En vooral: informeer je waaróm iets afgeraden wordt. Als je dat weet, is er ineens meer mogelijk dan je eerst dacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:43 schreef Gogo83 het volgende:
Ik zou me ook niet druk maken om de kaas. Sowieso is de zwangerhap-app een prima uitgangspunt, maar niet zaligmakend, want enorm overdreven. Zo zal je van de gemiddelde salami uit de supermarkt echt niks krijgen, salami staat er vooral in vanwege de varianten die op van die boerenmarkten te krijgen zijn. Zelfde geldt voor tonijn uit blik: in flinke hoeveelheden geen aanrader, maar van af en toe een tonijnpizza kan geen kwaad. Aldus mijn nuchtere verloskundige.Met andere woorden: informeer je ook op andere plekken mocht je twijfels hebben. En vind je het wel fijn om je heel strikt aan alle voorschriften van het Voedingscentrum te houden dan moet je dat vooral doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Maria2.0 op 10-12-2020 10:45:04 ]L'Enfer, c'est les autres.
Ja klopt, dat ben ik. Zorgen al besproken en het advies is: als je het trekt dan doe je het, trek je het niet dan stop je of doe je het niet. Niet echt iets waar ik bijvoorbeeld goede afspraken voor kan maken op mijn werk. Privé gaat dat wel, in deze tijd heb ik sowieso weinig sociale contacten.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:03 schreef Gogo83 het volgende:
Wat pittig Maria! Heb ik nu goed onthouden dat jij EDS hebt? Of verwar ik je nu met iemand anders?
Ik zou je zorgen iig met je VK/gyn/arts bespreken. Een zwangerschap is vaak toch echt een aanslag op je lijf en je moet nog een tijdje. Hoewel rustiger aan doen misschien een drempel is, is het misschien wel beter. Zeker in combinatie met EDS, want je spieren, banden en gewrichten hebben het nu extra zwaar te verduren.
Je zou dat advies eigenlijk met de arbo-arts moeten bespreken. Ik heb me tijdens deze zwangerschap ook ziek moeten melden en wij kwamen erop uit dat ik het beste volledig ziek gemeld kon blijven, maar ik kreeg wel wat projecten zonder deadline op mijn bord. De ene week werkte ik daar best wat uren aan, in andere weken deed ik vrijwel niets.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:07 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja klopt, dat ben ik. Zorgen al besproken en het advies is: als je het trekt dan doe je het, trek je het niet dan stop je of doe je het niet. Niet echt iets waar ik bijvoorbeeld goede afspraken voor kan maken op mijn werk. Privé gaat dat wel, in deze tijd heb ik sowieso weinig sociale contacten.
quote:Op donderdag 10 december 2020 10:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Takkie wat een vreselijk nieuws...Heel veel sterkte gewenst.
Komkommerschijfje, gefeliciteerd!Luister naar je gevoel. Gezondheid is belangrijker dan werk en je hoeft dat niet nu al voor de rest vd zwangerschap te bepalen, je kan het ook per week bekijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🥴quote:Op donderdag 10 december 2020 15:11 schreef Charrell het volgende:
Ja dat was een serieuze vraag, daarom dat er ook bij staat ‘DENK’.
Shit, sterkte! Ik hoop dat hij niet al te erge klachten krijgt en dat de quarantaine meevalt..quote:Op donderdag 10 december 2020 12:08 schreef Mango91 het volgende:
Maria wat pittig allemaal, maar gelukkig is alles goed! Inderdaad een goed idee om met Arbo-arts in overleg te gaan.
Mijn man is zojuist positief getest (docent). Echt balen.
Er zijn gelukkig heel veel facebookgroepen waar ze dolgraag voorspellingen doen op basis van de ligging van de placenta, de vorm van de schedel, de nub bij 10 weken én de vorm van je buik. Ik weet dat omdat ik ook in zo'n groep zit psssst Maar ik denk zelfs niks bij mijn eigen buik dus tja.quote:
Wat fijn!quote:Op donderdag 10 december 2020 15:38 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Shit, sterkte! Ik hoop dat hij niet al te erge klachten krijgt en dat de quarantaine meevalt..
Maria, luister naar je gevoel! Op basis van wat ik lees denk ik dat je beter je volledig ziek kan melden, zodat je ook niet meer over de grenzen heen gaat.
Charrell, mooie buik hoor! Hoe ver ben je?
Hier een goede 20 weken echo! Alles zag er prima uit en ze is nog steeds een meisje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |