abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197758529
ik heb nu deze: https://www.ravelry.com/patterns/library/challenge-mitts

Dat zit overigens ook lekker.. maar ze zijn van Fenna dus nu vooral een kleurige pluizebol aan het worden :)
  maandag 1 februari 2021 @ 11:20:17 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197759362
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:14 schreef Uhmmpie het volgende:
ik heb nu deze: https://www.ravelry.com/patterns/library/challenge-mitts

Dat zit overigens ook lekker.. maar ze zijn van Fenna dus nu vooral een kleurige pluizebol aan het worden :)
Acryl vind ik sowieso niet zo fijn aan mijn handen.
in de haak.
pi_197759447
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:20 schreef trui het volgende:

[..]

Acryl vind ik sowieso niet zo fijn aan mijn handen.
Nahja het viel me niet tegen eigenlijk.. had ik wel verwacht :)
maar nu dus toch maar met sokkenwol in de weer.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:30:18 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197759482
Slim, is ook veel warmer, denk ik!
in de haak.
pi_197759518
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:30 schreef trui het volgende:
Slim, is ook veel warmer, denk ik!
Mja ik kreeg ooit een hele berg sokkenwol omdat ik wilde leren sokken breien
nou.. die sokken lukt nog steeds niet..
maar de wol is fijntjes dus ik dacht.. waarom niet :)

en om er nou Ami's van te maken.. dat vind ik dan wel weer zonde
  maandag 1 februari 2021 @ 11:45:25 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197759710
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik kreeg ooit een hele berg sokkenwol omdat ik wilde leren sokken breien
nou.. die sokken lukt nog steeds niet..
maar de wol is fijntjes dus ik dacht.. waarom niet :)

en om er nou Ami's van te maken.. dat vind ik dan wel weer zonde
voor amigumi's zou ik inderdaad geen wol gebruiken. Maar wel voor shawls en dekens enzo. En dus hand/polswarmers.
in de haak.
pi_197760372
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:45 schreef trui het volgende:

[..]

voor amigumi's zou ik inderdaad geen wol gebruiken. Maar wel voor shawls en dekens enzo. En dus hand/polswarmers.
mja diegene gaf natuurlijk wol mee voor sokken.. dus het wordt dan een hele veelzijdige deken vrees ik :)
maar mn ene polswarmer die nu (op bloem en lintje na) af is zit in ieder geval wel lekker

nu die andere nog even...
pi_197780116
Hallo!
Mag ik ook meeschrijven hier?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 17:52:03 #134
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_197781570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:19 schreef Smelfie het volgende:
Hallo!
Mag ik ook meeschrijven hier?
Ja natuurlijk :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_197790497
Leuk! Ik haak nog niet zo lang, ongeveer 2 jaar, en ik ben nu bijna klaar met mijn eerste grotere werk, een southbay omslagdoek, verder haak ik alleen granny’s
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:32:41 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197794716
Welkom Smelfie! Hoe meer hakers hoe beter! :)
in de haak.
pi_197856064
Zo. Tijdens de sneeuw heb ik wat te doen, ik heb de spullen binnen en ga zo beginnen :9
pi_197858337
Ik kon het toch niet laten om aan de Dreamy Lattice CAL van MijoCrochet te beginnen O+

Gebruik mijn watermelon hellraiser whirl, met een liquorice whirlette.

Heb ook nog een whirl en whirlette combi gekocht voor iets anders (blueberry mint chip + plum) en bij hobbii de tropical art deco twister + mint solid twister... hebberig!

Babydeken is klaar. Star stitch van Haakmaarraak met river washed en stone washed XL

Kwak
pi_197866617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kon het toch niet laten om aan de Dreamy Lattice CAL van MijoCrochet te beginnen O+

Heb ook nog een whirl en whirlette combi gekocht voor iets anders (blueberry mint chip + plum) en bij hobbii de tropical art deco twister + mint solid twister... hebberig!

Babydeken is klaar. Star stitch van Haakmaarraak met river washed en stone washed XL

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wow! Erg mooi!! Ik ben nu eindelijk klaar met mijn southbay omslagdoek, alleen de draadjes moet ik nog wegwerken.
pi_197866685
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk!
En die cal ziet er ook wel apart uit trouwens. Nice

Hier zo maar verder met mn wantjes. Anders komen ze nooit af :)
  zondag 7 februari 2021 @ 09:14:00 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197867547
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk geworden, staat mooi in dat wiegje!

En lekker veel nieuwe plannen, hoeveel tijd heb je nog tot de uitgerekende datum? ;)
in de haak.
pi_197867815
Zo.. 1 wanrje af.. 1 bloem af.
Practisch dingetje: er moet nog een mooi steentje op de bloem en een lintje door het wantje.
Beiden heb ik niet in huis en even snel halen zit er ook niet in.

Straks maar eens door het huis heen rommelen wat ik nog heb liggen aan knopen en andere zaken.
  zondag 7 februari 2021 @ 10:42:39 #143
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197868946
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:14 schreef trui het volgende:

[..]

Leuk geworden, staat mooi in dat wiegje!

