abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator donderdag 10 december 2020 @ 09:59:03 #101
269689 crew  Viv
pi_196650425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:43 schreef Gogo83 het volgende:
Ik zou me ook niet druk maken om de kaas. Sowieso is de zwangerhap-app een prima uitgangspunt, maar niet zaligmakend, want enorm overdreven. Zo zal je van de gemiddelde salami uit de supermarkt echt niks krijgen, salami staat er vooral in vanwege de varianten die op van die boerenmarkten te krijgen zijn. Zelfde geldt voor tonijn uit blik: in flinke hoeveelheden geen aanrader, maar van af en toe een tonijnpizza kan geen kwaad. Aldus mijn nuchtere verloskundige. :) Met andere woorden: informeer je ook op andere plekken mocht je twijfels hebben. En vind je het wel fijn om je heel strikt aan alle voorschriften van het Voedingscentrum te houden dan moet je dat vooral doen!
En vooral: informeer je waaróm iets afgeraden wordt. Als je dat weet, is er ineens meer mogelijk dan je eerst dacht.

Gerookte zalm bijvoorbeeld, dat gaat alleen om die vacuümverpakte pakjes in de koeling. De Listeria-bacterie kan onder die omstandigheden vermenigvuldigen. Ik heb in Canada als zwangere prima gerookte zalm kunnen eten: want die was lokaal gevangen en huisgerookt. O+

Of biefstuk! Dat mag je wél eten als het vooraf ingevroren is geweest (minimaal 2 dagen bij -12 graden), want dat overleeft de Toxoplasma-parasiet niet: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/toxoplasmose.aspx

Oh en met die rauwmelkse kaas: vroeger werd alleen zachte rauwmelkse kaas afgeraden, pas sinds 2018 geldt het advies ook voor harde rauwmelkse kaas (waaronder Parmezaanse), omdat Listeria ook daar is aangetroffen. Logischerwijs is het risico dus groter bij zachte kaas. En met Parmazaanse kaas over een maaltijd strooien krijg je natuurlijk maar een paar gram kaas binnen. Vanaf nu vermijden (tenzij goed verhit), maar ook geen reden tot zorg als het al gebeurd is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 10-12-2020 10:10:02 ]
pi_196650584
Dank jullie wel! Ik merk dat ik wat dat betreft wel wat onzeker ben, misschien sowieso omdat het m'n eerste zwangerschap überhaupt is en ik er alles aan wil doen om te zorgen dat m'n lichaam gezond is. Mja, wat meer loslaten kan geen kwaad. :) Ik eet verder gezond (veel zuivel, groenten, fruit en vezels) en ik drink al heel lang geen alcohol meer, dus dat scheelt waarschijnlijk ook al.
Een beetje opletten en verder gezond verstand gebruiken dus. :)
  donderdag 10 december 2020 @ 10:27:58 #103
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_196650692
Takkie wat een vreselijk nieuws...Heel veel sterkte gewenst.

Komkommerschijfje, gefeliciteerd!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maria2.0 op 10-12-2020 10:45:04 ]
L'Enfer, c'est les autres.
pi_196651216
Wat pittig Maria! Heb ik nu goed onthouden dat jij EDS hebt? Of verwar ik je nu met iemand anders?

Ik zou je zorgen iig met je VK/gyn/arts bespreken. Een zwangerschap is vaak toch echt een aanslag op je lijf en je moet nog een tijdje. Hoewel rustiger aan doen misschien een drempel is, is het misschien wel beter. Zeker in combinatie met EDS, want je spieren, banden en gewrichten hebben het nu extra zwaar te verduren.
  donderdag 10 december 2020 @ 11:07:10 #105
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_196651267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:03 schreef Gogo83 het volgende:
Wat pittig Maria! Heb ik nu goed onthouden dat jij EDS hebt? Of verwar ik je nu met iemand anders?

