden" en omdat ik het in etappes heb gekocht kwam ik er vandaag bij t inpakken pas achter hoeveel het was :@

Ik geef de fysio ook deels de schuld, die vond dat ie een skippybal en crayonrocks nodig had. En ze had ook zon leuk spel wat ik ook heb gekocht :')

Misschien bewaar ik wat voor onder de kerstboom :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196538350
Met Kerst krijgen ze bij ons niets. Kerst is voor ons, er liggen dus alleen cadeaus onder de boom voor onszelf. Al leggen we die
Kerstavond pas onder de boom als ze op bed liggen.

Wij hebben de regel geen praktische cadeaus die we anders ook zouden kopen. Dus geen fiets ofzo. Ook naar elkaar overigens. We geven elkaar ook geen praktische cadeaus. Maar dat is ons ding :)
pi_196538377
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wij gaan ergens in de komende maanden een keer een step geven... onder het mom van 'nodig'. Dus het is maar net hoe je het verdeelt en benoemt inderdaad.
Ja we proberen dat soort "nodige" dingen op handige momenten te geven. Gelukkig is ie halverwege het jaar jarig dus dan heb je elk half jaar een handig moment :P

Maar die loopfiets hebben we echt maanden uitgesteld uit luiheid :') hoewel het dus nu wel goed uitkomt.
pi_196538391
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik weet nu gewoon niet eens meer wat ik moet kopen soms, dus dan weet ik dat het kopen om het kopen is en dat doe ik gewoon niet meer. Vroeger wel, mijn dochter is echt stierlijk verwend en dat merk je ook wel :D :@
Dat doet m’n man. Word er helemaal gek van. 🙈
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:32:45 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196538565
Het nadeel van niet altijd 100 dingen geven is dat ik juist heel veel kan bedenken om te geven }:| . Ik was in een lokale speelgoedwinkel en mijn hemel, wat hadden ze daar veel toffe dingen in een piepklein winkeltje gepropt. Ik had al afgerekend en toen zag ik een doos met alleen 'rechten' van de Waytoplay. Ik vind dat heel stom (omdat Jacob het niet goed zelf kan bouwen dus ik altijd moet helpen) maar het wordt echt veel gebruikt en hij klaagde zei laatst dat hij meer rechten nodig had. Dus toen ben ik nog een keer langs de kassa gelopen :') en moet ik straks kiezen wat ik ga geven.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 20:33:03 #18
382129 crew  Donna
pi_196538572
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Mijne ook. Wij liggen zo niet op 1 lijn wat betreft het hele cadeau gebeuren. Hij en z'n broertje en zusje werden (worden eigenlijk) tot op het bot verwend met de feestdagen en zoals zij het vroeger vierden vind ik echt veel te gek. Maarja m'n vriend vindt dat normaal. :X
pi_196538591
Portomonnee en ruimte in huis spelen hier helemaal niet mee: de paar tientjes voor enkele kadootjes voor Pakjesavond (in de schoen alleen kruidnoten, Sinterklaasje van chocolade, chocolademuntjes) vind ik voldoende voor de speelbehoefte van mijn peuter: een prentenboek, een projectiezaklampje (met dank aan tip van hier *O* ), krijtjes voor in bad en extra wissels voor z'n houten treinbaan - hij zal het ermee moeten doen. Relatief weinig speelgoed is hier wel echt een bewuste keuze, juist om het overzichtelijk te houden en het zelf spelen makkelijker te maken ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 3 december 2020 @ 20:34:11 #20
298315 SacreCoeur
pi_196538596
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Leuk over 10 jaar.
Pap, ik kom wat zakgeld tekort :7 :P
  donderdag 3 december 2020 @ 20:34:42 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196538609
Maar het schijnt ook iets te zijn met hoe je je liefde uit (en graag ontvangt). Ik heb nooit zin gehad om er een heel artikel over te lezen maar dat zijn toch die talen van liefde. Sommige mensen doen dat heel graag met dingen geven. Ik niet, maar ja, Jacobs oma bijvoorbeeld wel. En dan vind ik het lastig om daar wat van te zeggen. Dan ben ik extra blij met 2 huizen en hij mag al die matige spullen lekker bij zijn vader leggen :@ .
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 20:36:13 #22
382129 crew  Donna
pi_196538646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Leuk over 10 jaar.
Pap, ik kom wat zakgeld tekort :7 :P
G. ontfutselt haar vader nu al regelmatig een 2 euro munt voor in haar spaarpot.

Ik wist niet eens dat ze wist wat/waar haar spaarpot was. :')
  donderdag 3 december 2020 @ 20:37:18 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196538671
@minilot leg jij ook wel eens dingen weg? Ik heb vooral met de verhuizing een half jaar geleden babyspeelgoed compleet uit zicht gelegd en sowieso probeer ik wel wat te wisselen. Maar dat kind heeft nogal een geheugen en kan dan naar aanleiding van een boekje of van ogenschijnlijk niks opeens zeggen 'hee, waar is xyz?' Sommige dingen geef ik openlijk weg maar een groter deel bewaar ik graag voor nr 2. Hij heeft vandaag echt eindeloos gespeeld met die suffe speelgoedeieren in zo'n gele doos die ik weer van zolder had gehaald :') . Het was eigenlijk best leuk want hij deed er compleet andere dingen mee dan vroeger.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:37:30 #24
298315 SacreCoeur
pi_196538675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:36 schreef Donna het volgende:

[..]

G. ontfutselt haar vader nu al regelmatig een 2 euro munt voor in haar spaarpot.

Ik wist niet eens dat ze wist wat/waar haar spaarpot was. :')
:D

Ik heb echt wel moeten leren om nee te zeggen en nog zeg ik het niet vaak genoeg.
Dan vind ik het zielig :')
pi_196538734
Hier ook een oma die geregeld genegenheid toont door meuk te kopen voor Günther en ik krijg het niet over mijn hart om daar wat van te zeggen, want ze bedoelt het echt wel lief.
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')