En lekker veel nieuwe plannen, hoeveel tijd heb je nog tot de uitgerekende datum? ;)
7 weken :+

Maar ik heb verlof tot januari 2022 dus tijd zat (vorige keer heb ik ook meer gehaakt met slapende baby op schoot dan voor hij geboren was haha)

En thanks allemaal!
Kwak
pi_197873909
Hoi allemaal, ik wil in deze Corona tijd beginnen met haken! Maar: waar begin ik?

Ik heb in de bieb het boekje “cactussen haken” gehaald, dat lijkt me wel erg leuk om te doen en leuk voor bij de kinderen op de slaapkamers. Maar waar kan ik het beste mijn spullen halen / bestellen? Ik zat te denken aan de Hema of de action (met de click & collect moet dat kunnen)?

En hoe kan het beste beginnen? Ik heb het idee om in de wijk waar ik woon te vragen of iemand het mij kan leren, of kan ik beter youtube filmpjes bekijken? (Ik kan rechttoe rechtaan breien en dat heb ik ook via YouTube gedaan).

Alvast bedankt!
pi_197874010
Wij deden precoeona haakcafe in het vbuurthuis.
Maarja dat kan nu natuurlijk niet meer.

Ik heb het ooit geleerd met filmpjes overigens.
Dus dat is op zich wel te doen.

Heeft de zeeman/wibra inmiddels al wat aan “wol” online staan?
Dat is beter dan de hema/action denk ik.
En anders de boekenvoordeelwinkel.. die hebben ook veel keuze zonder dat je meteen arm bent.
(En leuke boekjes... en nog 400 andere hobbyspulletjes.. maar dat heb je niet van mij :X )
pi_197874154
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:

En anders de boekenvoordeelwinkel.. die hebben ook veel keuze zonder dat je meteen arm bent.
(En leuke boekjes... en nog 400 andere hobbyspulletjes.. maar dat heb je niet van mij :X )
Ow ga ik dat ff checken online.

Ja maar mijn huis is al heel vol, Corona is voor mij ook een reden tot minimalisme 😅
pi_197874261
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:45 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal, ik wil in deze Corona tijd beginnen met haken! Maar: waar begin ik?

Ik heb in de bieb het boekje “cactussen haken” gehaald, dat lijkt me wel erg leuk om te doen en leuk voor bij de kinderen op de slaapkamers. Maar waar kan ik het beste mijn spullen halen / bestellen? Ik zat te denken aan de Hema of de action (met de click & collect moet dat kunnen)?

En hoe kan het beste beginnen? Ik heb het idee om in de wijk waar ik woon te vragen of iemand het mij kan leren, of kan ik beter youtube filmpjes bekijken? (Ik kan rechttoe rechtaan breien en dat heb ik ook via YouTube gedaan).

Alvast bedankt!
Ik vond YouTube fijner omdat ik dat vertraagd kon afspelen of net zo vaak herhalen als nodig. Ik had eerst goedkoop katoen van de markt en dat draaide steeds uit elkaar. Het maakte voor mij echt veel verschil toen ik Catania-katoen kocht. Ken de kwaliteit van Hema/Action verder niet, overigens. Ik bestel het online bij Wolplein.
pi_197874267
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:

Ik heb meteen even online gekeken (zeeman en Wibra hebben alleen breigaren online staan ...) - ik kom dit tegen:
https://www.boekenvoordee(...)onkergroen-50gr.html

Is dikker dan in het boek aanbevolen (boek is 160 meter per 50 gram) maar dit is wel een leuke prijs om mee te beginnen. In het boek is de haaknaald 2,5-3 mm, maar ik neem aan dat ik hiervoor een iets dikkere naald nodig heb?
Wordt volgen het boekje de cactus wat groter maar dat is voor mij geen probleem!
pi_197874299
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik vond YouTube fijner omdat ik dat vertraagd kon afspelen of net zo vaak herhalen als nodig. Ik had eerst goedkoop katoen van de markt en dat draaide steeds uit elkaar. Het maakte voor mij echt veel verschil toen ik Catania-katoen kocht. Ken de kwaliteit van Hema/Action verder niet, overigens. Ik bestel het online bij Wolplein.
Dank je, dan ga ik voor zelfstudie! Levert ook geen problemen op met afstand houden en zo, dat scheelt.

Ik zal ook eens op wolplein kijken!

Welke haaknaalden zijn het fijnste? Want dan kan ik dat ook meteen bestellen (als ik hieraan begin doe ik het ook meteen goed zodat ik niet na 2 dagen al afhaak ivm frustratie over verkeerde spullen ;) )
  zondag 7 februari 2021 @ 16:09:50 #150
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197874314
Je bent bij een “gewone” haakwinkel zoals wolplein.nl / echtstudio.nl / hobbydoos.nl of carosatelier.nl niet veel duurder uit dan bij andere winkels.

Een bolletje katoen kost ongeveer 2 euro en een haaknaald met iets ergonomischer grip heb je ook voor vier euro ofzo.

Patronen en tutorials zijn met google goed en gratis te vinden

Als je amigurumi (poppetjes zoals die cactussen) wilt haken raad ik aan:
Haaknaald 3mm
Katoen van Catania, Phildar coton 3, yarn and colors must have, scheepjes Catona of Cotton 8, evt via hobbii cotton kings 8/4 of rainbow 8/4
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')