Ik zou je zorgen iig met je VK/gyn/arts bespreken. Een zwangerschap is vaak toch echt een aanslag op je lijf en je moet nog een tijdje. Hoewel rustiger aan doen misschien een drempel is, is het misschien wel beter. Zeker in combinatie met EDS, want je spieren, banden en gewrichten hebben het nu extra zwaar te verduren.
Ja klopt, dat ben ik. Zorgen al besproken en het advies is: als je het trekt dan doe je het, trek je het niet dan stop je of doe je het niet. Niet echt iets waar ik bijvoorbeeld goede afspraken voor kan maken op mijn werk. Privé gaat dat wel, in deze tijd heb ik sowieso weinig sociale contacten.
pi_196651803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:07 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ja klopt, dat ben ik. Zorgen al besproken en het advies is: als je het trekt dan doe je het, trek je het niet dan stop je of doe je het niet. Niet echt iets waar ik bijvoorbeeld goede afspraken voor kan maken op mijn werk. Privé gaat dat wel, in deze tijd heb ik sowieso weinig sociale contacten.
Je zou dat advies eigenlijk met de arbo-arts moeten bespreken. Ik heb me tijdens deze zwangerschap ook ziek moeten melden en wij kwamen erop uit dat ik het beste volledig ziek gemeld kon blijven, maar ik kreeg wel wat projecten zonder deadline op mijn bord. De ene week werkte ik daar best wat uren aan, in andere weken deed ik vrijwel niets.
pi_196652304
Maria wat pittig allemaal, maar gelukkig is alles goed! Inderdaad een goed idee om met Arbo-arts in overleg te gaan.

Mijn man is zojuist positief getest (docent). Echt balen.
pi_196654808
Joehoe, hier mijn eerste zwangerschapsbroek!!!
En voor het eerst dat mijn buikje een beetje zichtbaar begint te worden.

Wat denken jullie? Jongen of meisje.

donderdag 10 december 2020 @ 14:45:56 #109
403520 Sway-
La vie est belle
pi_196655103
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Takkie wat een vreselijk nieuws...Heel veel sterkte gewenst.

Komkommerschijfje, gefeliciteerd!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luister naar je gevoel. Gezondheid is belangrijker dan werk en je hoeft dat niet nu al voor de rest vd zwangerschap te bepalen, je kan het ook per week bekijken.
  donderdag 10 december 2020 @ 15:07:58 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196655564
@Maria2.0, het feit dat je overweegt om je te verzetten terwijl je lichaam duidelijk aangeeft dat het niet gaat, zegt eigenlijk al genoeg. Maar ik snap dat het moeilijk is om daaraan toe te geven :* .

@Charrell , mooie buik, maar je denkt toch niet serieus, dat we daaruit enige conclusie kunnen trekken over het geslacht :D .

Wat vervelend dat je partner corona heeft, Mango! Gaat hij zich isoleren in huis, kan dat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196655654
Ja dat was een serieuze vraag, daarom dat er ook bij staat ‘DENK’.
  donderdag 10 december 2020 @ 15:18:25 #112
403520 Sway-
La vie est belle
pi_196655795
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:11 schreef Charrell het volgende:
Ja dat was een serieuze vraag, daarom dat er ook bij staat ‘DENK’.
🥴

Hoe ver ben je?
  donderdag 10 december 2020 @ 15:24:41 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_196655908
Ik denk een baby.
disclaimer
pi_196656221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:08 schreef Mango91 het volgende:
Maria wat pittig allemaal, maar gelukkig is alles goed! Inderdaad een goed idee om met Arbo-arts in overleg te gaan.

Mijn man is zojuist positief getest (docent). Echt balen.
Shit, sterkte! Ik hoop dat hij niet al te erge klachten krijgt en dat de quarantaine meevalt..

Maria, luister naar je gevoel! Op basis van wat ik lees denk ik dat je beter je volledig ziek kan melden, zodat je ook niet meer over de grenzen heen gaat.

Charrell, mooie buik hoor! Hoe ver ben je?

Hier een goede 20 weken echo! Alles zag er prima uit en ze is nog steeds een meisje :D
pi_196656848
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:18 schreef Sway- het volgende:

[..]

🥴

Hoe ver ben je?
15 weken bijna
  donderdag 10 december 2020 @ 16:16:21 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196657022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:07 schreef Charrell het volgende:

[..]

15 weken bijna
Er zijn gelukkig heel veel facebookgroepen waar ze dolgraag voorspellingen doen op basis van de ligging van de placenta, de vorm van de schedel, de nub bij 10 weken én de vorm van je buik. Ik weet dat omdat ik ook in zo'n groep zit psssst Maar ik denk zelfs niks bij mijn eigen buik dus tja.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196657682
Wat fijn van je goede 20 weken echo kapitein! En nog steeds een meisje! Wij gaan er op 31 december achter komen, ben ook benieuwd!

Hij gaat zich gedeeltelijk isoleren (slapen, toilet, niet in keuken en ik heb sowieso eigen werkkamer). Maar onze woonkamer is ruim dus we hebben bank en stoel nu 3 meter uit elkaar en hebben beide nu eigen plek haha. Zijn klachten vallen gelukkig mee, maar hij maakt zich meer zorgen om mij, of nou ja de baby. Ik sta al op plek 2
  donderdag 10 december 2020 @ 17:10:01 #118
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_196657926
Morgen overleg met werkgever, dus we gaan eens kijken hoe dat gaat. Ze zijn heel erg fijn dus dat scheelt! Net even een flink dutje gedaan en nu kan ik wel weer koken straks, we modderen maar wat aan zo. Bedankt voor jullie woorden!

Wat rot Mango! Hopelijk blijft het jou bespaard, maar dat is best lastig als je in 1 huis woont.

Jaaa fijn KapiteinCupcake! Een goede 20 weken echo is echt wel weer even een last van je schouders, dat je nòg meer kunt genieten vanaf nu!

Charrell, gefeliciteerd met je zwangerschap, mooi buikje al. Ik geloof niet dat er ook voorspellingen zijn aan de hand van buiken toch? Geloof er sowieso geen reet van want volgens de nub theorie zou ik een jongen krijgen. Volgens alle theorieën trouwens, geloof ik. En de Chinese kalenders hingen er vanaf welke je googelde :p
  donderdag 10 december 2020 @ 17:30:53 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196658269
Aanmodderen klinkt wel heel zwangerschaps-passend, Maria2.0 :Y.

Wat fijn van de goede 20 weken-echo, KapiteinCupcake! Nu enkel groter groeien *O* .
pi_196659108
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:38 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Shit, sterkte! Ik hoop dat hij niet al te erge klachten krijgt en dat de quarantaine meevalt..

Maria, luister naar je gevoel! Op basis van wat ik lees denk ik dat je beter je volledig ziek kan melden, zodat je ook niet meer over de grenzen heen gaat.

Charrell, mooie buik hoor! Hoe ver ben je?

Hier een goede 20 weken echo! Alles zag er prima uit en ze is nog steeds een meisje :D
Wat fijn! :*
pi_196660135
Fijn dat alles goed was KapiteinCupcake, en leuk dat het nog steeds een meisje is :P
pi_196669977
Even crosspost met het WOHTS-topic, maar hierbij ook nog een fotootje van mijn test van gisterochtend, 2 dagen na NOD.

SPOILER
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:23:00 #123
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_196670573
Mooi he, die strepen! Ik genoot er zo van dat ik wel 10 tests heb gedaan haha!

Ik start volgende week met 2 uurtjes per dag thuiswerken. Dus dat is heel erg fijn, dan kan ik even kijken hoe mijn energie en buik zich houdt. Voor nu lekker bijna weekend. In het weekend wil ik eens inventariseren wat we nog moeten kopen en wat we aan welke kleding hebben.

En ik hoop dat mijn man ontdooit voor mijn perfecte naam haha. Hij heeft een naam die hij schitterend vind en ik vind die naam heel mooi, maar ik vind hem als tweede naam mooier. Dus daar moeten we even uit zien te komen :p
pi_196670938
Wij zijn er ook uit denk ik O+ hebben proefkaartjes met twee namen maar 1 voelt het beste.

Gisteren eerste keer bekkenfysio. Fijn om serieus genomen te worden. Ik ga vragen of ik na de kerstvakantie idd 1 dag in de week online les mag geven (aanbod van school). Verder zien hoe t gaat. Ik moet eigenlijk elke paar uur een kwartiertje liggen en dat gaat op werk gewoon niet...
Kwak
pi_196670965
Fijn Maria!

Ik geloof dat ik ook iets van 6 tests heb gedaan in totaal :')

Ik voel de baby nu echt vaak en goed bewegen, het is al op het punt waarbij sommige draaiingen echt a-relaxt aanvoelen. Dat wordt nog wat :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')